تمجید ریچ گاسپاری از کریس بامستد؛ هیچ بدنسازی در فیزیک کلاسیک به او نزدیک نیست

ریچ گاسپاری در پادکست اخیر خود درمورد کریس بامستد و 4 دوره قهرمانی وی در دسته کلاسیک فیزیک مسترالمپیا صحبت کرده است.
کدخبر (190102) | 16 خرداد 1402 | ساعت 15:37
0 520
تمجید ریچ گاسپاری از کریس بامستد؛ هیچ بدنسازی در فیزیک کلاسیک به او نزدیک نیست
ریچ گاسپاری در پادکست اخیر خود درمورد کریس بامستد و 4 دوره قهرمانی وی در دسته کلاسیک فیزیک مسترالمپیا صحبت کرده است.

به گزارش سرخ نیوز، ریچ گاسپاری بدنساز کهنه‌کار و محبوبی است که معمولاً نظرات خود را در مورد بدنسازان مختلف ابراز می‌کند و اخیراً در پادکست «Fitness Fame & Fortune» در کنار جان رومانو درمورد کریس بامستد و 4 دوره قهرمانی وی در دسته فیزیک کلاسیک مسترالمپیا صحبت کرده است. ریچ گاسپاری از فرم کریس بامستد انتقاد کرد و آنچه را که او برای کسب عنوان بخش آزاد مردان مستر المپیا لازم دارد، به اشتراک گذاشت.

قهرمانی کریس بامستد در مستر المپیا

پس از اینکه کریس بامستد توانست در سال 2019 عنوان قهرمانی دسته فیزیک کلاسیک مستر المپیا را به‌دست آورد، دیگر هیچ بدنسازی نتوانسته به جایگاه او نزدیک و از نظر شرایط بدنی هم‌تراز وی شود. شکم عضلانی، بدن x-frame و فرم مناسب او، ترکیبی فوق‌العاده را روی صحنه ایجاد کرده است. کریس بامستد پیش از اینکه در رقابت‌های سال گذشته مستر المپیا در لاس وگاس حضور پیدا کند، تصمیم گرفت همکاری خود با یایین والیر را قطع کند تا در فاصله 12 هفته تا شروع مسابقات، به هنی رامبد مربی بزرگ دنیای بدنسازی بپیوندد. پس از فروکش کردن تب و تاب مسابقات مستر المپیا 2022، هواداران متوجه شدند که بامستد در حالی در این دوره از مسابقات هم به قهرمانی رسیده که در حین رقابت، از ناحیه عضلات بازو دچار پارگی بوده و او با فداکاری بالقوه‌ای توانسته چهارمین قهرمانی متوالی خود را کسب کند. این خبر کاملاً برای هواداران این بدنساز غول‌پیکر، غافلگیرکننده و تعجب‌آور بود. با این حال، کریس بامستد اخیراً عنوان کرده است که در تلاش است تا پنجمین عنوان خود را تصاحب کند.

انتقال بامستد به بخش آزاد فیزیک مستر المپیا

با توجه به محبوبیت بامستد در میان هواداران و در رسانه‌های اجتماعی، گمانه‌زنی‌هایی درخصوص احتمال انتقال او به بخش آزاد مردان مطرح شده است. اوایل سال جاری این بدنساز اعلام کرده بود که اگر مسابقات بخش آزاد آرنولد کلاسیک دو هفته پس از مستر المپیا برگزار شود، او به حضور در این دسته فکر خواهد کرد. حالا ریچ گاسپاری آخرین کارشناسی بوده که درمورد احتمال موفقیت بامستد در بخش آزاد مردان صحبت کرده و عنوان داشته که اگر او حدود 18 کیلوگرم به وزن خود اضافه کند، می‌تواند در این بخش به موفقیت برسد. تمجید ریچ گاسپاری از کریس بامستد؛ هیچ بدنسازی در کلاسیک فیزیک به او نزدیک نیست

