منصور برزگر: بردن دیوید تیلور راحت است، فقط حسن یزدانی باید این کار را انجام دهد...

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد اعلام کرد که دیوید تیلور برای شکست دادن حسن یزدانی تغییر تاکتیک داده بود.
کدخبر (219798) | 24 مرداد 1402 | ساعت 08:44
0 353
منصور برزگر: بردن دیوید تیلور راحت است، فقط حسن یزدانی باید این کار را انجام دهد...
سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد اعلام کرد که دیوید تیلور برای شکست دادن حسن یزدانی تغییر تاکتیک داده بود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، منصور برزگر در گفت‌وگویی درباره گذشته‌های نه چندان دور کشتی ایران و شباهت رقابت سنتی بین علیرضا حیدری با الدار کورتانیدزه گرجستانی که در المپیک آتن به سود نماینده ایران تمام شد، با مبارزه‌های حسن یزدانی با دیوید تیلور آمریکایی اظهار داشت:

امروز دیگر همه استاد کار شده‌اند و احتیاجی به حرف‌های ما نیست. قبل از المپیک 2020 توکیو، زمانی که غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی بود و حسن یزدانی باید با تیلور کشتی می‌گرفت، دبیر جلسه‌ای گذاشت که این کشتی آنالیز شود. چند نفر دیگر هم مثل علیرضا رضایی، محسن کاوه و... بودند، اما محمدی این مسائل را قبول نداشت و نیامد. بعد در المپیک آن اتفاق افتاد و در آخرین لحظات بار دیگر تیلور برد.

بردن تیلور راحت است، به شرطی که یزدانی قبول کند

برزگر با اشاره به اینکه بردن تیلور شیوه و راه خودش را دارد گفت:
تیلور چند بار یزدانی را برده و این ماجرا باید آنالیز شود. من نمی‌توانم در مصاحبه بگویم چطور باید با او کشتی بگیرد. یزدانی هم مدال‌های زیادی گرفته و کشتی‌گیر خوبی است، اما خیلی چیزها را قبول ندارد. بردن تیلور به نظر من راحت است، همان دوره من، کاوه و رضایی و بقیه نشستیم و حرف زدیم و طریقه فن زدن تیلور را گفتم. این خیلی مهم است که دست چپ و راست را چه وقت به کار بگیری. فقط این نیست که ما حرفش را بزنیم، بگویم حسن یزدانی باید این کار را بکند، باید با هم بنشینیم، فیلم کشتی‌اش را نگاه کنیم و بعد روی آن تمرین کنیم، به شرطی که حسن یزدانی هم قبول کند.

منصور برزگر: بردن دیوید تیلور راحت است، فقط حسن یزدانی باید این کار را انجام دهد...

دیوید تیلور برای شکست دادن حسن یزدانی تغییر تاکتیک داده بود

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد درباره اینکه یزدانی یک بار موفق به شکست تیلور شده، عنوان کرد:
بدن بعد از المپیک افت می‌کند، به هرحال تیلور طلای المپیک گرفته بود و آن چنان زمانی هم نداشت، ولی حسن یزدانی چون در المپیک باخته بود، ولع بیشتری برای این مبارزه داشت. سال بعد اما نتوانست برد نروژ را تکرار کند، در مورد شکستش در بلگراد هم هر کسی حرفی زد، گفتند آمادگی جسمانی حسن خوب نبوده، که بود و من او را آماده دیدم. کاری ندارم آن یک سال چه به یزدانی گذشته، چیزی که من دیدم، این بود که تیلور به کل برای بلگراد تاکتیکش را عوض کرده بود.
برزگر گفت:
بعد از آنکه در نروژ به یزدانی باخت، سال بعد کاملاً متفاوت شده بود. قبلاً اینها با هم زیرورو می‌شدند ولی این دفعه طوری حرکت کرد که حسن یزدانی را مات کرد. باید اینها کارشناسی شود. من که کُچ این مبارزه نیستم. مربی و خودش بنشینند روی این چیزها کار کرنند یا خودش و مربی‌اش باشند و با هم چند جلسه بنشینیم و روی این کار کنیم. 6 ماه با حیدری روی کورتانیدزه کار کردیم. از خودش بپرسید. یا علیرضا رضایی با مغول کشتی داشت، کمر به کمر شدند اگر رضایی از طرف چپ می‌گرفت او لنگش می‌کرد، داد زدم سرش و رضایی هم از آن طرف گرفت دست مغول باز شد و مدال نقره المپیکش را گرفت.
آخرین خبرها از ورزش کشتی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...