غول‌ های سبک وزن مسابقات جهانی کشتی 2023 ؛ بازگشت پادشاه

دسته ۵۷ کیلوگرم مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 ، یکی از حساس‌ترین رقابت‌ها را به خود خواهد دید.
کدخبر (228201) | 19 شهریور 1402 | ساعت 07:46
0 653
غول‌ های سبک وزن مسابقات جهانی کشتی 2023 ؛ بازگشت پادشاه
دسته ۵۷ کیلوگرم مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 ، یکی از حساس‌ترین رقابت‌ها را به خود خواهد دید.

به گزارش سرخ نیوز، با مشخص شدن لیست اولیه کشتی‌گیران و سیدبندی مسابقات در رشته آزاد، مدعیان اوزان مختلف مسابقات جهانی کشتی 2023 مشخص شده‌اند و مجموعه سرخ نیوز در تلاش خواهد بود تا زمان شروع این مسابقات، سلسله گزارش‌های ویژه‌ای در این باره داشته باشد.

با قطعی شدن حضور روس‌ها در کشتی قهرمانی جهان 2023، اگر بگوییم رقابت‌های وزن 57 کیلوگرم این دوره یکی از سخت‌ترین و نزدیک‌ترین مبارزات را در خود خواهد داشت، اغراق نکرده‌ایم. عمق ترکیب کشتی‌گیران حاضر در این دسته بسیار زیادی است و از آنجایی که این دسته در میان وزن‌های المپیکی قرار دارد، همه ستاره‌ها به میدان آمده‌اند تا از بلگراد بلیت المپیک پاریس را رزرو کنند.

ری هیگوچی، آرسن هاروتونیان، زلیمخان آباکاروف، امان شراوات، زین ریچاردز، علی‌عباس رضازاده و زائور اوگوئف همگی ستاره‌هایی هستند که بدون شک شاهد رویارویی چند تن از آنها در همین دوره خواهیم بود.

 این بدان معناست که احتمالا در اوایل مسابقات شاهد کشتی‌های سطح بالایی خواهیم بود و همین پیش‌بینی قهرمان این دسته وزنی را چالش برانگیز خواهد کرده است. تا پیش از اینکه زائور اوگوئف حضورش قطعی شود، بسیاری ری هیگوچی را شانس اصلی قهرمانی می‌دانستند اما حالا با بازگشت پادشاه همه چیز متفاوت شده است. با این حال هیگوچی در میان سایر رقبا بیشترین سرعت را در حملاتش دارد و همین برگ برنده او این کشتی‌گیر ژاپنی محسوب می‌شود.

زائور اوگوئف

زائور اوگوئف قهرمان دو دوره جهان و المپیک 2020 است که همین افتخارات او را به گزینه اصلی قهرمانی در وزن 57 کیلوگرم در بلگراد تبدیل کرده است. از آنجایی که روسیه در دو سال گذشته در مسابقات بین‌المللی شرکت نکرده، اوگوئف نمایشی در رویدادهای مختلف نداشته و همین عدم شناخت کامل از سطح آمادگی این کشتی‌گیر، باعث افزایش جذابیت رقابت‌های این دسته شده است. با این حال علی‌رغم اینکه اوگوئف در چند دوره اخیر قهرمانی جهان یا مسابقات قهرمانی اروپا کشتی نگرفته اما هم با آرسن هاروتونیان و هم زلیمخان آباکاروف در دو رویداد لیگ کشتی حرفه‌ای روسیه کشتی گرفته است. در این رقابت که در آوریل 2023 در لیگ روسیه برگزار شد، اوگوئف موفق شد زلیمخان آباکاروف قهرمان مسابقات جهانی 2022 را 3-0 شکست دهد. بعد از آن اوگوئف در ماه جولای گذشته آرسن هاروتونیان دارنده دو مدال برنز جهان را 6-4 شکست داد. این بردها و همچنین عنوان قهرمانی او در مسابقات ملی روسیه در سال 2023، ثابت می‌کند که اوگوئف همچنان در سطح فوق العاده بالایی کشتی می‌گیرد و او کسی است که باید روی موفقیتش در این وزن از مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 حساب باز کرد.

