گزارش زنده جام جهانی کشتی آزاد 2022

تیم ملی ایران در گام دوم جام جهانی کشتی آزاد 2022 که به میزبانی آمریکا برگزار می شود، مقابل منتخب جهان پیروز شد و به فینال صعود کرد.
کدخبر (109173) | 19 آذر 1401 | ساعت 16:07
0 251
گزارش زنده جام جهانی کشتی آزاد 2022
تیم ملی ایران در گام دوم جام جهانی کشتی آزاد 2022 که به میزبانی آمریکا برگزار می شود، مقابل منتخب جهان پیروز شد و به فینال صعود کرد.

به گزارش سرخ نیوز، جام جهانی کشتی آزاد بعد از دو سال وقفه، بار دیگر در آمریکا برگزار می‌شود. شاگردان پژمان درستکار در نخستین گام در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ آمریکا به مصاف ژاپن رفتند و گام نخست را با پیروزی پشت سرگذاشتند. در بازی دوم، ایران مقابل منتخب جهان نیز موفق به پیروزی شد تا در فینال مقابل تیم ملی کشتی آمریکا قرار بگیرد.

نتایج جام جهانی کشتی آزاد آمریکا

طبق برنامه مسابقات جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲، این مسابقات از روز 19 آذر به میزبانی ایووا آغاز شده و بامداد 21 آذر به پایان خواهد رسید. این مسابقات در ده وزن 57، 61، 65، 70، 74، 79، 86، 92، 97 و 125 کیلوگرم برگزار خواهد شد که تیم ملی کشتی آزاد ایران در تمامی آن‌ها نمایندگانی برای این مسابقات اعزام کرده است.

گزارش زنده جام جهانی کشتی آزاد

علاوه بر نتایج، شما می‌توانید گزارش زنده دیدارهای جام جهانی کشتی آزاد را نیز از این صفحه دنبال کنید. مسابقات جام جهانی کشتی در رشته آزاد از روز 19 آذر تا 21 آذر با حضور ۶ تیم ایران، آمریکا، ژاپن، گرجستان، مغولستان و منتخب جهان به میزبانی شهر آیووا در آمریکا برگزار خواهد شد. نتایج زنده دیدارهای تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی کشتی آزاد 2022 آمریکا به طور کامل در این صفحه قابل پیگیری است.

گزارش زنده مسابقات جام جهانی کشتی آزاد آمریکا 2022:

نتایج کشتی آزاد - یکشنبه 20 آذر

تیم ملی کشتی آزاد ایران در دومین بازی خود در جام جهانی کشتی آزاد 2022 آمریکا مقابل تیم منتخب جهان به میدان رفت. این کشتی از ساعت 5:53 بامداد به وقت ایران آغاز شد. در دومین دیدار خود تیم ملی کشتی آزاد ایران مقابل منتخب جهان با نتیجه 6 - 4 پیروز شد تا در فینال این رقابت‌ها حریف آمریکا شود.

دیدار تیم ملی کشتی آزاد ایران منتخب جهان جام جهانی کشتی

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران مقابل منتخب جهان برای نخستین دیدار این تیم در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد آمریکا اعلام شد:
  • 57 کیلوگرم: رضا مومنی
  • 61 کیلوگرم: ابراهیم الهی
  • 65 کیلوگرم: رحمان عموزاد
  • 70 کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی
  • 74 کیلوگرم: محمد صادق فیروزپور
  • 79 کیلوگرم: محمد نخودی
  • 86 کیلوگرم: علیرضا کریمی
  • 92 کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور
  • 97 کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا
  • 125 کیلوگرم: امیررضا معصومی

وزن 125 کیلوگرم: امیررضا معصومی امیررضا معصومی نماینده تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2022 در وزن 125 کیلوگرم است.

