UFC 287 و مبارزه اسرائیل آدسانیا و الکس پریرا ؛ خون به پا خواهد شد!

کدخبر (161390) 14 فروردین 1402 | ساعت 15:19
0 203
بسیاری معتقدند مبارزه میان اسرائیل آدسانیا و الکس پریرا در UFC 287 می‌تواند جایگاه خود را در میان بزرگترین دشمنی‌های تاریخ ام ام ای بدست آورد.

به گزارش سرخ نیوز، طرفداران UFC در طول این سال‌ها شاهد دشمنی‌ها و رقابت‌های مهم متعددی بوده‌اند؛ از رقابت مورد علاقه چائل سونن و اندرسون سیلوا گرفته تا نبرد چشم‌نواز بین کانر مک گرگور و حبیب نورماگومدوف. هیجان و تنش برآمده از این دشمنی‌ها، باعث شده تا این تقابل‌ها بارها و بارها به پرتماشاگرترین و پرفروش‌ترین مسابقات ام ام ای تبدیل شوند. در عین حال بسیاری از طرفداران این عرصه بر این عقیده هستند که رقابت مهم پیش رو در UFC 287 میان اسرائیل آدسانیا و الکس پریرا نیز می‌تواند جایگاه خود را در میان بزرگترین دشمنی‌های تاریخ ام ام ای بدست آورد. در حالی که تعداد دشمنی‌های خونین در UFC بسیار اندک است، نبرد آدسانیا و پریرا از جهات مختلفی با سایرین متفاوت است. ریشه‌های این رقابت را می‌توان در دوران کیک بوکسری آن‌ها جستجو کرد. تقریباً هیچ دشمن بزرگ دیگری در UFC وجود ندارد که از یک ورزش متفاوت شروع شده و تا UFC ادامه پیدا کرده باشد. بی‌شک آتش این خصومت میان پادشاه سابق میان‌وزن UFC و قهرمان فعلی این دسته وزنی، در مسابقات پروموشن کیک بوکسینگ به نام «Glory Kickboxing» در سال 2016 آغاز شد.

 

رقابت شماره یک؛ شکوه قهرمانان

درگیری کابوس‌وار اسرائیل آدسانیا علیه الکس پریرا از کشور چین و رویداد «شکوه قهرمانان» آغاز شد. در شروع رقابت اسرائیل آدسانیا دست بالا را داشت و از رقیب خود، پریرا پیشی گرفت. او در همان راندهای نخست چندین ضربه کاری را به حریفش وارد کرد. با این حال پریرا پس از چند دقیقه خودش را پیدا و ضرباتش را روانه کرد. پریرا با استفاده از چند ضربه ترکیبی، باعث جذاب‌تر شدن مبارزه شد.

UFC 287 و مبارزه اسرائیل آدسانیا و الکس پریرا؛ خون به پا خواهد شد! در راندهای پایانی نیروی هر دو مبارز تحلیل رفت اما هیچ یک از آن‌ها نتوانستند از این موقعیت استفاده کنند. در نهایت داوران تصمیم گرفتند نتیجه را به نفع مبارز برزیلی اعلام کنند. آدسانیا احساس می‌کرد که باید در این مسابقه به عنوان فرد پیروز اعلام می‌شد. اسرائیل آدسانیا در مصاحبه‌ای قبل از UFC 276، اولین مبارزه خود با پریرا را به یاد آورد. او اظهار داشت:
من در اولین مبارزه او را آزار دادم اما داوران تصمیم گرفتند پریرا را برنده اعلام کنند.

از همان مصاحبه می‌شد ارزیابی کرد که این مبارز نیجیریه‌ای قصد دارد رقابت دیگری را با حریف برزیلی خود تجربه کند.

رقابت شماره 2: ناک اوت آدسانیا

الکس پریرا پس از پیروزی اول در مقابل اسرائیل آدسانیا، چند پیروزی دیگر به‌دست آورد و قهرمانی میان‌وزن کیک بوکسینگ گلوری را به نام خود زد. اما این باعث شد شانس بازی برگشت بیشتر شود. در این بین اسرائیل آدسانیا نیز جایگاه خود را ارتقا داد و مدعی شماره یک قهرمانی میان‌وزن کیک بوکسینگ گلوری شد.

