شکارگاه بدون شیر در وزن 79 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی 2023 ؛ نخودی در غیاب جردن باروز، طلا می‌خواهد

اگر کشتی‌ گیری به غیر از محمد نخودی یا احمد عثمانوف با طلا از جهان در وزن 79 کیلوگرم از مسابقات جهانی کشتی 2023 خارج شود، باید تعجب کنیم.
کدخبر (228546) | 19 شهریور 1402 | ساعت 19:12
0 1051
شکارگاه بدون شیر در وزن 79 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی 2023 ؛ نخودی در غیاب جردن باروز، طلا می‌خواهد
اگر کشتی‌ گیری به غیر از محمد نخودی یا احمد عثمانوف با طلا از جهان در وزن 79 کیلوگرم از مسابقات جهانی کشتی 2023 خارج شود، باید تعجب کنیم.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، با مشخص شدن لیست اولیه کشتی‌گیران و سیدبندی مسابقات در رشته آزاد، مدعیان اوزان مختلف مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ مشخص شده‌اند و مجموعه سرخ نیوز در تلاش خواهد بود تا زمان شروع این مسابقات، سلسله گزارش‌های ویژه‌ای در این باره داشته باشد.

جای خالی جردن باروز

اگر کشتی‌گیری به غیر از محمد نخودی یا احمد عثمانوف با طلای از جهان در وزن 79 کیلوگرم از بلگراد خارج شود، باید تعجب کنیم. عثمانوف کمی ناشناخته است زیرا ما او را در مقابل بسیاری از بهترین کشتی‌گیران این دسته وزنی ندیده‌ایم. با این حال محمد نخودی در دو سال اخیر خود را به طور مداوم در مسابقات جهانی نشان داده و تجربه ارزشمند کشتی گرفتن در دو فینال جهانی را دارد. نخودی به خاطر آن تجربه و عملکردی که طی چند ماه گذشته، شانس اول قهرمانی در این وزن از مسابقات جهانی کشتی 2023 محسوب می‌شود. در مسابقات قهرمانی جهان دو سال گذشته جردن باروز قهرمان بلامنازع این وزن بوده و به هیچ حریفی اجازه نداد تا فکر گرفتن مدال طلا به سرش خطور کند. نخودی در فینال سال گذشته رقابت نزدیکی با باروز داشت اما در نهایت او هم تسلیم این کشتی‌گیر بد بدن آمریکایی شد. وزن 79 کیلوگرم بر خلاف سایر اوزان مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 هیچ قهرمان جهانی را در خود نمی‌بیند. با این حال دو کشتی‌گیر به نام‌های محمد نخودی و احمد عثمانوف از روسیه شانس بالایی برای رسیدن به اولین مدال جهانی خود در این وزن دارند.

احمد عثمانوف

احمد عثمانوف از آگوست 2022 شکست نخورده است و از آن زمان تا کنون برابر ماگومدحبیب کادیماگومدوف دارنده مدال نقره المپیک، دو پیروزی مقابل رادیک ولیف صاحب مدال برنز جهان، علی سوادکوهی قهرمان آسیا و دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان، بولات ساکایف و تعدادی دیگر از کشتی گیران دارای رنکینگ کسب کرده است. اخیرا عثمانوف در ماه ژوئن توانست قهرمانی مسابقات ایوان یارگین را بدست آورد و در این رقابت‌ها بدون هیچ مشکلی حریفانش را شکست داد. او تجربه مسابقات جهانی را ندارد اما پتانسیل بالایی از خودش نشان داده است.

محمد نخودی

محمد نخودی پس از حضور در وزن 79 کیلوگرم برای سومین بار حضور در مسابقات قهرمانی جهان را تجربه می‌کند. شاید بهتر است به او مرد نقره‌ای بگوییم چراکه در 4 سال گذشته در 4 فینال مختلف حضور داشته اما سهمش فقط مدال نقره بوده است. او در فینال مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان در وزن 74 کیلوگرم مقابل ژامالوف از روسیه شکست خورد. سپس طی دو سال متوالی در فینال مسابقات قهرمانی جهان نتوانست از پس جردن باروز بربیاید و باز هم به مدال نقره بسنده کرد. در جام جهانی هم به همراه تیم ملی ایران به مدال نقره رسید. به همین دلیل این دوره از مسابقات جهانی بهترین فرصت برای نخودی به منظور کسب اول مدال طلای جهانی است. عملکرد نخودی در چند ماه گذشته فوق‌العاده چشمگیر بوده است و اخیرا در مسابقات رنکینگ‌دار بوداپست در ماه جولای موفق به کسب طلا شده است. در این مسابقات نخودی بر کشتی‌گیرانی مانند آوتاندیل کنچادزه، ولادیمری گمکرلیدزه و چنس مارستلر پیروز شد. این دومین بار در سال گذشته بود که نخودی توانست چنس مارستلر را شکست دهد. با توجه به اینکه نخودی در سید یک قرار دارد و مارستلر در سید چهار، احتمال رویارویی آنها تا پیش از فینال مسابقات جهانی کشتی 2023 زیاد است.

