بهروز تابانی ؛ از مشکلات ویزا تا حواشی استیج رومانی و شایعه اختلاف با هادی چوپان

کدخبر (231838) | 30 آبان 1402 | ساعت 22:02
0 515
بهروز تابانی ؛ از مشکلات ویزا تا حواشی استیج رومانی و شایعه اختلاف با هادی چوپان
بهروز تابانی در یک گفت‌وگوی مفصل به بررسی اتفاقات مستر المپیا 2023 و استیج رومانی پرو 2023 پرداخته است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بدون هیچ تردیدی بهروز تابانی یکی از پر سر و صداترین چهره‌های بدنسازی ایران در حال حاضر است.

این بدنساز حرفه‌ای ایرانی که حضور در دو مستر المپیای اخیر را به دلیل عدم صدور ویزا از دست داده، اخیرا در مسابقات رومانی درخشان ظاهر شد و سامسون داودا نفر سوم مستر المپیا را به چالش کشید.

با وجود دومی در استیج رومانی، بهروز تابانی در این مسابقات به شدت مورد توجه رسانه‌های بین المللی قرار گرفت و رسانه‌های بزرگ و پادکست‌های چهره‌های سرشناس بدنسازی به تمجید از پکیج بدنی هرکول ایرانی در بخارست پرداختند.

بهروز تابانی اخیرا در گفت‌وگویی با رسانه بدنسازی بشیر آنلاین در بستر اینستاگرام، به سوالات مختلفی پاسخ داده، گفت‌وگویی که وحید اکبرزاده مربی شناخته شده ایرانی و از چهره‌های نزدیک به بهروز تابانی نیز در آن حضور داشته و در ادامه مروری خواهیم داشت به این صحبت‌ها.

توضیح بهروز تابانی درباره ویزای آمریکا

نام بهروز تابانی با معضل عدم صدور ویزا عجین شده است. او دو مستر المپیا را به همین دلیل در شرایطی از دست داده که جواز حضور در آن را در اختیار داشته، و این در حالی است که او مسابقات انتخابی دیگری را هم به دلیل مشابه از دست داده و در واقع مهم‌ترین معضل این روزهای بهروز تابانی، نه تمرینات دشوار، نه مصدومیت‌ها، نه رژیم سخت، بلکه همین موضوع آزاردهنده ویزا است.

تابانی در ابتدای صحبت‌های خود درباره مشکلات ویزا صحبت کرده و روند پیگیری ویزای آمریکا را از ابتدا توضیح داده است.

بعد از قهرمانی در رومانی (سال 2022) برای ویزای آمریکا رومانی اقدام کردم و مدارکم کامل بود. برخی مدعی شدند که به دلیل خدمت در سپاه ویزای بنده به مشکل خورده که این موضوع اصلا صحت ندارد و سربازی بنده در ارتش بوده است. درخواست ویزای من رد نشده بلکه در مرحله FBI چک باقی مانده. بار اول و بلافاصله بعد از مسابقات رومانی از طریق سفارت آمریکا در دبی اقدام کردم و جوابی نگرفتم. چند ماه بعد و بعد از قهرمانی در برزیل مجددا از طریق سفارت آمریکا در دبی اقدام کردم و جوابی نگرفتم. در مرحله بعدی از طریق سفارت آمریکا در ارمنستان پیگیر شدم که به بنده گفتند چون پرونده شما در مرحله FBI چک باقی مانده تنها کاری که می‌توان انجام داد صبر کردن است.

بهروز تابانی بعد از سفر بدون نتیجه به ارمنستان در فاصله کوتاهی که تا مستر المپیا 2023 باقی مانده بود بار دیگر راهی دبی می‌شود و تا برای سومین بار از آنجا بحث ویزای خود را پیگیری کند.

دوباره رفتم دوبی، دوباره مصاحبه کردند و بعد از آن که دیدند پرونده من در پروسه FBI چک باقی مانده به من گفتند که باید صبر کنم. من همم توضیح دادم که مسابقه‌ام نزدیک است و یک سال اخیر را در همین وضعیت بوده‌ام که در پاسخ گفتند حل این موضوع در اختیار ما نیست و باید منتظر بمانید. کپی پاسپورتم را نگه داشتند و گفتند تلاش می‌کنند در یه هفته خبر نهایی بدهند ولی در نهایت خبری نشد.

