مدافع پیشین تیم ملی: قهرهای مهدکودکی یحیی گل محمدی کار دست تیمش داد/ کریم باقری بهترین گزینه برای هدایت پرسپولیس است

کدخبر (233111) | 23 دی 1402 | ساعت 12:03
0 61
مدافع پیشین تیم ملی: قهرهای مهدکودکی یحیی گل محمدی کار دست تیمش داد/ کریم باقری بهترین گزینه برای هدایت پرسپولیس است
نعیم سعداوی، بازیکن پیشین تیم ملی و پرسپولیس راجع به استعفای یحیی گل محمدی و جانشین احتمالی او صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مدافع پیشین تیم ملی می‌گوید دوست دارد ایران پس از سال‌ها قهرمان جام ملت‌های آسیا شود. نعیم سعداوی متولد ۱۳۴۸ در خوزستان است. او هم مثل خیلی از خوزستانی‌های علاقه‌مند به فوتبال که توانستند به تیم ملی و تیم‌های سرخ آبی پایتخت راه پیدا کنند. نعیم سعداوی که اکنون در ایران زندگی نمی‌کند، پس از سال‌ها، چند روز به ایران برگشت و گفت‌وگویی انجام داد که در ادامه مصاحبه بازیکن پیشین تیم ملی و تیم‌های چون پرسپولیس و فولاد را راجع به وضعیت سرخپوشان پایتخت می‌خوانید.

* بحث پرسپولیس شد، درباره وضعیت حال حاضر این تیم هم صحبتی داشته باشید. 

قهرهای مهدکودکی یحیی گل‌محمدی در روند پرسپولیس تأثیرگذار بود و دو جام را از این تیم گرفت. شرایط حرفه‌ای این نیست که یک مربی هر چند وقت یک بار، هر وقت تیمش نتیجه گرفت همه چیز بر وفق مرادش باشد و اگر تیمش نتیجه نگرفت عنوان کند که بازیکن نگرفته‌اند و بودجه لازم را نداشتند. پرسپولیس محبوب‌ترین تیم حال حاضر لیگ ایران است و دلیلی ندارد که یک سرمربی این‌گونه رفتار کند و هیچ جای دنیا هم نمی‌بینید که اگر تیمی نتیجه نگرفت سرمربی آن، هواداران را مقابل مدیریت باشگاه قرار دهد. من نمی‌خواهم بگویم اشکالی در کار وجود ندارد و قطعاً از لحاظ مدیریتی و فنی اشکالاتی وجود دارد اما این روال نیست که نتیجه نگیری و بعد هم مسبب شرایط سخت را مدیریت بدانید. زمانی که مسئولیت تیمی پذیرفته می‌شود تمام و کمال مسئولیت فنی آن تیم با سرمربی است و باید پاسخگو باشد.

این سناریو از سوی گل‌محمدی تکراری، بچگانه و پیش پا افتاده است؛ سناریویی که در دنیای حرفه‌ای فوتبال امروز خنده‌دار است. اینکه گل‌محمدی هفت بار در سال‌های اخیر استعفا کرده، تعجب‌برانگیز است. اگر بازی‌های پرسپولیس را بررسی کنیم این تیم در خیلی از بازی‌ها کیفیت لازم را نداشت و به نظرم خود آقای گل‌محمدی هم متوجه این موضوع شده بود و به همین دلیل مجددا اخیرا استعفا کرد. مطمئناً خیلی از هواداران، کارشناسان، گل‌محمدی و مدیریت باشگاه نیز از این روند ناراضی بودند. به نظر من گل‌محمدی باید زودتر از اینها از پرسپولیس استعفا می‌کرد.

مدافع پیشین تیم ملی: قهرهای مهدکودکی یحیی گل محمدی کار دست تیمش داد/ کریم باقری بهترین گزینه برای هدایت پرسپولیس است

* ممکن است بهانه‌تراشی‌های گل‌محمدی با توجه به صحبت‌هایی که شما درباره کیفیت بازی‌های پرسپولیس داشتید، به نوعی فرار رو به جلو باشد؟

هر طور که بخواهید شرایط را بررسی کنید کار گل‌محمدی با پرسپولیس دیگر تمام شده است. نوع رفتاری که او از خودش بروز می‌داد به گونه‌ای بود که به جدایی او منجر می‌شد و دیر یا زود این اتفاق باید می‌افتاد و شاید هم اقدامات او فرار رو به جلو بود زیرا تصمیمش را برای جدایی گرفته بود اما به نظر من اگر این روند ادامه داشت خیلی شفاف بود که احتمالاً خود سیستم مدیریتی تصمیم بگیرد گل‌محمدی را کنار بگذارد. البته مربیگری همین است و یک مربی در مقطعی تلاش می‌کند و موفق می‌شود و در ادامه ممکن است عدم موفقیت صورت بگیرد و مربی تصمیم به تغییر فضای کاری خود بگیرد. معتقدم که گل‌محمدی دیگر چیزی برای آنکه بتواند بیشتر از این به پرسپولیس کمک کند در اختیار نداشت زیرا برای پرسپولیس آوردن جام در لیگ برتر عادی شده است و آنچه باید برای پرسپولیس رقم بخورد فراتر از لیگ ایران است و باید در آسیا عرض اندام کند.

عرض اندام در آسیا برای تیم‌های ایرانی بسیار سخت است زیرا با توجه به بودجه و امکانات بسیار پیشرفته‌ای که به فوتبال به ویژه تیم‌های آسیایی وارد شده است شرایط برای تیم‌های ایرانی سخت‌تر می‌شود اما نکته مهم این است که گرفتن جام در فوتبال ایران دیگر هوداران پرسپولیس را خیلی اغنا نمی‌کند و به فراتر از این نگاه دارند. اکنون هم با توجه به شرایط پیش آمده قهرمانی پرسپولیس در فصل بیست و سوم فوتبال بسیار سخت است اما یکی از گزینه‌ها برای کسب جام است. اکنون مهم است که برای جانشینی گل‌محمدی چه تصمیمی گرفته می‌شود. از نظر من بهترین شخص برای سرمربیگری در پرسپولیس که در دسترس است و سال‌هاست در این تیم کار کرده و از کیفیت لازم برخوردار است، کریم باقری است. او از هر جهت فاکتورهای لازم را برای هدایت پرسپولیس دارد. باقری یک شخصیت برجسته برای پرسپولیس بوده و به فوتبال ایران و پرسپولیس بسیار آشناست. خیلی مهم است گزینه‌ای که قرار است هدایت پرسپولیس را بر عهده بگیرد از این فاکتورها برخوردار باشد و این تیم را به سرانجامی که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند برساند.

بازی ایران مقابل فلسطین از دریچه آمار

بازی ایران مقابل فلسطین از دریچه آمار

بیشتر بخوانید
23 دی 1402 | ساعت 11:24
بیشتر بخوانید
علیرضا بیرانوند: تنها تورنمنتی است که بچه‌ها انقدر تمرکز کرده اند

علیرضا بیرانوند: تنها تورنمنتی است که بچه‌ها انقدر تمرکز کرده اند

بیشتر بخوانید
22 دی 1402 | ساعت 23:11
بیشتر بخوانید
داور بازی ایران مقابل فلسطین مشخص شد

داور بازی ایران مقابل فلسطین مشخص شد

بیشتر بخوانید
22 دی 1402 | ساعت 22:12
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...