9 غایب بزرگ کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023؛ از باروز و قاسم‌پور تا ...

کدخبر (225881) | 11 شهریور 1402 | ساعت 15:25
0 471
9 غایب بزرگ کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023؛ از باروز و قاسم‌پور تا ...
مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 در شرایطی در روزهای پایانی شهریور ماه در بلگراد صربستان برگزار خواهد شد که برخی چهره‌های سرشناس کشتی آزاد در این رقابت‌ها حضور نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 دو هفته دیگر در بلگراد صربستان آغاز خواهد شد و 4 روز نخست این رقابت‌ها به مسابقات کشتی آزاد اختصاص خواهد داشت.

لیست اولیه کشتی گیران حاضر در رقابت‌های کشتی آزاد مشخص شده و با مشخص شدن وضعیت کشتی‌گیران روس، این لیست تکمیل خواهد شد.

اتحادیه جهانی کشتی روز گذشته در این باره اقدام به صدور بیانیه کرد و مدعی شد از میان 235 کشتی‌گیر روسیه‌ای و بلاروسی، 26 کشتی گیر پس از بررسی‌های انجام شده در شبکه‌های اجتماعی و سایر موارد شخصی و مسجل شدن حمایت‌شان از جنگ روسیه با اوکراین و یا عضویت‌شان در یک گروه نظامی وابسته به روسیه، اجازه حضور در این رقابت‌ها را نخواهند داشت.

کشتی‌گیران روس در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2022 نیز حضور نداشتند و هنوز وضعیت‌شان برای مسابقات جهانی 2023 به طور رسمی مورد تایید قرار نگرفته است.

به جز روس‌ها که وضعیت نامشخصی دارند، 9 کشتی‌گیر دیگر که در مسابقات جهانی سال گذشته موفق به کسب مدال شده بودند در کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 حضور نخواهند داشت.

طلایی‌هایی که غیبت دارند

جردن باروز کشتی گیر صاحب‌نام آمریکایی که سال گذشته قهرمان وزن 79 کیلوگرم شده با شکست مقابل چنس مارستلر در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی کشتی آمریکا (فاینال ایکس)، حضور در مسابقات جهانی را از دست داد و بعد از سال‌ها قهرمانی، این مسابقات را از خانه دنبال خواهد کرد.

کامران قاسم‌پور کشتی گیر صاحب نام ایرانی و قهرمان دو دوره اخیر وزن 92 کیلوگرم کشتی آزاد در مسابقات جهانی، به دلیل مصدومیت این رقابت را از دست داده و به جای او، امیر علی آذرپیرا کشتی گیر جوان ایرانی راهی مسابقات خواهد شد.

تائیشی ناریکونی کشتی گیر ژاپنی وزن 70 کیلوگرم هم که سال گذشته با غلبه بر زین ردرفورد آمریکایی مدال طلای این وزن را به خود اختصاص داده بود دیگر غایب بزرگ این رقابت‌ها خواهد بود. یوشینوسوکه آئویاگی به جای او در این رقابت‌ها نماینده ژاپن خواهد بود.

دیگر مدال‌آورانی که در بلگراد حضور نخواهند داشت

توماس گیلمان کشتی گیر 57 کیلوی آمریکایی‌ها با سابقه یک قهرمانی و دو نایب قهرمانی در مسابقات جهانی و یک برنز المپیک، یانی دیاکومیهالیس از آمریکا و باجرانگ از هند دو رقیب رحمان عموزاد در وزن 65 کیلو که سال گذشته در این وزن دوم و سوم شدند، زورابی یاکوبیشویلی نفر سوم وزن 70 کیلوگرم در سال گذشته که سابقه قهرمانی در وزن 65 کیلوگرم مسابقات جهانی را داشته از دیگر غایبان سرشناس این مسابقات هستند.

جیدن کاکس نایب قهرمان وزن 92 کیلوگرم سال گذشته، قهرمان دو دوره مسابقات جهانی و نفر سوم المپیک 2016 و باتیربک تساکولوف نایب قهرمان وزن 97 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2022 نیز در لیست غایبان سرشناس این مسابقات قرار دارند.

جدیدترین اخبار کشتی:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...