سرقت با چاشنی شهرت؛ از گردنبند علی دایی تا موبایل حمید استیلی

سارقی که گردنبند علی دایی را دزدیده بود گفت: من شیفته فوتبال دایی بودم و اگر می دانستم طعمه ام چه کسی است هرگز نزدیکش نمی شدم و ...
کدخبر (224936) | 07 شهریور 1402 | ساعت 19:57
0 162
سرقت با چاشنی شهرت؛ از گردنبند علی دایی تا موبایل حمید استیلی
سارقی که گردنبند علی دایی را دزدیده بود گفت: من شیفته فوتبال دایی بودم و اگر می دانستم طعمه ام چه کسی است هرگز نزدیکش نمی شدم و ...

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، آخرین نمونه از سرقت خیابانی از یک چهره معروف ورزشی امروز اتفاق افتاد و حمید استیلی پیشکسوت فوتبال ایران در خیابان شریعتی تهران اسیر سارقان خفت گیر شد و تلفن همراه خود را از دست داد. نمونه های زیادی از رخ دادن چنین اتفاقی برای اهالی ورزش و سینما سراغ داریم اما به موازات این سرقت ها که از چهره ها شده است، روزانه در سطح شهر بسیاری از مردم عادی اموال خود را بر باد رفته می بینند اما در این فقره با توجه به معروفیت و جایگاه اجتماعی چهره های ورزشی و به ویژه فوتبالی، آنها در کانون توجه قرار می گیرند و در بسیاری از اوقات همین شهرت آنها موجب می شود تا سارقان دست و پایشان بلرزد و گیر بیفتند.

*نبرد علی دایی با دزد گردنبند

زمستان سال 1400 بود که خبر سرقت گردنبند گرانقیمت علی دایی در صدر اخبار قرار گرفت. آن روز دایی در حال تردد از یک پیاده رو بود که اسیر سارقان شد و درگیری سختی میان آنها درگرفت اما دزدان حرفه ای آن ماجرا با استفاده از اصل غافلگیری به هدف خود رسیدند. بازتاب های آن اتفاق به اندازه ای بود که خیلی ها تا چند روز درباره این موضوع اظهار نظر می کردند. مدت زمان زیادی از آن اتفاق نگذشته بود که خبر رسید سارقان گردنبند دایی دستگیر شده اند. سرانجام پرونده این متهم با صدور جلب به دادرسی برای محاکمه او به شعبه ۱۱۴۸ دادگاه بعثت تهران ارسال شد. پرونده همدست فراری‌اش نیز در دادسرای سرقت تهران مفتوح ماند. در آن جلسه شاکیان حاضر به بخشش متهم نشدند. علی دایی نیز گذشت نکرد و خواستار مجازات متهم شد. سرقت با چاشنی شهرت؛ از گردنبند علی دایی تا موبایل حمید استیلیمتهم در جلسه دادگاه پشیمان از ارتکاب سرقت‌هایش گفت: معتاد به شیشه بودم و همین باعث شد که دوباره به سرقت رو بیاورم. علی دایی که بهترین مهاجم فوتبال کشورمان است را می‌شناختم. شیفته فوتبالش بودم و آن را دنبال می‌کردم من و دوست فراری‌ام مدتی بود در تهران گردنبندقاپی می‌کردیم. آن روز نیز به‌دنبال سوژه‌ای برای سرقت بودیم که با دیدن گردنبند مردی از پشت سر سراغش رفته و گردنبند را قاپیدم. اگر می‌دانستم او علی دایی است این سرقت را مرتکب نمی‌شدم.

*سرقتی که نزدیک بود جان ستاره سابق سرخابی ها را بگیرد

نیمه اول سال 1401 بود که فیلمی در فضای مجازی منتشر شد مربوط به سرقت زنجیر بازیکن اسبق استقلال و پرسپولیس توسط یک موتورسوار. در آن ویدئوی عجیب سارق گردنبند روی گردن محمدرضا مهدوی را می کشید و وی نیز به سبب مقاومت خود در آستانه یک اتفاق تلخ قرار گرفت. چند روز بعد خبر دستگیری سارق بی رحم آن ماجرا رسانه ای شد. سارق جوان که از روی پلاک موتورسیکلتش شناسایی شده بود، بعد از بازداشت، منکر سرقت شد و گفت که خودش هم قربانی دزدان شده است. او مدعی شد که روز حادثه دزدی موتور او را سرقت کرده و بعد با استفاده آن گردنبند فوتبالیست پیشکسوت را قاپیده است. وی توضیح داد: من مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر دارم و بازیگر و کارگردان تئاترهای موزیکال هستم.

