آرنولد شوارتزنگر و جراحی با 12 پزشک در اتاق عمل !

آرنولد شوارتزنگر درباره اولین عمل جراحی قلب خود گفت: به طور معمول 4 جراح قلب در اتاق جراحی حضور دارند اما برای عمل من 12 نفر بالای سرم بودند.
کدخبر (148401) | 08 اسفند 1401 | ساعت 23:04
0 371
آرنولد شوارتزنگر و جراحی با 12 پزشک در اتاق عمل !
آرنولد شوارتزنگر درباره اولین عمل جراحی قلب خود گفت: به طور معمول 4 جراح قلب در اتاق جراحی حضور دارند اما برای عمل من 12 نفر بالای سرم بودند.

به گزارش سرخ نیوز، آرنولد شوارتزنگر دستاوردهای زیادی در زندگی خود داشته اما رسیدن به هر دستاوردی قیمتی دارد و باید آن را بپردازید. شوارتزنگر این هزینه را با انجام چندین عمل جراحی در زندگی خود پرداخته است. این اسطوره دنیای بدنسازی که هفت بار عنوان قهمرانی مستر المپیا را به دست آورده، خیلی زود حضور در سینما را هم در برنامه کاری خود قرار داد؛ جایی که عمدتاً به عنوان قهرمان فیلم‌های اکشن فعالیت می‌کرد. با این حال سال ها انجام تمرینات سخت و حجیم کردن عضلات، سلامتی «بلوط اتریشی» را تحت تاثیر قرار داد. به همین دلیل در سال 1997، شوارتزنگر مجبور شد یکی از چند جراحی دریچه قلب خود را انجام دهد.

حضور 12 جراح در اتاق عمل آرنولد شوارتزنگر

در مصاحبه‌ای در سال 1997 که برای فیلم بتمن و رابین انجام شد، آرنولد درباره مشاوره مالی، آماده‌سازی خود، دنیای هالیوود و جراحی قلبش صحبت کرد. در این مصاحبه شوارتزنگر داستان عمل جراحی خود را روایت و بیان کرد که چگونه به جای 4 جراح، 12 جراح در اتاق عمل حضور داشتند. آرنولد شوارتزنگر اولین عمل جراحی قلب خود را بسیار خنده دار توصیف کرده است. او در فیلم بتمن و رابین نقش فریز و جورج کلونی و کریس او دانل به ترتیب نقش بتمن و رابین را بازی کرده‌اند. شوارتزنگر در مصاحبه تبلیغاتی این فیلم گفته بود:
به طور معمول 4 جراح قلب در اتاق جراحی حضور دارند اما برای عمل من 12 نفر بالای سرم بودند. یعنی کل اتاق جراحی پر از پزشکان متخصص قلب بود.
شوارتزنگر که در آن زمان 50 ساله بود، در ادامه می‌گوید:
پرستاران معمولاً از ساعت 10 شب تا 4 صبح به شما اجازه می‌دهند، بخوابید و سپس آزمایش‌ها را شروع می‌کنند. هر نیم ساعت یک پرستار می‌آمد تا نمونه خون بگیرد و آزمایش بدهد و ریه ام را ماساژ دهد. خلاصه داستان جالبی داشتم.

شوارتزنگر دلیل قهرمان هفت دوره مستر المپیا نشده

اگرچه شوارتزنگر در مورد عمل جراحی خود با شوخی صحبت می‌کند اما واقعیت این است که او تحت عمل جراحی الکتریکی قلب قرار گرفت تا یک دریچه قلب معیوب، مادرزادی و آئورت را جایگزین کند. با این حال 21 سال بعد، او نیاز به عمل جراحی دیگری پیدا کرد. در سال 2018 شوارتزنگر عمل جرای جایگزینی قلبی ریوری را انجام داد. بیماران پیوند قلب اغلب به جراحی دوم قلب نیاز دارند زیرا دریچه بافتی آنها پس از مدت زمان مشخصی فرسوده می‌شود. این جراحی موفقیت آمیز بود اما شوارتزنگر به عنوان یک مرد سالخورده باید از خود مراقبت می‌کرد. با این حال آرنولد شوارتزنگر که امروز به یک پیرمرد 75 ساله تبدیل شده، هر روز خود را با یک روال تمرینی سخت مورد آزمون قرار می‌دهد. شوارتزنگر مخالف گذاشتن دریچه مکانیکی بود و به جای آن دریچه بافتی را انتخاب کرد. دلیل؟ یک دریچه مکانیکی فعالیت بدنی و توانایی او برای ورزش آزاد را محدود می‌کرد. او بی دلیل قهرمان هفت دوره مستر المپیا نشده است. بیشتر بخوانید:  

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...