پنج مبارزه بزرگ UFC در چهار هفته آتی / یک ماه پر هیجان در دنیای ام ام ای

در این مطلب 5 مسابقه حساس UFC در ماه پیش رو را بررسی می کنیم: از مبارزه بین آرمان ساروکیان برابر رناتو مویکانو گرفته تا رقابت تکراری الکس پریرا برابر آدسانیا!
کدخبر (161758) | 15 فروردین 1402 | ساعت 14:55
0 173
پنج مبارزه بزرگ UFC در چهار هفته آتی / یک ماه پر هیجان در دنیای ام ام ای
در این مطلب 5 مسابقه حساس UFC در ماه پیش رو را بررسی می کنیم: از مبارزه بین آرمان ساروکیان برابر رناتو مویکانو گرفته تا رقابت تکراری الکس پریرا برابر آدسانیا!

به گزارش سرخ نیوز، ماه آوریل ماه شلوغی برای یو اف سی خواهد بود. هفته آینده UFC 287 برگزار خواهد شد و در سه هفته‌ی بعد از آن نیز سه مبارزه بزرگ ترتیب خواهند گرفت. بزرگترین مبارزه ماه بدون شک تقابل الکس پریرا و اسرائیل آدسانیا در یو اف سی 287 خواهد بود. اما بجز این مبارزه چند جدال جذاب دیگر نیز در هفته‌های پیش رو به ‌انجام خواهند رسید. در ادامه به بررسی پنج مبارزه بزرگی که در ماه آوریل برگزار می‌شوند خواهیم پرداخت. پنج مبارزه بزرگ یو اف سی در چهار هفته آتی

1- آرمان ساروکیان برابر رناتو مویکانو

مبارزه آرمان ساروکیان و رناتو مویکانو آخرین مبارزه بزرگ ماه آوریل خواهد بود که در روز بیست‌ونهم این ماه (٩ اردیبهشت) برگزار خواهد شد. به اعتقاد بسیاری از طرفداران ام ام ای، آرمان ساروکیان می‌تواند پدیده‌ جدید دسته سبک وزن باشد. این مبارز دورگه‌ی روس-ارمنی که تنها ٢۶ سال سن دارد می‌تواند تهدیدی جدی برای غول‌های دسته ١٥٥ پوندی باشد. تنها شکست او در درون رینگ هشت ضلعی به اولین مبارزه حرفه‌ایش آن هم در برابر قهرمان فعلی این دسته یعنی اسلام ماخاچف باز می‌گردد. البته اگر شکست بسیار نزدیک او در برابر ماتئوس گامروت (با تصمیم بحث‌برانگیز داوران) را به حساب نیاوریم. آرمان ساروکیان در حال حاضر در رتبه هشتم رنکینگ قرار دارد. پنج پله بالاتر از حریف خود یعنی رناتو مویکانو. مویکانو که از سال 2014 در UFC حضور داشته است حالا تازه به‌عنوان یکی از مدعیان درحال ظهور دسته سبک وزن در نظر گرفته می‌شود. این برزیلی ٣٣ ساله تا سال 2019 در دسته پروزن به مبارزه می‎پرداخت. تا اینکه پس از تحمل دو شکست متوالی تصمیم گرفت به دسته سبک وزن نقل مکان کند. پنج مبارزه بزرگ یو اف سی در چهار هفته آتی آرمان ساروکیان و رناتو مویکانو هردو به‌عنوان مبارزانی با مهارت‌های متعدد شناخته می‌شوند. این می‌تواند نوید مبارزه‌ای جذاب و رقابتی میان این‌دو را بدهد. برای مویکانو این فرصتی خواهد بود تا خود را به جمع ١٠ نفر برتر دسته وزنی خود برساند. و برای ساروکیان، پیروزی در این جدال می‌تواند به‌معنای آماده شدن مقدمات مبارزه‌ای بزرگ در برابر یکی از مدعیان اصلی این وزن باشد.

