نایب قهرمانی نوجوانان والیبال ایران در مسابقات جهانی

شکست در فینال قهرمانی نوجوانان جهان باعث شد تا دست والیبال ایران از کسب مدال طلای جهانی کوتاه بماند.
کدخبر (218702) | 21 مرداد 1402 | ساعت 09:10
0 112
نایب قهرمانی نوجوانان والیبال ایران در مسابقات جهانی
شکست در فینال قهرمانی نوجوانان جهان باعث شد تا دست والیبال ایران از کسب مدال طلای جهانی کوتاه بماند.

به گزارش سرخ نیوز، تیم والیبال نوجوانان ایران در فینال مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۲۳، به مصاف فرانسه رفت و با نتیجه ۳ بر ۱ شکست خورد. والیبال ایران با نتایج ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۶، ۱۸ بر ۲۵ و ۲۱ بر ۲۵ شکست خورد تا دست والیبال ایران از کسب مدال طلا کوتاه بماند. شکست ایران در فینال درحالی بود که بلند قامتان تا دیدار نهایی، هفت برد متوالی کسب کرده بودند. ملی‌پوشان نوجوان ایران در فینال مغلوب حریف شدند تا برای سومین بار عنوان نایب قهرمانی را به دست آورند. محمدرضا آل جلیل، عمران کوک جیلی، مرتضی نریمانی، ماهان برزکار، طاها بهبودنیا، آرمین قلیچ نیازی و مرتضی طباطبایی(لیبرو) ترکیب آغاز کننده این مسابقه بودند. تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که برای چهاردهمین بار در این مسابقات شرکت کرده بود، در مرحله مقدماتی موفق به شکست کره‌جنوبی، پورتوریکو و کلمبیا شد و با شکست فنی تیم نیجریه با چهار برد و ۱۲ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه سوم راهی مرحله حذفی شد. ملی‌پوشان نوجوان ایران در مرحله یک هشتم نهایی صربستان را از پیش رو برداشتند و با شکست بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی حریف کره جنوبی‌ در مرحله نیمه‌نهایی و با شکست مجدد این تیم فینالیست شدند. در دیدار رده‌بندی قهرمانی نوجوانان جهان نیز تیم‌های کره جنوبی و آمریکا به مصاف یکدیگر رفتند و نماینده آسیا با پیروزی سه بر یک به مدال برنز و مقام سومی دست یافت. پیش از این نوجوانان ایران دو نایب قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۹ به دست آورده بودند. قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ و کسب مدال برنز و مقام سومی در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۲۱ از دیگر افتخارات والیبال نوجوانان ایران در این رقابت‌ها است. فدراسیون جهانی والیبال در واکنش به قهرمانی فرانسه نوشت:

پسران فرانسوی عنوان تاریخی جهان را فتح کردند. فرانسه قهرمان جدید نوجوانان جهان است. در فینال مسابقات جهانی پسران زیر ۱۹ سال قهرمانی جهان در سن خوان، فرانسه از ایران پیشی گرفت تا برای اولین بار در این رقابت‌ها قهرمان شود. ایران و کره به ترتیب با نقره و برنز سکو این مسابقات را تکمیل کردند. ایران اکنون با ۸ مدال (دو طلا، سه نقره و سه برنز) به تنهایی در صدر مدال آورترین‌تیم‌های این رقابت‌ها قرار دارد.

فدراسیون جهانی ادامه داد:

دفاع‌های فرانسه نقش مهمی در پیروزی این تیم مقابل ایران داشت. فرانسوی‌ها ۱۸ امتیاز از دفاع کسب کردند و این درحالی بود که ایران ۸ امتیاز از این بخش کسب کرد.

  آخرین اخبار والیبال

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...