بهروز تابانی و پیشرفت کاملا محسوس/ هرکول ایرانی تشنه حضور در اورلاندو است + ویدئو

کدخبر (229832) | 04 مهر 1402 | ساعت 20:19
0 6543
بهروز تابانی و پیشرفت کاملا محسوس
بهروز تابانی بدنساز ایرانی دسته اوپن اخیرا ویدئویی از آپدیت بدنی خود را به اشتراک گذاشته است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بهروز تابانی بدنساز ایرانی دسته اوپن که با قهرمانی در مسابقات آرنولد کلاسیک برزیل 2023، مجوز حضور در مستر المپیا 2023 را کسب کرده، این روزها علی رغم مشکلاتی که در دریافت ویزای آمریکا داشته، به تمرینات سنگین خود ادامه می‌دهد.

بهروز سال گذشته مستر المپیا را به دلیل مشابه از دست داده بود و تا به امروز نیز مشکلات ویزای وی حل نشده و میلوس سارسف مربی وی در هفته‌های اخیر به دفعات به این موضوع اعتراض داشته است.

اینکه بگوییم مشکلات ویزا تاثیری در عملکرد بهروز تابانی نداشته به طور قطع گزاره‌ای غلط است، با این حال تلاش این بدنساز ایرانی برای حضور در بزرگترین استیج سال ادامه دارد. 

مستر المپیا 2023 از 11 تا 14 آبان در اورلاندو برگزار خواهد شد و تلاش بهروز تابانی برای حضور در این استیج و حل مشکلات ویزا تا آخرین لحظه ادامه خواهد داشت. 

پیشرفت بدنی خیره کننده بهروز تابانی

در دوران آماده سازی اخیر، استراتژی میلوس سارسف برای بهروز تابانی، افزایش حجم و وزن بوده و الان که کمتر از 40 روز به مستر المپیا باقی مانده و بدنسازان در دوره کات به سر می‌برند، می‌توانیم تصور کنیم که در صدور رفع مشکلات ویزای بهروز تابانی، او را با حجم بالاتر نسبت به استیج‌های پیشین روی صحنه ببینیم.

فیگور های پشت و بغل نقطه قوت بهروز تابانی است و ژنتیک خاص او، این بدنساز ایرانی را روی استیج متمایز می‌کند. در فیگور های پشت، کمر باریک، دستان حجیم و دلتوئید پر جزئیات وی قابل مشاهده است. عضلات همسترینگ فوق‌العاده حجیم در کنار ژنتیک خاص او در عضلات گلوت به همراه فیبر فوق‌العاده باسن از جمله موارد دیگری است که در پکیج بدنی بهروز تابانی می‌توانیم به آن اشاره کنیم.

فیگور های جانب، بهترین فیگور های بهروز تابانی است و دلیل اصلی آن، در پایین تنه، همسترینگ حجیم و فیبر باسن عالی به همراه کات بغل پای فوق‌العاده بهروز تابانی است که ترکیب آن، چشم‌ها را خیره می‌کند. در بالاتنه نیز وضعیت خوبی در کشیدگی عضلات سینه دارد و به این موارد می‌توانیم پکیج دست بهروز تابانی را هم اضافه کنیم که در واقع همیشه خوش فرم و حجیم دیده می‌شود.

در فیگور های جلو هم بهروز موفق شده کیفیت عضلات خود را بهبود ببخشد و قابل مشاهده است که چهار سر ران او حجم بیشتری گرفته و در فیگور های لت از جلو، ترکیب چهار سر ران حجم گرفته او با کمر باریک و دست‌های حجیم، X زیبایی به او می‌دهد.

بدنسازان ایرانی و سد لعنتی ویزا

نکته‌ای که برای ما نگران‌کننده بوده، این موضوع است که در فاصله کمتر از 40 روز مانده به مستر المپیا بهروز تابانی هنوز موفق به اخذ نوبت سفارت نشده و همه می‌دانیم که کوچک‌ترین استرسی تا چه حدی می‌تواند بدنسازان را دچار مشکل کند و کیفیت عضلانی آنها را کاهش دهد. سد ویزا بزرگترین مشکلی است که بدنسازان ایرانی با آن مواجه هستند و در حالی که در سایر نقاط جهان، بدنسازان تنها روی برنامه‌های تمرینی خود و ارتقای کیفیت عضلانی‌شان تمرکز می‌کنند، مسئله ویزا، بزرگترین مسئله‌ای است که ذهن بدنسازان ایرانی را به خود مشغول می‌کند. 

در واقع باید گفت که بدنسازان ایران چند جان اضافه و صبر ایوب دارند. تمرین، تغذیه و دارو تنها آیتم‌های لازم برای ساخت پکیج‌های بدنی بی‌نقص و ارتقای کیفیت عضلانی نیست. به این موارد باید فاکتورهایی چون آرامش اعصاب، تمرکز کامل بر روی بدنسازی، دوری از تنش و شرایط استرس‌زا را بیفزاییم. مسائلی که به نظر می‌رسد بر ورزشکار ایرانی حرامند و بارها شاهد آن بوده‌ایم که بدنسازان ایرانی و حتی ورزشکاران دیگر رشته‌ها برای حضور در مسابقات بین‌المللی در سراسر جهان، حتی تا روز قبل از آغاز، یکه و تنها برای اخذ مجوزهای لازم و حل مشکلات ویزا در تلاش بوده‌اند.

