شان کلاریدا به دنبال شکستن رکورد فلکس لوئیز ؛ قهرمانی حق سامسون داودا بود

شان کلاریدا قهرمان بدنسازی قصد دارد در دسته 212 پوند بماند رکورد فلکس لوئیز را به عنوان پرافتخارترین ورزشکار این دسته با هفت عنوان قهرمانی بشکند.
کدخبر (158373) | 05 فروردین 1402 | ساعت 12:49
0 233
شان کلاریدا به دنبال شکستن رکورد فلکس لوئیز ؛ قهرمانی حق سامسون داودا بود
شان کلاریدا قهرمان بدنسازی قصد دارد در دسته 212 پوند بماند رکورد فلکس لوئیز را به عنوان پرافتخارترین ورزشکار این دسته با هفت عنوان قهرمانی بشکند.

به گزارش سرخ نیوز، شان کلاریدا از جمله بدنسازانی بود که اوایل این ماه میلادی با حضور در بخش آزاد مردان رقابت آرنولد کلاسیک 2023، توانست سر و صدای زیادی به پا کند. او اخیرا با حضور در پادکست The Truth و مصاحبه با مربی سرشناس هنی رامبد، جزئیات رقابت و جاه‌طلبی خود برای آینده که شامل شکستن رکورد هفت قهرمانی فلکس لوئیز در دسته 212 پوند مستر المپیا می‌شود را به اشتراک گذاشت.

شهرت شان کلاریدا به خاطر بدنی با جزئیات عضلاتی حیرت‌انگیز

شان کلاریدا به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان دسته 212 پوند لیگ حرفه‌ای IFBB بود که به خاطر داشتن بدنی با جزئیات عضلاتی حیرت انگیز، تقارن اندام و تناسب کلی بدنش در سال 2015 به شهرت رسید. او پس از قهرمانی در مسابقات ونکوور پرو، دعوتنامه حضور در مستر المپیا را کسب کرد و از همان زمان به پای ثابت این رویداد تبدیل شده است. شان کلاریدا در مستر المپیای 2019 رقابت را به کمال الگارگنی واگذار کرد و نتوانست قهرمان شود. او پس از درک لانسفورد در رده سوم قرار گرفت اما در تعطیلات خارج از فصل سخت کار کرد و موفق شد با بازگشتی قدرتمندانه و ارائه یک پکیج کامل، الگارگنی را از تخت سلطنت خود پایین بکشد و قهرمانی مستر المپیا 2020 را به دست آورد. با این وجود درک لانسفورد سال بعد بازگشت دیوانه‌واری داشت و توانست تاج قهرمانی مستر المپیا 2021 را به خانه ببرد. شان کلاریدا به دنبال شکستن رکورد فلکس لوئیز ؛ قهرمانی حق سامسون داودا بود «قاتل غول پیکر» توانست در مستر المپیا 2022، عنوان قهرمانی خود را در دسته 212 پوند پس بگیرد. به دنبال این موفقیت او تصمیم گرفت تا با ثبت نام در آرنولد کلاسیک 2023، شانس خود را برای رقابت در بخش آزاد مردان بیازماید؛ بخشی که میزبان بزرگترین غول‌های بدنسازی جهان بوده و همواره رقابت سختی در آن در جریان است. دنیس جیمز، بدنساز کهنه‌کار اطمینان داشت که کلاریدا می‌تواند به چالشی جدی برای رقبایش در این رویداد تبدیل شود. جیمز از شان کلاریدا حمایت کرد تا بتواند با بالا بردن سطح خود، رقبایش را شکست دهد. البته کلاریدا به ضعف خود در اندازه اذعان داشت اما معتقد بود که می‌تواند از رقبایش پیشی بگیرد.

فقط در صورت قهرمانی به بخش آزاد می‌روم

چند روز پس از پایان آرنولد کلاسیک 2023، شان کلاریدا ویدیویی از تمرینات سخت پشت خود که برای آماده‌سازی جهت حضور در این رویداد انجام داده بود را به اشتراک گذاشت. حالا این بدنساز 4 هفته پس از پایان این رویداد، تصاویری به روز از بدن کات خود را به نمایش گذاشته و هوادارانش را با بالا تنه عضلانی و سرحالش کاملا شگفت زده کرده است. او به صراحت اعلام کرده که روی کسب مدال طلا متمرکز است و تنها در شرایطی به بخش آزاد مردان مستر المپیا می‌رود که بتواند قهرمانی آن را بدست آورد. در آرنولد کلاسیک 2023 سامسون داودا به قهرمان رسید و شان کلاریدا در جایگاه پنجم قرار گرفت. کلاریدا با وجود تفاوت قابل توجهی که در اندازه بدن در کنار بدنسازانی مانند بیگ رامی داشت، باز هم مورد توجه و تمجید قرار گرفت. شان کلاریدا اخیرا در ویدیویی در یوتیوب، تحلیل خود را از رقابت در آرنولد کلاسیک 2023 به اشتراک گذاشته است. او ضمن محق بودن سامسون داودا برای قهرمانی، درباره سه رقیب دیگرش در این رویداد صحبت کرد.
وقتی به عکس‌های این رقابت نگاه می‌کنم، با اطمینان می‌گویم که باید داودا قهرمان می‌شد او از نظر اندازه، شکل و تقارن شرایط خوبی دارد و همه چیز به خوبی کنار هم قرار گرفته است. من یا نیک و اندرو هم می‌توانستیم دیده شویم. اندرو از نظر شکل، ساختار و چیزهایی از این قبیل به سامسون شباهت دارد اما نیک واکر آن عامل عجیب و غریب را نیز دارد.
شان کلاریدا به دنبال شکستن رکورد فلکس لوئیز ؛ قهرمانی حق سامسون داودا بود کلاریدا می‌گوید واکر باید روی ظاهر عجیبی که به خاطر آن می‌شناسندش، تمرکز کند. او این نظریه را مطرح کرد که واکر ممکن است تلاش کرده باشد تا با «ساده سازی» رقبایش را بازی داده باشد.

