آشنایی با تیم ملی کشتی روسیه در مسابقات جهانی کشتی 2023

نمایندگان تیم کشتی روسیه در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 در تلاش برای کسب موفقیت بعد از دوری مقطعی از مسابقات جهانی خواهند بود.
کدخبر (227981) | 18 شهریور 1402 | ساعت 08:09
0 5450
آشنایی با تیم ملی کشتی روسیه در مسابقات جهانی کشتی 2023
نمایندگان تیم کشتی روسیه در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 در تلاش برای کسب موفقیت بعد از دوری مقطعی از مسابقات جهانی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی کشتی روسیه یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در کشتی آزاد و فرنگی مسابقات جهانی کشتی 2023 خواهد بود. روس‌ها سال گذشته غایب بزرگ مسابقات کشتی جهانی بودند و در آستانه المپیک 2024، در تلاش برای اثبات پتانسیل بالای خود در مسابقات جهانی کشتی 2023 خواهند بود. دوری کشتی گیران روس از مسابقات جهانی سبب افت تقریبی کشتی گیران این کشور شده با این حال، روس‌ها در هر شرایطی کدعی قهرمانی در مسابقات کشتی هستند. نمایندگان تیم کشتی روسیه در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 طی ماه‌های گذشته و با برگزاری چند مرحله از مسابقات داخلی مشخص شدند. با این حال مشکلات ناشی از جنگ ادامه دار روسیه با اوکراین و محرومیت‌های بین المللی که برای ورزشکاران این کشور در نظر گرفته باعث شده بود تا حضور اعضای تیم ملی کشتی روسیه در مسابقات جهانی کشتی 2023 در هاله‌ای از ابهام باشد. در نهایت اتحادیه جهانی کشتی با بررسی وضعیت بیش از 200 کشتی گیر اهل روسیه و بلاروس، مجوز حضور 26 کشتی گیر اهل این دو کشور را برای حضور در مسابقات جهانی صادر نکرد، لیستی که البته رسما اعلام نشد ولی به نظر می‌رسد زائوربک سیداکوف قهرمان المپیک 2020 در وزن 74 کیلوگرم، به همین دلیل در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 حضور نخواهد داشت.

اعضای تیم ملی کشتی آزاد روسیه در کشتی قهرمانی جهان 2023

با توجه به غیبت در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2022، ترکیب تیم ملی کشتی روسیه نسبت به آخرین حضور روس‌ها در این مسابقات در سال 2021 تغییرات زیادی داشته است. در مجموع، تیم ملی کشتی آزاد روسیه نسبت به مسابقات جهانی کشتی 2021، 6 تغییر در ترکیب خود داشته و از آن تیم که بالاتر از آمریکا و ایران، در بخش تیمی قهرمان مسابقات جهانی شد تنها 4 کشتی گیر (عباس گادژی ماگومدوف، اوگنی ژربایف، ماگومد قربانوف و عبدالرشید سعدالله‌اف) در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد این کشور باقی مانده اند. کشتی گیران روس بسیاری در سال‌های گذشته به دلیل رقابت شدید در مراحل انتخابی کشتی این کشور و البته محرومیت‌های بین‌المللی روسیه، تابعیت سایر کشورها را پذیرفته‌اند که در این میان می‌توانیم به کشتی گیرانی چون زلیمخان آباکاروف (آلبانی)، اسماعیل موسوکائف (مجارستان)، رمضان رمضانوف (بلغارستان)، مراد کوراماگومدوف (مجارستان)، ابوبکر آباکاروف (آذربایجان)، عثمان نورماگومدوف (آذربایجان)، ماگومدخان ماگومدوف (آذربایجان)، احمد تاج‌الدینوف (بحرین)، یوسوپ باتیرمورزائف(قزاقستان)، تایموراز سالکازانوف (اسلوواکی)، بوریس ماکوئف (اسلوواکی) و ... اشاره کرد. در ادامه ترکیب تیم کشتی روسیه در کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ را بررسی می کنیم؛

اسامی نمایندگان روسیه در کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023

  • ۵۷ کیلوگرم: زائور اوگویف
  • ۶۱ کیلوگرم: عباس گادژی ماگومدوف
  • ۶۵ کیلوگرم: شامیل ممدوف
  • ۷۰ کیلوگرم: یوگنی ژربایف
  • ۷۴ کیلوگرم: چرمان والیف
  • ۷۹ کیلوگرم: احمد عثمانوف
  • ۸۶ کیلوگرم: ارسلان باگائف
  • ۹۲ کیلوگرم: ماگومد قربانوف
  • ۹۷ کیلوگرم: عبدالرشید سعدالله اف
  • ۱۲۵ کیلوگرم: عبدالله قربانوف