2- سرگی پاولوویچ برابر کورتیس بلیدز

مبارزه کورتیس بلیدز و سرگی پاولوویچ در روز بیست‌ودوم آوریل (٢ اردیبهشت) در سالن UFC Apex لاس وگاس برگزار خواهد شد. برنده مبارزه میان این دو مدعی دسته سنگین وزن می‌تواند در مبارزه بعدی‌اش به‌مصاف صاحب کمربند برود. سرگی پاولوویچ و کورتیس بلیدز تا همینجا هم از شرایط مبارزه بر سر کسب کمربند برخوردار بودند. بلیدز تنها یک مبارزه از هشت مبارزه قبلی‌اش را با شکست پشت سر گذاشته است. پاولوویچ نیز هر پنج مبارزه قبلی خود را با پیروزی و آن‌هم با فینیش پشت سر گذاشته است. پاولوویچ صاحب رنک سوم این وزن است و بلیدز در جایگاه چهارم نشسته است. برنده این جدال بدون شک در مبارزه بعدی‌اش برای کسب کمربند به روی رینگ خواهد رفت. پنج مبارزه بزرگ یو اف سی در چهار هفته آتی قهرمان تازه این وزن یعنی جان جونز قرار است در تابستان پیش رو در یک مبارزه بلاک باستر به‌مصاف استیپه میوچیچ، قهرمان سابق این دسته وزنی برود. هردوی این مبارزان در اواخر دوران حرفه‌ای خود قرار دارند و گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر آنکه هردوی آنها پس از این مبارزه از رقابت حرفه‌ای خداحافظی خواهند کرد.

3- گیلبرت برنز برابر خورخه ماسویدال

مبارزه خورخه ماسویدال و گیلبرت برنز در روز هشتم آوریل (١٩ فروردین) و در یو اف سی ٢٨٧ به انجام خواهد رسید. مبارزه‌ای میان یکی از بزرگترین ستاره‌های دنیای UFC و یکی از محبوب‌ترین آنها. جدالی که برای هر دو مبارز دسته ولتروزن حیاتی خواهد بود. ماسویدال و برنز هردو از مبارزان کهنه‌کار یو اف سی به‌شمار می‌روند و در تلاش برای کسب آخرین قهرمانی خود هستند. خورخه ماسویدال در بدترین برهه از دوران حرفه‌ای خود به‌سر می‌برد. اگرچه تمام شکست‌هایش در برابر بهترین‌های دسته ولتروزن رقم خورده است. ماسویدال پس از کسب سه پیروزی متوالی در سال 2019 هر سه مبارزه بعدی خود را با شکست پشت سر گذاشت: دو شکست برابر کامارو عثمان و شکستی ویرانگر برابر دشمن دیرینه خود یعنی کولبی کاوینگتون. با وجود این سه شکست ماسویدال همچنان فرصت این را دارد که صاحب کمربند این وزن شود. خورخه ماسویدال کشمکش دیرینه‌ای نیز با قهرمان فعلی دسته ولتروزن یعنی لئون ادواردز دارد. اما جایگاه یازدهم او در رنکینگ کنونی نمی‌تواند دستکم تا مدتی فرصت تقابل با ادواردز را برای او مهیا کند. پیروزی برابر دارنده جایگاه پنجم رنکینگ یعنی گیلبرت برنز می‌تواند این راه را هموار سازد. هرچند یقینا به آسانی به‌ دست نخواهد آمد. پنج مبارزه بزرگ یو اف سی در چهار هفته آتی گیلبرت برنز همیشه پذیرای چالش‌های تازه بوده است. او در طی دو سال اخیر با مبارزات تماشایی خود صاحب جایگاهی ویژه در دسته ولتروزن شده است. این مبارز برزیلی حالا شدیدا مشتاق کسب کمربند است و از پیش رو برداشتن یکی از قهرمانان بزرگ تاریخ یو اف سی یعنی خورخه ماسویدال می‌تواند گام بزرگی برای او در این مسیر تلقی شود. هردوی این مبارزان بیش از ٣٥ سال سن دارند و رفته رفته به پایان دوران حرفه‌ای خود نزدیک می‌شوند. پیروزی در این مبارزه می‌تواند تاثیری شگرف در به سرانجام رسیدن کارنامه‌ی حرفه‌ای آنها داشته باشد.