نظر ریچ گاسپاری نسبت به کریس بامستد

به گفته ریچ گاسپاری بدنسازی که در دسته فیزیک کلاسیک شرکت می‌کنند، با کمبود توده عضلانی و ظاهری فوق‌العاده مواجه هستند. در نقد شرایط بدنی کریس بامستد، او بر این باور است که بازوهای بامستد نقطه ضعف وی محسوب می‌شوند.
حتی در بخش فیزیک کلاسیک هم شرایط به گونه دیگری بود. نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم اما شما به بدن من، زمانی که قهرمانی مسابقات پرو ورلدز سال 1986 را به‌دست آوردم، نگاه کنید. مهم‌تر از همه چیز، توده عضلانی بود. حالا به بدنسازان فعلی که در بخش کلاسیک فیزیک قهرمان می‌شوند، نگاه کنید. آن‌ها آن ظاهر دیوانه‌کننده را در اختیار ندارند. آن‌ها دارای تقارن با کمر کوچک هستند. شما کریس بامستد را می‌بینید که کمر کوچکی دارد. تنها نقطه ضعفی که کریس دارد، بازوهای کوچکش است. از نظر سایز بازو او مشکل دارد اما از نظر عضله دو سر جلویی واقعاً عالی است. وقتی بامستد قفسه سینه خود را حجیم می‌کند، شرایط خوبی دارد و پاهایش هم خوب به نظر می‌رسد اما متأسفانه او بازوهای بزرگی ندارد و این کارش را در بخش آزاد مردان دشوار می‌کند. من او را در پیتسبورگ پرو دیدم. از او پرسیدند که آیا قصد رفتن به مسابقات بخش آزاد را دارد یا خیر، او پاسخ داد: «دیوانه‌ای؟» چگونه می‌توانم به این دسته بروم؟ خوشحالم زمانی در این ورزش فعالیت داشتم که دسته فیزیک کلاسیک بزرگ بود و من فقط با شکل ظاهری یک بدنساز کلاسیک مطابقت داشتم و به‌دلیل قد و وزنم در اندازه خاصی به نظر می‌رسم که هنوز هم در بخش فیزیک کلاسیک چشمگیر است و به همین دلیل است که من برنده آن رده هستم.
با توجه به شرایط ژنتیکی و نحوه بدنسازی فعلی، ریچ گاسپاری نظر خود را درمورد نحوه دستیابی کریس بامستد به مدال طلای بخش آزاد مردان را عنوان کرده است.
او حداقل به 18 کیلوگرم وزن اضافه نیاز دارد تا بتواند قهرمان مستر المپیا شود. خودش هم به همین مسئله‌ اذعان داشته و عنوان کرده است که برای اینکه بتواند با بدنسازان بخش آزاد مردان رقابت کند، باید این وزن را به‌دست آورد و نمی‌داند وقتی وزنش را همین مقدار بالا برد، چطور متوجه شود که بدن خوبی دارد؟ چراکه وقتی شما یک عضله را به‌دست می‌آورید، ممکن است همانطور که تصور کرده‌اید، به نظر نرسید.ممکن است مشابه به نظر نرسد. بامستد از خودش می‌پرسد چرا باید بدنم را در این شرایط قرار دهم، در حالی که در دسته خودم واقعاً خوب عمل می‌کنم؟ این مسئله من هم است. من خوش‌شانس بودم که در این زمان به‌دنیا آمدم. کریس بامستد کاملاً بر همه چیز مسلط است. من فکر می‌کنم او دوباره بتواند برنده شود.
ریچ گاسپاری در ادامه گفته:
او 4 قهرمانی دارد و پنجمی را هم کسب خواهد کرد؛ چراکه هیچ بدنساز دیگری با مفاصل کوچک، ترقوه پهن، کمر کوچک، شکم عضلانی و پاهای بزرگ وجود ندارد که به بامستد نزدیک شود. تنها نقطه ضعفی که می‌بینم این است که او بازوهای بزرگی ندارد. بازوهایش بد نیستند اما برای رقابت در بخش آزاد باید آن‌ها را تقویت کند.
ریچ گاسپاری می‌گوید بامستد به‌دلیل ساختار استخوانی، کمر کوچک و ترقوه‌های پهنش در این دسته موفق شده است. ریچ هنگام مقایسه این بدنساز کانادایی با آرنولد شوارتزنگر گفت که بامستد فاقد کاریزما است اما با شخصیت محبوبش آن را جبران کرده است.
او در اینستاگرام 17 میلیون دنبال‌کننده دارد. این یک مسئله عجیب است؛ چراکه در دنیای بدنسازی هیچ کسی چنین تعدادی از دنبال‌کننده را ندارد. او پر زرق و برق، کاریزماتیک نیست. او خودش است و نمی‌توانم چیزهای بدی درباره او بگویم. بامستد کمی خسته‌کننده است. او مانند آرنولد نیست، آرنولد بسیار کاریزماتیک بود. کریس بامستد کاریزماتیک نیست، من چیزی علیه او نمی‌گویم. برای اینکه واقعاً در بدنسازی کلاسیک خوب به نظر برسید، به ساختار استخوانی کوچک، کمر کوچک، ترقوه پهن نیاز دارید. عوامل زیادی وجود دارد که یک بدنساز کلاسیک خوب را می‌سازد. شما نمی‌توانید از جی کاتلر، یک بدنساز فیزیک کلاسیک خوب بسازید.
تمجید ریچ گاسپاری از کریس بامستد؛ هیچ بدنسازی در کلاسیک فیزیک به او نزدیک نیست اخیراً باب سیچریلو مجری رویدادهای بدنسازی، پیش‌بینی مشابهی در مورد کریس بامستد داشت. او تصریح کرده است که کریس بامستد با 9 کیلوگرم وزن اضافی، می‌تواند به یک تهدید جدی در بخش آزاد مردان تبدیل شود. به اعتقاد سیچریلو، این بدنساز می‌تواند در صورت داشتن چنین شرایطی، سامسون داودا و بیگ رامی و نیک واکر را به دردسر بیندازد. ریچ گاسپاری تنها بدنساز کهنه‌کاری نیست که شرایط کریس بامستد را مورد ارزیابی قرار داده است. چندی پیش آرنولد شوارتزنگر پیشنهاد داده بود که قهرمان دسته فیزیک کلاسیک به جای قهرمان بخش ازاد مردان باید به عنوان مستر المپیا معرفی شود. جدیدترین خبرهای ورزش بدنسازی:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...