کریس بامستد در دسته آزاد؟ / از مقایسه با آرنولد تا بررسی هیولاهای دسته اوپن با CBUM

کریس بامستد بااینکه قصد دارد در مسابقات مستر المپیا 2023 از عنوان قهرمانی خود در دسته فیزیک کلاسیک دفاع کند، اما شاید در آینده به دسته آزاد نقل مکان کند.
کدخبر (213869) 08 مرداد 1402 | ساعت 10:42
1 884
کریس بامستد بااینکه قصد دارد در مسابقات مستر المپیا 2023 از عنوان قهرمانی خود در دسته فیزیک کلاسیک دفاع کند، اما شاید در آینده به دسته آزاد نقل مکان کند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، کریس بامستد مصمم است تا در مسابقات مستر المپیا 2023 یکبار دیگر از عنوان قهرمانی خود در دسته فیزیک کلاسیک دفاع کند. با این حال، Cbum می‌گوید که شاید در آینده به دسته آزاد نقل مکان کند. بامستد در مصاحبه اخیر خود با کریس ویلیامسون به بحث درباره ملزومات تغییر دسته در بدنسازی پرداخته است. او همچنین استانداردهای کنونی دسته فیزیک کلاسیک را نیز با دوره آرنولد شوارتزنگر مقایسه نموده است. در سال 2019 بود که کریس بامستد موفق شد در مسابقات مستر المپیا، قهرمان دو دوره قبلی این مسابقات، یعنی بریون آنسلی، را شکست دهد و پادشاه جدید دسته فیزیک کلاسیک لقب بگیرد. بامستد پس از این قهرمانی نیز به درخشش خود در رقابت‌های بدنسازی ادامه داد. خط‌بندی‌های عضلات Cbum، کاندیشنینگ خشک و عضلات پخته، شیپ بدنی بی‌نظیر و...، او را بدل به یکی از بزرگ‌ترین بدنسازان حال حاضر دنیا نموده‌اند. کریس بامستد قهرمان چهار دوره اخیر مستر المپیا در دسته فیزیک کلاسیک است. این موفقیت عظیم برای او، تنها به‌واسطه‌ی سخت‌کوشی، تعهد و دنبال نمودن برنامه‌های تمرینی سنگین حاصل شده است. آخرین قهرمانی بامستد در مسابقات مستر المپیا 2022 رقم خورد. این دستاورد زمانی بزرگ‌تر جلوه می‌کند که بدانیم این بدنساز کانادایی، با پارگی در ناحیه عضله جلوبازو در این مسابقات حاضر شده بود.

کریس بامستد از احتمال نقل مکان به دسته آزاد می‌گوید؛ مصاحبه مفصل قهرمان مستر المپیا با کریس ویلیامسون کریس بامستد پیش از این نیز یکی دو باری درخصوص احتمال نقل مکان خود به دسته آزاد سخن گفته بود. بامستد در اوایل سال جاری میلادی و در جریان یک پادکست مشترک با هنی رامبد گفته بود که اگر مسابقات آرنولد کلاسیک دو سه هفته پس از مسابقات مستر المپیا برگزار می‌شد، بدش نمی‌آید که در این مسابقات در دسته آزاد به رقابت بپردازد. این بدنساز 28 ساله یک‌بار نیز به بحث درباره رقابت با دوران اوج آرنولد شوارتزنگر پرداخته بود. بامستد جسورانه ادعا کرد که اگر شوارتزنگر با همان اندامی که با آن قهرمان مستر المپیا شده بود، اکنون با او به رقابت بپردازد، می‌تواند آرنولد را شکست دهد. پس از این بود که بسیاری از اسطوره‌های بدنسازی، ازجمله لی پریست، با این ادعای کریس بامستد مخالفت کردند.

