الهام گیری جان ویک از بروس لی ؛ اژدها وارد می شود مسیر فیلم های اکشن را تغییر داد!

کدخبر (229124) | 11 مهر 1402 | ساعت 19:24
0 331
الهام گیری جان ویک از بروس لی ؛ اژدها وارد می شود مسیر فیلم های اکشن را تغییر داد!
شانون، دختر بروس لی، در مورد فیلم «اژدها وارد می‌شود» محصول 1973 و تأثیر آن بر فیلم‌های اکشن امروزی مانند جان ویک، نظرش را می‌گوید.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، هیچ کس نمی‌تواند مثل بروس لی فیلم‌های اکشن بسازد. او که هنرهای رزمی و سینما را با هم ترکیب می‌کرد، در طول دهه‌ها پیشرفت چشمگیری در هالیوود داشت.

درگذشت او در سال 1973 ضربه بزرگی را به این صنعت بود و آخرین فیلم او به نام «اژدها وارد می‌شود» به‌عنوان کاتالیزوری برای نسل بعدی فیلم‌های اکشن عمل کرد.

در حالی که طرفداران پنجاهمین سالگرد شاهکار بروس لی را جشن می‌گیرند، دخترش، شانون، درباره زندگی و آثار پدرش و اینکه او چطور سینما را ازطریق هنرهای رزمی تغییر داد، صحبت کرده است. جان ویک از بروس لی الهام گرفت. فیلم اژدها وارد می شود مسیر فیلم های اکشن را تغییر داد

نظر دختر بروس لی در مورد فیلم اژدها وارد می شود و میراث پدرش در سینما

در مصاحبه‌ای با Esquire، شانون لی درمورد موفقیت فیلم «اژدها وارد می‌شود» و شهرت فوق‌العاده‌ای که برای پدرش به ارمغان آورد، صحبت کرده است:

(این فیلم) از نظر ارتباط با پدرم، در قلبم جایگاه ویژه‌ای دارد. ممکن است خودخواهانه به نظر برسد، اما من فکر می‌کنم به خاطر بروس لی است که فیلم فوق‌العاده است. او هنوز هم هیجان ایجاد می‌کند و واقعی است و خیلی خفن است. این فیلم، سرگرم کننده است و او سرگرمی را به ارمغان می‌آورد.

لی گفت که استعداد پدرش فرای زمانش بود، به خصوص در دورانی که تعداد زیادی فیلم اکشن دیگر ساخته می‌شد. فیلم «اژدها وارد می‌شود» در طول اکرانش موفقیت چشمگیری داشت و در سال 1973 به یکی از پردرآمدترین فیلم‌ها تبدیل شد. دختر این بازیگر افسانه‌ای سینما، از بازی پدرش در این فیلم تعریف کرد و ادعا کرد که این فیلم چیزی داشت که هیچ‌کس قبلاً شاهد آن نبوده است:

«اژدها وارد می‌شود» چیزی داشت که قبلاً هیچ کس در غرب ندیده بود. هیچ کس قبلاً چنین اکشنی از هنرهای رزمی ندیده بود، مطمئناً در هالیوود دیده نشده بود.

بروس لی یک رزمی کار ترکیبی حرفه‌ای بود که در ورزش‌های مختلفی مثل جیت کان دو، کونگ فو، بوکس، وینگچون و تایچی تخصص داشت. همه این‌ هنرهای رزمی در فیلم‌های او اجرا می‌شد و اکشن چشم‌نوازی را روی پرده ایجاد می‌کرد که طرفداران را در سراسر جهان به وجد می‌آورد و شگفت‌زده می‌کرد. رویکرد واقع‌گرایانه این بازیگر برای نشان دادن زیبایی و ظرافت هنرهای رزمی چینی روی پرده، به مسیری تبدیل شد که امروزه همه فیلم‌های اکشن را هدایت می‌کند. فیلم جان ویک با بازی کیانو ریوز، یک نمونه برجسته از این اتفاق است. لی در ادامه گفت:

پدرم مسیر فیلم‌های اکشن را در سراسر جهان تغییر داد. او می‌خواست قدرت و زیبایی هنرهای رزمی را به شیوه‌ای سرگرم‌کننده نشان دهد. او یک ژانر اختراع کرد.

درواقع، اسطوره اکشن صاحب فیلمی بود که نشان و میراثش در صنعت نمایش شد. او حتی عنوان اصلی فیلم را از Blood and Steel به Enter the Dragon تغییر داد چون می‌خواست این فیلم به عنوان فیلمی که تعریف جدیدی از او به هالیوود ارائه می‌کند، عمل کند. جان ویک از بروس لی الهام گرفت. فیلم اژدها وارد می شود مسیر فیلم های اکشن را تغییر داد

آیا دنباله ای برای فیلم اژدها وارد می شود وجود خواهد داشت؟

شانون لی، بازیگر و تاجر 54 ساله اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای ساخت دنباله «اژدها وارد می‌شود» وجود ندارد. قبلاً برنامه‌ای وجود داشته و قرار بوده که با فرنچایز جیمز باند رقابت کند. در این فیلم اکشن جاسوسی، بروس لی در ابتدا قرار بوده در نقش یک مأمور بریتانیایی ظاهر شود، اما او اصرار داشته که یک مرد چینی است و می‌خواهد به اصالتش وفادار بماند. لی گفت:

البته، او می‌توانست از آنجا به راهب شائولین تبدیل شود که بریتانیا برای مأموریت دیگری به آن نیاز دارد... این فیلمی درباره یک مأمور مخفی است. فیلمی مثل فیلم مأموریت غیرممکن است. مثل جیمز باند است. این یک فرمول است. چیزی که این فرمول را (در این فیلم) جذاب کرد، بروس لی بود.

جان ویک از بروس لی الهام گرفت. فیلم اژدها وارد می شود مسیر فیلم های اکشن را تغییر داد گرچه بروس لی خیلی زود از دنیا رفت، اما میراثش همیشه در قالب فیلم‌های ماندگارش باقی ماند. در جشن سالگرد 50 سالگی فیلم Enter the Dragon، این فیلم برای نمایش محدود به سینماها برگشت. دختر بروس لی در ادامه گفت:

هیچ کس تا به حال چیزی شبیه او را ندیده بود و هیچ کس هم هرگز نخواهد دید. او آنقدر در خودش بودن خوب بود که برای همیشه اژدها خواهد ماند.

پشتیبانی دواین جانسون و چیتو ورا از مبارز زیمبابوه‌ای / حمایت‌هایی که گسترش خواهد یافت

پشتیبانی دواین جانسون و چیتو ورا از مبارز زیمبابوه‌ای / حمایت‌هایی که گسترش خواهد یافت

بیشتر بخوانید
11 مهر 1402 | ساعت 19:21
بیشتر بخوانید
نقش کلیدی جنیفر لارنس در خراب شدن روابط عاشقانه اش!

نقش کلیدی جنیفر لارنس در خراب شدن روابط عاشقانه اش!

بیشتر بخوانید
11 مهر 1402 | ساعت 13:02
بیشتر بخوانید
اخراج کارگران به خاطر شکیرا و آهنگ

اخراج کارگران به خاطر شکیرا و آهنگ "El Jefe"!

بیشتر بخوانید
11 مهر 1402 | ساعت 11:36
بیشتر بخوانید
بست فرندهای زندگی واقعی! / از جنیفر آنیستون و کورتنی کاکس تا لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت!

بست فرندهای زندگی واقعی! / از جنیفر آنیستون و کورتنی کاکس تا لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت!

بیشتر بخوانید
10 مهر 1402 | ساعت 17:25
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...