در آخرین کشتی از بازی ایران و منتخب جهان، امیررضا معصومی مقابل آلکساندر خوتسیانیوسکی، کشتی‌گیر اهل اوکراین تیم منتخب جهان، قرار گرفت. در وقت اول کشتی گیر منتخب جهان اخطار 30 ثانیه دریافت کرد با توجه عدم اجرای فن از سوی وی و در ادامه با خروج این کشتی گیر از تشک، دو امتیاز به معصومی داده شد. معصومی پیش از پایان وقت اول دو امتیاز دیگر گرفت و با برتری 4 بر 0 به وقت استراحت رفت. در وقت دوم، معصومی حریف خود را به پل برد و 4 امتیاز گرفت و در ادامه یک بار دیگر به پل بردن حریف خود 4 امتیاز دیگر گرفت. کشتی امیررضا معصومی و آلکساندر خوتسیانیوسکی در نهایت با برتری 12 بر 0 معصومی به پایان رسید.

(ویدئو کشتی دوم امیررضا معصومی در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ آمریکا را از «این صفحه» مشاهده کنید)

وزن 97 کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا امیرعلی آذرپیرا نماینده تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2022 در وزن 97 کیلوگرم است.

در نهمین کشتی از بازی ایران و منتخب جهان، امیرعلی آذرپیرا مقابل باتیربک تساکولوف، کشتی‌گیر روسی‌الاصل با تابعیت اسلوواکی تیم منتخب جهان، قرار گرفت. با خارج شدن تساکولوف از تشک در اواسط وقت اول، اولین امتیاز این کشتی به آذرپیرا داده شد و لحظاتی بعد همین روند تکرار شد تا کشتی گیر ایرانی 2 - 0 پیش بیفتد. آذرپیرا در وقت اول یک امتیاز دیگر به همین شکل گرفت و در ادامه با خاک کردن تساکولوف با 5 امتیاز پیش افتاد. کشتی گیر ایرانی پیش از پایان اول یک بار دیگر حریف خود را خاک کرد و با برتری 7 امتیازی وقت اول را به پایان رساند. در وقت دوم تساکولوف اخطار 30 ثانیه دریافت کرد با توجه به ناکامی وی در اجرای فن، یک امتیاز دیگر به آذر پیرا داده شد. آذرپیرا در ادامه یک امتیاز دیگر گرفت با خارج کردن حریف خود از تشک یک امتیاز دیگر گرفت با امتیاز عالی در آخرین دقیقه کشتی برنده شد. کشتی امیرعلی آذرپیرا و باتیربک تساکولوف در نهایت با برتری 10 بر 0 آذرپیرا به پایان رسید.

(ویدئو کشتی دوم امیرعلی آذرپیرا در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ آمریکا را از «این صفحه» مشاهده کنید)

وزن 92 کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور کامران قاسم‌پور و امیرحسین فیروزپور نمایندگان تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2022 در وزن 92 کیلوگرم هستند.

در هشتمین کشتی از بازی ایران و منتخب جهان، امیرحسین فیروزپور مقابل عثمان نورماگومدوف، کشتی‌گیر اهل آذربایجان تیم منتخب جهان، قرار گرفت. در اواسط وقت اول یک اشتباه از سوی فیروزپور باعث شد تا نورماگومدوف او را خاک کند و دو امتیاز بگیرد. با فعل و انفعلات رخ داده در تشک کشتی، دو امتیاز دیگر به نورماگومدوف داده شد با این حال فیروزپور در اواخر وقت ال تا یک قدمی ضربه فنی کردن حریف خود پیش رفت و 4 امتیاز گرفت تا کشتی در وقت اول با تساوی 4-4 به پایان برسد. در وقت دوم، فیروزپور با کنده کشی دو امتیاز گرفت و با توجه به خاک شدنش یک امتیاز هم به حریف وی تعلق گرفت، صحنه‌ای که مورد اعتراض تیم منتخب جهان قرار گرفت، اعتراضی که مورد تایید قرار گرفت تا کشتی با تساوی 6-6 دنبال شود. در ادامه با تشخیص فرار از فن نورماگومدوف، یک امتیاز به فیروزپور داده شد. با خارج شدن نورماگومدوف از تشک، فیروزپور یک امتیاز دیگر گرفت. در ادامه با خاک کردن حریف، فیروزپور دو امتیاز دیگر گرفت که این صحنه هم با اعتراض کادر فنی منتخب جهان مواجه شد که این درخواست هم تایید شد تا کشتی با حساب 10 بر 8 دنبال شود. فیروزپور در ادامه خاک شد تا کشتی 10 - 10 پیگیری شود. کشتی امیرحسین فیروزپور و عثمان نورماگومدوف در نهایت با حساب 10 - 10 و برتری نورماگومدوف به پایان رسید.

