چراغ اتحادیه جهانی کشتی سبز می شود؛ ایران و آمریکا در انتظار حضور غول های روس در بلگراد

کشتی گیران روس آماده مسابقات جهانی صربستان هستند تا با تغییر نظر اتحادیه جهانی کشتی، زیر نام و پرچم کشورشان مقابل رقبا صف آرایی کنند.
کدخبر (221638) | 29 مرداد 1402 | ساعت 19:01
0 271
چراغ اتحادیه جهانی کشتی سبز می شود؛ ایران و آمریکا در انتظار حضور غول های روس در بلگراد
کشتی گیران روس آماده مسابقات جهانی صربستان هستند تا با تغییر نظر اتحادیه جهانی کشتی، زیر نام و پرچم کشورشان مقابل رقبا صف آرایی کنند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، رقابت آمریکا و روسیه، همواره یکی از بزرگترین نبردها در کشتی آزاد مردان بوده است. آتش این دشمنی دیرینه، ممکن است تا چندی دیگر پایش به صربستان باز شود اما هنوز مشخص نیست که آیا روس‌ها و بلاروس‌ها اجازه خواهند داشت تا پس از دو سال غیبت در مسابقات جهانی، در این دوره حضور داشته باشند یا نه؟ روس‌ها تمام قوی خود را برای حضور در مسابقات کشتی جهانی بلگراد آماده کرده‌اند اما هنوز اتحادیه جهانی کشتی چراغ سبزی برای شرکت در این مسابقات به آنها نشان نداده است.

سیداکوف و سعدالله اف آماده مسابقات جهانی کشتی آزاد

آنها حالا با انتخاب سیداکوف برای وزن 74 کیلوگرم و عبدالرشید سعدالله اف در وزن 97 کیلوگرم، تیمشان را تکمیل و آماده سفر به پایتخت صربستان هستند. جنگ روسیه و اوکراین باعث شد تا ستاره‌های کشتی روسیه به مدت دو سال از حضور در هر رقابتی محروم شوند و حالا که به نظر اوضاع کمی آرام شده، امیدها برای پایان این دوران سخت برای ابرقدرت کشتی دنیا افزایش یافته است. چراغ اتحادیه جهانی کشتی سبز می شود؛ ایران و آمریکا در انتظار حضور غول های روس در بلگراد حالا زمان و آینده نشان خواهد داد که آیا اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین المللی المپیک از مواضع خود کوتاه خواهند آمد یا همچنان در بر همان پاشنه قبلی خواهد چرخید. کمیته بین‌المللی المپیک دستورالعمل‌هایی را در رابطه با ورزشکاران روسی برای فدراسیون‌های مختلف ورزشی که ورزش‌های المپیکی را مدیریت می‌کنند، ارائه کرده است. با این حال در نهایت فدراسیون‌هایی مانند کشتی می‌توانند تصمیمات خود را بگیرند. بنابراین شرکت روسیه در مسابقات جهانی امسال به تصمیم اتحادیه جهانی کشتی بستگی دارد. این تصمیم مشخص خواهد کرد که آیا روس‌ها و بلاروس‌ها اجازه خواهند داشت که تحت نام کشورهایشان در این مسابقات حضور داشته باشند یا آنکه باید مانند دو سال گذشته به عنوان کشتی‌گیران بی طرفی که امتیاز تیمی برای کشورشان جمع نمی‌کنند و لباس کشورشان را نمی‌پوشند، به میدان خواهند رفت. اتحادیه جهانی کشتی کمیته‌ای تشکیل داده است تا به آنها کمک کند که چگونه با ورود مجدد روس‌ها به کشتی کنار بیایند. نهاد حاکم بین‌المللی این ورزش در حال حاضر به این کشورها اجازه نمی‌دهد ورزشکاران بیشتری نسبت به مسابقات قهرمانی قاره‌ای در یک بخش سنی خاص وارد مسابقات جهانی کنند. روسیه می‌بایست از طریق مسابقات قهرمانی اروپا که در اواسط آوریل در کرواسی در سطح بزرگسالان برگزار شد، به مسابقات جهانی راه پیدا می‌کرد اما روس‌ها در آن مسابقه شرکت نکردند، بنابراین از نظر فنی راهی برای رقابت در مسابقات جهانی بزرگسالان 2023 برایشان وجود نداشت.

آمادگی آمریکا برای کشتی مقابل روس ها در مسابقات کشتی جهانی بلگراد

ریچ بندر، مدیر اجرایی کشتی آمریکا می‌گوید هنوز هیچ چیز قطعی نیست اما تیم کشتی آمریکا در حال آماده شدن برای حضور روس‌ها در بلگراد صربستان برای مسابقات جهانی امسال است. این گفته‌ها نشان می‌دهد که حتی رقبای اصلی روسیه یعنی آمریکا و ایران تمایل دارند تا این رقیب قدرتمند در تورنمنت‌های اصلی حضور داشته باشد تا به جذابیت رویدادها و توان سنجی خودشان کمک کند. چراغ اتحادیه جهانی کشتی سبز می شود؛ ایران و آمریکا در انتظار حضور غول های روس در بلگراد بندر می‌گوید روس‌ها با شرکت نکردن در رقابت‌های اروپایی، امکان صلاحیت سنجی خود برای مسابقات جهانی را از دست دادند. با این حال او عنوان کرد که تعجب نخواهد کرد اگر اتحادیه جهانی به آنها اجازه ورود به عنوان ورزشکاران بی طرف را بدهد و باور دارد که به دلیل منحصر به فرد بودن وضعیت، این احتمال دارد که از این شرط چشم پوشی کند.
اگر اتحادیه جهانی قوانین خودش را زیر پا بگذارند، هیچ راهی برای بازگشت وجود نخواهد داشت. اما ما می‌دانیم که هر چیزی به وضوح امکان پذیر است. ما طوری آماده می‌شویم که انگار قرار است روس‌ها آنجا باشند. اما این ممکن است در هر زمان تغییر کند.

اتحادیه جهانی کشتی بالاخره کوتاه می آید؟

اتحادیه جهانی به روس‌ها اجازه داده تا تیمشان را روانه مسابقات جهانی نوجوانان و جوانان کنند به همین دلیل تصور می‌شود در ادامه همین روند آنها شانس حضور در مسابقات جهانی بزرگسالان را به روسیه خواهند داد. با این حال یک تفاوت در این دو حالت وجود دارد. روسیه در حالی وارد مسابقات جوانان جهان شد که یک هفته قبل از آن در مسابقات اروپایی شرکت کرده بود. آن ها به عنوان ورزشکاران بی طرف وارد شدند و هیچ امتیازی کسب نکردند. اما از نظر فنی به آن ها اجازه داده شد تا در این رده سنی با تعداد بیشتری ورزشکار حضور داشته باشند. با این حال روس‌‌ها در رده بزرگسالان چنین کاری هم نکردند تا شرایط را پیچیده کنند. حالا باید منتظر ماند و دید که اتحادیه جهانی کشتی چه تصمیمی می‌گیرد و آیا به بازگشت غول‌های کشتی روسیه به مسابقات جهانی رضایت می‌دهد یا نه؟ آخرین اخبار ورزش کشتی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...