علامت سوال‌هایی اطراف سرمربی تیم ملی؛ امیر قلعه‌نویی و سیاهه عجیب و غریب همکاران

امیر قلعه نویی در ادامه تقویت لیست مشاوران خود دو تام عجیب را به این سیاهه افزوده است.
کدخبر (224306) | 05 شهریور 1402 | ساعت 22:45
0 149
علامت سوال‌هایی اطراف سرمربی تیم ملی؛ امیر قلعه‌نویی و سیاهه عجیب و غریب همکاران
امیر قلعه نویی در ادامه تقویت لیست مشاوران خود دو تام عجیب را به این سیاهه افزوده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، اتفاقات عجیب حول تیم ملی ایران همچنان ادامه دارد و امیر قلعه نویی اخیرا خداداد عزیزی و هومن افاضلی را به عنوان مشاور به لیست همکاران فنی خود اضافه کرده است. این تنها انتخاب‌های عجیب امیر قلعه‌نویی نبوده او پیش از این نیز در لیست دستیاران خود انتخاب‌های عجیبی داشته است. البته انتخاب اعضای کادر فنی به مانند هر مربی دیگری، حق امیر قلعه‌نویی است با این حال برخی انتخاب‌های توجیه فنی نداشته و خود سرمربی تیم ملی نیز علاقه‌ای به ارائه توضیح در این باره نداشته است. در این گزارش برخی از این اسامی را بررسی خواهیم کرد.

هومن افاضلی

مشاور فنی جدید سرمربی تیم ملی، عملکرد فاجعه‌ای به عنوان سرمربی در لیگ برتر داشته است. دوران ناموفق وی روی نیمکت باشگاه‌هایی چون ماشین‌سازی، پارس جنوبی، نفت تهران و صبای قم هنوز از اذهان مخاطبان فوتبال دوستان ایرانی خارج نشده است. اینکه هومن افاضلی چه کمک فنی به اکیپ امیر قلعه‌نویی خواهد کرد علامت سوال بزرگی است. آخرین دوره موفق وی به 17 سال پیش و سال‌های حضورش در کادر فنی برانکو ایوانکوویچ بازمی‌گردد و در سال‌های اخیر بیشتر از آنکه با توانایی فنی خود شناخته شود، به دلیل حضور پررنگ همسرش در فوتبال ایران مورد توجه بوده است.

علامت سوال‌هایی اطراف سرمربی تیم ملی؛ امیر قلعه‌نویی و سیاهه عجیب و غریب همکارانخداداد عزیزی

خداداد به طور قطع یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان فوتبال ایران است، هر چند دوران مربی‌گری او شباهتی به دوران بازی وی نداشته است.از ابومسلم و پیام مشهد تا سیاه‌جامگان و سپیدرود، خداداد عزیزی هیچ گاه در قامت یک مربی موفقیتی در فوتبال ایران کسب نکرده است. آخرین تیم او، سپیدرود در سال 1397 بود و خداداد تنها بعد از سه بازی و شکست‌های عجیب، از این تیم جدا شد. چهره خلاق فوتبال ایران در زمان حضور در مستطیل سبز، مدت طولانی از کار فنی دور بوده و به نظر می‌رسد پستت مشاوره برای او صرفا یک پست تشریفاتی است، دقیقا همانند همان نظری که علی پروین درباره پست مدیر فنی داشت!

علامت سوال‌هایی اطراف سرمربی تیم ملی؛ امیر قلعه‌نویی و سیاهه عجیب و غریب همکارانسعید الهویی

سعید الهویی بیشتر از آنکه به عملکرد فنی خود در فوتبال ایران شناخته شود، با حضورهای پیوسته در نشست‌های خبری در تیم‌هایی که امیر قلعه‌نویی هدایت آن را برعهده داشته مطرح شده است. تنها تجربه سرمربی‌گری او، حضور در گل‌گهر سیرجان در فصل گذشته بود، جایی که تیم تحت هدایت او در 8 بازی، 5 بار با شکست از زمین خارج شد و تنها یک پیروزی کسب کرد. الهویی نماد تقدم وفاداری بر کیفیت در انتخاب اعضای کادر فنی در فوتبال ایران است، سنتی که از دیرباز در فوتبال ایران رواج داشته است.

علامت سوال‌هایی اطراف سرمربی تیم ملی؛ امیر قلعه‌نویی و سیاهه عجیب و غریب همکارانرحمان رضایی

مربی 48 ساله تیم ملی، یکی دیگر از انتخاب‌های عجیب قلعه‌نویی برای تیم ملی است. او که با جنجال فراوان و ادعاهای عجیب در رابطه با هک شدن صفحه اینستاگرامی‌اش به تیم ملی بازگشته، در دوران مربی‌گری خود یک چهره کاملا ناموفق بوده است.

آخرین تجربه مربی‌گری او، حضور در راس کادر فنی ذوب‌آهن بود، جایی که او بعد از 15 بازی از هدایت ذوب‌آهن اخراج شد. ذوب‌آهن در آن مقطع در 15 بازی تنها یک پیروزی کسب کرده بود و در جایگاه چهاردهم جدول قرار داشت.

علامت سوال‌هایی اطراف سرمربی تیم ملی؛ امیر قلعه‌نویی و سیاهه عجیب و غریب همکارانآندرانیک تیموریان

یکی دیگر از مربیان تیم ملی، یکی از بازیکنان بزرگ فوتبال ایران در سال‌های اخیر بوده با این حال سابقه او در مربی‌‌گری صفر مطلق بوده و به نظر می‌رسد تیم ملی ایران که برای شکستن طلسم قهرمانی در جام ملت‌ها روزهای دشواری را در پیش دارد، نیاز به افراد باتجربه‌تری روی نیمکت خود دارد. علامت سوال‌هایی اطراف سرمربی تیم ملی؛ امیر قلعه‌نویی و سیاهه عجیب و غریب همکاران آخرین خبرها از فوتبال ایران

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...