UFC 287 و مبارزه اسرائیل آدسانیا و الکس پریرا؛ خون به پا خواهد شد! مسابقه مجدد تبلیغاتی بین این دو مبارز سرانجام برای مارس 2017 برنامه‌ریزی شد و اینگونه فرصت انتقام آن شکست جنجالی برای اسرائیل آدسانیا فراهم شد. اما واقعیت این است که آنچه در مبارزه برای اسرائیل آدسانیا پیش آمد، بسیار وحشتناک بود. علیرغم اینکه او مبارزه را با قدرت شروع کرد و چند بار در گوشه رینگ پریرا را گیر انداخت و ضربات مهلکی را به وی وارد کرد، مبارز برزیلی با یک هوک چپ ویرانگر در راند پایانی، حریفش را ناک اوت کرد. آدسانیا پس از این شکست گفت:
این یک داستان زیبا برای الکس پریرا بود. دو راند را در لاک دفاعی خود ماند و در راند سوم آمد و مرا ناک اوت کرد.

در آن زمان، این اولین باری بود که آدسانیا در دوران ورزشی رزمی خود ناک اوت می‌شد.

رقابت شماره 3: ناک اوت ایستاده

دومین شکست «ایزی» مقابل الکس پریرا منجر به پایان دوران حرفه‌ای کیک بوکسینگ او شد. این مبارز سپس به ام ام ای منتقل شد و در سال 2018 قراردادی با UFC امضا کرد. او تقریباً از تمام مبارزان میان‌وزن UFC عبور کرد و مدعی قهرمانی این دسته وزنی شد. با این حال رقیب اصلی آدسانیا در سال 2021 به UFC نیز راه یافت. این اتفاق مورد استقبال UFC قرار گرفت چراکه توانست یک مدعی ارزشمند دیگر را به دسته میان وزن اضافه کند. الکس پریرا پس از ورودش به UFC سه برد متوالی کسب کرد؛ اتفاقی که باعث شد او یک شانس رقابت برای دستیابی به قهرمانی دسته میان وزن UFC مقابل رقیب اصلی خود، اسرائیل آدسانیا بدست آورد. از همین رو آنها برای رسیدن به مدال طلای دسته میان وزن در رویداد اصلیUFC 281 در 13 نوامبر 2022 مقابل هم قرار گرفتند. این بار نیز آدسانیا با قدرت شروع کرد. او به رویای تحقق نیافته‌اش برای شکست دادن الکس پریرا نزدیک شده بود. در پایان راند اول آدسانیا یک ضربه مستقیم به سمت راست بدن پریرا فرود آورد و بلافاصله آن را با یک هوک چپ تکمیل کرد تا اینگونه بتواند پریرا را تکانی بدهد. به نظر می‌رسید به صدا در آمدن زنگ پایان راند، تنها عاملی بود که توانست الکس پریرا را از آن شرایط نجات دهد. با این حال مبارز برزیلی در راندهای بعدی مبارزه شروع به نشان دادن قدرت خود کرد. او رویای شکست دادن پریرا را ویران کرد و توانست با یک ناک‌اوت ایستاده، تاج قهرمانی را از پادشاه وقت میان وزن UFC برباید و قهرمان جدید این دسته وزنی لقب بگیرد.

مبارزه 4: UFC 287 و آخرین شانس اسرائیل آدسانیا

با وجود سه باخت اسرائیل آدسانیا مقابل الکس پریرا، مبارز نیجریه‌ای اظهار داشته که به تسلیم شدن اعتقادی ندارد. او همچنین عنوان کرده که می‌خواهد با پریرا تا زمانی مبارزه کند که او را شکست دهد. عملکرد اسرائیل آدسانیا در UFC 281 مقامات UFC را متقاعد کرد که او مستحق یک مسابقه مجدد است. از این رو به او فرصت دیگری داده شد تا عنوان از دست رفته خود در دسته میان وزن UFC را دوباره به دست آورد و انتقام باخت‌هایش را در برابر الکس پریرا در مسابقات UFC 287 که 8 آوریل 2023 برگزار خواهد شد، بگیرد. بسیاری بر این باورند که آدسانیا در این مبارزه چیزی برای از دست دادن ندارد. الکس پریرا چیزهای زیادی از جمله شهرتش در UFC را از او گرفته است. همین می‌تواند آدسانیا را وادار کند که بی خیال شود و بهترین مبارزه عمرش را به نمایش بگذارد. بیشتر از UFC بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...