آشنایی با تیم ملی کشتی آمریکا در مسابقات جهانی کشتی 2023

نمایندگان کشتی آمریکا در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 در تلاش برای تکرار موفقیت‌ها در رشته آزاد و جبران ناکامی در رشته فرنگی خواهند بود.
کدخبر (227217) | 15 شهریور 1402 | ساعت 11:44
0 9250
آشنایی با تیم ملی کشتی آمریکا در مسابقات جهانی کشتی 2023
نمایندگان کشتی آمریکا در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 در تلاش برای تکرار موفقیت‌ها در رشته آزاد و جبران ناکامی در رشته فرنگی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی کشتی آمریکا به طور قطع یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در کشتی آزاد مسابقات جهانی کشتی 2023 خواهد. یانکی‌ها سال گذشته با 198 امتیاز در بخش تیمی کشتی آزاد به قهرمانی رسیدند و بلگراد را با 4 طلا، 4 نقره، یک پنجمی و یک هفتمی ترک کردند. هر چند در کشتی فرنگی، آمریکایی حتی یک مدال نیز کسب نکردند و با عملکردی ضعیف این مسابقات را به پایان رساندند. در آستانه المپیک 2024، آمریکایی‌ها با توپ پر در مسابقات جهانی کشتی 2023 حاضر خواهند شد و در تلاش خواهند بود تا بلگراد را با حداکثر مدال ممکن ترک کنند. نمایندگان کشتی آمریکا در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 اواسط خرداد سال جاری و با برگزاری مرحله نهایی مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا موسوم به فاینال ایکس مشخص شدند. در این گزارش به ضمن معرفی اعضای تیم ملی آمریکا در کشتی آزاد و فرنگی مسابقات جهانی 2023، با توجه به ضعف کشتی این کشور در رشته فرنگی، نفرات منتخب این کشور در رشته آزاد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اعضای تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در کشتی قهرمانی جهان 2023

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد آمریکا نسبت به مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2022 تغییرات زیادی داشته است. در مسابقات فاینال ایکس 2023، توماس گیلمان قهرمان مسابقات جهانی 2021 و نایب قهرمان جهان در سال 2022 مقابل زین ریچاردز ناکام ماند. در 61 کیلوگرم و مطابق سنتی که از سال 2014 و اضافه شدن این دسته وزنی در تیم ملی آمریکا برقرار بوده، باز هم شاهد حضور یک چهره جدید خواهیم بود و این بار ویتالی آروخائو روی تشک خواهد رفت. آخرین قهرمانی آمریکایی‌ها در این وزن، به سال 2016 باز می‌گردد. در 65 کیلوگرم، نیک لی کشتی گیر کمتر شناخته شده آمریکایی‌ها که در فاینال ایکس از سد یانی دیاکومیهالیس، نایب قهرمان مسابقات کشتی جهانی 2022، گذشته بود روی تشک خواهد رفت. در 79 کیلوگرم، چنس مارستلر از سد جردن باروز افسانه‌ای گذشت و نماینده آمریکا در این کشتی قهرمانی جهان 2023 شد. در 92 کیلوگرم و در غیاب جیدن کاکس، مرد نقره‌ای مسابقات سال گذشته، زاهید والنسیا به دوبنده تیم ملی کشتی آمریکا رسید و در 125 کیلوگرم، گیبل استیوسن که با سابقه قهرمانی در المپیک قرار بود به جمع ملی‌پوشان آمریکا بازگردد در نهایت از حضور در این مسابقات انصراف داد تا میسون پاریس جانشین وی شود. در مجموع، تیم ملی کشتی آزاد آمریکا نسبت به مسابقات جهانی کشتی 2022، 6 تغییر در ترکیب خود داشته است. ترکیب تیم کشتی آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۳ را بررسی می کنیم؛

اسامی نمایندگان آمریکا در کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023

  • ۵۷ کیلوگرم: زین ریچاردز
  • ۶۱ کیلوگرم: ویتالی آروخائو
  • ۶۵ کیلوگرم: نیک لی
  • ۷۰ کیلوگرم: زین ردرفورد
  • ۷۴ کیلوگرم: کایل دیک
  • ۷۹ کیلوگرم: چنس مارستلر
  • ۸۶ کیلوگرم: دیوید تیلور
  • ۹۲ کیلوگرم: زاهید والنسیا
  • ۹۷ کیلوگرم: کایل اسنایدر
  • ۱۲۵ کیلوگرم: گیبل استیوسن میسون پاریس