نیک واکر از خودش ضربه خورد

من فکر می‌کنم دلیل قهرمان نشدن نیک واکر، خودش بود. اگر او همان تاکتیکی که در مستر المپیا را داشت در این رقابت هم پیاده می‌کرد، قهرمان رقابت می‌شد و کاری از دست کسی برنمی‌امد. کمی تلاش کمتر و سعی کردن برای ساده‌سازی رقابت، کارامد نبود. من مطمئنم این اتفاق به او آسیب رساند. با این حال هر سه نفر برتر رقابت می‌توانستند به شکلی شکست بخورند. فکر می‌کنم در ذهن نیک واکر، سامسون داودا و اندرو جکد هر دو رقبای ساده‌ای به نظر می‌رسیدند و احتمالا به این فکر کرد که با یک رقابت ساده و تلاش کمی می‌تواند برنده شود. او واقعا ظاهر خوبی داشت اما فکر می‌کنم با آن نیکی که او را به مقام سوم مستر المپیا رسانده بود و همه انتظار دیدنش را داشتند و به او امیدوار بودند، تفاوت داشت. اگر همان نیک واکر قبلی بود، قطعا قهرمان رقابت می‌شد.
شان کلاریدا به دنبال شکستن رکورد فلکس لوئیز ؛ قهرمانی حق سامسون داودا بود شان کلاریدا از رقابت با بیگ رامی اعتماد به نفس پیدا کرده و معتقد است اگر در بخش آزاد مستر المپیا سال گذشته شرکت می‌کرد، می‌توانست از رقیب مصری خود جلوتر باشد.
من صادقانه احساس کردم که می توانستم او را شکست دهم. فکر می‌کنم در برخی زمینه‌ها از او بهتر بودم. او اندازه بزرگی دارد و جای تعجبی هم ندارد اما وقتی صحبت از جدایی، شکل و ساختار می‌شود، فکر می‌کنم که می‌توانستم او را شکست دهم.

شان کلاریدا در دسته 212 پوند می‌ماند تا رکورد فلکس لوئیز را بشکند

شان کلاریدا عنوان کرد که در دسته 212 پوند باقی خواهد ماند و قصد دارد رکورد فلکس لوئیز را به عنوان پرافتخارترین ورزشکار این دسته با هفت عنوان قهرمانی بشکند.
من مطمئناً در دسته 212 پوند می‌مانم. هدفم کسب عناوین بیشتری در این بخش است. البته من دوست دارم در چند نمایش آزاد کوچکتر یا شاید یک آرنولد کلاسیک دیگر حضور داشته باشم اما فقط اجرای آرنولد کلاسیک و عملکرد خوب من برای ترک این دسته کافی نیست. من واقع بین هستم. اگر نتوانستم در آرنولد کلاسیک به موفقیتی برسم، پس دلیلی ندارد که دسته 212 پوند را ترک کنم. شاید اگر در این رقابت به موفقیت می‌رسیدم، اکنون گفت‌وگوی ما شرایط متفاوتی داشت. دسته 212 پوند خانه من و در قلب من است و می‌خواهم این دسته را زمانی ترک کنم که به عنوان یکی از بهترین‌های آن لقب گرفته باشم. من فلکس لوئیز را بیش از اندازه دوست دارم اما هدفم این است که رکورد او را تمام و کمال بشکنم.
شان کلاریدا به دنبال شکستن رکورد فلکس لوئیز ؛ قهرمانی حق سامسون داودا بود شان کلاریدا که تاکنون دو بار قهرمان دسته 212 پوند شده، باید پنج قهرمانی دیگر را به دست آورد تا با رکورد لوئیز برابری کند و شش قهرمانی دیگر را به دست آورد تا از او به عنوان بزرگترین قهرمان دسته 212 پوند مستر المپیا در تمام دوران پیشی بگیرد. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...