خط و نشان عیسی برای گولسیانی؛ طلسم ستاره پرسپولیس در جام حذفی شکست

پرسپولیس با غلبه بر گل گهر پس از دو فصل به نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد.
کدخبر (174433) | 11 اردیبهشت 1402 | ساعت 11:03
0 104
خط و نشان عیسی برای گولسیانی؛ طلسم ستاره پرسپولیس در جام حذفی شکست
پرسپولیس با غلبه بر گل گهر پس از دو فصل به نیمه نهایی جام حذفی صعود کرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مهم‌ترین دیدار مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال کشور به سود صدرنشین لیگ خاتمه یافت و تیم پرسپولیس با برتری ۲-۱ مقابل گل گهر موفق به حضور در دور بعد شد. شاگردان یحیی گل محمدی در نیمه نهایی جام حذفی با تیم فوتبال هوادار دیدار خواهند داشت. این مسابقه یک فرصت ویژه برای آن ها خواهد بود تا ضمن گرفتن انتقام شکست بازی برگشت لیگ برتر، خود را به یک قدمی قهرمانی حذفی نزدیک کنند؛ جامی که بیش از ۳ سال است انتظارش را می کشند و پس از جدایی برانکو ایوانکوویچ هیچ مربی دیگری نتوانست برای آن ها به ارمغانش آورد؛ نه گابریل کالدرون و نه یحیی گل محمدی. 

گل محمدی در سودای دومین فینال

البته عمر حضور کالدرون در پرسپولیس آن قدری نبود که به جام حذفی قد دهد، گل محمدی هم که متخصص قهرمانی در حذفی است پس از حضور در پرسپولیس دو بار با بدشانسی در ضربات پنالتی مقابل استقلال از جام حذفی کنار رفت و در فصلی هم که گذشت علی رغم پیش افتادن از حریف، مغلوب خواست و انگیزه شاگردان رحمتی شد. حال باید دید او می تواند با غلبه بر هوادار برای دومین بار با پرسپولیس به فینال برسد؟

خط و نشان عیسی برای گولسیانی؛ طلسم ستاره پرسپولیس در جام حذفی شکست

ناگفته نماند که یحیی گل محمدی یک بار پیش از این در سال ۹۱ موفق شده بود پرسپولیس را فینالیست جام حذفی کند که با شکست در ضربات پنالتی مقابل سپاهان، دستش از جام کوتاه ماند. گل محمدی در فصل جاری علاوه بر گرفتن جام حذفی، فرصت کسب قهرمانی در لیگ برتر را هم دارد. تیم این مربی هم اکنون با ۵۷ امتیاز در صدر جدول مسابقات قرار دارد و در فاصله سه هفته به پایان از بیشترین بخت برای قهرمانی برخوردار است.

گل گهر، هموار کننده قهرمانی پرسپولیس 

یکی از سه بازی باقی مانده پرسپولیس در لیگ برتر، مقابل گل گهر سیرجان خواهد بود که در هفته ماقبل پایانی برگزار می شود و باید دید سرخپوشان پایتخت برای سومین بار متوالی می توانند حریف سیرجانی خود را مغلوب کنند؟ ناگفته نماند پرسپولیس در دور رفت مسابقات لیگ برتر این فصل، با دو گل حریف خود را شکست داده بود. در آن بازی مهدی ترابی یکی از دو گل بازی را برای عمری ساخت.

این هافبک خوش تکنیک در بازی اخیر دو تیم، گل نخست تیمش را از روی نقطه پنالتی زد و پاس گل برتری تیمش را برای عیسی آل کثیر فراهم ساخت تا همچنان ستاره بازی های پرسپولیس و گل گهر لقب داشته باشد. ترابی با ثبت ۵ گل و البته ۲ پاس گل، بهترین بازیکن مصاف‌های دو تیم به شمار می رود.

خط و نشان عیسی برای گولسیانی؛ طلسم ستاره پرسپولیس در جام حذفی شکست

ترابی و پنالتی پس از ۷ ماه

مهدی ترابی بعد از ۲۲ بازی در لیگ برتر و جام حذفی، دوباره پشت ضربه پنالتی ایستاد و برای پرسپولیس از این نقطه گلزنی کرد. این بازیکن پس از اینکه در مقابل تراکتور ضربه خود را به دستان محمد اخباری کوبید دیگر فرصتی برای جبران این پنالتی پیدا نکرد و طی هفته های اخیر، این مسئولیت برعهده یورگن لوکادیا و سپس گیورگی گولسیانی قرار داشت اما با مصدومیت گولسیانی، این توفیق اجباری نصیب ترابی شد که دوباره برای تیمش پنالتی بزند که به خوبی توانست از پس این مهم بر بیاید. او ضربه خود را برخلاف جهت محسن فروزان که گلری پنالتی‌گیر است، دقیق و مطمئن به کنج دروازه گل گهر فرستاد. گل مهدی ترابی مقابل گل گهر، نخستین گل او در مسابقات جام حذفی امسال بود.

شکستن دو طلسم برای ستاره پرسپولیس

مهدی ترابی در این دوره جام حذفی، هیچ پاس گلی را ارسال نکرده بود و در واقع مقابل گل گهر دو‌ اتفاق ویژه برای ستاره پرسپولیس رخ داد. این در حالی است که ترابی در لیگ برتر ۸ پاس گل داده و برترین پاسور تیمش در این مسابقات محسوب می‌شود. آخرین پاس گل مهدی ترابی در لیگ برتر، همین هفته گذشته برابر استقلال رقم خورد که سه امتیازی هم بود.

مشابه همان صحنه دربی، در بازی با گل گهر دوباره تکرار شد و ترابی با ارسال توپ در عمق دفاع حریف عیسی آل کثیر را در موقعیت گل قرار داد که این مهاجم جنوبی در مصافی تک به تک، با ضربه‌ای بی نقص دروازه گل‌گهر را فرو ریخت. پاس های در عمق ترابی فقط یک مهاجم فرصت طلب و تمام کننده مثل آل کثیر را کم داشت و بالاخره بازیکنی پیدا شد که قدر  ارسال های ستاره پرسپولیس را بداند.

خط و نشان عیسی برای گولسیانی؛ طلسم ستاره پرسپولیس در جام حذفی شکست

خط و نشان عیسی برای گولسیانی!

عیسی آل کثیر با گلی که به گل گهر زد، خود را در جام حذفی دو گله کرد. این بازیکن در دیدار یک هشتم نهایی مقابل سپاهان نیز یک گل حساس برای پرسپولیس به ثمر رسانده بود و توانست خود را در صعود تیمش شریک کند. آل کثیر مهاجم از وقتی به ترکیب پرسپولیس بازگشته، مثبت و تاثیرگذار ظاهر شده و تاکنون سه گل سرنوشت مقابل تیم‌های مطرح در لیگ برتر و جام حذفی زده است.

عیسی آل کثیر به دلیل جراحی که داشت بازی های نیم فصل اول را از دست داد تا از کورس آقای گلی لیگ برتر جا بماند، اما حالا این فرصت را یافته تا بتواند این عنوان را در جام حذفی کسب کند. گیورگی گولسیانی، همبازی آل کثیر جدی ترین رقیب وی در این عرصه محسوب می شود. این مدافع گرجی سه گل را در جام حذفی به ثمر رسانده است.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...