(ویدئو کشتی اول امیرحسین فیروزپور در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ آمریکا را از «این صفحه» مشاهده کنید)

وزن 86 کیلوگرم: علیرضا کریمی علیرضا کریمی نماینده تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2022 در وزن 86 کیلوگرم است.

در هفتمین کشتی از بازی ایران و منتخب جهان، علیرضا کریمی مقابل عظمت دولتبکوف، کشتی‌گیر اهل قزاقستان تیم منتخب جهان قرار گرفت. در اواسط وقت اول، اقدام به زیرگیری کریمی دو امتیاز برای وی به همراه داشت. اخطار 30 ثانیه برای دولتبکوف و عدم اجرای فن از سوی او یک امتیاز دیگر برای کریمی به ارمغان آورد و کشتی در وقت اول با حساب 3 بر 0 به سود نماینده ایران به پایان رسید. در وقت دوم کریمی یک امتیاز دیگر از حریف خود گرفت. کشتی علیرضا کریمی و عظمت دولتبکوف در نهایت با برتری 4 بر 0 کریمی به پایان رسید.

(ویدئو کشتی دوم علیرضا کریمی در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ آمریکا را از «این صفحه» مشاهده کنید)

وزن 79 کیلوگرم: محمد نخودی محمد نخودی و علی سوادکوهی نمایندگان تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2022 در وزن 79 کیلوگرم هستند.

در ششمین کشتی از بازی ایران و منتخب جهان، محمد نخودی مقابل ارسلان بوداژاپوف، کشتی‌گیر روسی‌الاصل با تابعیت قرقیزستان تیم منتخب جهان، قرار گرفت. نخودی طوفانی استارت زد و با خاک کردن و اجرای بارانداز 4 امتیاز گرفت. بوداژاپوف در ادامه با خاک کردن نخودی دو امتیاز گرفت تا کشتی با حساب 4 بر 2 پیگیری شود. در ادامه با یک پیش انداز و سه بارانداز متوالی، نخودی با امتیاز عالی پیروز شد. کشتی محمد نخودی و ارسلان بوداژاپوف در نهایت با برتری 12 بر 2 نخودی به پایان رسید.

(ویدئو کشتی اول محمد نخودی در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ آمریکا را از «این صفحه» مشاهده کنید)

وزن 74 کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور محمدصادق فیروزپور نماینده تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2022 در وزن 74 کیلوگرم است.

در پنجمین کشتی از بازی ایران و منتخب جهان، محمدصادق فیروزپور مقابل تایموراز سالکازانوف، کشتی‌گیر روسی الاصل با تابعیت اسلوواکی تیم منتخب جهان، قرار گرفت. وقت اول با یک کشتی نزدیک از سوی دو کشتی گیر دنبال شد. فیروزپور به دلیل کم کاری اخطار 30 ثانیه دریافت کرد و بلافاصله بعد از این اخطار، سالکازانوف با زیرگیری دو امتیاز گرفت و با عدم اجرای فن از سوی فیروزپور، یک امتیاز دیگر به حریف وی داده شد. وقت اول با برتری 3 بر 0 صفر سالکازانوف به پایان رسید. با خروج فیروزپور از تشک و تشخیص داوران مبنی بر فرار از فن، دو امتیاز دیگر به سالکازانوف داده شد. در ادامه یک امتیاز دیگر به سالکازانوف داده شد و در ادامه با خروج فیروزپور از تشک یک امتیاز دیگر به حساب حریف وی اضافه شد. تلاش فیروزپور برای به گرفتن امتیاز سودی نداشت و با به رفتن این کشتی گیر، دو امتیاز دیگر به حریف وی داده شد. کشتی محمدصادق فیروزپور و تایموراز سالکازانوف در نهایت با برتری 9 بر 0 سالکازانوف به پایان رسید.

