ادی هال و جی کاتلر ؛ قوی ترین مرد جهان تحت نظر قهرمان چهار دوره مستر المپیا !

کدخبر (152232) | 17 اسفند 1401 | ساعت 14:44
0 458
ادی هال و جی کاتلر ؛ قوی ترین مرد جهان تحت نظر قهرمان چهار دوره مستر المپیا !
ادی هال که یکی از غول های رقابت های قوی ترین مردان جهان است اخیرا تمرینات سختی را برای تقویت عضلات پشت خود زیر نظر جی کاتلر انجام داده است.

گزارش زنده مستر المپیا ۲۰۲۳ بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

به گزارش سرخ نیوز، ادی هال اخیرا تمرینات سختی را برای تقویت عضلات پشت خود انجام داده است. ادی هال یکی از غول های رقابت های قوی ترین مردان جهان است و در این تمرین از جی کاتلر کمک گرفته است. ادی هال به دلیل قدرت بی سابقه اش می‌تواند با هر مربی ای در حرفه بدنسازی تمرین کند.

با این حال تمریناتی که کاتلر برای او در نظر گرفته بود بسیار سخت بودند و ادی هال برای انجام این تمرینات با تمام وجود خود تلاش کرد. او در سال 2017 به قدرتمند ترین مرد جهان تبدیل شد.هال در سال 2016 رکوردی خارق العاده را از آن خود کرد و در کل تاریخ این رقابت ها، به اولین کسی تبدیل شد که وزنه ای 500 کیلوگرمی را ددلیفت کرده است. برای انجام چنین کاری، قدرتمند بودن عضلات پشت بسیار حائز اهمیت است.

با این حال، چهار سال بعد، هافثور یولویس یکی از مهم ترین رقبای او، رکورد ادی هال را شکست و وزنه ای 501 کیلوگرمی را ددلیفت کرد. ادی هال برای مدت کوتاهی در حرفه بوکس نیز فعال بوده است. در این مدت کوتاه او توجه بسیاری از هواداران این حرفه را به خود جلب کرد. او مبارزه ای را مقابل یولیوس انجام داد و آن ها رقابت خود را از قوی ترین مردان جهان، به رینگ بوکس کشاندند.

این مبارزه به سنگین وزن ترین مبارزه تاریخ تبدیل شد و بسیاری از طرفداران برای آن لحظه شماری می‌کردند. ادی هال نتوانست رضایت داوران را در این مبارزه به دست بیاورد و در نهایت با تصمیم آن ها از یولیوس شکست خورد. با این حال هر دوی آن ها مورد تحسین هواداران قرار گرفتند. ادی هال و جی کاتلر ؛ قوی ترین مرد جهان تحت نظر قهرمان چهار دوره مستر المپیا ! هال که هم در قوی ترین مردان جهان و هم در بوکس فعالیت داشته، هم اکنون به بدنسازی علاقه مند شده است و می‌خواهد توانایی های خود را در این حرفه محک بزند. او می‌خواهد تا در پایان سال 2024 در یکی از رقابت های بدنسازی شرکت کند. او از همین حالا تمرینات خود را برای شرکت کردن در این رقابت ها شروع کرده است. ادی هال برای یادگیری جزئیات تمرینات بدنسازی، در چند ماه گذشته از جیمی کریستین جوهال یکی از بدنسازان حرفه ای در این عرصه کمک گرفته است. هم اکنون، جی کاتلر مربیگری این غول بزرگ را به عهده گرفته و او را در انجام تمرینات پشت راهنمایی کرده است. کاتلر یکی از بزرگ ترین و بهترین بدنسازان تاریخ است و در طول دوران حرفه ای خود موفق شد تا چهار قهرمانی در مستر المپیا را به دست بیاورد. کاتلر پس از سال ها تلاش و پشتکار، رونی کلمن را در سال 2006 کنار زد و پس از آن سه بار از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد. رونی کلمن حریف او، 8 بار قهرمانی مستر المپیا را از آن خود کرد و شاید بتوان او را بهترین بدنساز تاریخ در نظر گرفت. این بدنساز 49 ساله در سال 2013 بازنشسته شد اما همچنان فیزیک فوق العاده خود را حفظ کرده است. او اخیرا به ادی هال پیوسته تا او را در انجام تمرینات عضلات پشت، راهنمایی کند. ویدیویی این جلسه تمرینی در کانال یوتیوب شخصی ادی هال منتشر شده است. در اینجا به جزئیات این تمرین خواهیم پرداخت.

تمرینات ادی هال با مربیگری جی کاتلر

کاتلر، کنجکاوی هال را در یادگیری حرفه های مختلف تحسین کرد. مربیگری این جلسه تمرینی به عهده کاتلر 49 ساله بود و تمرینات سختی را برای او در نظر گرفته بود. کاتلر اظهار کرد:

وقتی که من در باشگاه در دوران حرفه ای خودم تمرین می‌کردم، حس می‌کردم که می‌توانم از دیوار عبور کنم چون عضلات پشتم بسیار قوی شده بودند. نکته اصلی تکرار حرکات مختلف است. باید در جهات و زاویه های مختلف عضلات را منقبض کنیم تا تمام قسمت های عضلات تقویت شوند.