Cbum و مقایسه دوران کنونی با عصر آرنولد شوارتزنگر

کریس بامستد معتقد است که هم دسته آزاد و هم دسته فیزیک کلاسیک در گذر سال‌ها توسعه یافته‌اند و رژیم‌هایی غذایی کارآمدتر، مکمل‌ها و داروهای بهبوددهنده عملکرد را در این توسعه حائز نقشی مهم می‌داند:
همه‌چیز در گذر زمان پیشرفت می‌کند. امروزه مکمل‌ها، داروهای بهبود عملکرد، رژیم غذایی، ریکاوری و همه‌چیز، نسبت به گذشته، مؤثرتر و کارآمدتر شده‌اند. همه‌چیز همواره حدود خود را گسترش می‌دهد. نگاهی به دسته آزاد بیندازید و ببینید که ابداً شرایط فعلی‌اش قابل قیاس با دهه‌های دور نیست.
کریس بامستد از احتمال نقل مکان به دسته آزاد می‌گوید؛ مصاحبه مفصل قهرمان مستر المپیا با کریس ویلیامسون
امروزه بدنسازانی را می‌بینیم که با 135 کیلو وزن، تنها 3 درصد چربی دارند. این‌ها هیولا هستند! هیولاهای واقعی! من وقتی از نزدیک این هیولاها را می‌بینم، تازه متوجه می‌شوم که نه‌خیر، این‌ها واقعاً انسان هستند! اما در زمان آرنولد، ما تنها بدنسازانی را می‌دیدیم که بالاتنه‌شان قدری بزرگ بود. پایین‌تنه آن‌ها چیز ویژه‌ای در خود نداشت. در اندام آن‌ها، خبری از تفکیک عضلانی هم نبود. تنها پر بودن عضلات و زیبایی اندام مطرح بود. امروزه دسته فیزیک کلاسیک نیز همین اهداف را دنبال می‌کند.
او در ادامه گفته:
حتی اگر بخواهیم دسته فیزیک کلاسیک کنونی را با دوران آرنولد شوارتزنگر مقایسه کنیم، می‌بینیم که دوران مدرن، دست بالا را دارد. اندام‌های کنونی در دسته فیزیک کلاسیک به‌مراتب نسبت به اندام بدنسازان دوره‌ی آرنولد باریک‌تر هستند. اندام‌های کنونی به‌شدت تفکیک‌شده‌تر هستند و درصد چربی‌شان نیز به‌مراتب کمتر است؛ تازه با همان وزن بدنسازان عصر آرنولد. گمان می‌کنم وزن آرنولد شوارتزنگر در دوران اوجش 109 کیلوگرم بود و وزن من هم در حال حاضر همین‌قدر است.
کریس بامستد در دسته آزاد؟ / از مقایسه با آرنولد تا بررسی هیولاهای دسته اوپن با CBUMکریس بامستد می‌گوید که اگرچه دوست داشت با آرنولد شوارتزنگر رقابت کند اما خوشحال است که در دوره کنونی به رقابت می‌پردازد:
من هرگز دلم نخواسته که به گذشته بازگردم. به‌نظرم دوره کنونی، کاملاً برای من و ظرفیت‌های من مناسب است و تا به اینجا توانسته‌ام در این دوره به موفقیت‌های بزرگی هم برسم. من حقیقتاً بسیار خوشحالم که در قرن بیست‌ویکم زندگی می‌کنم.

آیا کریس بامستد به دسته آزاد نقل مکان خواهد کرد؟

کریس بامستد می‌گوید که پیش از این، به تجربه یک چالش جدید در دسته آزاد فکر کرده است اما به‌جز مستر المپیا، هیچ رقابت دیگری نیست که دوست داشته باشد در آن شرکت کند:
بله، من به این موضوع فکر کرده‌ام. اما متأسفانه به‌جز مستر المپیا، رقابت دیگری نیست که اشتیاقی برای شرکت در آن داشته باشم. ترجیح من همیشه این بوده است که با بهترین‌ها رقابت کنم و خب اگر قرار باشد که با اندام کنونی‌ام در دسته آزاد مستر المپیا حاضر شوم، بعید می‌دانم که حتی بتوانم جزو ده نفر اول قرار بگیرم. وقتی در دسته فیزیک کلاسیک رقابت می‌کنید، مجبورید هم رژیم غذایی و هم سایر جزئیات کارتان را تعدیل و کنترل کنید تا بتوانید سر وزن باقی بمانید. اما اگر هیچ محدودیتی در این خصوص نداشتم، می‌توانستم اندامم را به سطح بهترین‌های دسته آزاد برسانم.
کریس بامستد می‌گوید که با یک سال تمرین بی‌وقفه، قادر خواهد بود به این هدف دست یابد:
دوست دارم ببینم که اندامم برروی استیج دسته آزاد چگونه می‌شود. یک سال به من فرصت دهید و پس از آن، قادر خواهم بود خودم را به جمع پانزده بدنساز برتر دسته آزاد برسانم.
کریس بامستد از احتمال نقل مکان به دسته آزاد می‌گوید؛ مصاحبه مفصل قهرمان مستر المپیا با کریس ویلیامسون کریس بامستد می‌گوید که اگر به دسته آزاد نقل مکان کند، تمریناتش همچنان بدون تغییر خواهد ماند، اما رژیم غذایی و مکمل‌های دارویی مصرفی‌اش، تغییرات زیادی خواهند داشت:
مجبور خواهم بود که وزنم را شدیداً بالا ببرم و بنابراین غذایم نیز به‌شدت بیشتر خواهد شد. البته تمریناتم همچنان به همین شکل باقی خواهد ماند اما رژیم غذایی‌ و مکمل‌های مصرفی‌ام به‌طور کل دگرگون خواهند شد.

