5 مبارز جنجالی تاریخ UFC ؛ از کانر مک گرگور تا جان جونز و نیک دیاز

به بررسی 5 مبارز جنجالی تاریخ UFC می‌پردازیم، مبارزانی که با جنجال‌های‌شان در ذهن‌ها ماندگار شدند.
کدخبر (225219) | 11 شهریور 1402 | ساعت 13:23
0 180
5 مبارز جنجالی تاریخ UFC ؛ از کانر مک گرگور تا جان جونز و نیک دیاز
به بررسی 5 مبارز جنجالی تاریخ UFC می‌پردازیم، مبارزانی که با جنجال‌های‌شان در ذهن‌ها ماندگار شدند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، جنجال‌ شاید بخشی از زندگی باشد، اما مسلماً در مبارزات UFC، جنجال جزئی جدانشدنی است. با اتفاقاتی که داخل و خارج از هشت ضلعی مسابقات می‌افتد، طرفداران UFC همیشه می‌توانند درباره چیزی یا کسی صحبت کنند. در این گزارش، 5 نفر از جنجالی‌ترین و بحث‌برانگیزترین مبارزان تاریخ UFC را بررسی کرده‌ایم.

کولبی کاوینگتون

کولبی کاوینگتون را می‌توان منفورترین مرد حال حاضر هنرهای رزمی ترکیبی (UFC) دانست. با این حال، همیشه اینطور نبود. کاوینگتون قبل از اینکه در مصاحبه بعد از بازی‌اش در جریان رقابت‌های UFC سائوپائولو در سال 2017، جمعیت را «حیوانات کثیف» خطاب کند و به یک شخصیت منفی تمام عیار تبدیل شود، فقط یک مبارز ساده در کلاس میان‌وزن بود. ظاهراً UFC به او گفته بوده که کسل‌کننده است و از فهرست مسابقات حذف خواهد شد، پس او برای نجات حرفه‌اش، کاری که به نظرش لازم بود را انجام داد. این کاراکتر منفی‌نما، برای او سنگین تمام شد؛ چون دوستان خوب زیادی از دست داد و مجبور به ترک تیم American Top Team شد، چراکه هم‌تیمی‌هایش هم به او پشت کرده بودند. با این حال، کاوینگتون به جز قهرمانی، به هیچ چیز دیگری اهمیت نمی‌داد و حاضر بود برای قهرمانی دست به هر کاری بزند. 5 مبارز جنجالی تاریخ UFC ؛ از کانر مک گرگور تا جان جونز و نیک دیاز

جان جونز

جان جونز یکی از بزرگ‌ترین مبارزانی است که جهان تا به حال دیده، اما احتمالاً جنجالی‌ترین مبارز تاریخ UFC هم هست. از تست‌های مثبت مواد مخدر گرفته تا زندان، جونز همه چیز را تجربه کرده است. جونز اولین بار در سال 2012، وقتی که به دلیل رانندگی در حالت مستی دستگیر شد، در صدر اخبار قرار گرفت. جونز ماشین بنتلی کانتیننتال GT جدیدش را به تیر برقی در شهر بینگهمتون در ایالت نیویورک کوبیده بود. دومین جنجال بزرگ او، تست مخدر مثبتش قبل از مبارزه با دنیل کورمیر در UFC 182 بود. اما همه چیز برای او بدتر شدن هم شد، چون ماه‌ها بعد، درگیر حادثه‌ دیگری شد. او با عبور از چراغ قرمز، با دو ماشینی که داخل یکی از زن بارداری نشسته بود، تصادف کرد. او از محل حادثه فرار کرد اما چند لحظه بعد برای برداشتن پول نقدی که جا گذاشته بود، برگشت. جونز تسلیم حکم بازداشت شد و با وثیقه 2500 دلاری آزاد شد. جونز در UFC 200 هم در تست مواد مخدر رد شد و از مبارزه‌اش با اوینس سنت پریکس کنار رفت. او در UFC 214 به عرصه مسابقات برگشت، دنیل کورمیر را شکست داد و قهرمان سبک وزن شد، اما چند روز بعد، این عنوان را به دلیل مثبت بودن تست تورینبول (یک استروئید آنابولیک) از دست داد. این همه ماجرا نیست. جونز در سال 2019، به اتهام ضرب و شتم با یک پیش‌خدمت و در سال 2020، به دلیل رانندگی مجدد در حالت مستی و داشتن سلاح گرم دستگیر شد.