چنس مارستلر

در یکی دو سال گذشته چنس مارستلر به پیشرفت خود در سطح بزرگسالان ادامه داده و این باعث شد که او بتواند جردن باروز را در Final X در یک رقابت سه مسابقه‌ای شکست دهد. کنار زدن جردن باروز 35 ساله از تیم ملی آمریکا نشان می‌دهد که این کشتی‌گیر توانایی خوبی دارد و احتمالا با آمادگی بیشتری نسبت به رقابت‌های گذشته وارد مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 شود. علاوه بر پیروزی مقابل جردن باروز، او برتری‌های ارزشمندی را مقابل کشتی‌گیرانی چون بولات ساکایف، رمضان ساری، آوتاندیل کنچادزه و علی سوادکوهی بدست آورده است. مارستلر در همان سمت جدول قرار دارد که محمد نخودی هم قرار خواهد گرفت و همین راهیابی به فینال را برایش بسیار چالش برانگیز می‌کند اما با این حال او یک تهدید جدی برای هر دو مدعی اول کسب مدال طلا محسوب می‌شود. باید انتظار داشته باشیم که سومین بازی احتمالی او در برابر نخودی بسیار نزدیکتر از دو بازی قبلی باشد.

واسیل میخایلوف

واسیل میخائیلوف در مسابقات قهرمانی جهان سال 2022، مدال برنز را به دست آورد. او تنها در یک کشتی نزدیک 5 بر 4 مغلوب محمد نخودی شد و بر بکزود عبدالرحمانوف، جورجیوس کوگیومتسیدیس، اشرف آشیروف و بولات ساکایف پیروز شد. میخائیلوف اوکراینی در کنار عملکرد فوق‌العاده‌اش در جهان، سال 2023 را به خوبی سپری کرده است. او در مسابقات رنکینگ‌دار مصر در ماه فوریه، با غلبه بر بوریس ماکویف و زاهد والنسیا در وزن 86 کیلوگرم به مدال طلا رسید. میخائیلوف سپس به یک وزن پایین‌تر برگشت و با پیروزی مقابل آخساربک گولایف، ختیک تسابولوف و جورجیوس کوگیومتسیدیس در وزن 79 کیلوگرم قهرمان اروپا شد. این در حالی است که او سه سال پیش به مدال برنز اروپا بسنده کرده بود. میخائیلوف نتایجی دارد که نشان می‌دهد او می‌تواند در وزن 79 کیلوگرم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و حتی می‌تواند فینالیست غافلگیرکننده مسابقات جهانی کشتی 2023 باشد.

شکارگاه بدون شیر در وزن 79 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی 2023 ؛ نخودی در غیاب جردن باروز، طلا می‌خواهدولادیمری گامکرلیدزه

ولادیمری گامکرلیدزه یکی از بهترین کشتی‌گیران جوان گرجستان است. گامکرلیدزه با تنها 22 سال سن، سال گذشته عنوان قهرمانی جهان زیر 23 سال را به دست آورد و برای دومین سال متوالی در مسابقات وزن 79 کیلوگرم در کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان شرکت خواهد کرد. گامکرلیدزه با غلبه بر داولت یرگش از قزاقستان و جورجیوس کوگیومتسیدیس قهرمان سال 2022 اروپا، قهرمان مسابقات جهانی زیر 23 سال شد. گامکرلیدزه پس از قهرمانی در مسابقات رنکینگ قرقیزستان در ماه ژوئن و کسب مقام دوم در مسابقات سری رنکینگ مجارستان در ماه جولای، با پیشرفت قابل توجهی وارد مسابقات جهانی بلگراد می‌شود. در مسابقات مجارستان، گامکرلیدزه تا رسیدن به دیدار فینال مشکلی نداشت اما در دیدار پایانی با نتیجه 3 بر صفر مغلوب محمد نخودی شد. گامکرلیدزه به سرعت در حال پیشرفت است و همه نشانه‌ها حاکی از آن است که او در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 صربستان توجهات را به خود جلب می‌کند.   آخرین اخبار ورزش کشتی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...