مناظره کورمیر ، سارسف و جیمز در مورد احتمال پایمال شدن قهرمانی هادی چوپان ؛ درک لانسفورد از ماده خاصی استفاده کرده است؟

کدخبر (231638) | 23 آبان 1402 | ساعت 23:47
0 668
مناظره کورمیر ، سارسف و جیمز در مورد احتمال پایمال شدن قهرمانی هادی چوپان ؛ درک لانسفورد از ماده خاصی استفاده کرده است؟
با قهرمانی درک لانسفورد در مستر المپیا 2023، تنور گفت‌وگوها در مورد آینده دسته اوپن مسابقات بدنسازی داغ شده است. در آخرین قسمت پادکست The Menace که با حضور کریس کورمیرف دنیس جیمز و میلوس سارسف برگزار شد، این سه کارشناس خبره بدنسازی نظرات خود را در مورد مستر المپیا 2023 بیان کردند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، پنجاه و نهمین دوره مسابقه مستر المپیا ناامید کننده نبود و با مشخص شدن نتایج مستر المپیا 2023 در مجموع هفت بدنساز جدید در دسته‌های مختلف به عنوان قهرمان معرفی شدند و تنها چهار بدنساز عناوین خود را حفظ کردند.

با این حال مهمترین اتفاق مربوط به قهرمانی درک لانسفورد، قهرمان سال 2021 دسته 212 پوند در دسته اوپن بود که باعث شد درک به عنوان اولین قهرمان مستر المپیا در دو بخش، معرفی شود. دستاوردی که مدتها فلکس لوئیس، دارنده هفت عنوان قهرمانی مستر المپیا در دسته 212 پوند به دنبال آن بود. لانسفورد در رقابت نهایی می‌بایست هم تیم خود، هادی چوپان را که سال گذشته به قهرمانی رسیده بود و مدافع قهرمانی محسوب می‌شد، را کنار می‌زد.

با اینحال زمان که این اتفاق رخ داد، همه چیز انطور که تصور می‌شد خوب پیش نرفت و قهرمانی درک لانسفورد بدنساز آمریکایی مورد اعتراض هادی چوپان قرار گرفت. در همین حال در فضای مجازی هم بسیاری از طرفداران بدنسازی هادی چوپان را مستحق قهرمانی دانستند و معتقد بودند که حق گرگ ایرانی پایمال شده است. این دوره از مستر المپیا به یکی از بحث برانگیزترین دوره‌های این مسابقات تبدیل شد. 

لانسفورد در شبکه‌های اجتماعی مورد اتهامات گسترده‌ای قرار گرفت و او و خانواده‌اش تهدید هم شدند. با این حال واکنش‌های بعدی هادی چوپان و تبریک او به لانسفورد برای کسب عنوان قهرمانی، تا حدی اوضاع را آرام کرد. با وجود اینکه چوپان و لانسفورد به عنوان دو هم تیمی عنوان کرده‌اند که مانند دو برادر در کنار یکدیگر به فعالیت‌شان ادامه خواهند داد، با این حال بحث در مورد اتفاقات پیش آمده همچنان در جریان است و حالا میلوس سارسف، دنیس جیمز و کریس کورمیر به بررسی ابعاد دیگر این رویداد پرداخته‌اند.

کریس کورمیر : باید در پنهان کردن توده‌ های روی لت‌ های لانسفورد بهتر عمل می‌ شد

کورمیر در مورد فیزیک بدنی درک لانسفورد و علت برآمدگی لت‌هایش تردید دارد. در حالیکه دنیس جیمز معتقد است ممکن است این برآمدگی‌ها محل تزریق یا غدد لنفاوی ملتهبی باشد که بدین شکل مشخص شده است.

نباید چنین چیزهایی را پنهان کرد. حداقل باید در پنهان کردن توده‌های روی لت‌های لانسفورد بهتر عمل می‌شد. ما نمی‌خواهیم چنین چیزی داشته باشیم. نمی‌خواهم بگویم فقط با او چنین مشکلی داشتیم. به نظرم فقط باید به آن بهتر فکر می‌کردند.