۵۷ کیلوگرم: زین ریچاردز

زین ریچاردز کشتی گیر 29 ساله آمریکایی و نفر هفدهم رنکینگ دسته وزنی 57 کیلوگرم، برای نخستین بار راهی مسابقات کشتی قهرمانی جهان شده است. او همراه تیم ملی کشتی آمریکا در دو جام جهانی روی تشک رفته و سال گذشته در این مسابقات رضا مومنی را شکست داده است. ریچاردز در سال 2023 در دو مسابقه رنکینگ‌دار زاگرب و بوداپست روی تشک رفت و در زاگرب پنجم شد و در بوداپست و بعد از پیروزی مقابل میلاد والی زاده در یک چهارم نهایی، با شکست در نیمه نهایی راهی رده بندی شد و با پیروزی در این دیدار در جایگاه سوم این مسابقات قرار گرفت.

آشنایی با تیم ملی کشتی آمریکا در مسابقات کشتی جهانی 2023۶۱ کیلوگرم: ویتالی آروخائو

ویتالی آروخائو کشتی گیر 24 ساله آمریکایی‌ها جایی در میان 20 نفر برتر دسته وزنی 61 کیلوگرم ندارد. او سابقه دو قهرمانی در مسابقات پان آمریکن (از جمله قهرمانی در سال 2023) را داشته و در سال جاری میلادی در مسابقات رنکینگ بوداپست حضور داشته، مسابقاتی که با سومی وی به پایان رسید. آروخائو در این مسابقات در دور نخست مقابل زلیمخان آباکاروف شکست خورد و در شانس مجدد از سد نارانخو نارمانداخ مغول گذشت.

آشنایی با تیم ملی کشتی آمریکا در مسابقات کشتی جهانی 2023 - ویتالی آروخائو۶۵ کیلوگرم: نیک لی

نیکولاس لی با پیروزی مقابل یانی دیاکومیهالیس در فاینال ایکس 2023 به عنوان یکی از پدیده‌های کشتی آمریکا راهی مسابقات جهانی شد. آمریکایی‌ها در این دسته وزنی تا به امروز قهرمان جهان نداشته‌اند و در دسته‌بندی قبلی، یک بار در سال 2006 در وزن 65 کیلوگرم به قهرمانی جهان رسیده‌اند و بعید است لی نیز بتواند این رکورد منفی را بکشند. لی در سال 2023 در دو تورنمنت رنکنیگ‌دار شرکت کرد و در زاگرب در مرحله یک چهارم نهایی مقابل موسوکائف مجار 11 بر 0 شکست خورد و در بوداپست با حساب 10 بر 0 مقابل تولگا تومور مغول در دیدار فینال مغلوب شد.

آشنایی با تیم ملی کشتی آمریکا در مسابقات کشتی جهانی 2023

۷۰ کیلوگرم: زین ردرفورد

زین ردرفورد 28 ساله سال گذشته در بلگراد در فینال مقابل تایشی ناریکونی ژاپنی شکست خورد. او قهرمان مسابقات کشتی پان آمریکن 2023 بوده و در سال 2023 در تورنمنت‌های رنکنیگ حضور نداشته است. ردرفورد نفر دوم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در این دسته وزنی است و برای قهرمانی راهی صربستان خواهد شد. ردرفورد سابقه حضور در مسابقات جهانی کشتی در سال‌های 2017 و 2019 در دسته وزنی 65 کیلوگرم را داشته، هر چند وی در نهایت با دست خالی این مسابقات را ترک کرد.

آشنایی با تیم ملی کشتی آمریکا در مسابقات کشتی جهانی 2023 - زین ردرفورد۷۴ کیلوگرم: کایل دیک

کایل دیک 32 ساله یکی از باتجربه‌ترین و البته خطرناک‌ترین کشتی‌گیران تیم ملی کشتی آمریکا است. او 4 قهرمانی متوالی در مسابقات جهانی کشتی از سال‌های 2019 تا 2022 را در کارنامه داشته (دو قهرمانی نخست در 79 کیلو و دو قهرمانی بعدی در 74 کیلو) و در المپیک 2020، سومی در این دسته وزنی را تجربه کرده است. دیک همچنین در سه دوره اخیر مسابقات پان آمریکن به قهرمانی رسیده و شانس اول قهرمانی در زاگرب است. او در مسابقات سال گذشته در یک کشتی بسیار نزدیک در نیمه نهایی از سد یونس امامی گذشت و در فینال تایموراز سالکازانوف را شکست داد. نفر دوم رنکینگ جهانی این دسته وزنی، در انتظار رقابت با چهره‌های مطرحی چون زائوربک سیداکوف، فرانک چامیزو، تایموراز سالکازانوف و یونس امامی خواهد بود.