تابانی همچنین درباره نامه‌هایی که سران مستر المپیا از جمله دن سالومون، جیک وود و ... به سفارت آمریکا فرستادند و پیگیری‌هایی که میلوس سارسف در این باره داشت نیز مدعی شد که هیچ کدام از این اقدامات نتیجه‌ای نداشتند. در ادامه وحید اکبرزاده در این باره صحبت کرد و گفت:

پروسه FBI چک ممکن است تا سه سال هم طول بکشد ولی بعد از شش ماه می‌توان شکایت کرد تا پرونده مجددا بررسی شود. در این مدت کارهای زیادی کردیم، وکیلمان در آمریکا به یکی از سناتورها نامه زد و تلفنی پیگیری کرد و به آنها نیز همین جواب را دادند و گفتند تصمیم‌گیری در این باره به عهده واشنگتون است. ایمیل زدیم که درخواست ویزای بهروز را ریجکت کنند تا این پرونده بسته شود و بتوانیم دوباره اقدام کنیم. بهروز به دو سفارت‌خانه آمریکا هم رفت و در نهایت اتفاق مثبتی نیفتاد. روزهای آخر که بهروز در دبی بود این موضوع را پذیرفته بود، چرا که هر کاری که لازم بود را انجام داده بودیم. وحید بادپی خیلی راحت ویزا گرفت. بهروز همچنان ریجکت نشده و وکیل‌ها گفته‌اند که ویزای وی در نهایت صادر خواهد شد اما زمان آن مشخص نیست.

اکبرزاده در ادامه صحبت‌های خود درباره ویزای بهروز تابانی گفته:

این احتمال وجود دارد که بهروز تابانی حتی برای آرنولد کلاسیک ویزای آمریکا را دریافت کند. در این میان از فدراسیون بدنسازی گفتند که می‌توانیم ویزا بگیریم ولی در واقع آنها هم نمی‌توانستند کاری انجام دهند، حتی وزارت ورزش هم نمی‌توانست این کار را انجام دهد. اگر بهروز تابانی ویزای شینگن، کانادا، انگلیس یا ژاپن را داشت، این موضوع کمک بزرگی در صدور ویزای وی برای آمریکا بود. به همین دلیل از الان برای ویزای شینگن اقدام می‌کنیم که سال بعد این امتیاز را هم داشته باشیم. بهروز بدون هیچ مشکلی می‌تواند هر استیجی را ببرد.

بهروز تابانی: در رومانی 112 کیلوگرم وزن داشتم

بهروز تابانی در ادامه صحبت‌های خود مدعی شد که در مسابقات بدنسازی رومانی پرو 112 کیلوگرم وزن داشته و در کنار سامسون داودای 127 کیلوگرمی فیگور گرفته، اختلاف 15 کیلویی که وقتی به دو بدنساز در فیگورهای مشترک نگاه می‌کردیم چندان قابل مشاهده نبود و در واقع تابانی با 15 کیلوگرم وزن بیشتر و با کاندیشینی که میلوس سارسف آن را «کاندیشن ایرانی» نامیده سامسون داودا را به چالش کشیده بود.

تابانی درباره حفظ آمادگی بدنی در طول سال و به پیک رساندن بدن خود گفته:

من یک ورزشکار حرفه‌ای‌ هستم و باید سعی کنم بدنم را همیشه آماده نگه دارم. مشکلی در این مورد ندارم. از حدود 6 ماه پیش تمریناتم را شروع کردم و الان (حدود یک هفته بعد از استیج رومانی) هم حدود 80 درصد آمادگی دارم. همیشه طوری تمرین کردم که اگه قرار بود در مسابقه‌ای شرکت کنم، بتوانم در کمتر از یک ماه آماده شوم. این موضوع مشکلی برای من ندارد، مشکل اصلی ویزا و استراس‌های مربوط به آن است.

در ادامه وحید اکبرزاده درباره وضعیت فعلی بهروز تابانی و احتمال حضور وی در آمریکا و آرنولد کلاسیک 2024 در صورت صدور ویزا گفته:

بهروز کاملا آماده است و ما هم برای پشتیبانی از وی آماده‌ایم. هر زمان ویزای بهروز صادر شود بلافاصله او راهی آمریکا خواهد شد و تمام هماهنگی‌ها برای اقامت وی در آمریکا، تمرینات و مسائل جانبی وی انجام شده است. اگر ویزای آمریکا صادر شود او در مسابقاتی که به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود حضور خواهد یافت.