جیمز در پاسخ به کورمیر می‌گوید:

اگر به من بگویند اینها جای غدد لنفاوی است، من باور می‌کنم. من تا حالا ندیدم کسی آنقدر در آنجا تزریق داشته باشد که اینگونه مانند توده دچار بیرون زدگی شود. این بیرون زدگی از هر دو طرف به صورت متقارن رخ داده است. به نظر می‌رسد برای مدتی طولانی این کار را انجام داده است.

کورمیر می‌گوید تزریق باید بهتر انجام شود زیرا می‌تواند بدن شما را کاملا خراب و طول دوره بدنسازی را کوتاه کند.

ران‌ها و عضلات همسترینگ در نظر گرفته می‌شود و چیزهای زیادی هستند که آنها تصمیم می‌گیرند کدام یک را مورد استفاده قرار دهند. من فقط درباره درک لانسفورد صحبت نمی‌کنم بلکه مخاطب حرف‌هایم تمام بدنسازان زن و مرد است. اعتقاد دارم باید بهتر فکر کرد و ریسک‌ها را در نظر داشت و متوجه بود که چه اتفاقی ممکن است رخ دهد. نمی‌خواهم به آن قسمت برامده در بدن لانسفورد اشاره کنم اما باید بدانید که وقتی یک ماده وارد بدن خود می‌کنید، ممکن است چه تاثیری بر آن بگذارد. ترجیح می‌دهم چنین چیزهایی را در بدنم قرار ندهم. این مواد به طور بالقوه خطرناک هستند و می‌توانند ماهیچه‌ها را بیش از حد رشد دهند و این توانایی را دارند که به طور کامل بدنتان را تخریب کنند و حرفه بدنسازی شما کوتاه شود.

میلوس سارسف : با قهرمانی لانسفورد موافق نبودم

حتی با وجود اینکه این شائبه‌ها و اتفاقات پس از مستر المپیا تا حدی اعتبار قهرمانی درک لانسفورد را زیر سوال برده، با این حال میلوس سارسف تاکید دارد که او در تاریخ 4 نوامبر 2023 توانست تاریخسازی کند.

ابتدا باید بگویم که او تاریخساز شد. لانسفورد اولین بدنسازی بود که شجاعت داشت از دسته 212 پوند به اوپن برود و شاید می‌توانست همان سال گذشته هم قهرمان شود. او اراده کرد و آمد و خودش را بهبود بخشید و به قهرمانی هم رسید. به او تبریک می‌گویم.

کورمیر در ادامه می‌گوید:

بله درسته او هادی چوپان را شکست داد. او در واقع با فیگور جفت بازوی از پشت خود توانست از خط پرتاب یک اسلم دانک زیبا انجام دهد!

سارسف در ادامه می‌افزاید:

من با قهرمانی لانسفورد موافق نبودم.

او معتقد است که لانسفورد و چوپان بخاطر فیگورهای جلو و پشت با یکدیگر قابل مقایسه بودند.

جیمز در ادامه می‌پرسد:

لانسفورد خودش به خوبی می‌دانست که از نظر عروق و جزئیات در عضلات جلو آنچنان چشمگیر نیست اما سوال این است که بد بودن عضلات پشت هادی چوپان چقدر با بد بودن عضلات جلویی لانسفورد قابل مقایسه است.

سارسف در پاسخ می‌گوید این دو کاملا با یکدیگر قابل مقایسه هستند. جیمز در ادامه می‌گوید:

فکر می‌کنم عضلات باسن هادی بسیار بهتر از سینه لانسفورد بود. عضلات پشت هادی به خوبی عضلات جلویش نبود اما اگر بخواهم تفاوت آنها را در نظر بگیرم، می‌گویم 70 درصد تفاوت داشتند. عضلات عقب هادی 70 درصد و عضلات جلویی 100 درصد کامل بودند. در مورد لانسفورد باید اذعان داشت که عضلات پشت او 110 درصد اما عضلات جلویی 60 درصد هم نبودند.

