توافق برای ادغام UFC و WWE / رونمایی از TKO یک روز بعد از رسلمنیا 39

UFC و WWE به تازگی قصد دارند یک کمپانی تاسیس کنند و از این طریق با یکدیگر شریک شوند.
کدخبر (161815) | 15 فروردین 1402 | ساعت 16:48
0 177
توافق برای ادغام UFC و WWE / رونمایی از TKO یک روز بعد از رسلمنیا 39
UFC و WWE به تازگی قصد دارند یک کمپانی تاسیس کنند و از این طریق با یکدیگر شریک شوند.

به گزارش سرخ نیوز، روز دوشنبه WWE و UFC اعلام کردند که قصد دارند با مشارکت یکدیگر یک کمپانی تازه تأسیس کنند. شرکت اندیور، مالک UFC، 51 درصد از سهام WWE را خواهد خرید و 49 درصد باقیمانده نیز در اختیار سهامداران خرد خواهد بود.

اعضای کمپانی تازه تاسیس WWE و UFC

وینس مک ماهون، مدیر اجرایی WWE که پس از روبه‌رو شدن با اتهامات آزار جنسی، برای مدتی از کار دور بود و ماه ژانویه دوباره به پست خود بازگشت و در کمپانی جدید نیز همچنان مدیر ارشد باقی خواهد ماند. دانا وایت، رئیس UFC نیز در این کمپانی ادغام‌شده‌ی جدید پست ریاستش را حفظ خواهد کرد. نیک خان، مدیرعامل فعلی WWE به مقام ریاست این نهاد خواهد رسید و آریل امانوئل، مدیرعامل شرکت اندیور نیز مقام مدیرعاملی شرکت جدید را تصدی خواهد نمود.

ارزش کمپانی تازه تاسیس WWE و UFC

براساس این قرارداد، ارزش UFC معادل 21.3 میلیارد دلار و ارزش WWE معادل 9.3 میلیارد دلار برآورد شده است. درآمد WWE در سال گذشته حدود 1.3 میلیارد دلار گزارش شده بود. پیش از این شایعه‌های زیادی پیرامون اینکه خریدار جدید WWE چه کسی خواهد بود شنیده می‌شد. دیزنی، فاکس، آمازون، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی، اندیور و کامکست، ازجمله نام‌هایی بودند که در این خصوص مطرح شدند. خرید WWE به‌واسطه‌ی شهرت جهانی و طرفداران وفادار آن همواره گزینه جذابی برای صنعت رسانه بوده است. امضای قرارداد میان WWE و UFC یک روز پس از رویداد سالانه بزرگ کشتی کج، یعنی رسلمنیا، صورت گرفت. رویدادی که در طی دو شب در استادیوم سوفی لس‌آنجلس به انجام رسید. این مسابقات با حضور ستارگان بزرگ دنیای کشتی‌کج از جمله رومن رینز، ری میستریو، جان سینا و کودی رودز برگزار شد. علاوه‌بر این، ستارگان دیگری از دیگر حوزه‌ها همچون لوگان پاول، KSI، اسنوپ داگ، بد بانی و جرج کیتل نیز در این رویداد حاضر بودند. در میان مبارزان حاضر در رسلمنیا ٣٩ نام‌های دیگری همچون اج، تریش استراتوس، سمی زین و کوین اونز نیز به چشم می‌خورد. پیش از این مبارزانی همچون براک لزنر و روندا روزی هم در WWE و هم در UFC حاضر بوده‌اند.

UFC و WWE در هم ادغام می شوند 02کشتی هدف کمپانی تازه تاسیس WWE و UFC

کمپانی ادغام‌شده‌ی جدید قصد دارد مخاطبان خود را به‌طور مستقیم در رویدادها مشارکت دهد. این البته موجی بود که پیش از این نیز جاری بود و با وقوع پاندمی کرونا ناگهان متوقف شد. مارک شاپیرو، رئیس کمپانی اندیور که در کمپانی جدید نیز به‌عنوان رئیس مشغول به کار خواهد بود گفته است که این کمپانی، همچنین بر علاقه‌ی مخاطبان به شرط‌بندی روی رویدادهای ورزشی نیز متکی خواهد بود. این کمپانی جدید هنوز نامی ندارد. اما گویا قرار است سهام آن با نماد TKO در بازار اوراق بهادار نیویورک به فروش برسد. هیئت مدیره این کمپانی نیز یازده عضو خواهد داشت که شش عضو آن توسط اندیور و پنج عضو توسط WWE انتخاب خواهند شد. ادغام دو کمپانی در نیمه دوم سال جاری به انجام خواهد رسید. براساس توافق‌ها UFC و WWE برای شروع کار مجموعاً 150 میلیون دلار وجه نقد به حساب کمپانی جدید واریز خواهند کرد. براساس این توافق، سهام WWE در بورس نیز به ارزش هر سهم 106 دلار قیمت‌گذاری شده است. بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...