مصدومیت عجیب ستاره بالیوود/ دمبلی 5 کیلویی که سلمان خان را مصدوم کرد!

کدخبر (197327) | 31 خرداد 1402 | ساعت 17:39
0 551
مصدومیت عجیب ستاره بالیوود/ دمبلی 5 کیلویی که سلمان خان را مصدوم کرد!
سلمان خان در حین تمرین در محل فیلم‌برداری فیلم جدیدش، با دمبل مجروح شده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، سلمان خان نه‌تنها به‌خاطر فیلم ‌های محبوبش، بلکه به‌خاطر فیزیک و قدرت قابل توجهش به شهرت زیادی دست پیدا کرده است.

همانطور که از صفحات رسمی او در شبکه‌های اجتماعی پیداست، این بازیگر از یک برنامه تمرینی دقیق که شامل تمرینات بدنسازی، تمرینات هوازی و دیگر تمرینات است، پیروی می‌کند.

با این حال، سلمان خان اخیراً در محل فیلمبرداری فیلم جدیدش «ببر 3»، هنگام تمرین با دمبل، مجروح شده است.

واکنش کاربران به مصدومیت سلمان خان به دمبل

این خبر به‌سرعت در فضای مجازی منتشر شد و کاربران نیز نظرات جالب و گاهاً خنده‌دار خود را در این رابطه اظهار کردند. این بازیگر 57 ساله یک تصویر از خودش را با بانداژ بزرگی برروی پشت شانه‌اش در توئیتر منتشر کرد و نوشت:

وقتی فکر می‌کنید که وزن جهان را بر دوشتان حمل می‌کنید، دنیا را کنار بگذارید و یک دمبل پنج کیلویی بردارید. ببر زخمی شده است.

ببر زخمی شد / دمبلی 5 کیلویی که سلمان خان را مصدوم کرد!

تمرینات مؤثر بدنسازی با دمبل

به گفته متخصصان، تمرین کردن با دمبل یک روش مؤثر برای افزایش قدرت و بهبود تناسب اندام است. اضافه کردن تمرینات با دمبل به برنامه تمرینی چه برای مبتدیان و چه برای بدنسازان حرفه‌ای می‌تواند به بهبود تقارن عضلات بدن، افزایش استحکام استخوان و افزایش سوخت و ساز کمک کند. با این حال، باید در انجام تمرینات با دمبل دقت کنیم تا از هرگونه آسیب جلوگیری شود. به گفته دکتر دیلیپ گود، مشاور ارشد پزشکی، در هنگام تمرین با وزنه، باید بسیار دقت کرد و حرکات را با دقت کامل انجام داد. در صورت پیروی نکردن از قواعد مربوط به تمرینات مختلف، خطر پارگی تاندون و رباط، فشردگی دیسک بین ‌مهره‌ای و... وجود دارد.  او پیشنهاد داد که تمرکز خود را برروی افزایش تدریجی وزن دمبل قرار دهید. استفاده از دمبل با وزن کمتر به مدت زمان بیشتر، می‌تواند شروع خوبی محسوب شود و می‌توان به مرور، وزن دمبل‌ها را افزایش داد. پس از افزایش حجم عضلات تا حد کافی، می‌توان از دمبل‌هایی با وزن‌‌های بالاتر استفاده کرد. او همچنین به یک تکنیک جالب اشاره کرد و گفت:

در حین برداشتن وزنه‌ها، به جای خم کردن کمر، زانوهای خود را خم کنید.

پانکاج مهتا با تأیید سخنان دکتر دیلیپ گود مربی اصلی آکادمی ورزشی GFFI، نکاتی را در همین راستا توضیح داد:

قبل از برداشتن دمبل، حداقل 5 تا 10 دقیقه گرم کنید و سپس به انجام حرکات کششی بپردازید. با این کار، دامنه حرکتی خود را افزایش می‌دهید. دمبل‌ها را با تکنیک صحیح حرکت دهید. دمبل‌‌های سنگین باید با کمک مربی یا با استفاده از جایگاه مخصوص دمبل برداشته شوند. در حین انجام حرکات دو دستی، هر دو دست باید در یک جهت حرکت کنند. از وزن‌‌هایی استفاده کنید که توانایی کنترل کردنشان را دارید و از استفاده از دمبل‌های بسیار سنگین اجتناب کنید. دامنه حرکت باید مطابق با انعطاف‌پذیری و محدودیت مفاصل باشد.

با این حال برخی افراد باید از تمرین با دمبل بپرهیزند. دکتر گود گفت:

افرادی که به بیماری دیسک فشرده بین مهره‌ای و درد مزمن کمر مبتلا هستند، افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند، افرادی که دارای اختلالات ریتم قلبی یا مبتلا به بیماری شریان کرونر و غیره هستند، باید از تمرینات سبک‌تری انجام دهند. قبل از انتخاب یک برنامه تمرینی دشوار، بررسی کامل سلامت کل بدن و دریافت تأییدیه پزشک می‌تواند بسیار مفید باشد.

جدیدترین اخبار سینما:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...