(ویدئو کشتی دوم محمدصادق فیروزپور در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ آمریکا را از «این صفحه» مشاهده کنید)

وزن 70 کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی امیرمحمد یزدانی و علی اکبر فضلی نمایندگان تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2022 در وزن 70 کیلوگرم هستند.

در چهارمین کشتی از بازی ایران و منتخب جهان، امیرمحمد یزدانی مقابل ارنظر آکماتالیف، کشتی‌گیر اهل قرقیزستان که در ترکیب منتخب جهان به میدان می‌رود، قرار گرفت. در همان لحظات ابتدایی یزدانی با زیرگیری و پس از آن با بارانداز موفق به کسب 4 امتیاز شد. اجرای ناکام فن از سوی آکماتالیف دو امتیاز دیگر به حساب یزدانی اضافه کرد، با این حال با رد درخواست بازبینی کادر فنی ایران یک امتیاز به حریف یزدانی داده شد. آکماتالیف در ادامه یزدانی را به پل برد با این حال با تشخیص داوران یک امتیاز به یزدانی داده شد. درخواست بازبینی مربیان منتخب جهان در این صحنه رد شد و یک امتیاز دیگر به یزدانی داده شد تا کشتی 8 بر 1 به سود نماینده ایران دنبال شود. وقت اول با همین نتیجه به پایان رسید. در وقت دوم یزدانی دو بار متوالی از تشک خارج شد و دو امتیاز به حریف وی تعلق گرفت. اشتباه یزدانی در اجرای فن باعث به پل رفتن او شد و دو امتیاز دیگر به حریف وی داده شد. در ادامه با خروج آکماتالیف از تشک، یک امتیاز دیگر به یزدانی داده شد. در انتهای کشتی با به پل رفتن یزدانی دو امتیاز به حریف او داده شد و با خروج آکماتالیف یک امتیاز دیگر به حساب یزدانی اضافه شد و کشتی امیرمحمد یزدانی و ارنظر آکماتالیف در نهایت با برتری 10 بر 7 یزدانی به پایان رسید.


وزن 65 کیلوگرم: رحمان عموزاد محمدرضا باقری و رحمان عموزاد نمایندگان تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2022 در وزن 65 کیلوگرم هستند.

در سومین کشتی از بازی ایران و منتخب جهان، رحمان عموزاد مقابل تاییربک ژوماشبک، کشتی‌گیر اهل قرقیزستان تیم منتخب جهان قرار گرفت. عموزاد کار را طوفانی آغاز کرد و با خارج کردن حریف از تشک یک امتیاز گرفت و یک امتیاز به هم به دلیل فرار از فن حریف به او داده شد. در ادامه با یک زیرگیری، عموزاد دو امتیاز دیگر گرفت. وقت اول با برتری 4 بر 0 عموزاد به پایان رسید. در وقت دوم عموزاد موفق به کسب یک امتیاز دیگر شد و شد و کشتی رحمان عموزاد و تاییربک ژوماشبک در نهایت با برتری 5 بر 0 عموزاد به پایان رسید.


وزن 61 کیلوگرم: ابراهیم الهی ابراهیم الهی نماینده تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2022 در وزن 61 کیلوگرم است.

