یک مدعی و چندین شانس کوچک برای قهرمانی؛ روایت وزن 70 کیلوگرم مسابقات کشتی جهانی 2023

گروهی متشکل از 5 کشتی‌گیر در وزن 70 کیلوگرم در مسابقات کشتی جهانی 2023 حضور دارند که ثابت کرده‌اند می‌توانند زین رترفورد را برای کسب مدال طلا به چالش بکشند.
کدخبر (228799) | 20 شهریور 1402 | ساعت 18:24
0 442
یک مدعی و چندین شانس کوچک برای قهرمانی؛ روایت وزن 70 کیلوگرم مسابقات کشتی جهانی 2023
گروهی متشکل از 5 کشتی‌گیر در وزن 70 کیلوگرم در مسابقات کشتی جهانی 2023 حضور دارند که ثابت کرده‌اند می‌توانند زین رترفورد را برای کسب مدال طلا به چالش بکشند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، با مشخص شدن لیست اولیه کشتی‌گیران و سیدبندی مسابقات در رشته آزاد، مدعیان اوزان مختلف مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ مشخص شده‌اند و مجموعه سرخ نیوز در تلاش خواهد بود تا زمان شروع این مسابقات، سلسله گزارش‌های ویژه‌ای در این باره داشته باشد.

یک وزن با یک مدعی

زین رترفورد به عنوان مدعی کسب مدال طلا وارد مسابقات جهانی کشتی 2023 می‌شود. این کشتی‌گیر آمریکایی در طول دوران حضورش در سطح بزرگسالان به طور مداوم پیشرفت کرده و می‌توان گفت کامل‌ترین کشتی‌گیر در این دسته وزنی است. او مطمئنا در طول مسابقات از سوی رقبایش تحت فشار قرار خواهد گرفت اما رترفورد ثابت کرده است که توانایی شکست دادن هر کسی را در وزن 70 کیلوگرم در جهان دارد.

زین رترفورد

زین رترفورد پس از کسب مدال نقره جهان در سال گذشته، برای دومین دوره متوالی حضور در کشتی قهرمانی جهان در وزن 70 کیلوگرم را تجربه خواهد کرد. رترفورد از زمان شکست 10-0 در فینال جهانی 2022 مقابل تایشی ناریکونی ژاپنی، دیگر متحمل شکستی نشده است. با این حال، ناریکونی امسال پس از تلاش و ناکامی برای حضور در تیم ملی کشتی فرنگی ژاپن، در فهرست این رده وزنی جایی ندارد. این بدان معناست که رترفورد در رقابت های کشتی قهرمانی جهان 2023 برای کسب طلا در وزن 70 کیلوگرم شانس اول قهرمانی محسوب می‌شود. البته محبوبیت او برای قهرمانی تنها به غیبت حریف ژاپنی محدود نمی‌شود بلکه او در سال گذشته در وزن 70 کیلوگرم دستاوردهایی را داشته که وی را برای قهرمانی در اولویت قرار می‌دهد. این شامل پیروزی بر سید شماره 2 این وزن رمضان رمضانوف، دو پیروزی مقابل جردن الیور، الک پانتالئو، سیرباز تالگات، سانژار دوشژانوفريال، قهرمان سابق جهان زورابی یاکوبیشویلی و آرمان آندریاسیان نفر پنجم جهان می‌شود. پس از آن رترفورد در ماه می گذشته توانسته مدال طلای مسابقات پان آمریکن را بدست آورد و در Final X در دو بازی متوالی بر تایلر برگر چیره شد.

سایر مدعیان

گروهی متشکل از 5 کشتی‌گیر در وزن 70 کیلوگرم در کشتی قهرمانی جهان 2023 حضور دارند که ثابت کرده‌اند می‌توانند رترفورد را برای کسب مدال طلا به چالش بکشند. این گروه متشکل از رمضان رمضانوف از بلغارستان، ایهور نیکیفوروک از اوکراین، امیرمحمد یزدانی از ایران، ارنازار آکمتالیف از قرقیزستان و اوگنی ژربایف از روسیه است. این نفرات طی دو سال گذشته برد و باخت‌های زیادی مقابل یکدیگر داشته‌اند که نشان می‌دهد می‌توانند رقابت‌های وزن 70 کیلوگرم در این دوره را جذاب کنند.

رمضان رمضانوف

رمضانوف، دارنده مدال نقره امسال اروپا، یک کشتی‌گیر روسی است که اکنون به عنوان نماینده بلغارستان در مسابقات شرکت می‌کند. رمضانوف امسال هم دربرابر ایهور نیکیفوروک و هم مقابل امیر محمد یزدانی پیروز شده است. با این حال در مسابقات قهرمانی جهان سال گذشته، رمضانوف پس از باخت 11-0 مقابل ارنازار آکمتالیف در مرحله یک چهارم نهایی، نتوانست به جایگاهی برسد. او سال گذشته هم مدال برنز اروپا را بدست آورد و در سال 2023 قهرمان بلغارستان شده است.

