جنگ بدون خون و خون ریزی در ورزشگاه آزادی؛ نکونام و پورموسوی علیه مساوی

کدخبر (224473) | 06 شهریور 1402 | ساعت 10:43
0 135
جنگ بدون خون و خون ریزی در ورزشگاه آزادی؛ نکونام و پورموسوی علیه مساوی
استقلال در چهارمین هفته از رقابت های لیگ برتر و بعد از شکست برابر سپاهان در تهران میزبان استقلال خوزستان است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، دیدار هفته چهارم این فصل، سیزدهمین جدال استقلال تهران با استقلال خوزستان است. این رقابت از لیگ سیزدهم آغاز شد و چهار فصل در خلال لیگ‌های نوزدهم تا بیست و دوم، به دلیل سقوط تیم خوزستانی به لیگ دسته اول، دیداری بین دو تیم برگزار نشد. با این حال در دوازده جدال رودرروی دو تیم، استقلال تهران 5 بار و استقلال خوزستان سه بار برنده شده‌اند و 4 مسابقه دو تیم مساوی شده است.

دربی آبی

ماجرا این است که معمولا یک دربی آبی بین تهران و خوزستان وجود داشته، چه زمانی که استقلال اهواز در اوج بود و چه بعد از آن که استقلال خوزستان متولد شد. این یک مسابقه هیچوقت به اندازه بازی پرسپولیس با آبی‌های خوزستان حساس و پرحاشیه نبوده اما همیشه جذابیت‌های خاص خودش را داشته و نتایج جالبی هم در آن رقم خورده است.

بردها

اولین برد از سه پیروزی استقلال خوزستان، در اولین مسابقه دو تیم در دور رفت رقابت های لیگ سیزدهم رقم خورد و آبی‌های خوزستان با گلزنی عادل کلاه‌کج و علی بیگدلی به پیروزی رسید. هدایت استقلال تهران در این مسابقه برعهده امیر قلعه‌نویی و سرمربی تیم خوزستانی عبدالله ویسی بود.

در لیگ شانزدهم، استقلال خوزستان هر دو بازی رفت و برگشت را برابر استقلال تهران برد. در بازی اول بیت سعید دبل کرد و تک گل استقلال را هم کاوه رضایی به ثمر رساند. بیت‌سعید در بازی برگشت هم یکی از گل‌ها را زد تا با گل نوید عاشوری در برابر تک گل کاوه رضایی، باز هم استقلال خوزستان پیروز میدان شود.

اولین برد استقلال اما در بازی برگشت لیگ سیزدهم با یک گل رقم خورد و آن گل را محمد قاضی به ثمر رساند. استقلال بازی رفت لیگ چهاردهم را هم با تک گل سجاد شهباززاده برد.

سه برد دیگر استقلال برابر همنام خوزستانی‌اش در سه بازی آخر رقم خورده است. ابتدا در بازی برگشت لیگ هفدهم، که با سه گل حریف را شکست داد. در دو بازی رفت و برگشت لیگ هجدهم نیز ابتدا با نتیجه یک صفر و با گل روح‌الله باقری و سپس دربازی برگشت با نتیجه پر گل ۴-۲ حریف را شکست داد. دراین بازی اسماعیل گونکالوس، رضا کریمی، مرتضی تبریزی و علی کریمی برای استقلال و فرید امیری و ایوب کلانتری برای استقلال خوزستان گلزنی کرددند.

سابقه تقابل جواد نکونام و سیروس پورموسوی

جواد نکونام تا به حال فقط یکبار به عنوان مربی مقابل استقلال خوزستان قرار گرفته و این دیدار برمی‌گردد به لیگ هجدهم و بازی تیم‌های نساجی و استقلال خوزستان که در این بازی نساجی با دو گل حریف را شکست داد.

او اما تا به حال چهار بار روی نیمکت با سیروس پورموسوی جدال داشته که در این دیدارها یک برد، یک باخت و دو مساوی به دست آورده است.  نکونام یک بار با نساجی و در لیگ هجدهم با نتیجه ۲-۱ مغلوب فولاد شد که سیروس پورموسوی هدایتش را به عهده داشت. بعد از آن دو دیدار بعدی این مربی ها مساوی شد.

در لیگ بیستم نکونام مربی فولاد و پورموسوی مربی پارس جنوبی بود که بازی شان بدون گل مساوی شد. در بازی رفت لیگ بیست و یکم نیز در حالی که پورموسوی روی نیمکت نفت و نکونام روی نیمکت فولاد بود ۱-۱ مساوی کردند اما نکونام در بازی برگشت توانست ۲-۰ صنعت نفت و پورموسوی را شکست دهد.

سیروس پورموسوی تا به حال 8 بار به عنوان مربی با استقلال دیدار داشته است. او دو بار برنده شده، سه بار مساوی کرده و سه بار هم شکست خورده است. آخرین برد پورموسوی برابر استقلال برمی‌گردد به هفته هفدهم لیگ شانزدهم که او ۲-۱ برابر استقلال علیرضا منصوریان به پیروزی رسید. او بازی رفت را هم با همین نتیجه از منصوریان و استقلال برده بود و بعد از آن دو برد، دیگر رنگ پیروزی را در شش مسابقه بعدی ندید. او با فولاد، پارس جنوبی جم و صنعت نفت آبادان، هرکدام یک بار، برابر استقلال شکست خورد. آخرین باخت او با صنعت نفت و در بازی برگشت لیگ بیستم با نتیجه یک، صفر بود.

پرگل ترین بازی استقلال تهران و استقلال خوزستان

یکی از پرگل ترین بازی‌های تاریخ لیگ برتر را دو تیم استقلال تهران و استقلال خوزستان رقم زده‌اند. در لیگ چهاردهم و در هفته هفدهم مسابقات در ورزشگاه مملو از تماشاگر تختی اهواز این بازی با قضاوت تورج حق وردی آغاز شد. مسابقه ای که در آن 8 گل و 5 کارت زرد میان شاگردان قلعه‌نویی و عبدالله ویسی رد و بدل شد.

در این بازی جذاب ابتدا یعقوب کریمی برای استقلال  در همان دقیقه 4 روی یک ضربه ایستگاهی گل زد اما دو دقیقه بعد سیدمهدی سیدصالحی بازی را به تساوی کشاند. هنوز دقیقه 30 نشده بود که امید ابراهیمی با یک ضربه سر استقلال تهران را پیش  انداخت اما هشت دقیقه بعد مهدی مومنی یک ضربه پنالتی گرفت و خودش آن را تبدیل به گل  مساوی کرد.

یک دقیقه مانده به پایان نیمه اول، سیدمهدی سیدصالحی خودش را دو گله و استقلال خوزستان را ۳-۲ پیش انداخت. با این حال استقلال که نیمه دوم را برای جبران آمده بود توسط میلاد فخرالدینی یک پنالتی گرفت و امید ابراهیمی آن را تبدیل به گل کرد. دقیقه 61 سجاد شهباززاده گل چهارم استقلال را زد اما استقلال خوزستان قصد شکست نداشت و در دقیقه 75 با شوت محمد طیبی بازی را مساوی کرد. این مسابقه در نهایت با نتیجه ۴-۴ به پایان رسید و با هشت گل یکی از جذاب ترین مسابقات فصل و  همچنین تاریخ رقابت ها رقم خورد.

جدیدترین اخبار فوتبال ایران:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...