در دومین کشتی از بازی ایران و منتخب جهان، ابراهیم الهی مقابل گئورگی وانگلوف، کشتی‌گیر اهل بلغارستان در تیم منتخب جهان، قرار گرفت. در وقت اول، وانگلوف اخطار 30 ثانیه دریافت کرد و در ادامه با عدم اجرای فن یک امتیاز به الهی داده شد. وقت اول با همین نتیجه به پایان رسید. در وقت دوم، با خروج الهی از تشک، یک امتیاز به وانگلوف داده شد. وانگلوف در ادامه یک امتیاز دیگر گرفت و از الهی پیش افتاد. با خروج مجدد الهی از تشک، یک امتیاز دیگر به وانگلوف داده شد. وانگلوف یک بار هم با خاک کردن الهی دو امتیاز گرفت. کشتی ابراهیم الهی و گئورگی وانگلوف در نهایت با برتری 5 بر 1 آباکاروف به پایان رسید.


وزن 57 کیلوگرم: رضا مومنی

رضا مومنی نماینده تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2022 در وزن 57 کیلوگرم است.

در اولین کشتی از بازی ایران و منتخب جهان، رضا مومنی مقابل زلیمخان آباکاروف، کشتی‌گیر روسی‌الاصل و تابع آلبانی در تیم منتخب جهان، قرار گرفت. در وقت اول، مومنی موفق شد دو امتیاز از حریف خود بگیرد و وقت اول با برتری 2 بر 0 مومنی به پایان رسید. در وقت دوم آباکاروف با خاک کردن مومنی دو امتیاز گرفت و در ادامه با گرفتن دو خم، دو امتیاز دیگر گرفت و از مومنی پیش افتاد. در ادامه اقدام به زیرگیری مومنی نتیجه‌ای نداشت و این آباکاروف بود که دو امتیاز دیگر گرفت. سپس آباکاروف با فیتیله باراندازهای متوالی به امتیاز 12 رسید. کشتی رضا مومنی و زلیمخان آباکاروف در نهایت با برتری 12 بر 2 آباکاروف به پایان رسید.

 

نتایج کشتی آزاد - شنبه 19 آذر

دیدار ایران ژاپن در جام جهانی کشتی آزاد، اولین مسابقه تیم ملی کشورمان در این مسابقات بود. پس از آن، ایران به مصاف منتخب جهان خواهد رفت. نتیجه کشتی ایران و ژاپن در نهایت با برتری قاطع تیم ملی کشتی آزاد ایران و با حساب 9 بر 1 به سود ملی‌پوشان ایران به ثبت رسید و شاگردان پژمان درستکار در گام نخست استارت طوفانی داشتند.

دیدار تیم ملی کشتی آزاد ایران ژاپن جام جهانی کشتی

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران مقابل ژاپن برای نخستین دیدار این تیم در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد آمریکا اعلام شد:
  • 57 کیلوگرم: رضا مومنی
  • 61 کیلوگرم: ابراهیم الهی
  • 65 کیلوگرم: محمدرضا باقرى
  • 70 کیلوگرم: علی اکبر فضلی
  • 74 کیلوگرم: محمد صادق فیروزپور
  • 79 کیلوگرم: علی سوادکوهى
  • 86 کیلوگرم: علیرضا کریمی
  • 92 کیلوگرم: کامران قاسم پور
  • 97 کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا
  • 125 کیلوگرم: امیررضا معصومی

وزن 125 کیلوگرم: امیررضا معصومی امیررضا معصومی نماینده تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2022 در وزن 125 کیلوگرم است.

در آخرین کشتی از بازی ایران و ژاپن در جام جهانی کشتی آزاد 2022، امیررضا معصومی مقابل هیروتو نینومیا قرار گرفت. معصومی در وقت اول موفق شد 4 امتیاز از حریف خود بگیرد. در ادامه با یک زیرگیری و دو بارانداز متوالی، معصومی با امتیاز عالی برنده این بازی لقب گرفت. کشتی امیررضا معصومی و هیروتو نینومیا در نهایت با برتری 10 بر 0 معصومی به پایان رسید.