آشنایی با تیم ملی کشتی آمریکا در مسابقات کشتی جهانی 2023 - ویتالی آروخائو۷۹ کیلوگرم: چنس مارستلر

چنس مارستلر در فاینال ایکس، کشتی‌های نزدیک و حساس مقابل جردن باروز افسانه‌ای داشت و مانع از تداوم حضور این کشتی‌گیر باتجربه در مسابقات جهانی کشتی شد. این دسته وزنی از سال 2018 به مسابقات کشتی آزاد اضافه شد و از همان زمان تحت سلطه بی چون و چرای آمریکایی‌ها بوده، سلطه‌ای که ممکن است در سال 2023 به پایان برسد. مارستلر نفر یازدهم رنکینگ جهانی این دسته وزنی است و در سال جاری میلادی، در سه رقابت رنکینگ‌دار شرکت کرده و سه بار برنده مدال برنز شده است. مارستلر در زاگرب در نیمه نهایی مقابل کنتچادزه گرجستانی شکست خورد و در رده بندی با توجه به عدم حضور حریفش به مدال برنز رسید. او در کشتی رنکینگ مصر 2023، در یک چهارم نهایی مقابل امیر حسین کاووسی شکست خورد و با دو پیروزی در شانس مجدد به برنز رسید. او هچنین در بوداپست در یک چهارم نهایی مقابل محمد نخودی با حساب 11 بر 0 مغلوب شد و در شانس مجدد به رده بندی رسید و این بار با پیروزی نزدیک مقابل کنتچادزه، فاتح مدال برنز شد.

آشنایی با تیم ملی کشتی آمریکا در مسابقات کشتی جهانی 2023 - ویتالی آروخائو۸۶ کیلوگرم: دیوید تیلور

دیوید تیلور 32 ساله یکی از شناخته شده ترین کشتی گیران آمریکایی در میان کشتی‌دوستان ایرانی است. رقابت هیجان انگیز او با حسن یزدانی در سال‌های گذشته یکی از پرمخاطب‌ترین دوئل‌های مسابقات کشتی بوده و حال کشتی‌دوستان در انتظار اپیزود جدید این دوئل هستند. تیلور یک طلای المپیک، دو طلا و یک نقره جهانی و سه قهرمانی مسابقات پان آمریکن را در کارنامه دارد و در سه دوئل اخیر خود با حسن یزدانی در دیدار پایانی یک رقابت (دو فینال جهانی و یک فینال المپیک)، دو پیروزی کسب کرده است.

آشنایی با تیم ملی کشتی آمریکا در مسابقات کشتی جهانی 2023 - ویتالی آروخائو۹۲ کیلوگرم: زاهید والنسیا

زاهید والنسیا که سال گذشته در انتخابی کشتی آمریکا رقیب دیوید تیلور در 86 کیلوگرم بود، امسال بعد از ناکامی در رسیدن به فاینال ایکس در این دسته وزنی، در غیاب جیدن کاکس در وزن 92 کیلوگرم شانس خود را امتحان کرد و در نهایت نیز صاحب دوبنده تیم ملی کشتی آمریکا شد. این کشتی گیر 26 ساله قهرمانی در مسابقات پان آمریکن 2023 را در کارنامه دارد و در سال جاری میلادی 3 بار در مسابقات رنکینگ‌دار شرکت کرده است. او که در جام جهانی کشتی آزاد 2022 سابقه پیروزی مقابل علیرضا کریمی را در وزن 86 کیلوگرم داشته، در مسابقات رنکینگ‌دار سال جاری میلادی، در زاگرب و در دسته 86 کیلوگرم در نیمه نهایی مقابل ایشیگوروی ژاپنی شکست خورد و در رده بندی از سد مایلز امین گذشت. او در مصر و در وزن 86 کیلو در فینال مقابل واسیل میخائیلوف اوکراینی ناکام ماند. والنسیا در بوداپست در دسته 92 کیلو روی تشک رفت و علی رغم شکست در گام نخست مقابل امیر علی آذر پیرا در مسابقاتی که به طور دوره‌ای برگزار می‌شد به نیمه نهایی رسید و با توجه به عدم حضور آذر پیرا در کشتی مقابل کشتی گیر اسرائیلی، والنسیا با پیروزی مقابل ریزابک آیتموخان در نیمه نهایی و در ادامه پیروزی بدون دردسر در فینال، به قهرمانی دست یافت.