۵۷ کیلوگرم: زائور اوگویف

قهرمان المپیک 2020 بار دیگر به مسابقات جهانی کشتی بازگشته است. زائور اوگویف در 28 سالگی قهرمانی المپیک (2020)، دو قهرمانی جهان (2018 و 2019) را در کارنامه دارد و حال در آستانه المپیک 2024 در تلاش برای باز پس گرفتن تاج و تخت خود در 57 کیلو است. اوگویف در المپیک توکیو در نیمه نهایی از سد رضا اطری گذشت و در فینال راوی کومار داهیا از هند را شکست داد. او در جهانی 2018 در فینال نوراسلام سنایف قزاق را مغلوب کرد و در جهانی 2019 در مسیر قهرمانی رضا اطری و داهیا و سلیمان آتلی را شکست داده بود. آشنایی با تیم ملی کشتی روسیه در مسابقات جهانی کشتی 2023در غیاب او معادلات وزن 57 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی 2023 دچار تغییرات زیادی شده و هیجان رقابت در این دسته وزنی بالاتر از قبل خواهد بود. زلیمخان آباکاروف قهرمان سال گذشته این وزن، ری هیگوچی قهرمان سال گذشته 61 کیلوگرم، آرسن هاروتانیان نفر سوم وزن 61 کیلوگرم در دو سال گذشته، زانبازار زاندابود نفر سوم 57 کیلو در سال گذشته، وانهائو زو نفر اول رنکینگ جهانی این دسته وزنی و زین ریچاردز آمریکایی که با غلبه بر توماس گیلمان نامدار به این مسابقات رسیده از رقبای اصلی او در مسیر قهرمانی در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 خواهند بود.

۶۱ کیلوگرم: عباس گادژی ماگومدوف

عباس گادژی ماگومدوف در 25 سالگی قهرمانی جهان (2021)، قهرمانی اروپا (2021)، قهرمانی زیر 23 سال اروپا (2019) و قهرمانی جوانان جهان (2018) را در کارنامه دارد. او چهار قهرمانی متوالی در مسابقات ملی روسیه (از 2020 تا 2023) و دو قهرمانی در جام ایوان یاریگین (2021 و 2022) را به دست آورده و در این مسابقات در سال 2023 در جایگاه سوم قرار گرفته است. این کشتی گیر داغستانی در مسیر کسب دومین قهرمانی خود در مسابقات جهانی کشتی رقیب سرسختی چون رضا اطری نایب قهرمان سال گذشته را در پیش خواهد داشت.

آشنایی با تیم ملی کشتی روسیه در مسابقات جهانی کشتی 2023

۶۵ کیلوگرم: شامیل ممدوف

شامیل ممدوف در 22 سالگی یکی از آماده‌ترین کشتی‌گیران روس است. او قهرمان جوانان جهان در سال 2021 بوده و در سال 2023 قهرمانی در جام ایوان یاریگین و مسابقات کشتی ملی روسیه را تجربه کرده است. مهم‌ترین نقطه ضعف او، عدم محک خوردن در مسابقات بین المللی با توجه به محرومیت روس‌ها بوده است. ممدوف سال گذشته و در جریان مسابقات جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان به تهران آمده بود و در مقابل عبدالمجید گودیف (نماینده تیم بانک شهر) در شرایطی که از رقیب باتجربه خود عقب بود موفق شد با ضربه فنی او را شکست دهد. شامیل ممدوف برای قهرمانی در مسابقات جهانی کشتی 2023، رقبای سرسختی چون رحمان عموزاد، تاکوتو اوتوگورو، تولگا اوچیر و اسماعیل موسوکائف را پیش روی خود خواهد داشت.

آشنایی با تیم ملی کشتی روسیه در مسابقات جهانی کشتی 2023

۷۰ کیلوگرم: یوگنی ژربایف

یوگنی ژربایف در 29 سالگی تجربه برنز مسابقات جهانی (2021) و برنز مسابقات زیر 23 سال اروپا (2015) را داشته است. او در سال 2023 قهرمان مسابقات کشتی ملی روسیه شده و در مسیر این قهرمانی، از سد اینالبک شریف گذشته است، رقابتی که پیشتر در فینال جام ایوان یاریگین 2023 نیز تکرار شده بود و آنجا نیز ژربایف به نخستین قهرمانی خود در این مسابقات رسیده بود. ژربایف سال گذشته و در جریان مسابقات جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان راهی تهران شده بود و در این مسابقات مقابل نماینده بانک شهر، رسول گادژی ماگومدوف، با حساب 5 بر 3 شکست خورد. او در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 حریفان سرسختی چون ارنظر اکمالتیف، زین ردرفورد و امیرمحمد یزدانی را در پیش دارد.