هنوز مدت زیادی از عدم صدور انگلیس برای پیمان ماهری پور قهرمان پاورلیفتینگ نگذشته و در سال‌های پیش نیز شاهد جا ماندن ورزشکاران ایرانی از مستر المپیا همچون هادی چوپان در سال 2018 و بهروز تابانی و وحید بادپی در سال گذشته بوده‌ایم. استرس مهلک‌ترین سم برای یک بدنساز است. ترشح هورمون کورتیزول ناشی از استرس در بدن یک بدنساز می‌تواند ویران کننده باشد. این کورتیزول لعنتی می‌تواند در عرض یک شبانه‌روز تمام تلاش‌هایی که یک بدنساز برای ساخت پکیج بدنی بی‌نظیر در طول سالیان متمادی کشیده است را بر باد دهد.

همین سال گذشته بود که یک تصادف ناخواسته در دبی، سرجیو اولیوا جونیور را به دردسر انداخت و باعث توقیف پاسپورت او به مدت دو ماه شد. این بدنساز آمریکایی در مصاحبه‌ای اذعان داشت که استرسی که در این مدت تحمل کرد بدن او را نابود کرده است. مسئله‌ای که کاملا واقعیت دارد و سرجیو نزدیک به یک سال است که در تلاش بوده تا کیفیت عضلانی گذشته خود را باز یابد. به خاطر داریم که جدا از شبهات مصرف سینتول، تاخیر در رسیدن غذاهای مورد نیاز بیگ رامی در فاصله 10 روز مانده به مستر المپیا دلیل افت کیفیت بدنی تنزل او تا جایگاه پنجم مستر المپیای سال گذشته از سوی مربیان عنوان شد.

ایمان داریم که بهروز تابانی قدرت ذهنی بالایی دارد و در این مدت نیز نشان داده که با قدرت تمرینات خود را پیگیری می‌کند. امیدواریم این مشکلات هر چه سریع‌تر برطرف شود تا او بتواند با تمرکز هر چه بیشتر برای استیج اورلاندو آماده شود. او با تکیه بر تمرکز ذهنی خود نباید اجازه غلبه این مشکلات را به خود بدهد و امیدواریم حتی اگر این مشکل نیز حل نشود، او به پیشرفت پیوسته خود ادامه دهد چرا که این تازه اول راه بوده و بهروز با توجه به پتانسیل بدنی که از خود نشان داده، پتانسیل قهرمانی در دسته اوپن را هم دارد.


آخرین خبرها از ورزش بدنسازی

کریس بامستد در مسیر پنجمی قهرمانی مستر المپیا؛ هنی رامبد، باشگاه خصوصی و تمرینات سنگین پایین تنه

کریس بامستد در مسیر پنجمی قهرمانی مستر المپیا؛ هنی رامبد، باشگاه خصوصی و تمرینات سنگین پایین تنه

بیشتر بخوانید
04 مهر 1402 | ساعت 18:00
بیشتر بخوانید
اورال های آسیا در راه مسابقات NPC

اورال های آسیا در راه مسابقات NPC

بیشتر بخوانید
04 مهر 1402 | ساعت 13:19
بیشتر بخوانید
هادی چوپان، درک لانسفورد و یک مقایسه کاملا جذاب / نظرات متفاوت کریس کورمیر و تریک الگیندی درباره قهرمان احتمالی مستر المپیا

هادی چوپان، درک لانسفورد و یک مقایسه کاملا جذاب / نظرات متفاوت کریس کورمیر و تریک الگیندی درباره قهرمان احتمالی مستر المپیا

بیشتر بخوانید
10 مهر 1402 | ساعت 19:36
بیشتر بخوانید
محرومیت ایمان رضایی ؛ ابطال کارت حرفه‌ای و بازگشت به دوران آماتوری

محرومیت ایمان رضایی ؛ ابطال کارت حرفه‌ای و بازگشت به دوران آماتوری

بیشتر بخوانید
03 مهر 1402 | ساعت 18:54
بیشتر بخوانید
فیگور گیری رونی کلمن با رقص محبوب مایکل جکسون! + ویدئو

فیگور گیری رونی کلمن با رقص محبوب مایکل جکسون! + ویدئو

بیشتر بخوانید
03 مهر 1402 | ساعت 11:49
بیشتر بخوانید
عطش نیک واکر برای قهرمانی مستر المپیا 2023؛ از بستن دهان مردم لذت می‌برم!

عطش نیک واکر برای قهرمانی مستر المپیا 2023؛ از بستن دهان مردم لذت می‌برم!

بیشتر بخوانید
03 مهر 1402 | ساعت 01:05
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...