فسخ قرارداد برای دستمزد بیشتر؛ ترفند تکراری ستاره‌های سرشناس!

‌برخی بازیکنان برای افزایش دستمزد خود، رفتار عجیبی را در نقل و انتقالات در پیش گرفته اند.
کدخبر (202783) | 12 تیر 1402 | ساعت 16:08
0 116
فسخ قرارداد برای دستمزد بیشتر؛ ترفند تکراری ستاره‌های سرشناس!
‌برخی بازیکنان برای افزایش دستمزد خود، رفتار عجیبی را در نقل و انتقالات در پیش گرفته اند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در روزهای اخیر برخی از چهره‌های سرشناس لیگ برتر، قراردادشان را با تیم‌های خود فسخ کرده تا بتوانند از این طریق، امتیازاتی نظیر افزایش حقوق دریافت کنند.

اولین بازیکنی که اقدام به فسخ قرارداد کرد، ابوالفضل جلالی بود که یک روز بعد از فینال جام حذفی، از جمع آبی‌پوشان جدا شد و سپس با اهرم پیشنهاد از سوی پرسپولیس، تیم سابقش را برای بستن قرارداد جدید تحت فشار گذاشت. سعید مهری دیگر بازیکن آبی‌ها بود که با وجود داشتن قرارداد، به نیت لژیونر شدن قراردادش را فسخ کرد و حالا شنیده می‌شود جواد نکونام شخصا قصد دارد با این بازیکن برای بازگشت به استقلال مذاکره کند.

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی پوش پرسپولیس صبح امروز با حضور در سازمان لیگ قراردادش را با تیمش فسخ کرد تا حسابی جنجال‌ساز شود. برخی رسانه‌ها از مذاکره این دروازه بان با تیم رقیب خبر داده و مدعی‌اند او با استقلال به توافق رسیده است؛ خبری که از سوی سرپرست استقلال نیز تایید شده است.

فسخ قرارداد برای دستمزد بیشتر؛ ترفند تکراری ستاره‌های سرشناس!

قوانین ناقص، عامل هرج و مرج در فوتبال ایران

علی خطیر، عضو کارگروه تدوین و شفاف‌سازی سقف بودجه در خصوص فسخ‌های سریالی بازیکنان لیگ برتر، اظهار داشته است که قانون فسخ قرارداد در صورت عدم دریافت حقوق طی مدت ۲ ماه، شامل حال بازیکنان و مربیان داخلی نمی شود و تنها بازیکنان بین المللی می‌توانند با این فرمول به صورت یک‌طرفه قرارداد خود را به اتمام برسانند.

قوانین نقل‌ و انتقالاتی فدراسیون فوتبال ایران، حق فسخی به واسطه دریافت نکردن حقوق برای بازیکن و مربی ایرانی قائل نشده است‌؛ بلکه مطابق ماده ۱۳ نقل‌ و انتقالات، بازیکنان و مربیان ایرانی در صورتی که بیش از ۳۰ روز از موعد پرداخت مطالبات آن‌ها گذشته باشد، می‌توانند به کمیته وضعیت فدراسیون شکایت کرده تا این موضوع پیگیری شود؛ شکایتی که می‌تواند آرایی از اخطار تا بستن پنجره نقل و انتقالاتی را برای باشگاه متخلف شامل شود.

سرپرست کمیته نقل و انتقالات در خصوص فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند با پرسپولیس می گوید: اگر باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند شکایت کند، کمیته نقل و انتقالات به این موضوع رسیدگی خواهد کرد و طبق آئین نامه نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال، بدون حقوق واصله موظف هستیم که قرارداد بیرانوند را فسخ کنیم!

فسخ قرارداد برای دستمزد بیشتر؛ ترفند تکراری ستاره‌های سرشناس!

به درستی مشخص نیست که چه کسی در این بین درست می گوید و آیا فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند قانونی است یا خیر. صحبت‌های متناقض مسئولین به ابهامات این ماجرا دامن زده و باعث سردرگمی بیشتر اهالی فوتبال شده است. حال باید دید که پرسپولیسی‌ها نیز همچون رقیب با دروازه‌بان خود وارد مذاکره می‌شوند یا کار را در کمیته وضعیت دنبال خواهند کرد.

شفاف نبودن قوانین سازمان لیگ، باعث شده تا در سال‌های اخیر شاهد چالش‌های حقوقی زیادی از این دست باشیم که حتی برخی باشگاه‌ها با شکایت از بازیکنان خود، آن‌ها را محکوم و به دلیل بستن قرارداد با رقبا، محروم کرده‌اند. اما کماکان این مسائل در فوتبال ایران رواج دارد و بازیکنان از فسخ قرارداد، به عنوان اهرمی برای تحت فشار گذاشتن باشگاه ها استفاده می‌کنند تا رقم قرارداد خود را بالا ببرند و در صورتی که به هدف نرسند، بدون در نظر گرفتن تبعات احتمالی، با تیم‌های دیگر قرارداد می‌بندند.

جدیدترین اخبار فوتبال ایران:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...