(ویدئو کشتی اول امیررضا معصومی در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ آمریکا را از «این صفحه» مشاهده کنید)

وزن 97 کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا امیرعلی آذرپیرا نماینده تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2022 در وزن 97 کیلوگرم است.

در نهمین کشتی از بازی ایران و ژاپن در جام جهانی کشتی آزاد 2022، امیرعلی آذرپیرا مقابل یوهی شینادا قرار گرفت. آذرپیرا کشتی را پرقدرت آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی موفق به کسب سه امتیاز شد. در ادامه با یک پیچ انداز، آذرپیرا دو امتیاز دیگر گرفت. پیش از پایان وقت اول نماینده ایران دو امتیاز دیگر گرفت با این حال شینادا پیش نیز موفق شد با خاک کردن آذرپیرا دو امتیاز بگیرد تا وقت اول با برتری 7 بر 2 کشتی گیر ایرانی به پایان برسد. آذرپیرا در وقت دوم با گرفتن مچ حریف و در ادامه با دو بارانداز متوالی 6 امتیاز گرفت تا کشتی با امتیاز عالی به پایان برسد. کشتی امیرعلی آذرپیرا و یوهی شینادا در نهایت با برتری 13 بر 2 آذرپیرا به پایان رسید.

(ویدئو کشتی اول امیرعلی آذرپیرا در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ آمریکا را از «این صفحه» مشاهده کنید)

وزن 92 کیلوگرم: کامران قاسم‌پور کامران قاسم‌پور و امیرحسین فیروزپور نمایندگان تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2022 در وزن 92 کیلوگرم هستند.

در هشتمین کشتی از بازی ایران و ژاپن در جام جهانی کشتی آزاد 2022، کامران قاسم‌پور مقابل ساتوشی میورا قرار گرفت. در وقت اول با ضربه‌ای که کشتی‌گیر ژاپنی به صورت قاسم‌پور وارد کرد کشتی برای لحظاتی متوقف شد. در ادامه اقدام به زیرگیری و فیتیله بارانداز قاسم‌پور 6 امتیاز برای وی در بر داشت. اقدام به زیرگیری قاسم‌پور در ادامه دو امتیاز دیگر برای او به همراه آورد و در ادامه نیز با خاک کردن حریف به امتیاز دهم رسید تا کشتی وی در وقت اول به پایان برسد. کشتی کامران قاسم‌پور و ساتوشی میورا در نهایت با برتری 10 بر 0 قاسم‌پور به پایان رسید.

(ویدئو کشتی اول کامران قاسم‌پور در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ آمریکا را از «این صفحه» مشاهده کنید)

وزن 86 کیلوگرم: علیرضا کریمی علیرضا کریمی نماینده تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2022 در وزن 86 کیلوگرم است.

در هفتمین کشتی از بازی ایران و ژاپن در جام جهانی کشتی آزاد 2022، علیرضا کریمی مقابل تاتسورا شیرای قرار گرفت. کریمی در وقت اول ابتدا با توجه به اخطار 30 ثانیه حریف ژاپنی و عدم اجرای فن از سوی او یک امتیاز گرفت و در ادامه با زیرگیری و بارانداز در مجموع 6 امتیاز دیگر گرفت تا وقت اول 7 بر 0 به سود نماینده ایران به پایان برسد. در وقت دوم با مدارای کریمی با کشتی گیر ژاپنی آغاز شد و در یک دقیقه پایانی وی موفق شد با دو بار خاک کردن حریف 4 امتیاز دیگر بگیرد. کشتی علیرضا کریمی و تاتسورا شیرای در نهایت با برتری 11 بر 0 کریمی به پایان رسید.

(ویدئو کشتی اول علیرضا کریمی در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ آمریکا را از «این صفحه» مشاهده کنید)

وزن 79 کیلوگرم: علی سوادکوهی محمد نخودی و علی سوادکوهی نمایندگان تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2022 در وزن 79 کیلوگرم هستند.

