از جشن صدسالگی سنتر کورت تا بیست و پنجمین پیروزی متوالی جوکوویچ

به مناسبت صد سالگی سنتر کورت ویمبلدون، مراسمی در این ورزشگاه برگزار شد.
کدخبر (47453) | 13 تیر 1401 | ساعت 06:51
0 102
از جشن صدسالگی سنتر کورت تا بیست و پنجمین پیروزی متوالی جوکوویچ
به مناسبت صد سالگی سنتر کورت ویمبلدون، مراسمی در این ورزشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز مسابقات گرند اسلم ویمبلدون در روز یکشنبه با برگزاری دیدارهای مرحله ۱/۸ نهایی ادامه پیدا کرد و نیمی از نفرات صعود کننده به مرحله ۱/۴ نهایی مشخص شدند.

جشن صدسالگی سنترکورت ویمبلدون

به مناسبت صد سالگی سنتر کورت ویمبلدون دیروز مراسمی در این ورزشگاه با حضور تنی چند از قهرمانان سابق این گرند اسلم برگزار شد.

طی این مراسم اسطوره‌های ویمبلدون به ترتیب تعداد عناوین وارد سنتر کورت شدند و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفتند.

راجر فدرر، نواک جوکوویچ، رافائل نادال، وینس ویلیامز و اندی ماری در کنار ستاره‌های قدیمی ویمبلدون همچون راد لیور، بیورن بورگ، استفان ادبرگ، بیلی جین کینگ، مارگارت کورت، کریس اورت و شماری دیگر از بزرگان تنیس در این مراسم حضور داشتند.

از غایبین بزرگ جشن امروز نیز می‌توان به پیت سمپراس، اشتفی گراف و سرینا ویلیامز قهرمانان هفت دوره، بوریس بکر آلمانی جوان‌ترین قهرمان تاریخ مسابقات و مارتینا ناوراتیلووا رکورددار قهرمانی بانوان با ۹ عنوان اشاره کرد.

جان مکنرو قهرمان سه دوره نیز در کنار سو بارکر مجری باسابقه بی‌بی‌سی اجرای مراسم را به عهده داشتند.

نوار پیروزی های قصاب بلگراد ادامه دارد

نواک جوکوویچ با پیروزی ۳-۱ مقابل تیم فان رایتوون برای سیزدهمین بار به مرحله ۱/۴ نهایی مسابقات ویمبلدون راه یافت.

رایتوون هلندی که در هشت مسابقه اخیر خود شکست نخورده بود، برای حریف نامدارش دردسرساز شد، اما تلاش‌های پدیده فصل چمن برای شکست قهرمان شش دوره مسابقات کافی نبود و جوکوویچ در مجموع با حساب ۳ بر یک به پیروزی رسید و خود را به مرحله یک‌چهارم پایانی رساند.

با این برد تعداد پیروزی‌های متوالی صربیناتور در ویمبلدون به عدد ۲۵ رسید. برای صعود به نیمه‌نهایی روز سه‌شنبه برابر یانیک سینر ایتالیایی قرار می‌گیرد.

سینر فاتح جدال پدیده های جوان

یانیک سینر با غلبه بر کارلوس آلکاراس راهی مرحله یک‌چهارم پایانی مسابقات ویمبلدون شد.

درحالیکه خیلی‌ها منتظر پیروزی آلکاراس و نبرد احتمالی او با جوکوویچ در مرحله یک‌چهارم پایانی بودند، این سینر ایتالیایی بود که با ارائه نمایشی کم اشتباه حریف اسپانیایی خود را با حساب ۳-۱ شکست داد تا برای نخستین بار در جمع هشت بازیکن برتر ویمبلدون قرار بگیرد.

این سومین حضور سینر در مرحله ۱/۴ نهایی مسابقات گرند اسلم به حساب می‌آید. او برای صعود به مرحله نیمه نهایی به مصاف نواک جوکوویچ خواهد رفت.

صعود نماینده بریتانیا به یک‌چهارم پایانی

کمرون نوری نفر دوازدهم تنیس جهان در سه ست پیاپی و با نتایج ۶-۴، ۷-۵ و ۶-۴ برابر تامی پاول آمریکایی به برتری دست یافت تا برای نخستین بار و به عنوان تنها نماینده باقی‌مانده بریتانیا در ویمبلدون راهی دور‌ ۱/۴ نهایی شود.

نوری ۲۶ ساله روز سه‌شنبه برای صعود به نیمه‌نهایی مقابل داوید گوفن بلژیکی به میدان خواهد رفت.

داوید گوفن در دیداری نفس گیر و پایاپای که ۴ ساعت و ۳۶ دقیقه به طول انجامید، با حساب ۳ بر ۲ (۷-۶ ۵-۷ ۵-۷ ۶-۴ و ۷-۵) از سد فرانسیس تیافو عبور کرد و برای دومین بار در دوران حرفه‌ای خود به جمع هشت بازیکن برتر ویمبلدون رسید.

تنیس بانوان ویمبلدون ۲۰۲۲

انس جابر زن شماره دو تنیس جهان با برتری ۲-۰ (۷-۶ و ۶-۴) مقابل الیس مرتنس بلژیکی برای دومین سال متوالی به مرحله ۱/۴ نهایی مسابقات ویمبلدون راه یافت.

تنیس‌باز تونسی که در رقابت‌های این دوره هیچ ستی را به حریفان واگذار نکرده، روز سه‌شنبه برای راه‌یابی به نیمه‌نهایی برابر ماری بوزکووا قرار خواهد گرفت.

مصاف تمام‌آلمانی در یک‌چهارم پایانی ویمبلدون

یوله نیمار آلمانی در دو ست متوالی با نتایج ۶-۴ و ۶-۲ بر هدر واتسون بریتانیایی غلبه کرد تا در اولین حضورش در ویمبلدون به مرحله یک‌چهارم پایانی برسد.

این تنیس‌باز ۲۲ ساله در مرحله‌ بعد باید به مصاف هموطنش تاتیانا ماریا برود. ماریا ۳۴ ساله که مادر دو فرزند است، در ادامه عملکرد رویایی خود در ویمبلدون در سه ست از سد یلنا اوستاپنکو عبور کرد تا برای اولین بار در جمع هشت بازیکن یک گرند اسلم قرار بگیرد.

ماری بوزکووا ۲۳ ساله در دو ست متوالی و با نتایج ۷-۵ و ۶-۲ مقابل کارولین گارسیا فرانسوی به برتری دست یافت و به مرحله ۱/۴ نهایی مسابقات ویمبلدون رسید.

بوزکووا در مرحله بعد برای صعود به چهار نفر پایانی به مصاف اونس جابر خواهد رفت.

مرحله ۱/۴ نهایی گرنداسلم ویمبلدون عصر امروز با برگزاری چهار مسابقه دیگر به پایان خواهد رسید و در مهمترین دیدار رافائل نادال رکورددار عنوان گرنداسلم با ۲۲ قهرمانی به مصاف بوتیک فن د زنشلوپ هلندی خواهد رفت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...