دنیس جیمز : ترجیح می دادم هادی چوپان قهرمان مستر المپیا 2023 شود

اگر اهدای جوایز در اختیار دنیس جیمز بود، او دومین مستر المپیا را به هادی چوپان اعطا می‌کرد:

اگر من یک فرد تصمیم‌گیرنده و تاثیرگذار در مشخص کردن قهرمان بودم، ترجیح می‌دادم قهرمانی را به هادی چوپان بدهم. با این حال از قهرمانی لانسفورد هم خوشحالم.

سپس، کورمیر، سارسف و جیمز در مورد اینکه آیا لانسفورد فیگور شکم و ران خوبی دارد یا خیر با یکدیگر گفت‌وگو کردند. این صحبت از انجا شکل گرفت که به نظر می‌رسد لانسفورد معمولا عضلات شکم خود را وکیوم می‌کند تا آنها را نشان ندهد. کورمیر معتقد است که عضلات شکمی لانسفورد بهبود پیدا کرده‌اند. اگرچه با عضلات شکمی هادی چوپان فاصله دارد اما به نظر بهتر از سال قبل بوده است. جیمز می‌پرسد چرا او فیگور شکم و ران و هر دو دست در بالای سر را انجام نداد؟ کورمیر در پاسخ می‌گوید:

این رقابت مانند یک مسابقه شطرنج بود و هر کدام حساب و کتاب کار خودشان را داشتند.

با وجود خروج ناگهانی چوپان از روی استیج، دنیس جیمز هیچ مشکلی با رفتار گرگ ایرانی ندارد. سارسف هم با جیمز موافق بود و افزود که او یک عکس گرفت و به لانسفورد تبریک گفت. جیمز در مورد ناراحتی هادی چوپان می‌گوید:

او شکست را تحمل کرد. او جایزه‌اش را گرفت و حرف بدی هم نزد و روحیه خوبی داشت. می‌دانید وقتی یکبار مستر المپیا را بردی و بعد آن را از دست می‌دهی، حس بدی دارد. به همین دلیل من از بیرون رفتن هادی از استیج حس بدی نگرفتم. من می‌توانم درکش کنم. من هم یک بازنده بوده‌ام. وقتی برای بدست آوردن چیزی به سختی تلاش می‌کنید و می‌خواهید آن را تصاحب کنید و به چیزی نمی‌رسید، دردناک است. من فکر نمی‌کنم او با این کار به کسی بی احترامی کرده باشد. فقط فکر می‌کنم تحمل نداشت آنجا باشد و خارج شد.

سارسف می‌گوید:

او به لانسفورد تبریک گفت، مدال را پذیرفت، عکس گرفت، او فقط بعد از اولین عکس دیگر نمی‌خواست عکس دیگری بگیرد.

سارسف در واکنش به این سوال که آیا هادی چوپان می‌تواند دوباره قهرمانی را پس بگیرد، عنوان داشت که باید روی جزئیات عضلات پشت بیشتر کار کند. این در حالی است که کورمیر معتقد است او باید پاهایش را تقویت کند. سارسف گفت:

من فکر می‌کنم این تنها کاری است که او باید انجام دهد.

ویدئو: صحبت های دنیس جیمز در پادکست دمنیس درباره مقایسه هادی چوپان و درک لانسفورد

تایلر مانیون : درک لانسفورد در 5 فیگور دست بالا را داشت

تایلر مانیون، نایب رئیس لیگ حرفه‌ای IFBB، با توجه به جنجال‌هایی که در مسابقات دسته اوپن مستر المپیا 2023 شکل گرفت، در دو ویدیوی اینستاگرامی توضیحاتی را در این باره ارائه داد و سعی کرد که فضای پرتنش پس از این رویداد را از بین ببرد. او به چند نکته جالب اشاره کرد. مانیون گفت که برای بردن این عنوان لازم نیست قهرمان را ناک اوت کنید. علاوه بر این، او داوری این دوره را با ارزیابی هشت فیگور اجباری توجیه کرد و به این جمع بندی رسید که لانسفورد در پنج مورد از آنها دست بالا را داشته است. 