آشنایی با تیم ملی کشتی آمریکا در مسابقات کشتی جهانی 2023۹۷ کیلوگرم: کایل اسنایدر

کایل اسنایدر 27 ساله در غیاب عبدالرشید سعدالله اف روس، نفر اول جهان در وزن 97 کیلوگرم بوده است. او یک طلا و یک نقره المپیک، سه طلا، دو نقره و یک برنز جهانی و 6 طلای مسابقات پان آمریکن را در کارنامه دارد. اسنایدر سال گذشته محمدحسین محمدیان را در نیمه نهایی شکست داد و در فینال مقابل باتیربک تساکولوف از اسلوواکی به پیروزی رسید. وی همچنین در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد 2022 در شرایطی مقابل کامران قاسم‌پور به پیروزی دست یافت که قهرمان ایرانی دو دوره اخیر وزن 92 کیلوگرم، در شرایط وزنی کاملا سبک‌تر نسبت به اسنایدر روی تشک رفته بود. اسنایدر همچنین در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2021 در نیمه نهایی مجتبی گلیج را با یک کشتی کاملا نزدیک شکست داده بود. اسنایدر که بخش بززگی از موفقیت‌های اخیر خود را مدیون محرومیت روس‌ها و غیبت عبدالرشید سعدالله‌اف بوده، در سال جاری میلادی در دو تورنمنت رنکینگ‌دار حضور داشته است. او در زاگرب در کشتی پایانی از سد امیر علی آذر پیرا گذشت و در مجارستان هم با عدم حضور ماگومدوف آذربایجانی، بدون دردسر به قهرمانی رسید.

آشنایی با تیم ملی کشتی آمریکا در مسابقات کشتی جهانی 2023۱۲۵ کیلوگرم: گیبل استیوسن میسون پاریس

با انصراف گیبل استیوسن 23 ساله و قهرمان سابق المپیک، میسون پاریس نماینده تیم ملی کشتی آمریکا در این مسابقات خواهد بود. میسون پاریس سابقه قهرمانی در مسابقات جوانان جهان در سال 2019 را داشته، مسابقاتی که وی با ضربه فنی امیر حسین زارع در فینال، مدال طلای آن را از آن خود کرده بود. میسون پاریس برای برهم زدن معادلات قهرمانی سنگین وزن کار دشواری در زاگرب خواهد داشت، جایی که در دو سال گذشته قهرمانانی چون طاها آکگل و امیرحسین زارع داشته است.

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی آمریکا درمسابقات جهانی کشتی 2023

بعد از ناکامی مطلق در مسابقات جهانی کشتی 2022، ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی آمریکا برای حضور در مسابقات جهانی کشتی 6 تغییر داشته و تنها نمایندگان این کشور در اوزان 60، 67، 77 و 130 کیلوگرم ثابت مانده‌اند. فرنگی‌کاران آمریکایی از سال 1986 تا به امروز تنها سه طلا در مسابقات کشتی المپیک و قهرمانی جهان کسب کرده‌اند و آخرین مدال طلای جهانی آمریکایی‌ها در کشتی فرنگی به سال 2006 و قهرمانی جو وارن در وزن 60 کیلوگرم باز می‌گردد. آخرین مدال جهانی آمریکایی‌ها در کشتی فرنگی نیز به سال 2021 و سومی جی‌آنجلو هانکوک در وزن 97 کیلوگرم باز می‌گردد.

اسامی نمایندگان آمریکا در کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2023

  • 55 کیلوگرم: بردی کونتز
  • 60 کیلوگرم: ایلدار حافظوف
  • 63 کیلوگرم: خاویر جانسون
  • 67 کیلوگرم: آلخاندرو سانچو
  • 72 کیلوگرم: پاتریک اسمیت
  • 77 کیلوگرم: کمال بی
  • 82 کیلوگرم: اسپنسر وودز
  • 87 کیلوگرم: زاکاری برانگل
  • 97 کیلوگرم: جوزف رائو
  • 130 کیلوگرم: کالتون شولتز
آخرین اخبار ورزش کشتی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...