در ششمین کشتی از بازی ایران و ژاپن در جام جهانی کشتی آزاد 2022، علی سوادکوهی مقابل یاجورو یاماساکی قرار گرفت. در وقت اول سوادکوهی با خارج کردن کشتی گیر ژاپنی از تشک، یک امتیاز گرفت و با تکرار همین حربه، یک امتیاز دیگر به اندوخته خود اضافه کرد و در ادامه با خاک کردن یاماساکی دو امتیاز دیگر گرفت. سوادکوهی با دو بار خارج کردن یاماساکی از تشک دو امتیاز دیگر گرفت و وقت اول را با برتری 7 بر 0 خود به پایان رساند. در وقت دوم سوادکوهی حریف خود را یک بار دیگر خاک کرد و با اجرای بارانداز 4 امتیاز دیگر گرفت. کشتی علی سوادکوهی و یاجورو یاماساکی در نهایت با برتری 11 بر 0 سوادکوهی به پایان رسید.

(ویدئو کشتی اول علی سوادکوهی در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ آمریکا را از «این صفحه» مشاهده کنید)

وزن 74 کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور محمدصادق فیروزپور نماینده تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2022 در وزن 74 کیلوگرم است.

در پنجمین کشتی از بازی ایران و ژاپن در جام جهانی کشتی آزاد 2022، محمدصادق فیروزپور مقابل کیرین کینوشیتا قرار گرفت. دو کشتی‌گیر در وقت اول کشتی نزدیکی داشتند تا اینکه کشتی گیر ژاپنی در اواسط وقت اول اخطار 30 ثانیه دریافت کرد و با توجه به عدم موفقیت وی در اجرای فن، یک امتیاز به فیروزپور داده شد. فیروزپور در لحظات پایانی وقت اول حریف خود را به پل برد و 4 امتیاز دیگر گرفت با این حال در بازبینی ویدیویی این امتیاز از او گرفته شد. در وقت دوم یک اخطار 30 ثانیه به فیروزپور داده شد و با ناکامی وی در کسب امتیاز یک امتیاز به کشتی گیر ژاپنی داده شد. در ادامه فیروزپور کینوشیتا را از تشک به بیرون برد و یک امتیاز گرفت و در ادامه با چلنج ناموفق ژاپنی‌ها یک امتیاز دیگر به کشتی گیر ایرانی داده شد و کشتی محمدصادق فیروزپور و کیرین کینوشیتا در نهایت با برتری 3 بر 1 فیروزپور به پایان رسید.

(ویدئو کشتی اول محمدصادق فیروزپور در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ آمریکا را از «این صفحه» مشاهده کنید)

وزن 70 کیلوگرم: علی اکبر فضلی امیرمحمد یزدانی و علی اکبر فضلی نمایندگان تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2022 در وزن 70 کیلوگرم هستند.

در چهارمین کشتی از بازی ایران و ژاپن در جام جهانی کشتی آزاد 2022، علی اکبر فضلی مقابل کیتارو اونو قرار گرفت. کشتی گیر ژاپنی شروعی طوفانی داشت و موفق به کسب 6 امتیاز در شروع کشتی شد. در ادامه فضلی یک امتیاز گرفت و پیش از پایان وقت اول نیز با خاک کردن حریف دو امتیاز دیگر به حساب امتیازات وی اضافه شد تا وقت اول با برتری 6 بر 3 کشتی گیر ژاپنی به پایان برسد. فضلی در وقت دوم دو امتیاز دیگر گرفت و در ادامه نیز با گرفتن دو امتیاز دیگر از حریف ژاپنی خود پیش افتاد. فضلی در ادامه با یک به اقدام به زیرگیری یک امتیاز دیگر گرفت و کشتی علی اکبر فضلی و کیتارو اونو در نهایت با برتری 8 بر 6 فضلی به پایان رسید.