از همین حالا می‌توان تصور کرد که چه اتفاقاتی در شتصمین دوره مستر المپیا که قرار در لاس وگاس برگزار شود، در انتظار ماست. هادی چوپان که از اتفاقات بوجود آمده، زخمی و دلخور است با قدرت بازخواهد گشت تا قهرمانی خود را از درک لانسفورد پس بگیرد. در عین حال رقبای جدیدی مانند سامسون داودا و نیک واکر در تلاش هستند تا در مستر المپیا 2024 با تمام توان شرکت کنند. ضمن آنکه نمی‌توان از چند چهره جدید مانند اندرو جکد، ناتان دی آشا، مایکل کریزو و ریگان گرایمز چشم پوشی کرد. بی شک مستر المپیا 2024 نسبت به مسابقات سال جاری که توانست رکورد تعداد بیننده را در تمام ادوار به خود اختصاص دهد، با هیجان بیشتری دنبال خواهد شد.

راند دوم پسا المپیا 2023 | استیج پراگ با حضور داودا ، کریزو و شاید بهروز تابانی

راند دوم پسا المپیا 2023 | استیج پراگ با حضور داودا ، کریزو و شاید بهروز تابانی

بیشتر بخوانید
23 آبان 1402 | ساعت 18:23
بیشتر بخوانید
علی شمس قمر در راه هند / کلاسیک کار ایرانی به دنبال جواز مستر المپیا 2024

علی شمس قمر در راه هند / کلاسیک کار ایرانی به دنبال جواز مستر المپیا 2024

بیشتر بخوانید
23 آبان 1402 | ساعت 18:05
بیشتر بخوانید
تمجید دیو پالومبو از هرکول ایرانی؛ بهروز تابانی می‌تونه آرنولد کلاسیک رو ببره! + ویدئو با زیرنویس فارسی

تمجید دیو پالومبو از هرکول ایرانی؛ بهروز تابانی می‌تونه آرنولد کلاسیک رو ببره! + ویدئو با زیرنویس فارسی

بیشتر بخوانید
22 آبان 1402 | ساعت 23:37
بیشتر بخوانید
نیک واکر در مسیر بازگشت با الهام از تمرینات عجیب دوریان یتس !

نیک واکر در مسیر بازگشت با الهام از تمرینات عجیب دوریان یتس !

بیشتر بخوانید
22 آبان 1402 | ساعت 23:07
بیشتر بخوانید
واکنش هادی چوپان و هنی رامبد به مسابقات رومانی پرو 2023

واکنش هادی چوپان و هنی رامبد به مسابقات رومانی پرو 2023

بیشتر بخوانید
22 آبان 1402 | ساعت 18:34
بیشتر بخوانید
شوک بزرگی که بهروز تابانی به دنیای بدنسازی وارد کرد + ویدئو با زیر نویس اختصاصی سرخ نیوز

شوک بزرگی که بهروز تابانی به دنیای بدنسازی وارد کرد + ویدئو با زیر نویس اختصاصی سرخ نیوز

بیشتر بخوانید
22 آبان 1402 | ساعت 14:00
بیشتر بخوانید
تمرین مشترک درک لانسفورد با رونی کلمن چند روز پس از قهرمانی مستر المپیا؛ تو باعثش بودی و نمی‌تواستم حرفت را زمین بیندازم!

تمرین مشترک درک لانسفورد با رونی کلمن چند روز پس از قهرمانی مستر المپیا؛ تو باعثش بودی و نمی‌تواستم حرفت را زمین بیندازم!

بیشتر بخوانید
22 آبان 1402 | ساعت 12:13
بیشتر بخوانید
آرنولد شوارتزنگر 76 ساله و پسرش جوزف بائنا 26 ساله در باشگاه!

