5 ماه تا مستر المپیا 2023 / قهرمانی جدید یا دفاع هادی چوپان از عنوان قهرمانی؟

مستر المپیا ۲۰۲۳ به‌زودی برگزار خواهد شد و بدنسازان مطرحی در آن شرکت خواهند کرد اما باید دید که کدام از آنان قهرمان خواهند شد.
کدخبر (189461) | 14 خرداد 1402 | ساعت 15:05
0 141
5 ماه تا مستر المپیا 2023 / قهرمانی جدید یا دفاع هادی چوپان از عنوان قهرمانی؟
مستر المپیا ۲۰۲۳ به‌زودی برگزار خواهد شد و بدنسازان مطرحی در آن شرکت خواهند کرد اما باید دید که کدام از آنان قهرمان خواهند شد.

به گزارش سرخ نیوز، مستر المپیا 2023 در اواخر سال 2023 برگزار خواهد شد و همه منتظر تماشای این رقابت‌ها هستند. جی کاتلر و میلوس سارسف در پادکست اخیر «Cutler Cast» در رابطه با درصد موفقیت سامسون داودا صحبت کردند و همچنین وضعیت بیگ رامی را مورد بررسی قرار دادند و در رابطه علت‌های حضور و عدم حضور او در این مسابقات صحبت کردند. دنیای بدنسازی اخیراً دچار تغییرات قابل توجهی شده است. بیگ رامی در مستر المپیا 2022 نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و نیک واکر و درک لانسفورد و هادی چوپان برای عنوان قهرمانی این مسابقات با یکدیگر رقابت کردند. گرگ ایرانی در پایان قهرمانی را به خانه برد و این موضوع تعجب بسیاری از طرفداران بدنسازی را به خود جلب کرد؛ چراکه چوپان در گذشته به‌عنوان بدنساز دسته 212 پوند رقابت می‌کرده است. بیگ رامی نیز نتوانست از عنوان خود دفاع کند و در پایان در جایگاه پنجم قرار گرفت. او پس از اتمام این رقابت‌ها، این اطمینان را به طرفدارانش داد که به هیچ عنوان قصد کناره‌گیری ندارد. چند ماه پیش، سی و پنجمین دوره رقابت‌های آرنولد کلاسیک برگزار شد و واکر با بدنی فوق‌العاده در این مسابقات حضور پیدا کرد. با این حال، سامسون داودا نیز با فیزیکی باورنکردنی وارد این رقابت‌ها شد و مدال طلا را از آن خود کرد. با وجود اینکه افراد بسیاری از نتیجه این مسابقات انتقاد کردند، نیک واکر شکست خود را پذیرفت. بیگ رامی نیز عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت اما در نهایت در جایگاه چهارم قرار گرفت. 5 ماه تا مستر المپیا ۲۰۲۳ / قهرمانی جدید یا دفاع هادی چوپان از عنوان قهرمانی؟ سارسف مدتی پیش در رابطه با عملکرد سامسون داودا صحبت کرد. او اظهار کرد که داودا برای رقابت در آرنولد کلاسیک، برای اولین بار از ترنبولن استفاده کرد و نتیجه فوق‌العاده‌ای از آن گرفت. با توجه به قهرمانی داودا در آرنولد کلاسیک، او هم‌اکنون جدی‌ترین رقیب چوپان در مستر المپیا 2023 به شمار می‌آید.

آیا بیگ رامی در مستر المپیا 2023 شرکت خواهد کرد؟

از آنجایی که بیگ رامی نتوانست از عنوان قهرمانی خود در مستر المپیا 2022 دفاع کند، شایعات مختلفی در رابطه با حضور یا عدم حضور او در مستر المپیا 2023 مطرح شده است. سارسف باور دارد که بیگ رامی در مستر المپیا 2023 شرکت نخواهد کرد. او گفت:
او همان بیگ رامی‌ که ما می‌شناختیم، نیست. سایز او هم‌اکنون ایکس لارج است، نه سه ایکس لارج! او هم‌اکنون احتمالاً تمرینات را کنار گذاشته و درحال انجام ریکاوری است. با این حال، بدن او بازهم خوب بود اما ما از او انتظار داریم که او به‌عنوان یک غول بزرگ ظاهر شود و از تمام افراد حاضر در صحنه بزرگ‌تر به‌نظر بیاید. او در مستر المپیا 2022 اینگونه نبود، سامسون به بزرگی او بود یا حتی شاید بتوانم بگویم که از او بزرگتر بود!
5 ماه تا مستر المپیا ۲۰۲۳ / قهرمانی جدید یا دفاع هادی چوپان از عنوان قهرمانی؟ استیو واینبرگر، سر داور فدراسیون جهانی بدنسازی و تناسب اندام، در پادکست اخیر «The Menace» حضور پیدا کرد. او به بیگ رامی توصیه کرد که اگر می‌خواهد برای مدت طولانی‌تری رقابت کند و عملکرد بهتری را از خودش به نمایش بگذارد، نباید در مستر المپیا 2023 شرکت کند. ازطرف دیگر، با توجه به اینکه ممکن است که سلول درمانی بیگ رامی و نتایج آن تا شش ماه مشخص نشود، بهتر است که او مدتی از بدنسازی کناره‌گیری کند و به ریکاوری بپردازد. سارسف در ادامه گفت:
استیو واینبرگر در مصاحبه اخیرش به او توصیه کرد که بهتر است تا کمی به خودش استراحت دهد و عضلات از دست رفته را دوباره به‌دست بیاورد. من این موضوع را تأیید یا رد نمی‌کنم. اما با این حال، او هنوز باید روی عضلات سه سر بازو، پشت و سرشانه‌هایش کار کند. او 38 سال سن دارد. من فکر می‌کنم که او به هیچ عنوان در مستر المپیا 2023 شرکت نخواهد کرد.