بهروز تابانی در ادامه این گفت‌وگوی اینستاگرامی درباره رقبای خود در استیج رومانی صحبت کرده و گفته:

انسان مغروری نیستم ولی اگر بخواهم واقعیت را بگویم، تمام رقبایم در رومانی از من ترسیده بودند. حتی سامسون به قدری استرس داشت که نزدیک‌ترین دوستانش هم نمی‌توانستند با وی صحبت کنند. حتی موقع اعلام نتایج هم مشغول دعا کردن بود تا قهرمان شود. مسئولین مسابقه رومانی برای بالا بردن سطح مسابقات از سامسون دعوت کرده بودند. وقتی که بدنسازی را این گونه دعوت می‌کنند بیشتر هوایش را دارند. من هم برای مسابقه پراگ دعوت شده بودم ولی نتوانستم در این مسابقه شرکت کنم. با میلوس که صحبت می‌کردم خیلی اصرار داشت که در این مسابقه حتما باید حضور داشته باشم. او به من گفت که مطمئنم این استیج را می‌بری ولی خب گرفتن ویزای چک در یک هفته ممکن نبود. 

بهروز تابانی و ژنتیک استثنائی 

وحید اکبرزاده درباره برنامه بعدی بهروز تابانی صحبت کرد و گفت در مرحله اول برای ویزای شینگن اقدام خواهیم کرد و بعد از آن برای ویزای آمریکا برنامه‌ریزی می‌کنیم. در ادامه این صحبت‌ها تابانی از دوران آغاز بدنسازی خود زیر نظر وحید اکبرزاده گفته:

از 17 سالگی مسابقه دادم و با وحید اکبرزاده شروع کردم. در مکزیک با مظاهر [تابانی] در رده سنی جوانان مسابقه دادیم. در رابطه با تاثیر ژنتیک تابانی‌ها صبحت‌های زیادی مطرح می‌شود، در این مورد باید بگویم بسیاری از بدنسازان ژنتیک خوب دارند ولی این کافی نیست. همه فاکتور ها کنار هم لازم است، ژنتیک خوب کنار ذهنی که قوی نباشد فایده‌ای نخواهد داشت. مسئله مهم‌تر ذهن است. در این مدت یک بار به خاطر خدمت سربازی نتوانستم مسابقه بدم و یه مدت هم به خاطر کرونا موفق به حضور در مسابقات نشدم. از سال 2021 در مسابقات حرفه‌ای شرکت کردم.

وحید اکبرزاده نیز در تکمیل صحبت‌های تابانی گفت:

مظاهر و بهروز هر دو ژنتیک خیلی خوبی دارند ولی کنار ژنتیک موارد دیگری هم هست. بهروز هوش خوب و نگاه حرفه‌ای دارد و به خاطر همین بی‌راهه نرفته است.

در ادامه بهروز تابانی در رابطه با افرادی که در فضای مجازی مدعی می‌شود که روزانه 3 کیلوگرم مصرف گوشت دارند صحبت کرد و گفت:

در روز نهایتا 1.2 کیلو گوشت (قرمز، مرغ، ماهی و بوقلمون) استفاده می‌کنم و بیشتر از این نمی‌توان خورد. مصرف بیش از حد گوشت کمکی نمی‌کند و رسیدن به کات با چنین با مصرف بیش از حد گوشت غیرممکن است. مصرف کالری باید طوری تنظیم شود که مشکلی برای کات شدن به وجود نیاورد.

بهروز تابانی و هادی چوپان اختلاف دارند؟

وحید اکبرزاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود به میلوس سارسف اشاره کرد و مدعی شد او در مستر المپیا 2023 به دلیل غیبت بهروز تابانی بسیار ناراحت بوده است. اکبرزاده همچنین مدعی شد که تابانی مدعی حضور در جایگاه‌های چهارم و پنجم مستر المپیا بوده و به نظر این مربی ایرانی، پکیج بدنی بهروز تابانی از هانتر لابرادا (نفر ششم مستر المپی 2023ا) بهتر بوده است. او در این باره گفته: 

بهروز می‌توانست در مستر المپیا حتی چهارم و پنجم شود و به نظرم از هانتر لابرادا هم آماده‌تر و کات‌تر بود. الان نگاه‌ها به سمت بالانس بدنی، کاندیشن و کات رفته است.

