روز به روز به مسترز المپیا نزدیک تر می‌شویم ؛ دکستر جکسون و رقابت میان اسطوره ها ؟

دکستر جکسون ملقب به «تیغه» در رابطه با موضوعات مختلف شامل بیگ رامی ، آرنولد کلاسیک 2023 ، طول عمر و تصمیمش برای بازنگشتن به بدنسازی صحبت کرد.
کدخبر (160470) | 12 فروردین 1402 | ساعت 14:44
0 439
روز به روز به مسترز المپیا نزدیک تر می‌شویم ؛ دکستر جکسون و رقابت میان اسطوره ها ؟
دکستر جکسون ملقب به «تیغه» در رابطه با موضوعات مختلف شامل بیگ رامی ، آرنولد کلاسیک 2023 ، طول عمر و تصمیمش برای بازنگشتن به بدنسازی صحبت کرد.

به گزارش سرخ نیوز، دکستر جکسون اسطوره بدنسازی پیش از کناره گیری از بدنسازی در سال 2020، به اوج خود رسید. این بدنساز 53 ساله اخیرا در مصاحبه با Olympia TV در رابطه با طول عمر بدنسازان مختلف، آرنولد کلاسیک 2023، قهرمانی اش در سال 2008 و وضعیت بازنشستگی اش از بدنسازی صحبت کرد. دکستر جکسون در طول دوران حرفه ای که بیش از دو دهه به طول انجامید، به محبوبیت فوق العاده ای در جامعه بدنسازی رسید و رکوردهای مختلفی را در لیگ حرفه ای IFBB به ثبت رساند. او 5 قهرمانی آرنولد کلاسیک را از آن خود کرد. این قهرمانی ها مدیون جزئیات عضلات، تقارن و فرم بدن اوست. با توجه به اینکه دوران حرفه ای بسیار طولانی بود، او در این دوران با بدنسازان برجسته ای چون فیل هیث قهرمان هفت دوره مستر المپیا، شان رودن و کای گرین رقابت کرد.

اولین قهرمانی دکستر جکسون در مستر المپیا با شکست دادن جی ماتلر

دکستر جکسون با شکست دادن جی کاتلر قهرمان چهار دوره مستر المپیا در سال 2008، به اولین ساندو خود دست پیدا کرد. او همچنین در سال 2012، مدال طلای مسترز المپیا را از آن خود کرد. او مستر المپیا 2020 شرکت کرد و در جایگاه نهم قرار گرفت. او پس از سال 2020 در هیچ رقابتی شرکت نکرد اما با این حال همچنان بدن فوق العاده خود را به خوبی حفظ کرده است. هواداران امیدوارند که او دوباره به دنیای حرفه ای بدنسازی و رقابت در مسابقات مختلف بازگردد. آن ها امیدوارند که «تیغه» در مسترز المپیا 2023 شرکت کند. حدس و گمان های مختلفی در رابطه با شرکت کنندگان مسترز المپیا 2023 در فضای مجازی مطرح می‌شود. با این حال با وجود اینکه دکستر جکسون می‌تواند یکی از بهترین شرکت کنندگان این رقابت ها به حساب بیاید، به نظر می‌رسد که او قصد ندارد که در مسترز المپیا 2023 به روی صحنه برود.

روز به روز به مسترز المپیا نزدیک تر می‌شویم ؛ دکستر جکسون و رقابت میان اسطوره ها؟صحبت های دکستر جکسون در رابطه با طول عمر