عملکرد سامسون داودا در مستر المپیا 2023 چطور خواهد بود؟

سارسف اظهار کرد که سامسون داودا تمرینات خود را برای مستر المپیا آغاز کرده است. او در این رابطه گفت:
سامسون پکیج بسیار خوبی دارد. او حدود 136 کیلوگرم وزن دارد. او کمی از وزنش را کم کرده؛ چراکه قصد داشت مدتی استراحت کند. با این حال، او به‌تازگی تمرینات خود را برای مستر المپیا 2023 شروع کرده است. بدن سامسون ترکیبی از عضلات محکم، ضخیم، متناسب و حجیم است. او قطعاً مشکلات زیادی را برای رقبای خود به وجود خواهد آورد. او هم‌اکنون به اندازه نیک واکر انگیزه دارد و من فکر می‌کنم که او حتی می‌تواند قهرمان شود.
سارسف در رابطه با ضعف‌های احتمالی داودا صحبت کرد و اظهار کرد که او حتماً باید روی عضلات پشتش کار کند. داودا اخیراً در مصاحبه‌ای با «Muscular Development» حضور پیدا کرد و اظهار کرد که می‌تواند لانسفورد و هادی چوپان را شکست دهد. سارسف در رابطه با ضعف و مشکلات احتمالی داودا گفت:
نمی‌توانیم اسم آن را ضعف بگذاریم اما او هنوز باید روی ضخامت عضلات پشتش کار کند. عضلات پشت بسیار مهم هستند، نمی‌دانم که این عضلات چقدر در انتخاب قهرمان توسط داورها مؤثر هستند اما قطعاً تأثیر به‌سزایی خواهند داشت. او پیش از این نیاز داشت تا ضخامت عضلات سرشانه‌اش کمی افزایش پیدا کند و این اتفاق افتاد. اما عضلات پشت او باید پهن‌تر و ضخیم‌تر باشند. برای اینکه او بتواند با درک لانسفورد که از پشت عضلات بسیار متناسبی دارد رقابت کند یا بتواند مقابل هادی چوپان که از عضلات قسمت جلویی بدنش بسیار فوق‌العاده هستند، حرفی برای گفتن داشته باشد، باید عضلات پشتش را ضخیم و پهن‌تر کند.
5 ماه تا مستر المپیا ۲۰۲۳ / قهرمانی جدید یا دفاع هادی چوپان از عنوان قهرمانی؟ کاتلر توضیح داد که عضلات پشت، مانند گذشته نمی‌توانند باعث قهرمانی بدنسازان در رقابت‌های مختلف شوند و همچنین عنوان کرد که عضلات پشت او در دوران حرفه‌ای خودش، مانند سایر بدنسازان خوب نبود. او گفت:
دیگر نمی‌توان با تنها عضلات پشت به قهرمانی رسید و باید گزینه‌های زیادی را روی میز بگذارید. شاید بتوانم بگویم که من در دوران حرفه‌ای خود بهترین عضلات پشت را نداشتم اما عضلاتم بسیار پهن و ضخیم بودند. همچنین از لحاظ تناسب اندام نیز در فیگورهای مختلف برتری‌های زیادی داشتم.
علاوه‌بر سارسف و کاتلر، باب سیچریلو نیز در رابطه با مستر المپیا 2023 و نتایج احتمالی آن صحبت کرده است. باب باتوجه به عملکرد خوب داودا در اوهایو باور دارد که او می‌تواند شرایط سختی را برای هادی چوپان و درک لانسفورد رقم بزند. تنها 5 ماه تا مستر المپیا 2023 باقی مانده و طرفداران مشتاقانه منتظر برگزاری این رقابت‌ها هستند. باتوجه به آپدیت بدنی هادی چوپان، می‌توان متوجه شد که او می‌خواهد به هر قیمتی که شده، از قهرمانی خود دفاع کند. بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...