جنجال در قطر ؛ پنالتی اروگوئه گم شد؟

یک صحنه حساس در دقایق پایانی بازی اروگوئه و غنا می‌توانست سرنوشت تیم‌های صعود کرده به مرحله حذفی از گروه H را تغییر دهد.
کدخبر (104637) | 11 آذر 1401 | ساعت 18:28
0 95
جنجال در قطر ؛ پنالتی اروگوئه گم شد؟
یک صحنه حساس در دقایق پایانی بازی اروگوئه و غنا می‌توانست سرنوشت تیم‌های صعود کرده به مرحله حذفی از گروه H را تغییر دهد.

به گزارش سرخ نیوز، در شرایطی که در این روزهای جام جهانی تکنولوژی به بخش جدانشدنی فوتبال تبدیل شده و فیفا با کمک VAR برای کمرنگ شدن اشتباهات داوری تلاش می‌کند اما با این وجود هم صحنه‌های بحث برانگیز زیادی در قطر رخ می‌دهد. یکی از این صحنه‌ها امشب در ورزشگاه الجنوب و در بازی بین اروگوئه و غنا رخ داد. در شرایطی که اروگوئه امید داشت با پیروزی برابر غنا و نباختن پرتغال به کره جنوبی به دور بعد صعود کند اما در دقایق پایانی بازی‌های گروه H همه چیز تغییر کرد. کره جنوبی موفق شد گل پیروزی بخش را به تور دروازه پرتغال بچسباند و بازی را پیروز شود تا برد دو گله اروگوئه مقابل غنا برای صعود کافی نباشد. در این شرایط بود که یاران لوئیس سوارز برای زدن گل سوم به غنا در دقایق پایانی به آب و آتش زدند و یک گل در این بازی می‌توانست سرنوشت گروه را تغییر بدهد. مطابق اتفاقی که در این جام جهانی مرسوم شده، این بازی هم با محاسبه دقیق وقت اضافی زیادی داشت و ده دقیقه زمان تلف شده فرصت مناسبی بود تا اروگوئه با جام وداع نکند. این تیم فشار زیادی در این دقایق آورد اما عجیب‌ترین صحنه بازی زمانی رقم خورد که ادینسون کاوانی در محوطه جریمه سرنگون شد و اعلام پنالتی می‌توانست جای کره و اروگوئه را عوض کند. کاوانی بازیکن با تجربه اروگوئه با فراری سریع از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد و آلیدو سیدو، مدافع چپ غنا که مسئول مهار او بود بی محابا به سمتش رفت تا اجازه ندهد مهاجم با تجربه اروگوئه دروازه تیم‌شان را باز کند. سیدو روی کاوانی خراب شد و با زدن تنه مهاجم اروگوئه را سرنگون کرد اما دنیل سیبرت، داور آلمانی اعتقادی به پنالتی نداشت. جنجال در قطر ؛ پنالتی اروگوئه گم شد؟کاوانی با تعجب و عصبانیت درحالی که روی زمین افتاده بود به داور اعتراض می‌کرد و مچ پایش را به او نشان می‌داد و وقتی دید داور آلمانی قانع نمی‌شود روی زمین دراز کشید و با ناباوری صورتش را گرفت. جنجال در قطر ؛ پنالتی اروگوئه گم شد؟جنجال در قطر ؛ پنالتی اروگوئه گم شد؟در این شرایط با توجه به شدت برخورد انتظار می‌رفت اتاق VAR با داور صحبت کند و او برای بازبینی صحنه کنار زمین برود اما چنین اتفاقی نیفتاد تا نتیجه این بازی یه سود کره جنوبی پیش برود و آنها به عنوان تیم دوم صعود کنند و اروگوئه حذف تلخی را تجربه کند‌. شب گذشته نیز گل پیروزی بخش ژاپن به اسپانیا باعث به وجود آمدن بحث‌های زیادی شد که در نهایت فیفا با انتشار ویدئویی به توضیح در خصوص آن گل و سالم بودنش پرداخت و حالا باید دید توجیهی در خصوص این صحنه هم وجود خواهد داشت یا خیر. جنجال در قطر ؛ پنالتی اروگوئه گم شد؟ گفتنی است نتیجه بازی اروگوئه غنا دو بر صفر به سود لاسلسته ثبت شد، بردی که برای حضور این تیم در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی کافی نبود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...