نیک واکر در مورد آرنولد کلاسیک 2023 : سخت ترین دوران عمرم را سپری کردم

نیک واکر به عنوانی کمتر از قهرمانی آرنولد کلاسیک 2023 راضی نیست و این از شدت تمرینات او مشخص است.
کدخبر (149249) | 10 اسفند 1401 | ساعت 16:02
0 240
نیک واکر در مورد آرنولد کلاسیک 2023 : سخت ترین دوران عمرم را سپری کردم
نیک واکر به عنوانی کمتر از قهرمانی آرنولد کلاسیک 2023 راضی نیست و این از شدت تمرینات او مشخص است.

به گزارش سرخ نیوز، فقط چند روز تا آرنولد کلاسیک 2023 باقی مانده است. در همین حین، نیک واکر اخیرا در رابطه با یکی از سخت ترین آماده سازی هایش صحبت کرده است. در پادکست اخیر  Mutant & The Mouth، واکر به طور کاملا صادقانه در رابطه با تمرینات خود برای آرنولد کلاسیک صحبت کرد و همچنین اهداف خود در رابطه با فیزیک بدنش را برای ادامه سال توضیح داد. او گفت:

بسیار از مسیر لذت خواهم برد. اگر راستش را بخواهید، می‌خواهم دوباره به روی صحنه بروم.

نیک واکر و مسیر آماده سازی برای آرنولد کلاسیک

نیک واکر بدنسازی حرفه‌ای است و در لیگ حرفه ای IFBB رقابت می‌کند. فیزیک فوق العاده او باعث تا طرفداران بدنسازی به سرعت این ستاره بدنسازی را بشناسند. او فیزیک بسیار خوبی را در رقابت های New York Pro 2021 و آرنولد کلاسیک به نمایش گذاشت که نتیجه آن ها، قهرمانی های پی در پی بود. این موفقیت ها فرصت را برای نیک واکر فراهم کرد تا برای اولین بار به روی صحنه مستر المپیا برود، رقابتی که در آن در جایگاه پنجم قرار گرفت.

[irp posts="148712" ]

نیک واکر در مورد آرنولد کلاسیک 2023 : « سخت ترین دوران عمرم را سپری کردم »

برخلاف مشغله های بسیار او در سال گذشته، او از تمام فرصت خارج از فصل در سال 2022 استفاده کرد تا بدن خودش را روز به روز بهتر کند. هدف او افزایش بافت عضلانی همراه با باریک نگه داشتن کمر بود. تلاش های او در سال 2022 نتیجه داد و او در مستر المپیا 2022 در جایگاه سوم قرار گرفت. بالاتر از او درک لانسفورد در جایگاه دوم و هادی چوپان در جایگاه اول قرار گرفتند.

او بعد از سنجیدن جوانب مختلف در نهایت تصمیم گرفت تا در آرنولد کلاسیک 2023 شرکت کند. او زمانی تصمیم خود را عوض کرد که جایزه برنده این مسابقات در دسته آزاد، به 300 هزار دلار افزایش یافت. در حالی که فقط چند روز تا رقابت بدنسازان در کنار یکدیگر باقی مانده، نیک واکر همراه با گای سیسترنینو در رابطه با تلاش های خود برای آرنولد کلاسیک صحبت کرد و پیشرفت های خود را شرح داد.

نیک واکر در رابطه با آرنولد کلاسیک 2023 گفت:

شاید بتوان گفت که دو الی سه هفته پایانی این تمرینات، سخت ترین تمرینات من تا کنون بوده است.

واکر توضیح داد که آماده شدن برای آرنولد کلاسیک پیش رو، سخت ترین دوران او در طول مسیر حرفه ای بدنسازی اش بوده است. او اظهار کرد:

می‌خواهم صادق باشم. شاید بتوان گفت که تمرینات دو الی سه هفته آخر منتهی به آرنولد کلاسیک 2023، سخت ترین تمریناتی بوده که تا کنون داشته ام. می‌خواهم صادق باشم چون همه باید این را متوجه شوند که من هم انسان هستم. با وجود تمام اعتماد به نفسم و اینکه همیشه به خودم تلقین می‌کنم که برنده خواهم شد، گاهی اوقات شرایط آنقدر دشوار است که من نیز به خودم شک می‌کنم. این موضوع در طی چند هفته گذشته برای من اتفاق افتاد. از لحاظ روانی فشار زیادی به من وارد شد و این باعث شده بود تا حتی بخواهم جا بزنم. اما مشکلی نیست، باید این را بپذیرم و باید آن ها را تحمل کنم.

