حمله سه جانبه به رکورد جذاب رحمتی؛ بیرانوند، حسینی و لک به دنبال پادشاهی

کدخبر (225099) | 08 شهریور 1402 | ساعت 09:49
0 212
حمله سه جانبه به رکورد جذاب رحمتی؛ بیرانوند، حسینی و لک به دنبال پادشاهی
از بین دروازه‌بانان حاضر در فوتبال ایران، سه نفر شانس رسیدن به رکورد جذاب مهدی رحمتی را دارند.

به گزارش سرخ نیوز، فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران در حالی آغاز شده که از همین حالا رقابتی جذاب میان دورازه‌بانان تیم‌های مختلف برای بسته نگه داشتن دروازه‌شان بوجود آمده است. به نظر می‌رسد این رقابت میان گلرهایی که شانس پوشیدن پیراهن تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا دارند، بیشتر و نزدیکتر است.

تا این هفته از مسابقات، سید حسین حسینی در 4 بازی گذشته 3 بار دروازه خود را بسته نگه داشته و محمدرضا اخباری هم در سه مسابقه‌ای که درون دروازه گل‌گهر قرار گرفته، توانسته کلین‌شیت کند. این در حالی است که علیرضا بیرانوند و پیام نیازمند تاکنون دوبار دروازه‌شان را بسته نگه داشتند و حامد لک تنها در یک هفته موفق به این کار شده است.

در حال حاضر سید مهدی رحمتی با 191 کلین شیت، رکورددار لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می‌شود. او در 94 بازی برای استقلال کلین شیت کرده و همه دوران فوتبالش را در لیگ ایران سپری کرده است. در لیگ دوازدهم رحمتی موفق شد در 21 بازی دروازه آبی‌پوشان پایتخت را بسته نگه دارد تا به نوعی از این حیث رکورددار نیز باشد.

در عین حال آن دوره از لیگ با 18 تیم برگزار شد و اگر بخواهیم لیگ‌های 16 تیمی را در نظر بگیریم، باید گفت که رکورد در اختیار علیرضا بیرانوند با 19 کلین شیت در 4 بازی کمتر قرار دارد. او فصل گذشته با پیراهن پرسپولیس به چنین رکوردی رسید. در حالیکه پیش از وی رکورد کلین شیت در یک فصل در اختیار سید حسین حسینی قرار داشت که دو فصل پیش که استقلال به قهرمانی رسید، با 18 کلین شیت نقش بسزایی را ایفا کرد.

مهدی رحمتی در حالی به این رکورد دست یافته که تا 37 سالگی به طور مستمر در لیگ برتر حضور داشت و هیچ وقت طعم لژیونر شدن را نچشید.

حامد لک نزدیکترین دروازه‌بان برای دستیابی به رکورد مهدی رحمتی است. لک 32 ساله تاکنون موفق شده 118 بار از دروازه تیم‌هایی که در آنها عضویت داشته مراقبت کند و آن را بسته نگه دارد. اگر فرض بر این باشد که او تا سن بازنشستگی رحمتی به فوتبالش ادامه دهد، در واقع 5 سال دیگر فرصت دارد که فاصله 73 کلین شیت خود با رحمتی را جبران کند. با توجه به اینکه هر فصل مشتمل بر 30 بازی خواهد بود، در واقع او باید حداقل به طور میانگین در نیمی از 150 بازی پیش‌رو در 5 سال آینده کلین شیت کند.

علیرضا بیرانوند 30 ساله هم دیگر دروازه‌بانی است که شانس رسیدن به رکورد رحمتی را دارد. او تاکنون 108 بار در لیگ برتر کلین شیت داشته که 78 مورد آن با پیراهن پرسپولیس بوده است. بیرانوند علاوه بر رکورد بیشترین کلین شیت در یک فصل، رکورد بیشترین کلین شیت در فصول مختلف لیگ را هم دارد. او در 4 دوره لیگ صاحب دستکش طلایی شده تا در این زمینه بی رقیب باشد.

با توجه به اینکه علیرضا بیرانوند دو فصل را در فوتبال اروپا پشت سر گذاشت، عملکرد خوبی را از خود بر جای گذاشته و با توجه به فرم فعلی، سال‌های زیادی را می‌تواند در مستطیل سبز به فعالیت بپردازد تا به رکورد سید مهدی رحمتی دست یابد.

سید حسین حسینی دیگر دروازه‌بانی است که احتمالا شانس رسیدن به رکورد رحمتی را خواهد داشت؛ دروازه‌بانی که مدت زیادی را زیر سایه رحمتی در استقلال گذراند و شانس بازی پیدا نکرد. با این حال حسینی 31 ساله رکورد بیشترین دقایق بسته نگه داشتن دروازه را در اختیار دارد و توانسته با کلین شیت در 8 بازی متوالی، در تاریخ لیگ برتر نامش را حک کند.

حسین حسینی در حال حاضر رکورد 85 کلین شیت در لیگ برتر را به نام خود ثبت کرده و راه درازی را تا رسیدن به رکورد رحمتی پیش روی خود می‌بیند.

جدیدترین اخبار فوتبال ایران:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...