پس از این، هال را تمرینات خود را آغاز کرد و کاتلر جزئیات تمرینات مختلف را در طول این جلسه تمرینی توضیح داد.

ادی هال و جی کاتلر ؛ قوی ترین مرد جهان تحت نظر قهرمان چهار دوره مستر المپیا !

زیربغل سیمکش از جلو

هال این جلسه را با این تمرین آغاز کرد. او این تمرین با دستگاه انجام داد و در این حین، کاتلر توضیحات مورد نیاز این تمرین را شرح داد. او گفت:

می‌دانم که این وزنه خیلی سنگین نیست اما ما می‌خواهیم روی انقباض عضله کار کنیم. باید انقباض عضلات زیربغل به خوبی انجام شود. باید به آن ها فشار وارد شود. پس باید حرکت را به آرامی انجام دهی، نه اینکه فقط وزنه را بالا و پایین ببری.

کاتلر سه ست با تکرار 12 را برای هال در این تمرین در نظر گرفت. همچنین به او گفت که وزنه ها را به آرامی سنگین تر کند و بین هر ست 45 تا 60 ثانیه استراحت کند. به عقیده کاتلر، برای جلوگیری از کشش بیش از حد ساعد، هال باید از تسمه استفاده کند. این اسطوره در حین این جلسه از تجربیات خود در مورد تمرینات پشت صحبت کرد. او اظهار کرد:

من کمر عریضی داشتم، یکی از نکات منفی من بود. برای همین باید عضلات زیر بغل خود را بسیار تقویت می‌کردم. یعنی باید با عریض کردن عضلات زیربغل خودم، کمر خودم را باریک تر نشان می‌دادم. به همین دلیل این تمرین را زیاد انجام می‌دادم. حرکت اره ای دمبل تک دست نیز بسیار خوب بود و عضلات زیر بغل به حالت V در می‌آورد.

ادی هال سه ست از این تمرین را با تسمه انجام داد و سپس به سراغ تمرین بعدی رفت.

اره ای دمبل تک دست

کاتلر برای تمرین دوم، «اره ای دمبل تک دست» را برای هال در نظر گرفته بود. برای به وجود آوردن حالت V، این تمرین بسیار مفید است. هال چند ست از این تمرین را انجام داد. جی کاتلر در مورد هال اظهار کرد:

او بهترین بدنساز این باشگاه است!

جی کاتلر در مورد هال اظهار کرد:

زیربغل سیمکش از جلو دست برعکس

یکی دیگر از تمریناتی که کاتلر برای عضلات لت او در نظر گرفته بود، این تمرین است. با این حال، کاتلر به جای تمرین «زیربغل با هالتر»، تمرین «زیربغل سیمکش از جلو دست برعکس» را در نظر گرفته بود چراکه «زیربغل با هالتر» برای عضلات جلوبازوی هال خطرناک بود. هال سه ست از این تمرین را انجام داد و به سراغ تمرین بعدی رفت.

زیر بغل قایقی

تمریناتی که باعث انجام حرکت های عمودی می‌شوند، عضلات پشت را عریض تر می‌کنند. با این حال، تمریناتی مثل «زیر بغل قایقی» که باعث انجام حرکت های افقی می‌شوند، ضخامت عضلات پشت را افزایش می‌دهند. در نتیجه، برای اینکه عضلات پشت در تمام جنبه ها تقویت شوند، باید هر دو نوع این تمرینات را در برنامه خود داشته باشید. کاتلر اذعان کرد:

این تمرین برای افزایش ضخامت عضلات پشت است و تمرکز را روی افزایش ضخامت آن ها قرار می‌دهد. ضخامت عضلات از جلو به عقب. در فیگورهایی که از طرفین گرفته می‌شوند، باید ضخامت عضلات پشت را به خوبی نشان دهید.

ادی هال پس از انجام چند ست از این تمرین با دستگاه، تمرین بعدی را انجام داد.

هالتر دست برعکس با دستگاه

این آخرین تمرینی بود که جی کاتلر برای ادی هال در نظر گرفته بود. ادی هال این تمرین را با دستگاه انجام داد و با وزنه های نسبتا سبک شروع کرد. او چند ست از این تمرین را انجام داد و با اتمام این این تمرین، جلسه تمرینی برای عضلات پشت نیز به اتمام رسید. در مجموع، تمرینات این جلسه عبارتند از:

  • زیربغل سیمکش از جلو
  • اره ای دمبل تک دست
  • زیربغل سیمکش از جلو دست برعکس
  • زیر بغل قایقی
  • هالتر دست برعکس با دستگاه

ادی هال دو سال برای تبدیل شدن به یک بدنساز حرفه ای فرصت دارد و می‌تواند از این دو سال برای ایجاد تغییرات مختلف در بدن خود استفاده کند. شکی نیست که ادی هال در صورت ادامه دادن تلاش های خود زیر نظر اسطوره هایی چون جی کاتلر، قطعا بسیاری از رقبای خود را شکست خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...