آشنایی با تیم ملی کشتی روسیه در مسابقات جهانی کشتی 2023

۷۴ کیلوگرم: چرمان والیف

در شرایطی که مخاطبان کشتی در انتظار بازگشت زائوربک سیداکوف به مسابقات جهانی بودند اما قهرمان المپیک 2020 و قهرمان جهان در سال‌های 2018 و 2019 در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 حضور نخواهد داشت. در غیاب سیداکوف، چرمان والیف در این مسابقات روی تشک خواهد رفت. چرمان والیف 24 ساله در مسابقات کشتی ملی روسیه در سال 2023 با غلبه بر تیمور بیژوئف به قهرمانی رسید. او در جام ایوان یاریگین 2023 نیز در جایگاه سوم قرار گرفته بود. او در مسابقه انتخابی نهایی تیم ملی کشتی آزاد روسیه مقابل زائوربک سیداکوف در یک کشتی نفس گیر و نزدیک با حساب 3 بر 2 شکست خورده بود، با این حال در غیاب سیداکوف به عنوان نماینده روسیه در این مسابقات حاضر خواهد بود. کایل دیک نامدار، یونس امامی، تایموراز سالکازانوف و سونر دمیرتاش از جمله مدعیان قهرمانی در دسته وزنی 74 کیلوگرم و رقیب احتمالی چرمان والیف در مسابقات جهانی کشتی 2023 خواهند بود.

آشنایی با تیم ملی کشتی روسیه در مسابقات جهانی کشتی 2023

۷۹ کیلوگرم: احمد عثمانوف

احمد عثمانوف 26 ساله قهرمان مسابقات کشتی ملی روسیه و جام ایوان یاریگین در سال 2023 بوده است. او در جام جهانی انفرادی 2020 (مسابقات جایگزین قهرمانی جهان در سال 2020 که به دلیل پاندمی کرونا با حداقل تعداد تیم‌ها و نفرات سرشناس برگزار شد) به قهرمانی رسید. عثمانوف سال گذشته و در جریان جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان در تهران موفق شد علی سوادکوهی را با حساب 9 بر 5 شکست دهد. او برای قهرمانی در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 رقبایی چون محمد نخودی، چنس مارستلر و ولادیمیری گامکرالیدزه را پیش رو خواهد داشت، هر چند با توجه به غیبت جردن باروز و حضور برخی از مدال‌آوران سال گذشته در اوزان المپیکی 74 و 86، مدعیان قهرمانی کمتری در این وزن نسبت به سایر اوزان حضور خواهند داشت.

آشنایی با تیم ملی کشتی روسیه در مسابقات جهانی کشتی 2023

۸۶ کیلوگرم: ارسلان باگائف

ارسلان باگائف نفر اول رنکینگ کشتی روسیه در وزن 86 کیلوگرم است و موفق شده از کشتی گیرانی چون امان الله گادژی ماگومدوف و آرتور نایفونوف پیشی بگیرد و نماینده روس‌ها در مسابقات جهانی کشتی باشد. باگائف 19 ساله در سال 2023 در مسابقات کشتی ملی روسیه و جام ایوان یاریگین به قهرمانی رسیده و حالا در نخستین تجربه بین‌المللی خود در رده سنی بزرگسال در بلگراد به مصاف بزرگان وزن 86 کیلوگرم خواهد رفت. ارسلان باگائف سابقه قهرمانی جوانان اروپا در سال 2021 را داشته است. او نماینده روس‌ها در مسابقات جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان در سال گذشته بود و مقابل حسن یزدانی روی تشک رفت و با حساب 10 بر 0 مغلوب شد. او کار دشواری برای قهرمانی در مسابقات جهانی کشتی 2023 در پیش دارد، جایی که دوئل اصلی 86 کیلو میان حسن یزدانی و دیوید تیلور خواهد بود و عظمت دولتبکوف، واسیل میخائیلوف، مایلز امین و بوری ماکوئف مدعیان درجه دو این رقابت خواهند بود.

