پرتغال 3 - غنا 2 / پر گل و تماشایی در شب رکوردشکنی رونالدو

تیم ملی پرتغال و تیم ملی غنا، دومین بازی گروه H جام جهانی 2022 در هفته اول مرحله گروهی این مسابقات را برگزار کردند.
کدخبر (98933) | 03 آذر 1401 | ساعت 15:46
0 251
پرتغال 3 - غنا 2 / پر گل و تماشایی در شب رکوردشکنی رونالدو
تیم ملی پرتغال و تیم ملی غنا، دومین بازی گروه H جام جهانی 2022 در هفته اول مرحله گروهی این مسابقات را برگزار کردند.

به گزارش سرخ نیوز، در پنجمین روز از رقابت های جام جهانی 2022، تیم پرتغال مقابل غنا قرار گرفت و طبق برنامه بازی های جام جهانی، کار آخرین گروه جام در هفته اول مسابقات به اتمام رسید. پرتغال که ستارگانی نظیر کریستیانو رونالدو، برونو فرناندز، روبن دیاز، ژوائو کانسلو و... در اختیار دارد، در دیداری حساس و نزدیک با نتیجه ۳-۲ از سد غنا گذشت. نتیجه بازی پرتغال غنا

بازی پرتغال مقابل غنا از گروه H

بازی پرتغال مقابل غنا در چارچوب دومین بازی از گروه H جام جهانی برگزار شد.

ساعت و تاریخ بازی پرتغال مقابل غنا

ساعت و تاریخ بازی پرتغال غنا طبق برنامه اعلام شده پنج‌شنبه 3 آذر 1401 از ساعت 19:30 بود.

ورزشگاه بازی پرتغال غنا

بازی پرتغال غنا در ورزشگاه 974 انجام شد.

تیم داوری بازی پرتغال و غنا

داور: اسماعیل الفتح (آمریکا) / کمک داور اول: کایل اتکینز (آمریکا) / کمک داور دوم: کوری پارکر (آمریکا)

تاریخچه بازی های پرتغال مقابل غنا

پرتغال و غنا تاکنون تنها یک بار در تاریخ خود به مصاف یکدیگر رفته‌‌اند که آن هم در جام جهانی 2014 بود. پرتغال مقابل غنا در آن دیدار با نتیجه ۲-۱ به پیروزی رسید.

تیم ملی پرتغال

تیم ملی پرتغال در جام جهانی ۲۰۲۲ که یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های جام محسوب می‌شود و با سابقه قهرمانی در یورو ۲۰۱۶ و لیگ ملت‌های اروپا در سال ۲۰۱۹ پای به این مسابقات گذاشته، می‌تواند حتی در قامت یک مدعی جدی قهرمانی ظاهر شود.

ترکیب تیم ملی فوتبال پرتغال در مقابل تیم ملی غنا

ترکیب تیم ملی فوتبال پرتغال در مقابل تیم ملی غنا بدین شرح اعلام شد؛ دیوگو کاستا، روبن دیاس، دنیلو پریرا، ژوائو کانسلو، رافائل گوئررو، روبن نوس(۷۷- رافائل لیائو)، اوتاویو(۵۶- ویلیام کاروالیو)، برونو فرناندس، برناردو سیلوا(۸۸- ژوائو ماریو)، ژوائو فلیکس(۸۸- ژوائو پالینیا) و کریستیانو رونالدو(۸۸- گونچالو راموس) شماتیک ترکیب تیم ملی فوتبال پرتغال در مقابل تیم ملی فوتبال غنا

ترکیب کادرفنی پرتغال مقابل غنا

سرمربی: فرناندو سانتوش - کمک مربی: یادیو واله - مربی دروازه‌بان‌ها: پرتغال ریکاردو پرز - مدیرفنی: کارلوس گودینو

تیم ملی غنا

تیم ملی غنا در جام جهانی ۲۰۲۲ پس از یک دوره غیبت حاضر شده است. این تیم که در جام جهانی 2010 در نقش یک شگفتی‌ساز ظاهر شد و تنها یک قدم تا تبدیل شدن به اولین تیم آفریقایی راه یافته به مرحله نیمه نهایی جام جهانی فاصله داشت، در این جام هم به دنبال تکرار عملکرد خوب گذشته است

ترکیب تیم ملی فوتبال غنا در مقابل تیم ملی پرتغال

ترکیب تیم ملی فوتبال غنا در مقابل تیم ملی پرتغال بدین شرح اعلام شد؛ لارنس آتی-زیگی، دنیل آمارتی، الکساندر جیکو، محمد سالیسو(۲+۹۰- آنتونیه سمنیو)، آلیدو سیدو(۶۶- طارق لمپتی)، بابا رحمان، سالیس عبدالصمد(۲+۹۰ دنیل کوفی کیه‌ره)، توماس پارس، محمد قدوس(۷۷- عثمان بوکاری)، آندره آیو(۷۷- آندره آیو) و اینیاکی ویلیامز شماتیک ترکیب تیم ملی فوتبال غنا در مقابل تیم ملی فوتبال پرتغال

ترکیب کادرفنی غنا مقابل پرتغال

سرمربی: اتو آدو (غنا) - مربیان: جورج بواتنگ، مسعود دیدی درامانی (غنا) مربی دروازه‌بان‌ها: ریچارد کینگسون (غنا) - مشاور فنی: کریس هیوتون (ایرلند)

اتفاقات بازی پرتغال مقابل غنا

پرتغال مقابل غنا در یک دیدار نزدیک و تماشایی، توانست با درخشش برونو فرناندز، با نتیجه ۳-۲ به پیروزی برسد.