ارنازار آکمتالیف

او یکی از مهمترین کشتی‌گیران این دسته وزنی در مسابقات جهانی کشتی 2023 محسوب می ‌شود و توانسته در مدت فعالیت خود عناوین و نتایج مختلفی را بدست آورد. او در سال 2021 در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان در بلگراد به مدال طلا رسید و همان سال در جهانی اسلو، مدال نقره وزن 70 کیلوگرم را به سینه زد. آکمتالیف سال گذشته در دیدار نیمه نهایی مغلوب ناریکونی ژاپنی شد و با غلبه بر ناوین مالک از هند به مدال برنز بسنده کرد. او حالا در سومین حضور متوالی در مسابقات جهانی، شانس خوبی برای کسب مدال طلا دارد. او در دوران حرفه‌ای موفق خود به کسب پیروزی‌هایی دربرابر اوگنی ژربایف، آرمان آندراسیان، جایدین ایرمن، گیورگی الباکیدزه، ایلیا بکبولیا شده است. با این حال آکمتالیف اخیرا در ماه جولای مغلوب عمر رضا حسین و ایهور نیکیفوروک شد. وقتی آکمتالیف در بهترین شرایطش قرار داشته باشد، می‌تواند هر کشتی‌گیری را در جهان شکست دهد اما اشتباهات دفاعی‌اش مانع این اتفاق می‌شود. با این حال مجموعه این ویژگی‌ها، او را به یک کشتی‌گیر جالب برای تماشا در این وزن تبدیل می‌کند.

ایهور نیکیفوروک

این کشتی‌گیر اوکراینی سال 2023 را تاکنون به خوبی سپری کرده و با پیروزی‌هایی که داشته به رتبه 3 رده بندی اتحادیه جهانی صعود کرده و حالا یکی از مدعیان کشتی قهرمانی جهان 2023 به حساب می‌آید. او در مسابقات رنکینگ‌دار بوداپست در ماه جولای با پیروزی بر جوی مک‌کنا، عمر رضا حسین و ارنازار آکمتالیف به قهرمانی رسید. نیکیفوروک همچنین در مسابقات امسال قهرمانی اروپا تنها با پذیرش شکست مقابل رمضانوف به مدال برنز رسید. این اولین تجربه مسابقات قهرمانی جهان در رده بزرگسالان برای نیکیفوروک خواهد بود. با این حال او مدال برنز مسابقات جهانی زیر 23 سال 2019 را در اختیار داشته و ثابت کرده که می‌تواند در صحنه‌های بزرگ عملکرد خوبی داشته باشد.

امیر محمد یزدانی

امیر یزدانی از ایران و اوگنی ژربایف از روسیه دیگر دو کشتی گیر مدعی این دسته هستند که سابقه کسب مدال‌های جهانی را در کارنامه خود دارند. یزدانی در مسابقات جهانی 2021 در حالی که در وزن 65 کیلوگرم کشتی گرفت، مدال نقره جهان را کسب کرد اما در وزن 70 کیلوگرم نتوانست موفقیت گذشته خود را تکرار کند. او در مسابقات سال گذشته برای امتناع از رویارویی با حریف اسرائیلی، به سر وزن نرسید و از مسابقات انصرف داد. او طی یک سال گذشته بردهای قابل توجهی در مقابل جیمز گرین، زورابی یاکوبیشویلی و ارنازار آکمتالیف کسب کرده اما در عین حال امسال در برابر الک پانتالئو، رمضان رمضانوف، جوی مک کنا و سانژار دوشژانوف شکست خورده است. نتایج یزدانی در یک سال گذشته نشان می‌دهد که رقابت در این وزن از مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 تا چه حد نزدیک است.

اوگنی ژربایف

از آنجایی که روسیه از مسابقات بین المللی محروم شده، اوگنی ژربایف این شانس را نداشته تا در مسابقات مختلف شرکت و شانس خود را مقابل رقبایش امتحان کند. در مسابقات قهرمانی جهانی 2021 ژربایف در یک مسابقه عجیب با نتیجه 9-5 مقابل ارنازار آکماتالیف شکست خورد اما بر آرمان آندریاسیان و سیرباز تالگات پیروز شد. با وجود فقدان نتایج بین المللی، نتایج داخلی ژربایف در 2 سال گذشته را نمی‌توان نادیده گرفت. او قهرمان جهان دیوید بایف را شکست داد و به تیم جهانی 2021 راه یافت و اخیرا قهرمانی مسابقات ملی 2023 روسیه را به دست آورد تا به تیم ملی راه یابد. ژربایف کاملا این شانس را دارد که مدال طلای مسابقات کشتی جهان 2023 را به سینه بزند. آخرین اخبار ورزش کشتی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...