بهروز تابانی نیز در واکنش به شایعه اختلاف بین او و هادی چوپان صحبت کرد. تابانی بعد از مستر المپیا 2023 در ویدئویی از هادی چوپان گلایه کرده بود با این حال در این گفت‌وگو تاکید کرد که اختلافی وجود ندارد و شرایط هادی و استرس بالای او در روزهای قبل و حین مسابقه را درک کرده می‌کند. هر چند تابانی تاکید داشته که در جریان مستر المپیا 2023 ارتباطی با هادی چوپان نداشته است.

وحید اکبرزاده هم که مستر المپیا 2023 را از نزدیک تماشا کرده در این باره مدعی شد:

هادی برای کات شدن استرس بسیار زیادی داشت و در حال خودش نبود. و دائم از همه می پرسید که اولم؟  خیلی استرس داشت و طبیعی بود که یاد بهروز نباشد.

در خاتمه بهروز تابانی نیز در این باره مدعی شد:

از سال 1392 با هادی در ارتباط بوده‌ایم. نباید قضاوت کرد. هادی به قدری تحت فشار بود که نمی‌توانسته به چیز دیگری فکر کند. هیچ گلایه‌ای از هادی ندارم و کوچک همه ورزشکاران هستم. اسطوره‌هایی مثل بیتو، هادی چوپان، علی تبریزی. خودم را پیش این نفرات خیلی کوچک می‌دانم. هیچ وقت خودم را با این بزرگان مقایسه نکردم. امیدوارم هادی همیشه موفق باشد. اصلا بحث شخص نیست، هادی یک برند است، برند ایران مقابل آمریکا.

گفت‌ و گوی هنی رامبد و درک لانسفورد ؛ از افسردگی تا نحوه شکست دادن هادی چوپان در مستر المپیا 2023

گفت‌ و گوی هنی رامبد و درک لانسفورد ؛ از افسردگی تا نحوه شکست دادن هادی چوپان در مستر المپیا 2023

بیشتر بخوانید
30 آبان 1402 | ساعت 20:45
بیشتر بخوانید
خبر جذاب هنی رامبد ؛ احتمال حضور هادی چوپان در آرنولد کلاسیک جدی است

خبر جذاب هنی رامبد ؛ احتمال حضور هادی چوپان در آرنولد کلاسیک جدی است

بیشتر بخوانید
29 آبان 1402 | ساعت 18:51
بیشتر بخوانید
حمایت جی کاتلر از هادی چوپان ؛ من هم بودم همین کار را می‌ کردم!

حمایت جی کاتلر از هادی چوپان ؛ من هم بودم همین کار را می‌ کردم!

بیشتر بخوانید
29 آبان 1402 | ساعت 18:21
بیشتر بخوانید
این کودک دیوانه را جدی بگیرید؛ تمجید فلکس ویلر افسانه‌ای از نکزیلا

این کودک دیوانه را جدی بگیرید؛ تمجید فلکس ویلر افسانه‌ای از نکزیلا

بیشتر بخوانید
29 آبان 1402 | ساعت 13:00
بیشتر بخوانید
تعویض جایزه 400 هزار دلاری با جایزه 10 هزار دلاری؛ برنامه فشرده سامسون داودا تا مستر المپیا 2024

تعویض جایزه 400 هزار دلاری با جایزه 10 هزار دلاری؛ برنامه فشرده سامسون داودا تا مستر المپیا 2024

بیشتر بخوانید
29 آبان 1402 | ساعت 10:00
بیشتر بخوانید
واکنش تند علی نعمتی به سومی حامد عینی در مسابقات هند ؛ چه بر سر داوران آمده؟

واکنش تند علی نعمتی به سومی حامد عینی در مسابقات هند ؛ چه بر سر داوران آمده؟

بیشتر بخوانید
29 آبان 1402 | ساعت 03:00
بیشتر بخوانید
نتایج مسابقات بدنسازی شرو کلاسیک هند 2023 | قهرمانی ترنس رافین در رقابت میلی‌متری با علی فولادوند، دست ایرانی‌ها از جواز مستر المپیا کوتاه ماند

نتایج مسابقات بدنسازی شرو کلاسیک هند 2023 | قهرمانی ترنس رافین در رقابت میلی‌متری با علی فولادوند، دست ایرانی‌ها از جواز مستر المپیا کوتاه ماند

بیشتر بخوانید
28 آبان 1402 | ساعت 23:03
بیشتر بخوانید
گرگ ایرانی در حاشیه خلیج فارس ؛ بازگشت بی سر و صدای هادی چوپان به خاور میانه!