4- مکس هالووی برابر آرنولد آلن

مکس هالووی هرگز از مبارزات سخت دوری نکرده و با ایستادن در برابر بهترین‌ها برای خود کارنامه‌ی قابلی دست‌وپا کرده. او در آخرین مبارزه خود برابر الکساندر ولکانوفسکی متحمل شکست شد و حالا در مبارزه آتی‌اش با آرنولد آلن بریتانیایی به‌دنبال بازگشت با نوار پیروزی است. مبارزه مکس هالووی و آرنولد آلن در روز پانزدهم آوریل (٢۶ فروردین) در کانزاس سیتی به انجام خواهد رسید. هالووی سال گذشته متحمل سومین شکست خود برابر ولکانوفسکی شد. این یعنی مادامی که مبارز استرالیایی کمربند قهرمانی دسته پروزن را برای خود حفظ کند هالووی شانسی برای قهرمان شدن نخواهد داشت. عده‌ای معتقدند انتقال به دسته سبک وزن می‌تواند تصمیمی مناسب برای او باشد. اما مکس هالووی قصد دارد به ماجراجویی خود در دسته ١۴٥ پوندی ادامه دهد. در سوی دیگر آرنولد آلن ٢٩ ساله تا بحال شکستی را در UFC متحمل نشده. این مبارز انگلیسی هر دوازده جدال اخیر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و تنها شکست دوران حرفه‌ایش به سال 2014 باز می‌گردد. آلن رکورد تحسین‌برانگیز ١٩ پیروزی و ١ شکست را برای خود به‌ثبت رسانده. اما وقفه‌های طولانی‌مدت و مصدومیت‌های متوالی مانع از دستیابی او به موفقیت‌های بزرگ شده‌اند. پیروزی برابر ستاره محبوبی چون مکس هالووی می‌تواند توجه طرفداران MMA را به‌سمت او جلب کند و راه او را به‌سمت دستیابی به موفقیتی بزرگ باز نماید. پنج مبارزه بزرگ یو اف سی در چهار هفته آتی الکساندر ولکانوفسکی، قهرمان فعلی دسته پروزن در سال جاری برای دفاع از کمربند خود می‌بایست در برابر یائیر رودریگز قرار بگیرد. پیروزی آرنولد آلن برابر مکس هالووی بی‌تردید او را در صف بعدی مبارزه بر سر کسب کمربند قرار خواهد داد. در سوی دیگر، این یک مبارزه مرگ و زندگی برای هالووی خواهد بود و ادامه کار او در دسته پروزن به‌شدت به نتیجه این مبارزه بستگی خواهد داشت.

5- الکس پریرا برابر اسرائیل آدسانیا

رقبای سابق کیک بوکسینگ و دشمنان فعلی دسته میان وزن یو اف سی، حالا در چهارمین فصل از تقابل‌های خود مین‌ایونت UFC 287 را برگزار خواهند کرد. و آدسانیا به‌دنبال بازپسگیری کمربند و گرفتن انتقام سه شکست قبلی خود برابر پریرا خواهد بود. الکس پریرا تا بحال دو مرتبه در کیک بوکسینگ و یک مرتبه در ام ام ای اسرائیل آدسانیا را به زمین زده است. او پس از شروع کار خود در یو اف سی تنها با سه پیروزی توانست خود را به مبارزه بر سر کسب کمربند برساند. جایی که با رقیب دیرینه روبرو می‎شد. او در مبارزه‌ای که در آن بازنده به‌نظر می‌رسید توانست در راند پایانی حریف را ناک اوت کند و قهرمان تازه دسته میان وزن لقب بگیرد. و با توجه به مبارزه نزدیک این‌دو، ترتیب یافتن یک مبارزه مجدد میان آنها اجتناب ناپذیر بود. پنج مبارزه بزرگ یو اف سی در چهار هفته آتی اسرائیل آدسانیا شکست چهارم برابر الکس پریرا را تاب نخواهد آورد. این شکست کارنامه‌ی حرفه‌ای او را لکه‌دار خواهد نمود. این همان بلایی بود که الکساندر ولکانوفسکی بر سر مکس هالووی آورد. آدسانیا اعتراف کرده است که «این آخرین فرصت او خواهد بود». پس باید انتظار ترتیب یافتن یک آتشبازی تمام‌عیار را در میامی فلوریدا داشت. شنبه، نوزدهم فروردین ١۴٠٢. بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...