مبارزه سوم بین الکسا گراسو و شفچنکو؟

کدخبر (229691) | 01 مهر 1402 | ساعت 17:50
0 248
مبارزه سوم بین الکسا گراسو و شفچنکو ؟
دانا وایت درباره داوری مبارزه Noche نظر داد و آن را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در رویداد Noche UFC که روز یکشنبه (16 سپتامبر) برگزار شد، در مبارزه اصلی رویداد در دسته وزنی مگس وزن زنان، الکسا گراسوی قهرمان برای دومین بار به مصاف قهرمان سابق یعنی ولنتیا شفچنکو رفت و در نهایت این مبارزه جذاب و دیدنی، به رای داوران کشیده شد و آنها رای به مساوی شدن مبارزه دادند.

امتیازات یکی از داوران بیشتر از 2 داور دیگر جنجال‌آفرین شد. جایی که او راند آخر را با 2 امتیاز اختلاف یعنی امتیاز 10 – 8 به سود گراسو داد اما به نظر تمام کارشناسان و هواداران دنیای ام ام ای، برتری گراسو در حد 2 امتیاز اختلاف نبود و اگر این داور مثل 2 داور دیگر امتیاز 10 – 9 را داده بود، اکنون شفچنکو قهرمان جدید مگس وزن شده بود.

این قضاوت در حدی عجیب و غریب بود که کمیسیون ورزشی ایالت نوادای آمریکا اعلام کرد که چند جلسه توجیهی برای داوران در مورد امتیاز 10 – 8 خواهد گذاشت!

مبارزه سوم بین الکسا گراسو و شفچنکو ؟

نظر دانا وایت درباره داوری مبارزه Noche

خود شفچنکو و دیگر کارشناسان و مبارزان معروف مانند دنیل کورمیر و مایکل بیسپینگ شدیدا انتقاد کردند از این قضاوت و حالا دانا وایت مدیر عامل سازمان UFC هم به جمع آنها پیوسته و گفته:

وقتی که فهمیدم یکی از داوران راند آخر رو امتیاز 10 – 8 داده ، با خودم گفتم که این داور لعنتی باید مورد بازجویی قرار بگیره. این احمقانه و دیوانه کننده ترین چیزی بود که توی عمرم دیدم. با مسئولین مربوطه صحبت کردم و قرار شده یک سمینار توجیهی در این باره برای داوران برگزار شود. امیدوارم این فضاحت رو دیگه شاهدش نباشیم.

او در مورد اهمیت قضاوت صحیح مخصوصا در مبارزات قهرمانی گفت:

مبارزات قهرمانی از همه نظر ارزش بالاتری دارند. خیلی با ارزش تر از پول و نمایش و قهرمانی و میراث و اینجور چیزا. باید بهترین مبارزان برای قهرمانی مبارزه کنند. کمیسیون ورزشی به من اطمینان خاطر داد که این داور ، آدم بدی نیست و فقط یک قضاوت نادرست داشته. تاسف برانگیزه. صد سال سیاه امکان نداره که امتیاز اون راند 10 – 8 باشه.

او همچنین در مورد برگزاری مبارزه سوم بین گراسو و شفچنکو گفت:

بله این مبارزه درست هست و ما برگزارش می‌کنیم. کار درست همینه.

این در حالیست که شفچنکو پس از مبارزه اعلام کرد که دستش نیاز به جراحی دارد و مشخص نیست چه زمانی بتواند به مبارزات برگردد. ازطرف دیگر مبارزان جوان و با انگیزه‌ای هستند که خواهان دریافت شانس قهرمانی‌اند و باید دید در نهایت چه آینده‌ای برای دسته وزنی مگس وزن زنان رقم خواهد خورد.

متئوز گَمرات به دنبال کشتن رافائل فیزیف با مهارت کشتی!

متئوز گَمرات به دنبال کشتن رافائل فیزیف با مهارت کشتی!

بیشتر بخوانید
31 شهریور 1402 | ساعت 11:54
بیشتر بخوانید
رونمایی از سه مبارزه قهرمانی در سه رویداد آینده UFC

رونمایی از سه مبارزه قهرمانی در سه رویداد آینده UFC

بیشتر بخوانید
31 شهریور 1402 | ساعت 15:44
بیشتر بخوانید
ادعای جیمز جانسون بازیکن بسکتبال : «میتونم جان جونز رو شکست بدم !»

ادعای جیمز جانسون بازیکن بسکتبال : «میتونم جان جونز رو شکست بدم !»

بیشتر بخوانید
30 شهریور 1402 | ساعت 18:25
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...