موقعیت عجیب تیم ملی والیبال ایران / صعود به المپیک پاریس در بیم و هراس!

با توجه به شرایط اخیر تیم ملی والیبال ایران حالا صعود به المپیک پاریس هم در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.
کدخبر (224348) | 06 شهریور 1402 | ساعت 18:16
0 285
موقعیت عجیب تیم ملی والیبال ایران / صعود به المپیک پاریس در بیم و هراس!
با توجه به شرایط اخیر تیم ملی والیبال ایران حالا صعود به المپیک پاریس هم در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم های ملی والیبال برای صعود به المپیک پاریس ۲۰۲۴ دو مسیر پیش رو داشته و دارند که بررسی که هردو مسیر نشان می دهد تیم ملی والیبال ایران در شرایط ویژه ای قرار دارد و شواهد نشان می دهد که صعود به المپیک برای مان شاید دور از دسترس باشد؛ به خصوص با در نظر گرفتن شرایط فعلی و عملکرد بسیار بد تیم ملی در دو تورنمنت اخیر (لیگ ملت ها و قهرمانی آسیا). تا کنون صعود فرانسه به واسطه میزبانی به المپیک قطعی شده و ۱۱ تیم دیگر نیز از طریق فرآیندی دو مرحله ای مشخص می شوند.

یک - صعود به المپیک از طریق انتخابی ؛ همگروه های قدرتمند تیم ملی والیبال ایران

اولین راه برای صعود و حضور در المپیک ۲۰۲۳ حضور در مسابقات انتخابی است که با حضور ۲۴ تیم برتر رنکینگ سال ۲۰۲۲ و در ۸ گروه ۴ تیمی از ۸ تا ۱۶ مهرماه به میزبانی برزیل برگزار می شود. تیم های اول و دوم سه گروه (۶ تیم) حاضر در مسابقات انتخابی، راهی المپیک پاریس می شوند. در گروه ایران ۷ تیم برزیل، ایتالیا، اوکراین، کوبا، آلمان، جمهوری چک و قطر حضور دارند؛ با حضور تیم هایی چون برزیل و ایتالیا صعود ایران به عنوان تیم اول یا دوم بسیار دشوار به نظر می رسد.

دو - صعود به المپیک از طریق رنکینگ جهانی - عملکرد سامورایی ها مهم است!

در این گام، ۶ تیمی که از طریق انتخابی موفق به صعود شده اند کنار می روند و فرانسه هم به دلیل میزبانی همین شرایط را دارد. با توجه به اینکه باید از هر قاره یک نماینده در المپیک حضور داشته باشد و نماینده قاره آفریقا قطعا جز بهترین های رنکینگ نیست یک سهمیه هم برای بهترین تیم این قاره صرف می شود و می ماند تنها ۴ سهمیه که به تیم های برتر رنکینگ می رسد. اینجا سرنوشت ژاپنی ها برای ایران مهم خواهد بود؛ اگر آنها از طریق انتخابی موفق به صعود شوند شانس ایران بیشتر می شود اما اگر سامورایی ها چشم به صعود از طریق رنکینگ بدوزند کار بسیار دشوار می شود چرا که تیم ملی والیبال ایران در حال حاضر تیم دهم رنکینگ جهانی است. گفتنی است که ژاپنی با قهرمانی آسیا ۳۰ امتیاز کسب کرده و اکنون با فاصله امتیازی بسیار زیاد نسبت به ایران در رده پنجم رنکینگ جهانی قرار دارند و شکی نیست که آنها به واسطه رنکینگ (در صورت نادیده گرفتن انتخابی) صعود خواهند کرد.   آخرین اخبار ورزش والیبال

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...