قهرمانی بارسلونا بدور از تهمت، بیانیه و شکایت!

برخلاف فوتبال آماتور ما، در اسپانیا تیم های مدعی نه تنها به هم اتهام نمی‌زنند که قهرمانی رقیب را هم تبریک می‌گویند.
کدخبر (180780) | 25 اردیبهشت 1402 | ساعت 13:14
0 81
قهرمانی بارسلونا بدور از تهمت، بیانیه و شکایت!
برخلاف فوتبال آماتور ما، در اسپانیا تیم های مدعی نه تنها به هم اتهام نمی‌زنند که قهرمانی رقیب را هم تبریک می‌گویند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بارسلونا با برتری ۴-۲ مقابل اسپانیول در فاصله ۴ هفته به پایان فصل جاری، قهرمانی خود را در لالیگا قطعی کرد و پس از ۳ سال توانست فاتح این رقابت ها شود. هنوز دقایقی از این اتفاق نگذشته بود که باشگاه رئال مادرید با انتشار متنی در صفحه توییتر خود، قهرمانی رقیب را تبریک گفت. این در شرایطی اتفاق افتاد که کهکشانی‌ها جدی ترین رقیب آبی و اناری‌ها در این فصل محسوب می‌شدند و هم اکنون با اختلافی ۱۴ امتیازی، در رتبه دوم جدول قرار دارند.

تبریک رئال مادرید به بارسلونا در حالتی صورت پذیرفته که این دو باشگاه طی ماه‌های اخیر و پس از رسوایی دریافت رشوه نایب‌رئیس کمیته داوران فوتبال اسپانیا طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ از سوی بارسلونا، روابط متشنجی داشتند. حتی در مقطعی و پس ورود دادستانی اسپانیا به پرونده بارسلونا، باشگاه رئال مادرید ضمن انتشار بیانیه‌ای، خواهان برخورد با این تیم شد. اما هیچکدام از این چالش‌ها، باعث نشد تا کهکشانی‌ها اخلاق حرفه‌ای را زیر پا بگذارند و قهرمانی رقیب را کوچک شمرده یا زیر سوال ببرند.

قهرمانی بارسلونا بدور از تهمت، بیانیه و شکایت!

رعایت اخلاق حرفه‌ای در لالیگا

رئال مادرید و بارسلونا دو قطب اول فوتبال اسپانیا محسوب می‌شوند و بیش از یک قرن است که با یکدیگر رقابت دارند. این رقابت به قدری جدی و مهم است که تقابل آن ها به الکلاسیکو شهرت یافته و یکی از معروف‌ترین و پربازدیدترین مسابقات فوتبال جهان به شمار می‌رود.

با وجودی که این دو تیم، طرفداران پرشماری در سرتاسر جهان دارند و رقابت‌شان تا این حد حیثیتی و حساس است، اما هرگاه که یکی از این دو تیم به موفقیتی رسیده، با استقبال رقیبش رو‌به‌رو شده است؛ به طوری که چندی قبل بارسایی ها قهرمانی رئال مادرید در رقابت‌های جام حذفی اسپانیا موسوم به «کوپا دل ری» را تبریک گفتند. اینجاست که یک لیگ و باشگاه‌های کاملا حرفه‌ای، تفاوت خود را با سایرین نشان می‌دهند.

وقتی همه بی عیب هستند!

در فوتبال به ظاهر حرفه‌ای ایران اما کافی است فقط یکی از مدعیان در یک بازی مهم شکست بخورد یا قهرمانی خود را در خطر ببیند، آن گاه هجمه‌ها از هر طرف شروع می شود؛ داوران مسئول ناکامی معرفی می‌شوند و عوامل برگزاری بازی‌ها متهم به جانبداری از رقبا! اتفاقی که در همین چند هفته و پس از جابه‌جا شدن جایگاه تیم‌ها در جدول به عینه دیدیم. جالب اینجاست که تا وقتی استقلال در صدر بود و سپاهان هم امتیاز با این تیم برای بالانشینی امید داشت، خبری از این جار و جنجال ها نبود، اما همین که پرسپولیس از این دو تیم سبقت گرفت، اتهام‌زنی‌ها و مظلوم‌نمایی ها دوباره آغاز شد.

قهرمانی بارسلونا بدور از تهمت، بیانیه و شکایت!

آبی پوشان پایتخت که فصل قبل قهرمان شدند، مدعی‌اند فدراسیون و داوران فرصت تکرار این اتفاق را از آن‌ها گرفتند. سپاهانی‌ها نیز مشابه همین صحبت‌ها را به شکل تندتری مطرح کرده و از دست‌های پشت‌پرده برای قهرمان کردن پرسپولیس می‌گویند! از نظر بازیکنان هر دو تیم، آن‌ها زیباترین بازی‌ها را به نمایش می‌گذارند و از نظر فنی بی‌عیب و ایراد هستند.

اعتراف سپاهانی ها به قدرت پرسپولیس

عارف غلامی که در دربی با اشتباه فاحش خود زمینه شکست تیمش را فراهم آورد و باعث شد صدر به رقیب برسد، معتقد است چون سر بزنگاه تمام اتفاقات داوری علیه آن‌ها بود، قهرمانی را از دست دادند. کاپیتان سپاهان هم ادعا می‌کند اگر قهرمان هم نشوند، به زعم اهالی فوتبال و تماشاگرانی که فوتبال را می‌فهمند و می‌دانند پشت پرده چه مسائلی می‌گذرد، آن ها قهرمان واقعی هستند!

اما برخی از طرفداران دو تیم، خلاف این نظر را دارند و در فضای مجازی از اینکه تیمشان با سهل‌انگاری صدر جدول را به رقیب تعارف زد، ناراضی و شاکی‌اند. بسیاری از کارشناسان معتقدند سپاهان قهرمانی را جایی از دست داد که بازی برده در خانه مقابل ملوان را مساوی کرد و نتوانست از فرصت‌های گلزنی بی‌شمارش علی‌رغم حمایت تماشاگران خودی استفاده کند. همین اتفاق به نوعی برای استقلال رخ داد و آن‌ها با شکست در دربی و به دلیل غرق شدن در حواشی که در خود باشگاه پدیدار آمد از کورس عقب افتادند تا پرسپولیس از غفلت این دو تیم به بهترین شکل استفاده کند.

سپاهانی ها گرچه سعی دارند خود را با روحیه نشان بدهند، اما همین که از الان برای ناکامی احتمالی در پایان فصل  بهانه‌تراشی را آغاز کرده و در حال زمینه‌چینی برای پاسخگویی به هواداران هستند، نشان می‌دهد که امیدی به فتح جام ندارند و قدرت رقیب را پذیرفته‌اند، حتی اگر در ظاهر وانمود کنند که در پشت پرده، دست‌هایی در حال نگارش سناریو قهرمانی لیگ بیست و دوم است!

 ‌ ‌

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...