آرنولد شوارتزنگر 76 ساله و پسرش جوزف بائنا 26 ساله در باشگاه!

بیشتر بخوانید
22 آبان 1402 | ساعت 08:00
بیشتر بخوانید
بهروز تابانی بعد از نایب قهرمانی در رومانی پرو : «جبران می‌کنم، این اول راهه»

بهروز تابانی بعد از نایب قهرمانی در رومانی پرو : «جبران می‌کنم، این اول راهه»

بیشتر بخوانید
21 آبان 1402 | ساعت 23:51
بیشتر بخوانید
جو روگان و استفاده از استروئید در بدنسازی ؛ رسیدن به حجم هیولایی ممکن نیست مگر ...!

جو روگان و استفاده از استروئید در بدنسازی ؛ رسیدن به حجم هیولایی ممکن نیست مگر ...!

بیشتر بخوانید
21 آبان 1402 | ساعت 22:57
بیشتر بخوانید
نتایج مسابقات بدنسازی رومانی پرو 2023 | رقابت میلی‌متری بهروز تابانی با نفر سوم مستر المپیا

نتایج مسابقات بدنسازی رومانی پرو 2023 | رقابت میلی‌متری بهروز تابانی با نفر سوم مستر المپیا

بیشتر بخوانید
21 آبان 1402 | ساعت 19:52
بیشتر بخوانید
فیگور های سامسون داودا در رومانی پرو 2023

فیگور های سامسون داودا در رومانی پرو 2023

بیشتر ببینید
21 آبان 1402 | ساعت 18:26
بیشتر ببینید
داستانی که سرنوشت فلکس ویلر و هادی چوپان را بهم گره می‌زند؛ دشمنان در یک تیم!

داستانی که سرنوشت فلکس ویلر و هادی چوپان را بهم گره می‌زند؛ دشمنان در یک تیم!

بیشتر بخوانید
21 آبان 1402 | ساعت 17:39
بیشتر بخوانید
فیگور های بهروز تابانی در رومانی پرو 2023

فیگور های بهروز تابانی در رومانی پرو 2023

بیشتر ببینید
21 آبان 1402 | ساعت 17:21
بیشتر ببینید
فیگور های مهدی لاریجانی در تگزاس استیت پرو 2023

فیگور های مهدی لاریجانی در تگزاس استیت پرو 2023

بیشتر ببینید
21 آبان 1402 | ساعت 17:16
بیشتر ببینید
تگزاس استیت پرو 2023 | دومی مهدی لاریجانی در حضور اورس کالچینسکی

تگزاس استیت پرو 2023 | دومی مهدی لاریجانی در حضور اورس کالچینسکی

بیشتر بخوانید
21 آبان 1402 | ساعت 12:04
بیشتر بخوانید
دومی مهدی جابری در مسابقات بدنسازی رومانی 2023 | بدنساز ایرانی به کارت حرفه‌ ای نرسید

دومی مهدی جابری در مسابقات بدنسازی رومانی 2023 | بدنساز ایرانی به کارت حرفه‌ ای نرسید

بیشتر بخوانید
20 آبان 1402 | ساعت 22:17
بیشتر بخوانید
زندگی کریس بامستد پیش از پادشاهی در مستر المپیا؛ از فیزیوتراپی به فیزیک کلاسیک

زندگی کریس بامستد پیش از پادشاهی در مستر المپیا؛ از فیزیوتراپی به فیزیک کلاسیک

بیشتر بخوانید
20 آبان 1402 | ساعت 23:00
بیشتر بخوانید
روایتی از 5 جنجال مهم تاریخ مستر المپیا / چرا نباید عصبانیت هادی چوپان در مستر المپیا 2023 را بزرگ گنیم؟

روایتی از 5 جنجال مهم تاریخ مستر المپیا / چرا نباید عصبانیت هادی چوپان در مستر المپیا 2023 را بزرگ گنیم؟

بیشتر بخوانید
20 آبان 1402 | ساعت 20:39
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...