نیمار، بنزما یا رونالدو؛ کدام ستاره به ایران می‌آید؟

کدخبر (221817) | 30 مرداد 1402 | ساعت 07:34
0 203
نیمار، بنزما یا رونالدو؛ کدام ستاره به ایران می‌آید؟
بالاخره ممکن است شاهد حضور بزرگترین ستارگان فوتبال جهان در ایران باشیم، البته فقط برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، دقایقی پیش سیدبندی لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آینده اعلام شد و تیم‌های مختلف توانستند با رقبای احتمالی خود در این رقابت‌ها آشنا شوند. قرعه‌کشی اصلی لیگ قهرمانان آسیا برای فصل ۲۰۲۳/۲۰۲۴ در تاریخ ۲ شهریور ماه برگزار می‌شود.

تیم‌های ایرانی در سیدبندی لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر و جام حذفی، در سید یک لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته است. سپاهان و نساجی در سید دوم حضور دارند و تراکتور در صورت پیروزی در دیدار پلی آف مقابل الشارجه و صعود به مسابقات، راهی سید چهارم خواهد شد.

سید ۱ لیگ قهرمانان آسیا: الاتحاد (عربستان)، پرسپولیس (ایران)، السد (قطر)، پاختاکور (ازبکستان)، الهلال (عربستان)
سید ۲ لیگ قهرمانان آسیا: سپاهان (ایران)، الدحیل (قطر)، اف سی نسف قارشی (ازبکستان)، الفیحا (عربستان)، نساجی (ایران)
سید ۳ لیگ قهرمانان آسیا: الفیصلی (عربستان)، استقلال(تاجیکستان)، نیروی هوایی (عراق)، بمبئی سیتی(هند) و آخال(ترکمنستان)
سید ۴ لیگ قهرمانان آسیا: العین (امارات)، ( برنده بازی پلی آف النصر عربستان سعودی یا شباب الاهلی (امارات)،(برنده پلی آف تراکتور/ شارجه امارات)، (برنده العربی (قطر) / اجمک (ازبکستان)،(برنده پلی آف الوکره قطر/بوبهار ازبکستان)
با این شرایط، سرخپوشان پایتخت مسیر نسبتا آسان‌تری در مرحله گروهی این مسابقات خواهند داشت، چرا که فعلا خبری از تقابل با تیم‌های قدرتمندی نظیر الاتحاد، الهلال و السد نخواهد بود.

کریستیانو رونالدو برای لیگ قهرمانان آسیا به ایران می‌آید؟

با توجه به بهبود روابط سیاسی بین ایران و عربستان، در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا خبری از تقابل نمایندگان آن‌ها در کشور ثالث نخواهد بود، لذا می‌توانیم حداقل از تماشای ۹۰ دقیقه‌ای ستارگان بزرگ فوتبال جهان در ایران، لذت ببریم.

تمام خارجی های سرشناس لیگ عربستان شانس حضور در ایران و رقابت مقابل نمایندگان کشورمان را خواهند داشت؛ از کریستیانو رونالدو و کریم بنزما تا نیمار و انگولو کانته.

همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، پرسپولیس حداقل در مرحله گروهی مقابل الهلال و النصر قرار نمی‌گیرد؛ پس ستارگانی نظیر نیمار، کریم بنزما، انگولو کانته، روبن نوس، عبدالرزاق حمدالله، سرگئی میلینکوویچ ساویچ، مالکوم، کالیدو کولیبالی، رومارینیو و... مقابل سرخپوشان پایتخت قرار نخواهند گرفت. هرچند که از این لیست، رومارینیو و حمدالله سابقه تقابل با پرسپولیس را دارند که هر دو، با شکست زمین را ترک کردند.

اما در خصوص النصر، ماجرا متفاوت است. یاران کریستیانو رونالدو در سید چهارم لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته‌اند و در صورت عبور از مرحله پلی‌آف، بعید نیست هم‌گروهی پرسپولیس در لیگ قهرمانان شوند. علاوه بر رونالدو، ستارگانی نظیر سادیو مانه، مارسلو بروزوویچ، داوید اوسپینا و الکس تلس نیز پیراهن زردپوشان شهر ریاض را بر تن می‌کنند.

سپاهان و نساجی با حضور در سید دوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، این فرصت را دارند تا با الهلال، الاتحاد و حتی النصر هم‌گروه شوند و از آن‌جایی که ورزشگاه آزادی به عنوان میزبان مسابقات نساجی در این رقابت‌ها معرفی شده، ممکن است یکی از بین کریم بنزما یا نیمار را روی چمن بزرگ‌ترین استادیوم ایران ببینیم.

تراکتوری‌ها اما در صورت صعود به لیگ قهرمانان آسیا، شانس دیدن بازی کریستیانو رونالدو را ندارند، چرا که هر دو تیم در سید چهارم قرار گرفته‌اند و احتمال هم‌گروه شدن آن‌ها، وجود ندارد. با این حال، ممکن است یکی از بین الهلال و الاتحاد راهی تبریز شوند.

حضور خارجی‌های سرشناس لیگ عربستان در ایران قطعی است؟

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، شامل ۵ گروه خواهد بود که سرگروه یکی از آن‌ها، پرسپولیس است. با فرض صعود تراکتور از مرحله پلی آف، سه نماینده دیگر کشورمان بین ۴ گروه باقی‌مانده تقسیم خواهند شد. با چنین شرایطی، در بدترین حالت ممکن حداقل یکی از سه تیم بزرگ عربستان(با فرض صعود النصر به مسابقات) با یک تیم ایرانی هم‌گروه خواهد شد و در حالت آرمانی، هر سه آن‌ها یک هم‌گروهی ایرانی خواهند داشت و به کشورمان سفر خواهند کرد.

جدیدترین اخبار فوتبال ایران:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...