مارک ویلیامز خطاب به حسین وفایی : حرف هایت را پای میز بزن

پیش از بازی حسین وفایی و رونی اسالیوان در مسابقه قهرمانی اسنوکر جهان درگیری لفظی بین بین این دو اتفاق افتاد؛ اتفاقی که واکنش مارک ویلیامز و جان هیگینز را در پی داشته است.
کدخبر (169148) | 01 اردیبهشت 1402 | ساعت 09:15
0 247
مارک ویلیامز خطاب به حسین وفایی : حرف هایت را پای میز بزن
پیش از بازی حسین وفایی و رونی اسالیوان در مسابقه قهرمانی اسنوکر جهان درگیری لفظی بین بین این دو اتفاق افتاد؛ اتفاقی که واکنش مارک ویلیامز و جان هیگینز را در پی داشته است.

به گزارش سرخ نیوز، به اعتقاد مارک ویلیامز، تصمیم حسین وفایی برای شروع جدل لفظی با رونی اسالیوان، آن هم درست قبل از مسابقه قهرمانی اسنوکر جهان، حرکت چندان هوشمندانه‌ای نبوده است:

چرا باید بخواهی که غول را از خواب بیدار کنی؟
وفایی و اسالیوان در دور دوم مسابقات Crucible که از جمعه آغاز می‌شود، با هم روبه‌رو خواهند شد. این اولین مسابقه آن‌ها از زمانی است که بازیکن ایرانی ادعا کرده بود راکت باید بازنشسته شود و دورانش به‌سر رسیده. مناقشات قبلی به نظر رو به خاموشی رفته بود که اسالیوان پس از شکست دادن پانگ جونژو در دور اول اظهارات معناداری را مطرح کرد. هرچند که وفایی نیز پا پس نکشید و او هم از در کنایه به آن‌ها پاسخ داد. وفایی در مصاحبه با BBC پس از پیروزی در بازی اول خود مقابل دینگ جانهوی اظهار کرده بود:
به نظر من، رونی اسالیوان اسطوره فوق‌العاده و بازیکنی خوب در پای میز است. او در خواب هم آدم بسیار خوبی است! واقعاً که وقتی خواب است، آدم بسیار خوبی‌ست! اگر منظورم را متوجه شوید.
مارک ویلیامز خطاب به حسین وفایی : حرف هایت را پای میز بزنحسین وفایی همچنین در مورد این که رونی اسالیوان در هفته آغازین مسابقات بیمار بوده است گفت:
او همیشه برای خودش یک بهانه دست و پا می‌کند. او سی سال است که این‌گونه است.
ویلیامز معتقد است رفتار شاهزاده ایرانی، حرکت نسنجیده‌ای است؛ آن‌هم وقتی خود اسالیوان همیشه گفته است که نظرات منفی رقبا همواره او را برای کسب پیروزی حریص‌تر می‌کند. ویلیامز می‌گوید:
چرا باید بخواهی غول را بیدار کنی؟ اگر من جای او بودم، دهان خود را می‌بستم و تلاش می‌کردم در سکوت او را شکست دهم. به‌جای این که حرف‌هایی بزنم که باعث خواهند شد رونی اسالیوان تلاشش را برای شکست دادن من دوچندان کند. من این تجربه را در طول سال‌ها به‌دست آورده‌ام که بهتر است دهان خود را ببندی و برای حریف رجز نخوانی.
مارک ویلیامز خطاب به حسین وفایی : حرف هایت را پای میز بزن از ویلیامز پرسیده شد که آیا در طول عمر ورزشی خود احساس بی‌احترامی از جانب حریف به او دست داده است یا خیر؟ او در پاسخ گفت:
شاید فقط یک بار. حدود ۲۰ سال قبل، در بازی مقابل رونی اسالیوان. او یک دستش را توی جیبش کرد و تنها با یک دست شروع به بازی کرد. در آن زمان برای چند دقیقه این حرکت مرا آزار داد اما بیشتر از آن طول نکشید. این قضیه برای ۲۰ سال پیش است. خود من هم در طول دوران حرفه‌ایم احتمالاً بسیاری از حریفان را تحریک کرده باشم. اما این قضیه در حین بازی بوده است. فکر نمی‌کنم ازطریق حرف زدن، کسی را تحریک کرده باشم. به اعتقاد من، این چندان هوشمندانه نیست. البته که تصمیم‌گیری در این خصوص، به خود او (حسین وفایی) بستگی دارد. اما اگر من به‌جای او بودم، چنین کاری نمی‌کردم. من در گذشته هرگز رقبا را قبل از شروع بازی تحریک نکردم و ترجیح دادم حرفم را بر سر میز بزنم.

نظر جان هیگینز درباره درگیری لفظی حسین وفایی و اسالیوان

جان هیگینز اما نظری متفاوت دارد و بگومگوهای میان شاهزاده ایرانی و راکت را جذاب می‌داند و به اعتقاد او، این درگیری‌های لفظی می‌تواند هیزمی برای آتش جذابیت مسابقات باشد. هیگینز می‌گوید:
این برای اسنوکر خوب است. جدل‌های لفظی و بگومگوهای کلامی میان اسنوکربازها می‌تواند باعث جذاب‌تر شدن تورنمنت‌ها شود. هرچقدر این صحبت‌ها بیشتر باشد، جذابیت نیز بیشتر می‌‌شود؛ چراکه باعث می‌شود حرف‌های پیرامون اسنوکر و حاشیه‌های خبری افزایش یابد.
مارک ویلیامز خطاب به حسین وفایی : حرف هایت را پای میز بزناز هیگینز پرسیده شد که آیا این صحبت‌های شاهزاده ایرانی در مورد راکت، می‌تواند بازی را برای او سخت‌تر کند و او در پاسخ گفت:
بله! قطعاً این قضیه می‌تواند بازی را برای او سخت‌تر کند؛ چراکه او می‌خواهد در برابر قهرمان جهان بازی کند؛ اما به‌نظرم سبک بازی حسین وفایی در بازی قبلی مقابل دینگ، فوق‌العاده بود و باید منتظر بازی درخشانی بین این دو نفر باشیم.
۱۶ بازی این دوره از مسابقات در بعد از ظهر روز جمعه، بعدازظهر روز شنبه و صبح روز یکشنبه برگزار خواهند شد. بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...