تلاش CBUM برای افزایش قد

کریس بامستد می‌گوید که پیش از این، ازطریق استفاده از میز وارونه، قصد داشته است تا قد خود را افزایش دهد. Cbum می‌گوید که قد، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در دسته فیزیک کلاسیک است:
من قبلاً به جلسات طب مفصلی نیز می‌رفتم. آن‌ها دستگاهی دارند که ازطریق آن، در ستون فقرات کشش ایجاد می‌کنند. در نگاه اول بیشتر شبیه به یک ابزار شکنجه است. من مدتی از این ابزار شکنجه استفاده می‌کردم. در حال حاضر 185 سانتی‌متر قد دارم و به‌نظرم بهتر بود که چند سانتی‌متری بلندتر بودم. قد یکی از مهم‌ترین عامل‌های موفقیت در دسته فیزیک کلاسیک است.

ویدئو: کریس بامستد از مستر المپیا 2019 تا مستر المپیا 2022

در پایان این مصاحبه، کریس بامستد اشاره‌ای نیز به درصد چربی بدنش کرده است و گفته است که این میزان، احتمالاً بین چهار الی پنج درصد است:
من اخیراً درصد چربی بدنم را چک نکرده‌ام. من حتی تلاش نکرده‌ام که در این خصوص، حدسی زده باشم. اما اگر می‌خواهید حدس بزنم، می‌توانم بگویم که احتمالاً میزانش بین چهار تا پنج درصد باشد.
کریس بامستد در مسیر آماده‌سازی خود برای حضور در مستر المپیا 2023، همواره جزئیات پروسه تمرینی خود را با مخاطبانش به اشتراک گذاشته است. بامستد حتی جزئیات رژیم غذایی و نیز روتین صبحگاهی خود را هم در اختیار طرفدارانش گذاشته است.

صفحه بدنسازی سرخ‌نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


طرفداران بدنسازی همواره مشتاقند بدانند که بدنسازانی در حد و اندازه کریس بامستد، از کدام حرکات تمرینی‌ استفاده می‌کنند. Cbum در مصاحبه قبلی خود با کریس ویلیامسون گفته بود که اگر مجبور باشد تنها ده حرکت بدنسازی را انتخاب کند، کدام حرکت‌ها را انتخاب خواهد کرد. لیست انتخابی بامستد با واکنش‌های گسترده‌ای از جانب جامعه بدنسازی مواجه شد و حتی باعث شد که افراد دیگری نظیر جف کاوالیر و نیک واکر نیز لیست‌های خود را منتشر کنند. در فاصله سه ماه مانده به برگزاری مسابقات مستر المپیا 2023، کریس بامستد در تلاش است تا خود را برای کسب پنجمین عنوان قهرمانی متوالی در این مسابقات آماده کند. بامستد علی‌رغم تعهد خود به دسته فیزیک کلاسیک، در طی مدت اخیر، بارها از احتمال نقل مکان به دسته آزاد سخن گفته است. آخرین اخبار ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
این بچه خوشگل پشم آرنولد هم نمیشه آرنولد پدر بدنسازیه 52 سال پیش موقعی که هیچ امکاناتی وجود نداشت انقدر مکمل و استروئید عین الان وجود نداشت آرنولد بهترین بدن تاریخ رو ساخت که هنوزم میلیون ها بدنساز تو دنیا آرزوشونه بدنشون یه کم شبیه آرنولد بشه بعد این بچه خوشگل راحت میشینه رو صندلی میگه من از آرنولد بهترم فقط کافیه دور بازوی آرنولد و این بچه خوشگل رو با هم مقایسه کنید دیگه بحثی نمیمونه. بامستد کوچولو برو اول بازوهاتو بساز توی سال 2023 هنوز نتونستی به گرد پای آرنولد برسی.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...