ریچ گاسپاری و تغذیه ؛ 80 درصد موفقیت در بدنسازی ، رژیم غذایی است

ریچ گاسپاری در رابطه با رژیم غذایی که باعث عضله سازی بیشتری می‌شود گفته: بدون درشت‌مغذی‌های مناسب، رشد ماهیچه‌ها ممکن نیست.
کدخبر (143269) | 03 اسفند 1401 | ساعت 15:08
0 390
ریچ گاسپاری و تغذیه ؛ 80 درصد موفقیت در بدنسازی ، رژیم غذایی است
ریچ گاسپاری در رابطه با رژیم غذایی که باعث عضله سازی بیشتری می‌شود گفته: بدون درشت‌مغذی‌های مناسب، رشد ماهیچه‌ها ممکن نیست.

به گزارش سرخ نیوز، ریچ گاسپاری که سال‌هاست بازنشسته شده، همچنان تجربیات خود را با طرفداران بدنسازی به اشتراک میگذارد. گاسپاری از رژیم غذایی خود برای افزایش حجم ماهیچه هایش رونمایی کرد و تاکید کرد که موفقیت در بدنسازی، تا حد زیادی به تغذیه مناسب وابسته است. 

گاسپاری در دهه های 1980 و 1990، در دسته آزاد مردان، خود را به دنیا معرفی کرد. تمام دنیا از بدن بسیار متقارناو آگاه است و نمی‌توان تاثیر او را در دنیای بدنسازی انکار کرد. در دوران حرفه ای خود، مقابل بهترین بدنسازان تاریخ همچون لی لابرادا، قهرمان هشت باره مستر المپیا، لی هنی و قهرمان شش باره این رقابت‌ها، دوریان یتس رقابت کرد. 

ریچ گاسپاری در مورد اهمیت تغذیه: « 80 درصد موفقیت در بدنسازی ، رژیم غذایی است »

گاسپاری اخیرا با مقایسه عضلات پشت یتس و هادی چوپان جنجالی بزرگ به پا کرد. مستر المپیا 2022 در قسمت فیگورهای مقایسه ای دارای مشکلاتی بود. گاسپاری تاکید کرد که امروزه، تناسب اندام بسیار نسبت به گذشته تغییر کرده است. او همچنین در مورد این موضوع بیشتر توضیح داد که امروزه بدنسازان حرفه ای به جای انجام تمرینات بیشتر و استفاده از رژیم غذایی بهتر، از انواع مختلف داروها و مکمل ها استفاده می‌کنند.

گاسپاری در آخرین ویدیو خود، نکات مهمی در رابطه با رژیم غذایی برای عضله سازی ذکر کرد. او همچنین در مورد برنامه درشت مغذی های خود توضیح داد. این برنامه شامل 35 درصد پروتئین، 45 درصد کربوهیدرات و 20 درصد چربی است.

تا وقتی به بدن به اندازه کافی کالری نرسد، رشد ماهیچه ها اتفاق نمی افتد

گاسپاری با تعدادی از بدنسازان در مورد رژیم غذایی آن ها صحبت کرده است. به گفته او، 70 الی 80 درصد موفقیت در بدنسازی مربوط به رژیم غذایی است. او اظهار کرده:

من با تعدادی از بدنسازان حرفه ای در رابطه با مقدار کل کالری مصرفی آن ها صحبت کردم. آن ها با وزن های 80 تا 90 کیلوگرم فقط 1900 کالری مصرف می‌کنند. آن ها به اندازه یک پرنده کالری مصرف می‌کنند. اگر واقعا به دنبال افزایش حجم ماهیچه های خود هستید، باید مقدار کالری مصرفی خود را آهسته آهسته افزایش دهید. به عبارتی، تا زمانی که به بدن کالری کافی نرسد، رشد ماهیچه ها اتفاق نمی افتد. آن ها همواره نگران وزن خود هستند اما می‌توانید همزمان با افزایش کالری دریافتی، متابولیسم خود را بیشتر کنید. همیشه به بدنسازان گفته‌ام، موفقیت در بدنسازی تا 80 درصد وابسته به تغذیه شماست. به طور مثال فرض کنید می‌خواهید یک خانه بسازید. اگر به اندازه کافی سیمان نداشته باشید، نمی‌توانید دیوار خانه را بسازید.

گاسپاری در ادامه گفته:

این مثال درست مانند تغذیه شماست. اگر درشت مغذی ها را به اندازه کافی دریافت نکنید، رشد ماهیچه ها به هیچ عنوان اتفاق نمی افتد. چطور کالری مصرفی را افزایش دهیم؟ به طور مثال بدنسازی لاغر را فرض کنید که کالری مصرفی او پایین است. چنین بدنسازی اگر واقعا بخواهد ماهیچه بسازد باید حداقل 3000 کالری مصرف کند. باید 3000 تا 3500 کالری مصرف کند. اما افزایش کالری مصرفی باید آهسته انجام شود. چطور این کار را انجام دهیم؟ اگر به طور مثال هم اکنون 1900 کالری مصرف میکنید، بعد از سه روز، باید مقدار کالری مصرفی را در روز چهارم به 2400 کالری افزایش دهید. دوباره سه روز 1900 کالری و سپس یک روز 2400 کالری. باید این کار را به مدت 2 هفته انجام دهید. سپس سه روز 2400 کالری مصرف کنید و سپس روز بعد 2800 کالری مصرف کنید و این کار را به مدت 2 هفته تکرار کنید.

برنامه درشت مغذی های گاسپاری شامل 35 درصد پروتئین، 40 درصد کربوهیدرات و 20 درصد چربی است.

او در مورد این برنامه غذایی توضیح می دهد:

باید 35 درصد پروتئین، 40 درصد کربوهیدرات و 20 درصد چربی مصرف کنید. پروتئین هایی که مصرف می‌کنید باید چربی کمی داشته باشند. در رابطه با پروتئین، باید از گوشت چرخ کرده بدون چربی، مرغ، ماهی قزل آلا و تخم مرغ استفاده کنید. سعی کنید بیشتر از سفیده تخم مرغ استفاده کنید، البته مقداری زرده نیز مورد نیاز است. پروتئین آب پنیر نیز بسیار مفید است. من برای تامین کربوهیدرات های پیچیده از کربوهیدرات های فاقد گلوتن استفاده میکنم. برای تامین کربوهیدرات می‌توانید از سیب زمینی‌های شیرین، سیب زمینی‌های معمولی، برنج قهوه‌ای و جو دو سر استفاده کنید. من از این موارد برای تامین کربوهیدرات استفاده می‌کنم. همچنین لوبیا و میوه‌های ساده می‌توانند مفید باشند.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...