نوواک جوکوویچ برای جاودانگی به ملبورن می‌رود

جوکوویچ در همه تورنمنت‌هایی که در استرالیا برگزار می‌شود، 97 پیروزی در 107 بازی بدست آورده است که یک رکورد دست نیافتنی محسوب می‌شود.
کدخبر (121637) | 12 دی 1401 | ساعت 15:49
0 103
نوواک جوکوویچ برای جاودانگی به ملبورن می‌رود
جوکوویچ در همه تورنمنت‌هایی که در استرالیا برگزار می‌شود، 97 پیروزی در 107 بازی بدست آورده است که یک رکورد دست نیافتنی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، نواک جوکوویچ در مسابقات اوپن استرالیا 2023 که از 16 ژانویه در ملبورن آغاز می شود، شرکت خواهد کرد. این تنیسور صرب به دنبال دهمین قهرمانی خود در این مسابقات است تا پس از رافائل نادال که موفق شده 14 بار قهرمان رولند گاروس شود، دومین تنیسوری لقب بگیرد که در یک گرنداسلم 10 عنوان قهرمانی را کسب کرده است. علاوه بر این، این ستاره 35 ساله صرب می‌تواند رکوردهای زیادی را در اولین گرنداسلم سال به خود اختصاص دهد.

رقابت جذاب جوکوویچ و نادال

نواک جوکوویچ پس از اولین قهرمانی این رقابت‌ها در سال 2007، تاکنون موفق شده 9 مرتبه دیگر طعم قهرمانی را در این مسابقات بچشد. او با نزدیکترین رقبایش یعنی راجر فدرر و روی امرسون که هر کدام شش قهرمانی دارند، فاصله معناداری دارد. اگر او بتواند در مسابقات پیش رو در استرالیا به قهرمانی برسد، از نظر تعداد قهرمانی در گرنداسلم‌ها به رکورد 22 قهرمانی نادال خواهد رسید و رقابت آنها تا پایان فصل جذابتر خواهد شد. نوواک جوکوویچ برای جاودانگی به ملبورن می‌رود

رکورد فوق العاده نواک جوکوویچ در تنیس آزاد استرالیا ؛ در یک قدمی نادال

همچنین جوکوویچ می‌تواند بردهای متوالی خود را در تک‌بازی‌های مسابقات افزایش دهد. در حال حاضر قهرمان فینال 2022 از سال 2018 که در برابر هیئون چونگ کره‌ای در دور چهارم تسلیم شد، هیچ دیداری را در ملبورن واگذار نکرده است. حالا که صحبت از بردهای متوالی است باید گفت که او همچنین 16 برد متوالی در برابر 10 بازیکن برتر دنیا دارد و تنها یک بار در 26 بازی اخیر خود شکست خورده است. جوکوویچ در همه تورنمنت‌هایی که در استرالیا برگزار می‌شود، 97 پیروزی در 107 بازی بدست آورده است که یک رکورد دست نیافتنی برای این تنیسور محسوب می‌شود. او همچنین موفق شده 27 بار 32 تنیسور برتر دنیا را با درصد کاملاً بالاتر نسبت به میانگین دوران حرفه‌ای خود که 67.7 درصد است، شکست دهد. به طور کلی نوله می‌تواند به ترتیب در مسابقات آدلاید و پس از آن اوپن استرالیا، به نود و دومین و نود و سومین عنوان خود در دنیای تنیس دست پیدا کند. همچنین در این مورد یک رقابت جالب و نزدیک با رافائل نادال وجود دارد که تاکنون 92 عنوان در دوران حرفه‌ای خود در مسابقات انفرادی کسب کرده و در حال حاضر یک عنوان بیشتر از جوکوویچ دارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...