منتظر آقای گلی این ستاره باشیم؟

شهاب زاهدی سومین مهاجم لژیونری است که به پرسپولیس بر می گردد.
کدخبر (201697) | 10 تیر 1402 | ساعت 12:10
0 137
منتظر آقای گلی این ستاره باشیم؟
شهاب زاهدی سومین مهاجم لژیونری است که به پرسپولیس بر می گردد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، پس از کش‌وقوس‌های فراوان و اعتراض یحیی گل محمدی به وضعیت تیمش، پرسپولیس هم بالاخره وارد بازار نقل و انتقالات شد و بامداد امروز از اولین خرید تابستانی خود رونمایی کرد. بر این اساس، شهاب زاهدی در فصل آینده پیراهن سرخ را بر تن خواهد داشت. این مهاجم که فصل قبل در باشگاه پوشکاش مجارستان توپ می‌زد، سابقه بازی برای پرسپولیس را در کارنامه دارد.‌ زاهدی در سن ۲۲ سالگی از پرسپولیس در شرایطی جدا شد که چندان شناخته شده و مطرح نبود، اما پس از حضور در فوتبال ایسلند مورد توجه تیم های اوکراینی واقع شد و با درخشش در لیگ این کشور از سوی دراگان اسکوچیچ، به تیم ملی دعوت شد. طی فصول اخیر همواره نام این بازیکن به عنوان گزینه نقل و انتقالات پرسپولیس مطرح بود، اما هر بار به دلیلی بازگشت این بازیکن به تاخیر می افتاد تا سرانجام طلسم این انتقال شکست و زاهدی رسماً با قرارداد یکساله به جمع سرخپوشان بازگشت. زاهدی اولین مهاجم لژیونری نیست که به خانه بر می گردد و قبل از او شاهد بازگشت نفرات سرشناسی به جمع سرخپوشان بودیم که از جمله به فرشاد پیوس، ناصر محمدخانی و علی دایی می توان اشاره داشت.

بازگشت آقای گل

فرشاد پیوس بهترین گلزن تاریخ سرخ ها، در سال ۶۷ وقتی در اوج بود به فوتبال قطر رفت و یک فصلی را در تیم الاهلی این کشور بازی کرد. او توانست گلزنی هایش را در این تیم ادامه داده و به عنوان آقای گلی لیگ قطر دست یابد. این مهاجم تکرار نشدنی در بازگشت دوباره اش به پرسپولیس، گلزنی های خود را از سر گرفت و در فصل ۷۳ با زدن ۲۰ گل به به عنوان آقای گلی لیگ آزادگان دست یافت. گفتنی است پیوس از سال ۶۴ که به پرسپولیس آمد، تا پایان فوتبال خود به جز یک مقطع یکساله پیراهن سرخ را برتن داشت و هرگز پیراهن هیچ تیمی را در فوتبال ایران نپوشید. این گلزن افسانه ای روز ۲۰ تیر ۷۶ در جریان برتری ۳-۰ پرسپولیس در چهل و چهارمین دربی پایتخت از فوتبال خداحافظی کرد.

وفاداری به پیراهن سرخ

ناصر محمدخانی ستاره سال های دور پرسپولیس هم پس از لژیونر شدن در بازگشت به کشور مسیر پیوس را در پیش گرفت و فوتبالش را در تیم محبوب اش به پایان رساند. گفتنی است این مهاجم گلزن پس از درخشش در راه آهن در حالی که با پیشنهاد مالی بسیار خوب از سوی تیم شاهین مواجه بود در سال ۶۰ سرخپوش شد. او یک سال بعد ۲۰ گل زد تا به تیم ملی دعوت شود و بعدها نیز مورد توجه قطری ها قرار بگیرد. محمد خانی در سال ۶۵ راهی القطر گردید و ۳ فصل موفق را در این تیم سپری کرد. این مهاجم خوش تکنیک پس از بازگشت از قطر بار دیگر پیراهن سرخ را بر تن کرد و تا سال ۷۲ در این تیم حضور داشت و فوتبالش را در پرسپولیس به پایان رسانید. این گلزن قهار در مجموع ۱۵۲ بار با پیراهن سرخ بازی کرد و موفق به زدن ۵۹ گل شد. او پس از پیوس، پروین و ایرانپاک چهارمین گلزن برتر تاریخ پرسپولیس به شمار می رود. منتظر آقای گلی این ستاره باشیم؟

درخشش در اروپا

علی دایی سومین و آخرین مهاجمی بود که پس از تجربه بازی در لیگ های مختلف مسیر بازگشت به پرسپولیس را در پیش گرفت. این گلزن سرشناس وقتی جوان و جویای نام بود در سال ۷۳ از بانک تجارت به جمع سرخپوشان پیوست و توانست در مدت کوتاه حضورش یک زوج رویایی را با پیوس در خط حمله تشکیل دهد. به طوری که ۱۷ بار در مسابقات آن سال لیگ کشور گلزنی کرد و با درخشش در لیگ قهرمانان آسیا و تیم ملی مورد توجه باشگاه السد قرار گرفت. سپس به بوندس لیگا رفت و در تیم های مطرح آلمانی از جمله بایرن مونیخ و هرتابرلین بازی کرد، به تیم های نامدار فوتبال دنیا همچون چلسی و میلان گلزنی کرد و یک فصلی را هم در الشباب بازی کرد و سرانجام تصمیم گرفت که در سال ۸۲ دوباره به جمع سرخپوشان باز گردد. او در سومین دوره لیگ برتر ۱۶ گل با پیراهن پرسپولیس زد و در پایان مسابقات آن فصل عنوان آقای گل را از آن خود کرد. حال باید دید شهاب زاهدی هم می تواند پا در جای این بزرگان بگذارد و در بازگشت به پرسپولیس بدرخشد و همچون پیوس و دایی آقای گل شود؟   آخرین اخبار فوتبال ایران

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...