دکستر جکسون عنوان کرد که یکی از انگیزه های او این بود که بدون هیچگونه پشیمانی از این حرفه کناره گیری کند. او گفت:
من در طول دوران حرفه ای خودم، در 21 مستر المپیا و در 17 آرنولد کلاسیک شرکت کردم و این بسیار برای من هیجان انگیز است! اگر بخواهم با شما صادق باشم باید بگویم که به هیچ عنوان پشیمان نیستم. من بیشتر از 20 سال به بدنسازی حرفه ای ادامه دادم چون می‌خواستم تمام توانایی های خودم را نشان دهم و هم اکنون اصلا به گذشته حتی فکر هم نمی‌کنم و به هیچ عنوان پشیمان نیستم. حتی اگر در خود رقابت ها حاضر شوم و شرکت کنندگان دیگر را تماشا کنم، باز هم احساس پشیمانی نمی‌کنم.
دکستر جکسون دو توصیه را برای داشتن طول عمر بیشتر اظهار کرد. به نظر او استراحت منظم و جایگزین کردن تمرینات ترکیبی سنگین با تمریناتی که با دستگاه انجام می‌شوند، می‌توانند در افزایش طول عمر موثر واقع شوند. او گفت:
بعضی از مردم فکر می‌کنند که اگر کسی به باشگاه نرود، یعنی ضعیف است. اما این فقط در ذهن آنهاست، در واقع ذهن آن ها نمی‌تواند بپذیرد که گاهی اوقات، استراحت های منظم برای شما مفید است. آن ها فکر می‌کنند که باید هر روز به باشگاه بروند. اما دقیقا نگاه درست من به این موضوع باعث شد تا من بتوانم دوران حرفه ای طولانی مدتی داشته باشم. این دیدگاه این بود که ما باید استراحت های منظمی داشته باشیم. به طور مثال، گاهی اوقات من به مدت 4 ماه به باشگاه نمی‌رفتم.
دکستر جکسون در ادامه گفته:
من در ده سال آخر دوران حرفه ای خودم، تقریبا تمام تمرینات ترکیبی سنگین را با تمریناتی که با دستگاه انجام می‌شوند، جایگزین کردم. من بیشتر با دستگاه تمرین می‌کردم و از تمریناتی مثل اسکوات و پرس سینه فاصله گرفتم. من به شما قول می‌دهم که شما با انجام دادن تمرینات با دستگاه به هیچ عنوان عضله از دست نخواهید داد. پس در مجموع همین دو نکته بودند که باعث شدند من بتوانم دوران حرفه ای طولانی تری داشته باشم.
روز به روز به مسترز المپیا نزدیک تر می‌شویم ؛ دکستر جکسون و رقابت میان اسطوره ها؟دکستر جکسون خاطرات خود را مرور کرد و در رابطه با افکار خود پیش از قهرمانی در مستر المپیا 2008 صحبت کرد. او اظهار کرد:
در آن زمان کسانی که تناسب اندام بهتری داشتند می‌توانستند کسانی که فقط هیکل بزرگتری دارند را در آرنولد کلاسیک شکست دهند. پس من هم با خودم گفتم که بهتر فقط به سراغ آرنولد کلاسیک بروم. من چندین بار قهرمان آرنولد کلاسیک شدم و پس از در زمان آماده سازی برای آماده سازی متوجه شدم که جی کاتلر وضعیت خوبی ندارد؛ به عبارتی متوجه شده بودم که او مثل همیشه نیست. من هم با خودم گفتم که اگر او بخواهد با بدنی کات شده رقابت کند و بخواهد از لحاظ فرم با من رقابت کند، من می‌توانم او را شکست دهم. آنجا بود که از قهرمانی خودم مطمئن شدم و در نهایت به آن رسیدم.

توصیه های دکستر جکسون به بیگ رامی

بیگ رامی نتایج ضعیفی را در دو رقابت اخیری که در آن ها شرکت کرد، به دست آورد. این موضوع باعث شد تا دکستر جکسون نظر خود را در این رابطه بیان کند. او همچنین توصیه هایی را برای بهتر شدن وضعیت او اظهار کرد. او گفت:
به نظر من، بدن او خسته به نظر می‌رسد. دور بودن از میادین می‌تواند برای او مفید باشد چراکه به بدنش فرصت ریکاوری می‌دهد و دوباره به آن جان می‌بخشد. همچنین با این کار می‌تواند کمی از رژیم غذایی بدنسازی خود که یک سال کامل آن را رعایت کرده، فاصله بگیرد و کمی از زندگی لذت ببرد! او نباید سعی کند که خود را بزرگترین بدنساز روی صحنه نشان دهد. او واقعا بزرگترین بدن را دارد و به نظر من بهتر است که مقداری وزن کم کند. او حتی با این کار نیز بزرگترین هیکل را خواهد داشت! من اکیدا به او توصیه می‌کنم که مقداری از وزن خود کم کند. همچنین کمر او نیز روز به روز بزرگ و بزرگتر می‌شود. او باید روی این ناحیه نیز کار کند.
جکسون همچنین در رابطه با آرنولد کلاسیک 2023 صحبت کرد. او اظهار کرد که نیک واکر بدن فوق العاده ای دارد اما با این حال او نمی‌تواند با تناسب اندام سامسون داودا مقابله کند. دکستر جکسون اظهار کرد:
نیک واقعا فوق العاده بود و واقعا هیچ نقصی در کار او نبود. تنها موردی که می‌توانم از آن ایراد بگیرم، تناسب اندام نیک واکر است. تناسب اندام سامسون داودا بهتر بود و همین موضوع باعث شد که سامسون قهرمانی را از دست نیک واکر بدزدد.
مسترز المپیا پس از 11 سال، دوباره برگزار خواهد شد. با این حال دکستر  جکسون در رابطه با تصمیم خود برای کناره گیری کامل از بدنسازی مصر است. با وجود اینکه او دیگر به طور حرفه ای رقابت نمی‌کند اما همچنان به تمرینات خود ادامه می‌دهد و تناسب اندام فوق العاده خود را همچنان حفظ کرده است. آخرین بدنسازی که اخیرا به طور عمومی برای شرکت در مسترز المپیا اعلام حضور کرده، هیدتادا یاماگیشی است. او اعلام کرد که می‌خواهد فقط یک بار دیگر به طور حرفه ای رقابت کند و سپس برای همیشه از بدنسازی حرفه ای خداحافظی کند.   بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...