دقایق حساس بازی پرتغال غنا:

دقیقه ۱۰: اشتباه مدافعان غنا کریستیانو رونالدو در عمق خط دفاع این تیم صاحب توپ شده و با یک استارت سریع، با دروزاه‌بان غنا تک به تک شود اما در لحظه آخر توپ از پای مهاجم پرتغال جدا شد و فرصت از دست رفت. کریستیانو رونالدو پرتغال غنا دقیقه ۳۱: کریستیانو رونالدو، پرتغال مقابل غنا را به گل اول رساند اما داور پیش از آن، خطای مهاجم پرتغالی در برخورد با مدافعین را اعلام کرده بود و گل مردود شد. دقیقه ۵۵: محمد قدوس از زمین خودی فرار کرد و پس از جا گذاشتن چند بازیکن پرتغال، ضربه پرقدرتی راهی دروازه حریف کرد که شوت او با فاصله‌ای کم و به شکلی خطرناک از کنار دروازه دیوگو کاستا به بیرون رفت. دقیقه ۹+۹۰: روی بی‌دقتی و اشتباه مرگبار دیوگو کاستا دروازه‌بان پرتغال، مهاجم غنا توپ او را ربود و در آستانه باز کردن دروازه پرتغال بود که با بد شانسی، در لحظه آخر لیز خورد و این موقعیت عالی برای به تساوی کشیدن بازی از دست رفت.

شرح گل ها:

پرتغال ۱ - غنا ۰ / دقیقه ۶۵ - کریستیانو رونالدو: روی پنالتی‌ای که خود کریستیانو رونالدو موفق به گرفتن آن شد، فوق‌ستاره پرتغالی توانست دروازه غنا را باز کند. (تماشای گل رونالدو به غنا) پرتغال ۱ - غنا ۱ / دقیقه ۷۳ - آندره آیو:  پاس عرضی محمد قدوس روی تعلل بازیکنان پرتغال در دهانه دروازه به آندره آیو رسید و او با ضربه‌ای راحت، دروازه خالی پرتغال را باز کرد و کار را به تساوی کشاند. (تماشای گل آیو به پرتغال) پرتغال ۲ - غنا ۱ / دقیقه ۷۸ - ژوائو فلیکس: پاس تماشایی برونو فرناندز در عمق خط دفاعی غنا به ژوائو فلیکس رسید و او از زلویه نسبتا بسته،‌ موفق شد دروازه غنا را برای دومین بار باز کند. (تماشای گل فلیکس به غنا) پرتغال ۳ - غنا ۱ / دقیقه ۸۰ - رافائل لیائو: پ یک بار دیگر روی ضدحمله پرتغالی‌ها، برونو فرناندز با پاسی عالی رافائل لیائو را در گوشه محوطه جریمه حریف صاحب توپ کرد و او با ضربه‌ای زمینی و دقیق، تیمش را به گل سوم رساند. (تماشای گل لیائو به غنا) پرتغال ۳ - غنا ۲ / دقیقه ۸۹ - عثمان بوکاری:  فرار بابا رحمان از فضای خالی پشت سر ژوائو کانسلو به ارسال این بازیکن روی دروازه پرتغال ختم شد که عثمان بوکاری یار تازه وارد غنایی‌ها موفق به گلزنی و کمتر کردن اختلاف با پرتغال شد. (تماشای گل بوکاری به پرتغال)

کارت زرد:

دقیقه ۴۵: محمد قدوس (غنا) دقیقه ۴۹: آندره آیو (غنا) دقیقه ۵۷: آلیدو سیدو (غنا) دقیقه ۱+۹۰: اینیاکی ویلیامز (غنا) دقیقه ۵۷: دنیلو پریرا (پرتغال)

کارت قرمز:

-

حواشی بازی پرتغال غنا:

- این دهمین تورنومنت پیاپی و پنجمین جام جهانی کریستیانو رونالدو با لباس تیم ملی پرتغال است. - کریستیانو رونالدو در پنجمین جام جهانی خود نیز موفق به گلزنی شد تا اولین بازیکن تاریخ فوتبال لقب بگیرد که به این مهم دست یافته است. - عثمان بوکاری پس از به ثمر رساندن گل دوم غنا، به سبک معروف کریستیانو رونالدو خوش‌حالی بعد از گل انجام داد که حرکت مورد توجهی بود.

نتیجه بازی پرتغال و غنا

در شب گلزنی و رکوردشکنی کریستیانو رونالدو و درخشش برونو فرناندز، پرتغال مقابل غنا با نتیجه ۳-۲ به پیروزی رسید. این دیدار نزدیک و تماشایی که با برد شاگردان فرناندو سانتوش همراه بود، پرتغال را صدرنشین گروه H مسابقات جام جهانی کرد.

خلاصه بازی پرتغال و غنا

شما می‌توانید خلاصه بازی پرتغال مقابل غنا را از (این صفحه) مشاهده کنید.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...