گرگ ایرانی در حاشیه خلیج فارس ؛ بازگشت بی سر و صدای هادی چوپان به خاور میانه!

بیشتر بخوانید
28 آبان 1402 | ساعت 18:43
بیشتر بخوانید
جی کاتلر : بهروز تابانی می‌توانست کاری را انجام دهد که من و رونی کلمن نتوانستیم + ویدئو با زیرنویس فارسی

جی کاتلر : بهروز تابانی می‌توانست کاری را انجام دهد که من و رونی کلمن نتوانستیم + ویدئو با زیرنویس فارسی

بیشتر بخوانید
28 آبان 1402 | ساعت 02:19
بیشتر بخوانید
نتایج مسابقات بدنسازی پراگ پرو 2023 | دومین قهرمانی متوالی سامسون داودا در پسا المپیا

نتایج مسابقات بدنسازی پراگ پرو 2023 | دومین قهرمانی متوالی سامسون داودا در پسا المپیا

بیشتر بخوانید
27 آبان 1402 | ساعت 23:55
بیشتر بخوانید
اعترافات رونی کلمن از قهرمانی‌ها، مصدومیت‌ها و مهمترین اتفاقات زندگی‌اش در برابر قویترین مرد جهان!

اعترافات رونی کلمن از قهرمانی‌ها، مصدومیت‌ها و مهمترین اتفاقات زندگی‌اش در برابر قویترین مرد جهان!

بیشتر بخوانید
27 آبان 1402 | ساعت 19:22
بیشتر بخوانید
تصویری نادر از آرنولد شوارتزنگر که دنیای بدنسازی را شگفت زده کرد!

تصویری نادر از آرنولد شوارتزنگر که دنیای بدنسازی را شگفت زده کرد!

بیشتر بخوانید
27 آبان 1402 | ساعت 19:04
بیشتر بخوانید
پیشنهاد جی کاتلر برای برگزاری مستر المپیا در یک روز؛ پیش داوری را به ظهر بیاورید!

پیشنهاد جی کاتلر برای برگزاری مستر المپیا در یک روز؛ پیش داوری را به ظهر بیاورید!

بیشتر بخوانید
27 آبان 1402 | ساعت 15:38
بیشتر بخوانید
شرو کلاسیک هند 2023 | رقابت علی شمس قمر و علی فولادوند با ترنس رافین، حامد عینی به دنبال جواز مستر المپیا 2024

شرو کلاسیک هند 2023 | رقابت علی شمس قمر و علی فولادوند با ترنس رافین، حامد عینی به دنبال جواز مستر المپیا 2024

بیشتر بخوانید
27 آبان 1402 | ساعت 00:57
بیشتر بخوانید
توضیح میلوس سارسف درباره غیبت بهروز تابانی در استیج‌های پراگ و ژاپن

توضیح میلوس سارسف درباره غیبت بهروز تابانی در استیج‌های پراگ و ژاپن

بیشتر بخوانید
26 آبان 1402 | ساعت 23:53
بیشتر بخوانید
قهرمانی گردن کلفت کلمبیایی در مسابقات آماتوری پراگ | نکزیلا به مصاف حرفه‌ای‌ها می‌رود؟

قهرمانی گردن کلفت کلمبیایی در مسابقات آماتوری پراگ | نکزیلا به مصاف حرفه‌ای‌ها می‌رود؟

بیشتر بخوانید
26 آبان 1402 | ساعت 23:14
بیشتر بخوانید
پراگ پرو 2023 | تاخت و تاز سامسون داودا ادامه دارد؟

پراگ پرو 2023 | تاخت و تاز سامسون داودا ادامه دارد؟

بیشتر بخوانید
26 آبان 1402 | ساعت 22:58
بیشتر بخوانید
تمرین ورزشی جو روگان و دواین جانسون بعد از متهم کردن او به استفاده از استروئید!

تمرین ورزشی جو روگان و دواین جانسون بعد از متهم کردن او به استفاده از استروئید!

بیشتر بخوانید
26 آبان 1402 | ساعت 23:00
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...