کار سخت هادی چوپان برای رقابت با درک لانسفورد در سال 2023

درک لانسفورد تحسین بزرگان بدنسازی را برانگیخته است و از حالا، شانس قهرمانی مستر المپیا 2023 محسوب می‌شود.
کدخبر (123380) | 18 دی 1401 | ساعت 21:18
6 2206
کار سخت هادی چوپان برای رقابت با درک لانسفورد در سال 2023
درک لانسفورد تحسین بزرگان بدنسازی را برانگیخته است و از حالا، شانس قهرمانی مستر المپیا 2023 محسوب می‌شود.

به گزارش سرخ نیوز، اجرای درک لانسفورد در مسابقات مستر المپیا سال 2022 و رسیدن به مقام نایب قهرمانی این مسابقات، به یکی از تاثیرگذارترین داستان‌های دنیای بدنسازی تبدیل شده است. لانسفورد اخیرا در مصاحبه با برنامه Olympia TV به گفتگو با فلکس ویلر و شان رای پرداخته و داستان دوم شدنش در این مسابقات را بازگو کرده است. "وقتی که شروع به بدنسازی کردم، همیشه می‌شنیدم که برای قهرمانی در مسابقات باید فرم پشت بدن ایده‌آل باشد. این چیزی بود که همیشه می‌شنیدم و به همین خاطر سعی کردم تا جایی که به مهارت‌ها مربوط می‌شود، تمرکز و ذهنیتم را در باشگاه روی تمرینات پشت گذاشتم".

در طول سال گذشته پس از ژست گرفتن درک لانسفورد به عنوان مهمان در مسابقات Pittsburgh Pro سال 2022، دنیای بدنسازی متوجه ظهور یک بدنساز شگفتی‌ساز شد. چند هفته پس از آن مسابقات مربی او هنی رامبد در مورد وزن این ورزشکار برای حضور در مسابقات دسته آزاد ابراز نگرانی کرد. با این حال در ماه سپتامبر لانسفورد دعوت ویژه برای رقابت در مستر المپیا 2022 را پذیرفت و با درخشش در این مسابقات در رده دوم ایستاد تا یکی از نمایش‌های شوکه‌کننده شب مسابقه را در حضور فلکس لوئیز، قهرمان هفت دوره دسته 212 رقم بزند.

انتظارها برای قهرمانی درک لانسفورد در مستر المپیا

اگرچه او نتوانست از سد قهرمان نوظهور یعنی هادی چوپان عبور کند اما لانسفورد در اولین حضورش در این دسته مستر المپیا توانست به نزدیکترین نقطه به قهرمانی بایستد. فلکس ویلر و شان رای به تمجید از عملکرد او در این مسابقات پرداختند. ویلر معتقد است که دیگر باور قدیمی در مورد اینکه با فرم خوب پشت بدن می‌توان به قهرمانی این مسابقات رسید، منسوخ شده است.

"اگر بخواهم فقط به این رقابت نگاه کنم و آن را نقد کنم، باور دارم که درک باید قهرمان می‌شد. فکر می‌کنم او کمر کوچکتری داشت و جزئیات پشت بدن او بیشتر بود. آن ضرب المثل قدیمی که "قهرمانی المپیا از پشت به دست می‌آیند" دیگر درست نیست. واقعاً فکر می‌کردم که لانسفورد برنده خواهد شد. او در مقایسه با چوپان کمر سفت‌تر و فرم‌ بهتری‌ داشت"

کار سخت هادی چوپان برای رقابت با درک لانسفورد در سال 2023

شان رای معتقد است تنها چیزی که درک را از قهرمانی در مستر المپیا دور کرد، بلوغ عضلانی بود.

" فکر می‌کنم در حال حاضر ما بهترین نمایشی را که هادی ارائه کرده است، دیده‌ایم. او قرار است سال آینده روی چه چیزی کار کند؟ فرم پشت و کمر؟ ما بهترین فرم پشت و کمر او را در این مسابقات دیدیم. چیزی که درک دارد، جوانی و زمان است و این چیزی است که نمی‌توانید بخرید. من فکر می‌کنم بلوغ عضله با گذر زمان می‌آید. درک لازم نیست دوباره تغییرات زیادی در فیزیک بدنی خود از نظر ساختاری و وزنی انجام دهد و مجبور نیست بزرگتر شود"

تغییر سایز درک لانسفورد؟ این اشتباه است!

ویلر به درک توصیه کرد که دنبال تغییر سایز نرود، زیرا او این اشتباه را در حالی انجام داد که می‌کوشید تا رونی کلمن قهرمان هشت دوره مستر المپیا را در مسابقه شکست دهد.

"من همیشه به شاگردانم می‌گویم اگر می‌توانید یک ژست بدزدید. پاهای لانسفورد بیش از حد باز هستند و فکر می‌کنم به همین دلیل است که همسترینگ او بسیار ضخیم است و می‌خواهد همه آن را نشان دهد، اما گاهی اوقات این مساله اثر منفی دارد".

ریچ گاسپاری همچنین در مورد پیشرفت درک لانسفورد صحبت کرد. او معتقد است که بدنسازان امروزی به طور کلی عضلات پشت ضعیف‌تری دارند. او از مقایسه تصویر قهرمان شش دوره مستر المپیا دوریان یتس و هادی چوپان برای نشان دادن نظر خود استفاده کرد. با این حال گرگ ایرانی با این ادعا مخالفت و اشاره کرد که نور و عوامل دیگر تا حد زیادی بر ظاهر تصاویر امروزی در اینترنت تأثیر می‌گذارند. با توجه به دگرگونی بدن لانسفورد در کمتر از یک سال گذشته، طرفداران انتظار دارند که او پکیج بهتری را در ماه نوامبر ارائه دهد.

در این باره بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
فقط خدا
کاربر سایت
04 شهریور 1402
پس اینها چرا هی خودشونو سفت میکنن برن به مشت برنن تودیوار ببینم
کاربر سایت
04 شهریور 1402
همش بخاطر قهرمانی یه غیرسیاه پوسته. الان هادی چوپانی باید بگه با سفیدها نژادپرستی برخورد کردن!!! معلومه سیاه پوستا عضلاتشون نمایان تره سفیدها باید رنگ بزنن بخودشون. اتفاقا اگه دیده باشین هیچکسی مثل هادی برازنده اول شدن بین اونا رو نداشت. بزنید یوتیوپ flex willer تا عضلات پشت ببینید
کاربر سایت
04 شهریور 1402
کاملا حرفتون حسابه. خداییش لانسفورد حقشو خوردند
کاربر سایت
04 شهریور 1402
لانسفورد بدن کاملی داشت اما عضلاتش کوچکتر بودن از هادی و کافیه هادی در سال بعد فقط ۱۰درصد عضلاتشو بزرگتر کنه اونوقت بازم برنده میشه چون هیچ کمبودی در شکلو تفکیک عضلاتش نیست تنها اشکالی که میشه ازش گرفت ساق پاهاشه که کوچکن ولی دستاش خوبن فیگورم خوب بلده حریفان بزرگترشم اون تکامله لازمو نداشتن پس چوپان حجم بیشتری میخواد برای سال بعد همین لانسفورد خیلی بدو زننده پاهاشو به رخ میکشید تو ذوق میزد اما بخوایم عادلانه بگیم کلا یه بدنه آنچنانی مثل قدیمیا نداشتیم توشون
کاربر سایت
04 شهریور 1402
چوپان پهلوان پنبه.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...