سختی‌های جراحی قلب/ وقتی آرنولد شوارتزنگر در بدترین لحظات عمر خود بود

زندگی آرنولد شوارتزنگر تاکنون بالا و پایین های زیادی را به خود دیده است، به طوری که او در سال 2018 و تنها سه ماه بعد از دومین عمل جراحی قلب خود به زندگی حرفه ای بازگشت.
کدخبر (180936) | 26 اردیبهشت 1402 | ساعت 20:13
0 241
سختی‌های جراحی قلب/ وقتی آرنولد شوارتزنگر در بدترین لحظات عمر خود بود
زندگی آرنولد شوارتزنگر تاکنون بالا و پایین های زیادی را به خود دیده است، به طوری که او در سال 2018 و تنها سه ماه بعد از دومین عمل جراحی قلب خود به زندگی حرفه ای بازگشت.

به گزارش سرخ نیوز، آرنولد شوارتزنگر، اسطوره بدنسازی تا به حال به خاطر یک مشکل ارثی دو بار تحت عمل جراحی باز قلب قرار گرفته است. آرنولد دچار تنگی دریچه آئورت است و به همین دلیل دو بار در سال‌های 1997 و 2018 تحت عمل جراحی قرار گرفت. با وجود این شرایط نگران‌کننده برای سلامتی آرنولد، اما او تصمیم گرفته است که هنوز نیز به تمرینات ورزشی خود و فعالیتش در بازیگری ادامه دهد. آرنولد شوارتزنگر اخیرا به صحبت درباره این بخش از زندگی خود و شرح ناگفته‌هایی درباره آن پرداخته بود. او گفته است که فیلمبرداری فیلم آخر مجموعه ترمیناتور که در سال 2019 منتشر شد تنها سه ماه پس از آخرین عمل جراحی او آغاز شد. آرنولد می‌گوید که حتی با این وجود نیز طرفداران خود را ناامید نکرده است. آرنولد شوارتزنگر از سختی های پس از عمل جراحی قلب می گوید؛ وقتی بلوط اتریشی در بدترین لحظات عمر خود قرار داشت

توصیه‌های آرنولد شوارتزنگر درباره تمرین در دوران تعطیلات

یکی از طرفداران آرنولد شوارتزنگر از او پرسیده است که چگونه می‌بایست تمرینات خود را در ایام تعطیلات و در مواقع در دسترس نبودن باشگاه ادامه داد. این پرسش آرنولد را به یاد برهه‌ای متمایز از زندگیش انداخت. اسطوره می‌گوید که در ایام سفر با توجه به میزان تجهیزاتی که در دسترسش بودند برنامه‌های تمرینی خلاقانه‌ای را برای خود ترتیب می‌داده است:
من به این فکر نمی‌کردم که چه کارهایی را تحت این شرایط نمی‌توانم انجام دهم؛ بلکه به این فکر می‌کردم که چه کارهایی را می‌توانم انجام دهم.
آرنولد شوارتزنگر می‌گوید که در شرایطی فرد ممکن است ناگزیر باشد که بدون هیچ تجهیزاتی صرفا به انجام تمرینات معمولی نظیر شنا، بارفیکس، اسکات با وزن بدن، دویدن بر روی پله‌ها و... بپردازد. او البته تاکید می‌کند که مثلا سه هفته دوری از برنامه تمرینی نیز ضربه چندان مهلکی بر فیزیک شما وارد نخواهد آورد:
چیز مهمی هست که باید بخاطر بسپارید؛ قرار نیست در طول سه هفته همه‌چیز را از دست بدهید.
آرنولد شوارتزنگر از سختی های پس از عمل جراحی قلب می گوید؛ وقتی بلوط اتریشی در بدترین لحظات عمر خود قرار داشت آرنولد شوارتزنگر در ادامه گفته است که تنها سه ماه پس از عمل جراحی خود در سال 2018 وارد پروسه فیلمبرداری آخرین قسمت از مجموعه ترمیناتور شده است:
من پس از عمل قادر نبودم تا شش هفته هیچ تمرینی را انجام دهم.
اما این باعث نشده است که آرنولد از اهداف خود دور بماند:
بنا کردن یک ساختمان و ساختن فیزیکی خوب باعث خواهد شد که در مواقعی که تمرین کردن برایتان میسر نیست نیز اندام مناسب خود را حفظ کنید.

آرنولد شوارتزنگر از سختی های پس از عمل جراحی قلب می گوید؛ وقتی بلوط اتریشی در بدترین لحظات عمر خود قرار داشت

عمل جراحی آرنولد و روزهای سخت پس از آن

آرنولد شوارتزنگر پیش از این نیز در جریان یک مصاحبه گفته بود که مواجهه با سختی‌های پس از عمل جراحی برایش وظیفه دشواری بوده است. به‌نظر آرنولد طعنه‌آمیز می‌آمد که وضعیتش در آن برهه چطور در تضاد کامل با تصوری قرار داشت که در میان مردم از او وجود دارد:
مردم به من می‌گفتند که زدن این حرف‌ها که ورزش کردن سخت نیست و ساخت عضله کاری ندارد برای تو که آرنولد شوارتزنگر هستی ساده است. بدنسازی زندگی تو بوده است و همیشه اندامت در بهترین وضعیت ممکن بوده است.
اما در عمل برای آرنولد شوارتزنگر بسیار طول کشید تا دوباره بتواند تمرینات خود را در همان سطح و کیفیت سابق پی بگیرد:
مجبور بودم از واکر استفاده کنم. مجبور بودم پنج بار در روز تمرینات تنفسی انجام دهم تا ریه خود را بازسازی کنم. من کلافه و عصبانی بودم و باید بگویم که در بدترین لحظات عمرم قرار داشتم.
اما آرنولد شوارتزنگر توانست، هرچند به‌سختی اما بالاخره به روال سابق زندگیش بازگردد. اگرچه زندگی او بالا و پایین زیادی را به خود دیده است اما آرنولد همواره راه بازگشت به یک زندگی سالم را پیدا می‌کند. بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...