(ویدئو کشتی اول علی اکبر افضلی در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ آمریکا را از «این صفحه» مشاهده کنید)

وزن 65 کیلوگرم: محمدرضا باقری محمدرضا باقری و رحمان عموزاد نمایندگان تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2022 در وزن 65 کیلوگرم هستند.

در سومین کشتی از بازی ایران و ژاپن در جام جهانی کشتی آزاد 2022، محمدرضا باقری مقابل ریوما آنراکو قرار گرفت. نماینده ایران در ابتدای کشتی موفق به کسب یک امتیاز از حریف خود شد و وقت اول با همین برتری به پایان رسید. کشتی گیر ژاپنی در وقت دوم به دنبال جبران یک امتیاز عقب افتاده بود با این حال با اخطاری که وی دریافت کرد یک امتیاز دیگر به باقری داده شد. یک امتیازی که آنراکو در ادامه گرفت کمکی به این کشتی‌گیر سودی نداشت و کشتی محمدرضا باقری و ریوما آنراکو در نهایت با برتری 2 بر 1 باقری به پایان رسید.

(ویدئو کشتی اول محمدرضا باقری در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ آمریکا را از «این صفحه» مشاهده کنید)

وزن 61 کیلوگرم: ابراهیم الهی ابراهیم الهی نماینده تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2022 در وزن 61 کیلوگرم است.

در دومین کشتی از بازی ایران و ژاپن در جام جهانی کشتی آزاد 2022، ابراهیم الهی مقابل کایتو موریکاوا قرار گرفت. نماینده جوان ایران در یک دقیقه پایانی وقت اول از داور بازی اخطار 30 ثانیه دریافت کرد و بعد از عدم موفقیت در اجرای فن، داور بازی یک امتیاز به حریف ژاپنی داد، هر چند وی موفق شد پیش از پایان وقت اول دو امتیاز از موریکاوا بگیرد. وقت دوم با حمله کشتی گیر ژاپنی آغاز شد و وی موفق شد با خاک کردن الهی دو امتیاز بگیرد. موریکاوا با به پل بردن الهی دو امتیاز دیگر گرفت. اقدام به زیرگیری و خاک کردن نماینده ایران از سوی کشتی گیر ژاپنی 4 امتیاز دیگر برای وی در بر داشت. موریکاوا با یک خاک کردن دیگر دو امتیاز دیگر گرفت و با تکرار این حرکت دو امتیاز دیگر به موریکاوا داده شد. کشتی ابراهیم الهی و کایتو موریکاوا در نهایت با برتری 13 بر 2 کشتی گیر ژاپنی به پایان رسید.

(ویدئو کشتی اول ابراهیم الهی در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ آمریکا را از «این صفحه» مشاهده کنید)

وزن 57 کیلوگرم: رضا مومنی

رضا مومنی نماینده تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی 2022 در وزن 57 کیلوگرم است.

در نخستین کشتی از بازی ایران و ژاپن در جام جهانی کشتی آزاد 2022، رضا مومنی از ایران به مصاف تایچی یاماگوچی رفت. مومنی در دقیقه اول کشتی در دو اقدام موفق به گرفتن 4 امتیاز از حریف خود شد. در ادامه اقدام به زیرگیری کشتی گیری ژاپنی با حرکت به موقع مومنی خنثی شد و در نهایت وقت اول با برتری 4 بر 0 صفر کشتی گیر ایرانی به پایان رسید. وقت دوم با حملات یاماگوچی آغاز شد و این کشتی گیر موفق شد با خارج کردن مومنی از تشک یک امتیاز بگیرد. در ادامه زیرگیری کشتی گیری یاماگوچی با کنده کشی مومنی همراه شد و با نظر داوران دو امتیاز به طرفین داده شد. کشتی گیر ژاپنی در ادامه دو امتیاز دیگر گرفت و کشتی رضا مومنی و تایچی یاماگوچی در نهایت با برتری 6 بر 5 مومنی به پایان رسید.

(ویدئو کشتی اول رضا مومنی در جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲ آمریکا را از «این صفحه» مشاهده کنید)

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...