کانر مک گرگور

کانر مک گرگور نیز مانند جان جونز یکی از محبوب‌ترین و بحث‌برانگیزترین مبارزان UFC است. صحبت‌های بی‌رحمانه و تخریبی‌اش و بازی‌های او در هشت ضلعی، او را به ستاره‌ای بزرگ تبدیل کرده که امروز در صحنه UFC می‌درخشد. اما او به دلایل ناخوشایندی هم به تیتر خبرها تبدیل شده است. قبل از UFC 223 و روز بعد از نشست خبری، مک گرگور به بارکلیز سنتر در بروکلین هجوم برد و با ماشین به اتوبوسی که حبیب نورماگومدوف و چند مبارز دیگر در آن بودند، کوبید. مک گرگور با این کار می‌خواست از حبیب، که با دوستش آرتم لوبوف درگیر شده بود، انتقام بگیرد. مرد ایرلندی ابتدا بازداشت و بعداً آزاد شد. در سال 2017، مک گرگور به قفس بلاتور هجوم برد تا پیروزی هم‌تیمی‌اش، چارلی وارد، را بر جان ردموند جشن بگیرد. اما این پیروزی هنوز توسط داور مسابقه، مارک گدارد، اعلام نشده بود و این حرکت او باعث شد که در قفس بلاتور هرج و مرج ایجاد شود. وقتی گدارد سعی کرد مک گرگور را متوقف کند، او داور را هل داد و ضربات خشنی را به سمت او نشانه رفت. 5 مبارز جنجالی تاریخ UFC ؛ از کانر مک گرگور تا جان جونز و نیک دیازمک گرگور یک بار هم در شهر زادگاهش، دوبلین، به پیرمردی که ویسکی Proper 12 را نچشید، حمله کرد. او الان این بار را خریده و ورود این پیرمرد را ممنوع کرده است. علاوه‌بر این، سوپراستار ایرلندی به تجاوز جنسی هم متهم شد، اما بعداً از او رفع اتهام شد.

چیل سونن

چیل سونن که مدیر عامل Bad Guy Inc است، هرگز از ابایی داشتن نقش شرور ندارد. سونن که مخرب‌ترین حرف‌ها را راجع به رقبایش می‌زند و به این موضوع معروف است، بارها جنجال‌آفرین شده است. در سال 2006، سونن به پولشویی محکوم شد. مدعی سابق عنوان قهرمانی UFC، مجوز مشاور املاکی در ایالت اورگان را داشت و به ارتکاب کلاهبرداری اعتراف کرد. او به 24 ماه حبس تعلیقی محکوم شد، مجوزش به حالت تعلیق درآمد و ده هزار دلار جریمه شد. 5 مبارز جنجالی تاریخ UFC ؛ از کانر مک گرگور تا جان جونز و نیک دیازدر UFC 117، سونن در مبارزه مقابل اندرسون سیلوا، بعد از اینکه چهار راند کاملاً بر رقیبش مسلط بود و به سمت پیروزی با رأی قاطع پیش می‌رفت، در دور پنج و با سابمیشن شکست خورد. اگر این شکست به تنهایی به اندازه کافی بد نبود، سونن در آزمایش مواد مخدر هم مردود شد و به مدت 1 سال از شرکت در مسابقات محروم شد. مدت محرومیت او بعداً به 6 ماه کاهش یافت.

نیک دیاز

حبیب نورماگومدوف در UFC 229 شروع‌کننده یک غوغای بزرگ بعد از مبارزه بود. او پس از شکست دادن مک گرگور با سابمیشن در راند چهارم، از قفس بیرون پرید و به تیم او هم حمله کرد. اما این برادران دیاز بودند که راه را هموار کرده بودند. قبل از جنجال حبیب - مک گرگور، نیک دیاز معروف، محبوب‌ترین فرد در MMA بود. پس از پیروزی جیک شیلدز بر دن هندرسون در مبارزه قهرمانی در سال 2010، جیسون میلر وارد قفس شد تا قهرمان را به چالش بکشد. برادران دیاز که به خاطر خراب کردن این لحظه بزرگ برای شیلدز، از دست «Mayhem» عصبانی شده بودند، به سیم آخر زدند و خیلی زود هرج و مرج به وجود آمد. نیک آخرین بار در سال 2015 با اندرسون سیلوا مبارزه کرد، و با رأی قاطع داوران شکست خورد. با این حال، پس از رد شدن هر دو مبارز در آزمایش مواد مخدر، مسابقه مردود اعلام شد. آزمایش سیلوا برای استروئیدهای آنابولیک دروستانولون و آندروسترون و آزمایش دیاز برای ماری جوانا مثبت بود. این بازیکن متولد استاکتون به مدت 5 سال محروم شد، اما محرومیت او بعداً به 18 ماه کاهش یافت. جالب اینجاست که دیاز سال‌ها قبل از مبارزه با اندرسون سیلوا، در حالی که احتمالاً ماری جوانا مصرف کرده بود، تاکانوری گومی را با یک گوگوپلاتا شکست داد. آخرین اخبار هنرهای رزمی ترکیبی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...