سرقت با چاشنی شهرت؛ از گردنبند علی دایی تا موبایل حمید استیلی*موبایل وزیر را چند فروختند؟

بهار سال 1401 خبری عجیب با مضمون رسید که موبایل سیدحمید سجادی وزیر وقت ورزش و جوانان را دزدیده اند. در آن تاریخ اعلام شد که گوشی موبایل سیدحمید سجادی وزیر ورزش‌وجوانان در مراسم تشییع نادر طالب‌زاده در مقابل مسجد بلال صداوسیما به سرقت رفته است! این سرقت با توجه به جایگاه طعمه آن بازتاب های فراوانی داشت زیرا برخی به تیم حفاظتی وزیر نقد داشتند و پرسش مشخص نیز این بود که چگونه می شود سارقی تلفن وزیری را در حضور محافظان وی به سرقت ببرد؟ حدودا ده روز بعد از این اتفاق پلیس با استفاده از دوربین های مدار بسته سارق را شناسایی کرد و وی که از سارقان سابقه دار بود نیز در اعترافات خود مدعی شد که گوشی موبایل وزیر را به مبلغ 200 هزارتومان فروخته است!

*مربی سابق پرسپولیس در محدوده خطر

تیر ماه امسال بود که حمید مطهری مربی سابق پرسپولیس و دستیار امیر قلعه نویی در تیم ملی فوتبال هدف سارقان قرار گرفت و در حالیکه سوار بر خودروی شخصی خود بود با حمله موتورسواران روبرو شد و جدا از آنکه زنجیر گرانقیمت خود را از دست داد، به گردن و بخشی از صورتش نیز آسیب رسید. درباره سرانجام این پرونده خبری منتشر نشد.

*این یکی دعوا بود و نه دزدی!

هفته گذشته خبر رسید که بهنام ابوالقاسمپور مهاجم سالهای پیش فوتبال ایران بر اثر حمله سارقان مجروح شده و به بیمارستان رفته است. در حالیکه تمام رسانه ها با تصور سرقت به این ماجرا نگاه می کردند پلیس تهران طی اطلاعیه ای اعلام کرد که از این بازیکن سابق سرقتی نشده است. دو روز بعد از این اتفاق مشخص شد که این داستان یک درگیری خیابانی بوده که ضاربین پیشکسوت فوتبال سارق نبوده اند و حالا نیز به دنبال جلب رضایت وی هستند.

*دو سرقت در 48 ساعت ؛ از مجری معروف تا زننده گل قرن

و بالاخره دیروز دوشنبه ششم شهریور ماه 1402 یکی دیگر از چهره های معروف در عالم فوتبال و البته در حوزه رسانه طعمه سارقان شد و تلفن همراهش را از دست داد. محمدحسین میثاقی مجری جوان برنامه فوتبال برتر در این حادثه ضرر مالی دید و تلفنش را از دست رفته دید. هنوز جوهر این خبر خشک نشده بود که عصر امروز نوبت به حمید استیلی پیشکسوت پرسپولیس شد تا خبر سرقت خیابانی از وی رسانه ای شود. بر اساس خبری که منتشر شده است، سارقان موتورسوار در خیابان شریعتی تهران تلفن همراه حمید استیلی را ربوده اند و وقتی با تعقیب خود از سوی وی روبرو شده‌اند با سلاح سرد این پیشکسوت را تهدید کرده اند. البته این حادثه برای استیلی آسیب بدنی به دنبال نداشته است.

سارقانی که نمی دانند چه می دزدند!

درباره سارقانی که به چهره های مطرح شبیخون می زنند همواره یک پرسش مطرح است: آیا آنها با علم به آوازه این افراد به آنها دستبرد می زنند؟ شاید بهترین پاسخ این باشد که آنها نمی دانند زیرا سرقت شان از یک چهره مطرح با توجه به بازتاب های رسانه ای که دارد احتمال گیرافتادشان بالا می برد لذا شاید بتوان آنها دزدان بدشانسی نامید که با پای خود به محدوده مین گذاری شده رفته اند.   آخرین اخبار چهره های ورزشی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...