آشنایی با تیم ملی کشتی روسیه در مسابقات جهانی کشتی 2023

۹۲ کیلوگرم: ماگومد قربانوف

ماگومد قربانوف 30 ساله در مسابقات جهانی 2021 و در کشتی فینال مقابل کامران قاسم‌پور دلاور ایرانی متحمل شکست شد و مدال نقره این مسابقات، تنها مدال او در مسابقات جهانی بوده است. او قهرمان مسابقات کشتی قهرمانی اروپا در سال 2021 بوده و در وزن 97 کیلوگرم در جام ایوان یاریگین 2023 به قهرمانی رسیده است. وی همچنین در سال‌های 2021 و 2022 در مسابقات کشتی ملی روسیه در وزن 92 کیلوگرم به قهرمانی رسیده است. او سال گذشته و در جریان مسابقات جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان در تهران موفق به غلبه بر محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم شد. در غیاب کامران قاسم‌پور و جیدن کاکس مدعیان سنتی این دسته وزنی در سال‌های اخیر، او در کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 رقبایی چون زاهید والنسیا، امیر علی آذر پیرا، میریانی مایسورادزه و عثمان نورماگومدوف را پیش رو خواهد داشت.

آشنایی با تیم ملی کشتی روسیه در مسابقات جهانی کشتی 2023

۹۷ کیلوگرم: عبدالرشید سعدالله اف

تانک روسی به مسابقات جهانی کشتی بازگشته است. این چهره محبوب کشتی‌دوستان کوله‌باری از افتخارات را در کارنامه کشتی خود دارد. او دو بار قهرمان المپیک شده (2016 و 2020) و 5 بار در مسابقات جهانی به مدال طلا رسیده (2014، 2015، 2018، 2019 و 2021) و حال به دنبال هشتمین مدال طلای خود است. 5 قهرمانی او در مسابقات قهرمانی اروپا، دو مدال طلا در بازی‌‎‎های اروپایی و ... در کارنامه او یک مورد کاملا عادی است. عبدالرشید سعدالله اف در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 به دنبال کسب چهارمین پیروزی خود مقابل کایل اسنایدر آمریکایی خواهد بود. اسنایدر در غیاب او سال گذشته به قهرمانی جهان رسید با این حال او در فینال مسابقات جهانی 2018، 2021 و المپیک 2020 مقابل این کشتی گیر داغستانی بازنده بوده و تنها یک بار در جدالی نزدیک در مسابقات جهانی 2017 موفق به شکست دادن تانک روسی شده است. سعدالله اف در کارنامه کشتی خود در مسابقات بین المللی، تنها متحمل دو شکست شده، مورد اول که بالاتر به آن اشاره شد و دومی نیز عدم حضور او در کشتی پایانی جام علی علیف در سال 2021 مقابل ماگومد ابراگیموف بوده است. سعدالله اف همچنین سابقه پیروزی مقابل مجتبی گلیج (جام علی علیف 2021)، اباذر اسلامی (جام جهانی باشگاه‌ها 2017)، علیرضا کریمی (کشتی قهرمانی جهان 2015)، محمد جواد ابراهیمی (جام زیولکوفسکی لهستان 2014 و جام یاشار دوغو 2014)، جلال زمان (جام یاشار دوغو 2014) را در میان کشتی گیران ایرانی در رده سنی بزرگسال داشته است.

آشنایی با تیم ملی کشتی روسیه در مسابقات جهانی کشتی 2023

۱۲۵ کیلوگرم: عبدالله قربانوف

این کشتی گیر 20 ساله قهرمان مسابقات ملی روسیه در سال 2023 بوده و نماینده کشتی این کشور در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد خواهد بود. روس‌‌ها در این دسته وزنی سال‌ها است موفق به کسب افتخار نشده‌اند و آخرین مدال آور آنها در این وزن، بلال ماخوف در سال 2015 (برنز) بوده و آخرین قهرمانی‌شان به سال 2013 و مدال طلای حاجی مراد گاتسالوف باز می‌گردد. قربانوف کم تجربه کار دشواری مقابل غول‌های سنگین وزن کشتی قهرمانی جهان 2023 در پیش دارد و امیرحسین زارع، طاها آکگل و گنو پتریاشویلی مدعیان اصلی قهرمانی در وزن 125 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 هستند. آشنایی با تیم ملی کشتی روسیه در مسابقات جهانی کشتی 2023 آخرین اخبار ورزش کشتی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...