دو چهره پرسپولیس ؛ قهرمان و مضطرب / عقب نشینی بدون اجازه یحیی

وقتی وحید کاظمی سوت پایان بازی را در دقیقه 95 به صدا درآورد، هواداران در ورزشگاه، پرچم‌های سرخ را می چرخاندند و سرود قهرمانی می‌خواندند.
کدخبر (174228) | 10 اردیبهشت 1402 | ساعت 19:30
0 64
دو چهره پرسپولیس ؛ قهرمان و مضطرب / عقب نشینی بدون اجازه یحیی
وقتی وحید کاظمی سوت پایان بازی را در دقیقه 95 به صدا درآورد، هواداران در ورزشگاه، پرچم‌های سرخ را می چرخاندند و سرود قهرمانی می‌خواندند.

به گزارش سرخ نیوز، پرسپولیس یک قدم دیگر به قهرمانی در جام حذفی نزدیک شد و در صورت برد در دو مسابقه، می‌تواند جام حذفی امسال را بگیرد. پرسپولیس مقابل گل گهر اما دقایق پرفراز و نشیبی را سپری کرد. یک چهره قهرمان و روی دیگر استرس از دست رفتن نتیجه. آنچه دربازی برابر گل گهر مانند بازی با استقلال به چشم می‌آمد، این بود که یحیی گل محمدی در کنار زمین از بازیکنانش می‌خواست که عقب ننشینند و بالا بازی کنند اما بازیکنان امروز هم مثل دربی بعد از گل عقب کشیدند.

دو نیمه متفاوت سرخ ها

یحیی برای بازی برابر گل گهر ترکیب باتجربه و برنده دربی را به زمین فرستاده بود با دو تغییر که آل کثیر مزد بازی خوب و گلزنی‌اش را گرفته و به ترکیب اصلی راه یافته بود و فرجی به‌جای گولسیانی بازی می‌کرد. پرسپولیس در نیمه اول، نمایشی در حد قهرمان داشت. آن‌ها دو گل زدند و بازی را همانطور که دوست داشتند، پیش بردند. پرسپولیس در این نیمه، 4 موقعیت گل دیگر داشت که هرکدام از دست رفت. توپ‌گیری خوب و پاس،های سالم این تیم را به آنچه می‌خواست، رساند اما در نیمه دوم تیم – انگار ناخودآگاه - کنترلی بازی کرد.

دو چهره پرسپولیس ؛ قهرمان و مضطرب

روشی که ریسکی است و نتیجه‌اش یک گل خورده روی ضربه ایستگاهی بود. در بازی برابر استقلال هم بعد از گل، پرسپولیس سبک بازی خودش را فراموش کرد و تبدیل به تیمی دفاع کننده شد که می‌خواهد از گلش حفاظت کند. این موضوع باعث شد که تیم در زمین خودش بازی کند و امکان خطا و دادن ضربات ایستگاهی بالا رفت. استقلال یک ضربه ایستگاهی در موقعیت خطرناک و چند موقعیت نزدیک دروازه پیدا کرد و گل گهر امروز یکی از آن‌ها را تبدیل به گل کرد.

تجربه‌ای که به کار پرسپولیس آمد

شاید تجربه بالای بازیکنان کلیدی در این اتفاق تأثیرگذار باشد و یحیی می‌تواند در بازی‌های آینده در چنین شرایطی جوانی و هیجان را به تیمش اضافه کند. با این وجود، در برابر گل گهر، اولین تعویض بازی در دقیقه 78 و سه تعویض دیگر در 5 دقیقه پایانی انجام شدند. دو چهره پرسپولیس ؛ قهرمان و مضطربپرسپولیس در پنجمین بازی متوالی به پنجمین برد رسید تا نشان دهد برای رسیدن به قهرمانی، بسیار جدی و مصمم است. آن‌ها در این 5 بازی، تنها 2 گل خورده‌اند و شاید همین اعتمادبه‌نفس باعث می‌شود که بعد از اطمینان از برد، سعی در کنترل بازی حریف داشته و بخواهد مسابقه را با کمترین انرژی و تلفات به پایان برساند. آنچه این بازی برای پرسپولیس داشت، علاوه‌بر صعود به نیمه نهایی جام حذفی، این موضوع بود که پرسپولیس توان غلبه مجدد برابر گل گهر در بازی حساس هفته بیست و نهم لیگ برتر را دارد، اما اگر شبیه نیمه اول بازی کند و سعی در تکرار بازی کنترلی نیمه دوم نداشته باشد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...