طبق گفته های این بدنساز 28 ساله، اگر ورزشکاران واقعا به دنبال موفقیت در آرنولد کلاسیک هستند باید بسیار تلاش کنند. او عنوان کرد:

فکر می‌کنم در برهه ای از تمرینات، بدنم به نقطه ای رسیده بود که دیگر پیشرفتی در آن مشاهده نمی‌شد. برای همین مجبور شدم تمرینات هوازی را برای مدتی به شدت افزایش دهم، از طرفی حجم غذای مصرفی خودم را نیز به شدت کم کنم. اگر بخواهم صادق باشم، در ابتدا به ماریا گفتم که این کار بسیار ساده خواهد بود. در ابتدا اینطور فکر می‌کردم که این کار بسیار بسیار ساده خواهد بود اما دقیقا برعکس شد. این تمرینات، سخت ترین تمرینات آماده سازی عمر من بود. اما باور دارم که می‌توانم قهرمان شوم. مردم باید بدانند که اگر واقعا برای هدفتان با تمام وجود تلاش کنید، اگر واقعا زحمت بکشید، قطعا در قسمتی از مسیر به تسلیم شدن فکر می‌کنید. این یک واقعیت است. اگر به چنین نقطه ای نرسید، فکر نمی‌کنم آمادگی لازم را برای رسیدن به هدفتان داشته باشید.

نیک واکر در مورد آرنولد کلاسیک 2023 : « سخت ترین دوران عمرم را سپری کردم »

واکر اظهار کرد که فرآیند افزایش دریافت مواد غذایی در به خوبی باعث شد تا بدن او در مستر المپیا بسیار عالی به نظر برسد. او اضافه کرد که اگر بدنسازان از دریافت آب کمتر و صاف به نظر رسیدن عضلاتشان می‌ترسند، در زمان رقابت وضعیت خوبی نخواهند داشت.

او در این باره گفت:

من در صبح روز شروع رقابت های مستر المپیا 2022 تصویری از خودم بارگزاری کردم. مردم واکنش های جالبی نشان ندادند. مثلا گفتند عضلات او بسیار صاف به نظر می‌رسد، او هیچ کاری از دستش بر نمی‌آید. همین افراد وقتی که من شب از مسابقات بازگشتم به من می‌گفتند، تو عالی بودی! بعد از مصرف غذا، این وضعیت بهبود خواهد یافت. اگر از این موضوع می‌ترسید، نمی‌توانید بدن خوبی داشته باشید.

واکر به هیچ عنوان دنبال وزن 300 پوند (136 کیلوگرم) در خارج از فصل سال 2023 نیست:

وزنم را کمتر از 270 الی 280 پوند (122 تا 127 کیلوگرم) نگه می‌دارم.

واکر به دنبال وزن 300 پوند نیست. هدف او پیشرفت های کوچکی در سینه و عرض عضلات پشت بدن اوست. او عنوان کرد:

من دیگر به دنبال وزن 300 پوند در خارج از فصل نیستم. هیچ تصمیمی برای این موضوع ندارم. فکر نمی‌کنم به چنین وزنی نیاز داشته باشم. من به اندازه کافی عضله دارم، حجم آن ها نیز کافی است. هدف من این هست که در همین بدن، تا حد ممکن پیشرفت کنم، یعنی باریک تر کردن کمر و همچنین پیشرفت های کوچک در ناحیه هایی که حس می‌کنم نیاز است. به نظرم سینه من می‌تواند کمی رشد داشته باشد، همچنین ضخامت و عرض عضلات پشتم نیز می‌تواند بهتر شود. اما به هیچ عنوان دنبال وزن 300 پوند نیستم. برنامه دارم تا 250 پوند یا 252 پوند (حدود 114 کیلوگرم) وزن داشته باشم. نمی‌خواهم که وزنم بیشتر از 270 یا 280 پوند بشود. به نظرم نیاز به چنین وزنی نیست. دیگر نیازی نیست که بدن خودم را بزرگتر کنم چون قد من کلا 170 سانتی متر است.

تعداد بسیاری از بدنسازان با سابقه در رابطه با آرنولد کلاسیک صحبت کردند. کوین لورون قهرمان دو دوره آرنولد کلاسیک، در رابطه با شانس های واکر در این رقابت ها صحبت کرد. او نیز با واکر موافق است و به نظر او واکر به بدن بزرگتری نیاز ندارد. به عقیده کوین، واکر باید تا حد امکان بدن خودش را تکه تکه نشان دهد.

اگر واکر بتواند در اوهایو قهرمان شود، او به دومین قهرمانی خود در آرنولد کلاسیک دست خواهد یافت. با این حال برای رسیدن به چنین دستاوردی او باید تعداد زیادی از بدنسازان سرشناس را کنار بزند. از رقبای سرسخت واکر می‌توان به اندرو جکد، شان کلاریدا، ویلیام بوناک، بیگ رامی، سمسون دائودا و بسیاری دیگر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...