دو قهرمان جهان در یک اقلیم؛ ری هیگوچی و زلیمخان آباکاروف

کمتر دسته وزنی در مسابقات کشتی قهرمانی جهان وجود داشته که دو قهرمان دوره قبل همزمان در آن حضور داشته باشند اما این مساله برای دسته 57 کیلوگرم مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 صدق می‌کند؛ جایی که ری هیگوچی، قهرمان جهان سال 2022 در وزن 61 کیلوگرم و زلیمخان آباکاروف، قهرمان جهان سال 2022 در وزن 57 کیلوگرم با رقبایشان سرشاخ می‌شوند. همانطور که اشاره شد، آباکاروف در چند ماه گذشته یکبار مغلوب اوگوئف شده اما نباید از پیشرفتی که او طی دو سال گذشته تجربه کرده، غافل شد. آباکاروف اخیرا موفق شد ویتو آروخائو آمریکایی را در وزن 61 کیلوگرم در مسابقات رنکینگ‌دار بوداپست شکست دهد. او سال گذشته توماس گیلمن را در فینال مسابقات قهرمانی جهان شکست داده بود. آباکاروف باید راهی برای عبور از دفاع سخت اوگوئف بیابد اما عملکردش در مسابقات قهرمانی جهان سال گذشته ثابت می‌کند که او می‌تواند بهترین کشتی را در بزرگترین صحنه مسابقات انجام دهد. آباکاروف که تا سال 2020 برای روسیه کشتی می‌گرفت، با تغییر تابعیت به کشور آلبانی توانسته جایگاهش را در اوزان سبک وزن بدست آورد. او چندی پیش در مسابقات قهرمانی اروپا در وزن 61 کیلوگرم با شکست مقابل آرسن هاروتونیان به مدال نقره رسید. ری هیگوچی ممکن است بزرگترین تهدید برای کنار زدن زائور اوگوئف به عنوان پادشاه وزن 57 کیلوگرم کشتی قهرمانی جهان 2023 باشد. سال گذشته هیگوچی با ثبت سه پیروزی با ضربه فنی و شکست ست گروس با نتیجه 15 بر 7 به عنوان قهرمانی وزن 61 کیلوگرم جهان دست یافت. هیگوچی همچنین در المپیک 2016 مدال نقره کسب کرد و در گذشته یک پیروزی مقابل هموطنش و قهرمان وزن 65 کیلوگرم جهان و المپیک، تاکوتو اوتوگورو داشته است. حمله پرقدرت هیگوچی به او این توانایی را می‌دهد که به سرعت کشتی‌هایش را پایان دهد و امتیازات زیادی بدست آورد. در حال حاضر بزرگترین ابهامی که در مورد هیگوچی وجود دارد این است که او چگونه در دسته وزنی پایین‌تر عمل خواهد کرد. او هنوز در یک تورنمنت بین المللی در وزن 57 کیلوگرم کشتی نگرفته و به طور مشخص وزن خود را در سال 2021 هنگام تلاش برای کسب جواز حضور در المپیک کاهش داد.

آرسن هاروتونیان؛ رقیبی در سایه

آرسن هاروتونیان تنها مدعی این دسته است که قهرمانی جهان را بدست نیاورده اما در سن 23 سالگی با دو مدال برنز مسابقات جهانی اسلو و بلگراد، به عنوان یکی از استعدادهای کشتی ارمنستان قطعا در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. هاروتونیان به تازگی در رویداد PWL-5 روسیه در ماه جولای یک مبارزه نزدیک با زائور اوگوئف واگذار داشت و با وجود شکست مقابل رقیب قدرتمندش، توانست او را تحت تاثیر قرار دهد و نشان دهد که برای عبور از سد دفاعی مستحکم اوگوئف برنامه دارد. هاروتونیان سال گذشته مدال طلای اروپا را در وزن 61 کیلوگرم کسب کرد و در فینال زلیمخان آباکاروف را با نتیجه 5 بر 2 شکست داد. هاروتونیان در وزن 61 کیلوگرم به مدال برنز جهانی دست یافته و ثابت کرده است که توانایی رقابت با بهترین‌های جهان در وزن 57 کیلوگرم را دارد. او از سال 2019 تاکنون توانسته 3 مدال طلای قهرمانی اروپا را کسب کند و در دو سال گذشته نیز در مسابقات زیر 23 سال جهان مدال طلای 61 کیلوگرم را از آن خود کرده است.

سایر مدعیان ریز و درشت؛ از زین ریچاردز تا...

تعدادی کشتی گیر در وزن 57 کیلوگرم کشتی قهرمانی جهان 2023 وجود دارند که نشان داده‌اند پتانسیل کنار زدن هر یک از 4 مدعی اصلی این وزن را دارند. یکی از این نفرات زین ریچاردز است که توانست توماس گیلمن، قهرمان جهان و دارنده مدال نقره 2022 جهان را در دو مسابقه متوالی در Final X از میدان به در کند. ریچاردز علاوه بر پیروزی مقابل گیلمن، موفق شد در جام جهانی 2022 زنابازار زندانبود دارنده مدال برنز جهان را مغلوب کند. با این حال ریچاردز علی‌رغم این نتایج چشمگیر، در شش ماه گذشته مقابل امان شراوات و آلماز عثمانبکوف متحمل شکست شده است. ریچاردز ممکن است بتواند برای رقبایش دردسرساز باشد اما شانس کسب مدال بالایی ندارد. علی‌عباس رضازاده از آذربایجان یکی دیگر از رقبای خطرناک وزن 57 کیلوگرم است. رضازاده کشتی‌گیر کارکشته‌ای است که در مسابقات زیر 23 سال قهرمانی جهان سال 2021 مدال طلا را کسب کرد و به تازگی در زاگرب مدال طلای اروپا را به سینه زده است. علاوه بر این افتخارات، رضازاده در سال جاری موفق به کسب پیروزی‌هایی مقابل یوتو نشیوچی قهرمان جوانان جهان، هورست لر دارنده مدال برنز جهان و سلیمان آتلی دارنده دو مدال جهانی از ترکیه شد. امان شروات از هند یکی دیگر از مدعیان کمتر دیده شده مسابقات جهانی کشتی 2023 محسوب می‌شود که در بلگراد باید مراقب او بود. امان امسال دربرابر آلماز عثمانبکوف، وانهائو زو و زین ریچاردز پیروز شده و با سرعتی که او کشتی می‌گیرد می‌تواند برای هر رقیبی خطرناک باشد. امان سال گذشته قهرمان زیر 23 سال جهان شد و برای اولین بار در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در صربستان شرکت خواهد کرد. استوان میچیچ از صربستان، زنابازار زندانبود از مغلوستان و سلیمان آتلی از ترکیه همگی مدال‌آوران گذشته جهان در این وزن هستند که خود را در بزرگترین صحنه مسابقات به خوبی نشان داده‌اند. این سه کشتی‌گیر اخیرا نتوانسته‌اند دستاورد قابل توجهی داشته باشند اما به هر حال نمی‌توان آنها را به عنوان رقیبی قدر نادیده گرفت. جدیدترین اخبار کشتی:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...