روایت رفاقت دیرینه لوریمر و آرنولد شوارتزنگر ؛ آرنولد کلاسیک 2023 ، بدون شریک قدیمی

کدخبر (149178) | 10 اسفند 1401 | ساعت 06:32
0 179
روایت رفاقت دیرینه لوریمر و آرنولد شوارتزنگر ؛ آرنولد کلاسیک 2023 ، بدون شریک قدیمی
جیم لوریمر که بهترین دوست آرنولد و یکی از بنیانگذاران جشنواره ورزشی آرنولد بود، در نوامبر 2022 درگذشت.

به گزارش سرخ نیوز، با نزدیک شدن به مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 ، هیجان و حواشی مربوط به این رویداد روز به روز بیشتر می‌شود و طرفداران دنیای بدنسازی به دنبال کسب اخبار مختلف از مهمانان و شرکت‌کنندگان این رویداد هستند. پس از رقابت مستر المپیا یقینا آرنولد کلاسیک دومین رقابتی است که توجه هواداران بدنسازی را به خود جلب می‌کند. در عین حال رویداد امسال امیدوار کننده‌تر از سال‌های گذشته به نظر می‌رسد چراکه به طور غیرمنتظره‌ای نفرات سرشناسی مانند نیک واکر، بیگ رامی، شان کلاریدا و غیره برای شرکت در آرنولد کلاسیک 2023 اعلام آمادگی کرده‌اند.

ریشه مسابقات آرنولد کلاسیک ؛ دوستی آرنولد شوارتزنگر با جیم لوریمر

همانطور که گفته شد فستیوال ورزشی آرنولد پس از مستر المپیا دومین رویداد بزرگ بدنسازی و سایر ورزش‌های مبتنی بر تناسب اندام محسوب می‌شود اما این ریشه این مسابقات به چه زمانی و چه جایی برمی‌گردد؟ آرنولد شوارتزنگر در دهه 70 میلادی زمانی که یک ستاره در حال ظهور در دنیای بدنسازی بود، با جیم لوریمر که یک توسعه‌دهنده ورزش بود، آشنا شد. پس از آن در کنار دوستی دیرینه این دو شخص و همچنین حضور در مراسم‌ها و رقابت‌های مختلف، فستیوال آرنولد کلاسیک شکل گرفته و با گذر از سالها، محبوبیت آن بیشتر و بیشتر شد. حالا اگرچه لوریمر درگذشته است اما جشنواره آرنولد کلاسیک به طور خاص میراث دوستی او با آرنولد شوارتزنگر را نشان می‌دهند. زمانی که آرنولد شوارتزنگر در سال 1970 اولین قهرمانی مستر المپیا را به دست آورد، توسط جیم لوریمر برای شرکت در مسابقات مستر جهانی در اوهایو دعوت شد. این بدنساز اتریشی نه تنها در این رقابت شرکت کرد بلکه قهرمانی آن را هم بدست آورد و موجب شد لوریمر مورد تحسین جامعه بدنسازی قرار بگیرد.

روایت رفاقت دیرینه لوریمر و آرنولد شوارتزنگر ؛ آرنولد کلاسیک 2023 ، بدون شریک قدیمیآرنولد کلاسیک و رقابت با مستر المپیا

پس از آن رقابت آرنولد به لوریمر قول داد تا باردیگر به اوهایو بازگردد تا با یکدیگر مسابقات جدیدی را تاسیس کنند. از همین جا بود که جشنواره ورزشی آرنولد که مبتنی بر ورزش‌های تناسب اندام بود، شکل گرفت. پس از قهرمانی‌های متوالی آرنولد در مسابقات مستر المپیا در طول دهه 70، شوارتزنگر به همراه لوریمر تبلیغات مسابقات آرنولد کلاسیک را شروع کرد. سرانجام در سال 1989 هر دو به این نتیجه رسیدند که وقت آن رسیده تا مسابقات متفاوتی را طرح ریزی کنند. از همین رو یک رویداد بدنسازی جدید در کلمبوس اوهایو شکل گرفت که از نظر بزرگی می‌خواست با مستر المپیا رقابت کند و در آینده به رقابتی مهمتر نیز تبدیل شود. در سال 1990 آرنولد شوارتزنگر به سمت ریاست شورای رئیس جمهور در زمینه آمادگی جسمانی و ورزش منسوب شد. آرنولد از این فرصت پیش آمده استفاده کرد و دامنه رویداد آرنولد کلاسیک را برای برگزاری مسابقات سایر ورزش‌های مبتنی بر تناسب اندام گسترش داد. در سال 2006 با افزودن دسته‌ای از ورزش‌های جدید، رقابت آرنولد کلاسیک به فستیوال ورزشی آرنولد تغییر نام داد.

روایت رفاقت دیرینه لوریمر و آرنولد شوارتزنگر ؛ آرنولد کلاسیک 2023 ، بدون شریک قدیمی 02خلا بزرگ آنولد کلاسیک 2023 ؛ میراث لوریمر

در واقع رقابتی که با یک دعوت ساده از شوارتزنگر آغاز شده بود، در نهایت به رویدادی بزرگ تبدیل شد که طیف گسترده‌ای از ورزش‌ها را دربرمی‌گرفت. با این حال امسال جشنواره ورزشی آرنولد به دلیل درگذشت جیم لوریمر در سال 2022، شاهد خلأ بزرگی خواهد بود. جیم لوریمر که بهترین دوست آرنولد و یکی از بنیانگذاران جشنواره ورزشی آرنولد بود، در نوامبر 2022 درگذشت. در حالی که دنیای بدنسازی بابت فقدان لوریمر تاسف می‌خورد، آرنولد برای مواجهه با این مساله و همچنین برگزاری هر چه بهتر فستیوال ورزشی آرنولد به تنهایی کار سختی داشت. مردم لوریمر را به عنوان یک مروج ورزش می‌شناختند اما برای آرنولد او فراتر از همه اینها بود. علاقه لوریمر به ورزش و تلاش او برای سازماندهی رویدادها باعث شده بود که آرنولد بیش از اندازه روی او حساب باز کند و چنین فردی برایش قابل احترام باشد. شوارتزنگر همیشه در شبکه‌های اجتماعی به لوریمر ادای احترام می‌کند و به ساده‌ترین فعالیت‌هایی اشاره می‌کند که دیگر نمی‌تواند با دوست قدیمی خود داشته باشد. شوارتزنگر در جشنواره ورزشی آرنولد امسال تنها خواهد بود. با این حال آرنولد قطعا میراث لوریمر را زنده نگه خواهد داشت. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...