UFC، پیش از ظهور کانر مک گرگور / چه کسانی پایه های این سازمان را بنا کردند؟

کدخبر (186620) | 08 خرداد 1402 | ساعت 09:11
0 159
UFC، پیش از ظهور کانر مک گرگور / چه کسانی پایه های این سازمان را بنا کردند؟
اگرچه کانر مک گرگور نقش مهمی در معرفی UFC به جهان داشته است اما مبارزان دیگری نیز در راه مشهور شدن این کمپانی، نقش داشته‌اند.

به گزارش سرخ نیوز، UFC جزو سازمان هایی است که همواره چهره های بزرگی را به دنیای هنرهای رزمی معرفی کرده است؛ از جمله افراد، می‌توان به کانر مک گرگور «بدنام» اشاره کرد. این مبارز ایرلندی به لطف مهارت های کلامی و مهارت های فوق العاده خود در MMA، به یکی از بزرگترین نام های این حرفه تبدیل شده است. با این حال، پیش از ظهور کانر مک گرگور، مبارزان دیگری بودند که همواره سر خط خبرها را به خود اختصاص می‌دادند. در اینجا به پنج مبارز برتر UFC، پیش از ظهور کانر مک گرگور اشاره می‌کنیم.

فوق ستاره های UFC، پیش از کانر مک گرگور

به جرات می‌توان گفت که کانر مک گرگور هم اکنون بزرگترین چهره MMA و UFC محسوب می‌شود و افراد زیادی را طرفدار MMA کرده است. با این حال، UFC پیش از مک گرگور نیز میزبان بسیاری از ستاره های دیگر بوده است. پیش از ظهور «بدنام»، مبارزان زیر سر خط اخبار MMA و هنرهای رزمی را به خود اختصاص می‌دادند.

براک لزنر

براک لزنز یکی از بزرگترین اسطوره های UFC به حساب می‌آید. او در رشد این سازمان نقش فوق العاده ای ایفا کرد و شاید بدون او، UFC هیچ گاه نمی‌توانست به شهرت کنونی خود دست پیدا کند. براک لزنر تصمیم گرفت تا از کشتی گیری حرفه ای کناره گیری کند و وارد UFC شود و این موضوع توجه بسیاری از طرفداران WWE را به سمت UFC جلب کرد. براک لزنر موفقیت های بسیاری را در UFC به دست آورد و توجه بسیاری از طرفداران MMA را به خود جلب کرد. زمانی که او در این سازمان به قهرمانی رسید، با فرصت های جدیدی در کشتی گیری حرفه ای رو به رو شد و سازمان های مختلف ارقام بیشتری را برای او در نظر می‌گرفتند.

راندا روزی

راندا روزی یکی از بزرگترین مبارزان زنان به حساب می‌آید و معمولا از او به عنوان بهترین مبارز زن تاریخ یاد می‌شود. او انگیزه بخش ورزشکاران زیادی در سراسر دنیاست و پس از کسب شهرتی فوق العاده در UFC، از این فرصت استفاده کرد و در talk show های مختلف حضور پیدا کرد و وارد WWE شد. او سطح انتظارات را از MMA زنان فوق العاده بالا برد و به موفقیت های بسیاری دست پیدا کرد. میراث قطعا انگیزه بخش نسل های آینده خواهد بود. 

جان جونز

به طور معمول از جان جونز به عنوان بهترین مبارز MMA تاریخ یاد می‌شود. مبارزات او در دسته نیمه سنگین وزن هیچگاه از یاد مخاطبان MMA نخواهد رفت. او رکوردهای زیادی را در UFC جا به جا کرد و استایل مبارزه کردن او، بسیار خاص و پویا بود. با این حال جونز تاکنون با مشکلات زیادی در خارج قفس از رو به رو شده که از آن ها می‌توان به اتهام استفاده از داروهای مختلف برای بهبود عملکرد اشاره کرد. با این حال، با وجود تمام چالش هایی که جونز تاکنون با آن ها رو به رو شده، او همچنان بهترین مبارز MMA به حساب می‌آید و بازگشت اخیر او به قفس پس از مدتی طولانی، هیجان بسیاری از طرفداران او را به همراه داشته است. او در کمتر از دو دقیقه سیریل گین را شکست داد و به قهرمانی دسته سنگین وزن دست پیدا کرد. 

چیل سونن

چیل سونن شخصیتی بسیار کاریزماتیک داشت و به واسطه مهارت های کلامی خود به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد. او بین خود و مبارزان دیگر درگیری لفظی ایجاد می‌کرد تا از این فرصت استفاده کند و در نهایت با آن ها مبارزه کند. با وجود اینکه سونن هیچ گاه در UFC به قهرمانی دست پیدا نکرد اما دشمنی او با آندرسون سیلوا و حضورش در برنامه «The Ultimate Fighter» هیچگاه از یاد طرفداران نخواهد رفت. 

آندرسون سیلوا

آندرسون سیلوا که تاکنون بیش از هر مبارز دیگری قهرمانی خود را حفظ کرده است، به مدت ده سال در دسته میان وزن مبارزه کرد. دقت و استعداد او فوق العاده بود و طرفداران او را با نام «عنکبوت» می‌شناختند. او نیز مانند چیل سونن رکورد های زیادی را از آن خود کرد و به یکی از بزرگترین چهره های و اسطوره های برزیل و چهان تبدیل شد.  درست است که هم اکنون مک گرگور بزرگترین چهره UFC به شمار می‌آید اما این مبارزان این لیست و سایر مبارزان بودند که MMA را به جایگاهی که امروز قرار دارد، رساندند.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...